Jump to content

2014.12.26 Queen Park Rangers


Polljen

Recommended Posts

Det ble hvertfall 3 poeng, men man må lure på hvorfor i helvete vi alltid skal gjøre det så jævlig vanskelig for oss selv?

Jepp. Tre poeng er bra og det er tross alt noen spillere hos oss som jobber godt og knallhardt i dag, men det kommer til å bli jævla tøft for oss i de to kommende bortekampene. Giroud kommer jeg dog ikke til å savne. Jeg er ikke i mot å styrke laget defensivt når det er nødvendig, men akkurat som mot Liverpool (da var vi 11 mot 10) så legger Arsenal seg så langt tilbake mot slutten at de inviterer til poengdeling. QPR var heldigvis ikke dyktige nok til å benytte seg av invitasjonen.

--------

 

Utvisningen av Giroud er selvsagt korrekt (ingen her som protesterer på den), for selv om "skallingen" ikke var stygg og QPR-spilleren overspiller i sin reaksjon så er handlingen til Giroud totalt idiotisk. Giroud er lagets store "sutreunge" som klager, syter og slår ut med armene for hver miste ting. Det er greit nok at det var litt "knuffing" i forkant, men såpass må spillere i engelsk liga tåle. Hvis ikke Giroud tåler litt "fysisk fotball" da mener jeg at han bør ta seg en tur tilbake til kontinentet (men det er selvsagt bedre at han skjerper seg, slutter å sutre og blir i klubben)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du ikke komme til å savne giroud? Greit han ikke er verdens beste spiss, men er mange hakk over welbeck og sanogo b.la. vært svært viktig siden han kom tilbake. Så akkurat det skjønner jeg ikke.

På sitt beste så er Giroud god, men han er på langt nær på sitt beste enda etter skaden. Selv om Welbeck synes å være vaksinert mot å score mål, så mener jeg han jobber som en helt og ikke minst mer enn Giroud. Å dra "stakkars" Sanogo inn i dette synes jeg blir feil, men kanskje får vi sett skuddet til Podolski igjen før han (kanskje) forlater oss i januar. Giroud er en meget god spiss når han er på rett sted til rett tid, men han mangler såpass med fart at han ikke klarer å gjøre den "støttejobben" som en spiss også må gjøre. Dessuten så mener jeg at den offensive spillestilen Arsenal for ofte bruker ikke passer Giroud, med tråklingen gjennom motstanders forsvar. Hvis vi derimot hadde brukt hele siden der baller i større grad hadde blitt spilt inn fra siden så hadde jeg nok savnet Giroud mer. Men det jeg først og fremst ikke kommer til å savne er "sutreren" Giroud, som bare står og slår med hendene i lufta når han får en liten knuff eller hvis en pasning ikke kommer fram til han. Hadde Giroud flyttet halve den energien, som han bruker til å sutre og klage, på å springe mer og være med i spillet så hadde jeg vært litt mer vennligstilt til Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Sez: - 5 mist på treet. Ingen kanonkamp, kunne reddet straffen.

Debuchy: 5 - ok kamp bortsett fra straffen imot.

Per: 6 - kommer seg litt. Mer trygg med monreal

Monreal: 6 - ok kamp

Gibbs: 6 - ok, heldig som ikke fikk straffe imot.

Rosicky: 6 - god. Heldig mål da den skiftet rettning

Flamini: 6 - ok

Cazorla: 6 - helt ordinær idag

Welbeck: 5 - prøver men får det ikke til

Sanchez: 8 - vår MOM. Jobber sokkene av seg, tviler på han rekker restituere seg til West ham. Trekk for elendig straffe.

Giroud: 2 - var ok minus før utvisningen. Prøver flikker og fiks fakseri. Feiler på det. Jobber OK, er idiot som reagerer. Noe ble sikkert sagt, han klarte ikke styre seg og vekk med han. Skal han først skalle kan han gjøre det skikkelig, aner ikke hva han trodde han skulle oppnå med det der. Misstenker noe om familiære ting er årsak igjen...

 

Wenger: 4 - Går nesten i samme tabbe som mot pool. Vi er ligaens beste lag til å holde på ball, helt på slutten viste Sanchez hvordan dette gjøres, men jeg river av meg håret når man legger seg bakpå med 10min igjen og gir bort ballen hver gang man får den. Det er latterlig for ett lag som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge min engelsktalende kommentator har Arsenal unngått tap i de siste 34 kampene hvor vi har ledet til pause.. Overraskende statistikk, synes jeg!

 

For øvrig en ganske blek forestilling i regnværet. Sanchez er i min bok atter en gang litt over alle de andre. Giroud er plutselig den store tullebukken efter å ha vært et deilig friskt pust de siste kampene. Erketypisk for hvordan Arsenal-livet oppleves om dagen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...