Jump to content

2014.01.01 Cardiff H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal - Cardiff


Barlays Premier League - Emirates Stadium


Onsdag 01. januar 2014. Kl. 16:00


Kampen sendes live på TV2 Sport Premium 2



Året 2013 var resultatmessig et godt år for Arsenal, og hadde man lagt sammen vår- og høstsesongen kom vi på 82 poeng på 38 kamper. Nå er det tid for å fortsette den gode formen inn i det nye kalenderåret og første motstander blir managerløse Cardiff hjemme på Emirates. Bortekampen i Wales ble en spesiell kamp for Ramsey mot tidligere lagkamerater, og sjelden har vell en spiller blitt hyllet av motstanderens fans når den nevnte spilleren forårsaket tapet. Uheldigvis må vi klare oss uten høstens store formspiller en periode nå pga. muskelproblemer. Også sommerens store signering er ute av denne kampen etter å ha fått en liten skulderskade, men kan være klar til FA cup kampen mot Tottenham.



Ellers vil vi nok se litt flere utskiftninger i lagoppstillingen etter flere tøffe kamper på kort tid. De spillerne som startet sist og som jeg forventer blir hvilt er Mertesacker, Gibbs, Rosicky og Giroud. Spesielt sistnevnte tror jeg behøver en liten pause på benken etter å ha mye spilletid i beina slik at det kan minske faren for skader. Og kanskje like viktig er det at reservene holder seg i form og kan skaffe seg litt selvtillit før de evt. blir tvunget til å spille flere kamper på rad grunnet skader. Podolski burde slik sett fått noen minutter mot Newcastle siden jeg tror det er for tidlig for han å starte en kamp, men Bendtner har vært frisk ved de korte innhoppene han har fått og starter på topp. Walcott og Cazorla vil starte på kantene, og om alt går etter planen satser jeg på at Podolski kommer inn tidlig i andreomgangen for en av dem.



Skader:


- Chamberlain


- Ramsey


- Diaby


- Sanogo


- Özil


- Gibbs


- Giroud


- Vermaelen


- Monreal


- Rosicky


- Wilshere


- Walcott



De i kursiv var/er småskadet og skulle bli testet på treningsfeltet i dag.



Mulig lagoppstilling:


Szczesny


Sagna - Koscielny - Vermaelen - Monreal


Flamini - Arteta


Walcott - Wilshere - Cazorla


Bendtner



Benk: Fabianski, Mertesacker, Jenkinson, Rosicky, Miyaichi, Gnabry og Podolski


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

 

Mulig lagoppstilling:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Flamini - Arteta

Walcott - Wilshere - Cazorla

Bendtner

Benk: Fabianski, Mertesacker, Gibbs, Rosicky, Giroud, Gnabry og Podolski

 

 

Det er ikke så mye å være uenig i her, det eneste er at jeg eventuelt ville funnet plass til Podolski fra start. Da er det to alternative løsninger. Kjøre Wilshere i par med Arteta/Flamini og Podoslski på offensiv midt sammen med Santi og Theo. Alternativ 2 er at Podoslki får spissplassen på bekostning av Bendtner

 

 

Szczesny

Sagna - Kos - Verm - Monreal

Flamini/Arteta - Wilshere

Theo - Santi - Podolski

Bendtner

Szczesny

Sagna - Kos - Verm - Monreal

Flamini - Arteta

Theo - Wilshere - Santi

Podolski

Link to comment
Share on other sites

Giroud, Monreal og Vermaelen er ikke klare til denne kampen.

 

BE

Det kan kanskje stemme. Jeg finner ingen troverdig info om dette (arsenal.com), bare rykter på "ikke-autoriserte" sider. Men hvis jeg skal ta de nevnte sidene for god fisk så er Vermalen og Monreal syke og usikre til kampen (slik jeg forstår det så skal deres tilstand vurderes før kamp).

 

De samme sidene sier også at Walcott og Rosiscy "will face late fitness checks", så i verste fall så kan troppen mot Cardiff bli ganske innskrenket.

Nå vil jeg ta alle ryktene med en "lite klype ...", men jeg avviser de ikke helt og holdent.

 

Hvis alle ryktene om skade/sykdom slår til så kanskje dette laget

 

Szczesny

Sagna - Per - Kos - Flamini

Arteta - Wilshere

Gnabry - Santi - Podolski

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Giroud, Monreal og Vermaelen er ikke klare til denne kampen.

 

BE

 

Starting of course first with Ramsey and Ozil who are out, and we lost Gibbs at Newcastle with a calf strain. We have as well Monreal and Vermaelen who are not certain to be ready because they have come just back from illness, then we have uncertainty about Rosicky, Wilshere, Walcott. We lost Giroud to an ankle problem at Newcastle so this morning will be more medical checks to see who will be available for the game.

 

Giroud, Ramsey, Özil, Gibbs, Chamberlain og Diaby er alle sammen definitivt ute. Vi kan også miste Rosicky, Wilshere og Walcott.

 

Blir litt av en prøvelse for laget..

 

Hvis vi tar forbehold om at verken Walcott, Monreal, Vermaelen, Wilshere eller Rosicky blir klare så er vel dette det beste laget vi kan stille opp med:

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Arteta - Flamini

Gnabry - Cazorla - Podolski

Bendtner

Benk bestående av: Fabianski, Frimpong, Miyaichi. Akpom og 3 andre juniorer? :P

Satser dog på at et par av de usikre blir med.

Link to comment
Share on other sites

 

Starting of course first with Ramsey and Ozil who are out, and we lost Gibbs at Newcastle with a calf strain. We have as well Monreal and Vermaelen who are not certain to be ready because they have come just back from illness, then we have uncertainty about Rosicky, Wilshere, Walcott. We lost Giroud to an ankle problem at Newcastle so this morning will be more medical checks to see who will be available for the game.

 

Giroud, Ramsey, Özil, Gibbs, Chamberlain og Diaby er alle sammen definitivt ute. Vi kan også miste Rosicky, Wilshere og Walcott.

 

Blir litt av en prøvelse for laget..

 

Hvis vi tar forbehold om at verken Walcott, Monreal, Vermaelen, Wilshere eller Rosicky blir klare så er vel dette det beste laget vi kan stille opp med:

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Arteta - Flamini

Gnabry - Cazorla - Podolski

Bendtner

Benk bestående av: Fabianski, Frimpong, Miyaichi. Akpom og 3 andre juniorer? :P

Satser dog på at et par av de usikre blir med.

 

Uff for en benk! Vi får krysse fingrene for at Murphys lov ikke gjelder i morgen. Gitt at alle de usikre er ute så vi virkelig håpe at vi klarer å ta en tidlig ledelse og kontrollere helt inn. Med en slik benk er det vanskelig å gjøre endringer av betydning.

Link to comment
Share on other sites

Uff for en benk! Vi får krysse fingrene for at Murphys lov ikke gjelder i morgen. Gitt at alle de usikre er ute så vi virkelig håpe at vi klarer å ta en tidlig ledelse og kontrollere helt inn. Med en slik benk er det vanskelig å gjøre endringer av betydning.

 

Krysser virkelig fingrene for at det bare er bagateller spillere som Rosicky, Giroud, Walcott og Wilshere. Vermaelen og Monreal burde også være friske og raske snart, men ufattelig kjipt om alt går til helvete i samme øyeblikk, men det er jo loven det så. :P

Link to comment
Share on other sites

 

Krysser virkelig fingrene for at det bare er bagateller spillere som Rosicky, Giroud, Walcott og Wilshere. Vermaelen og Monreal burde også være friske og raske snart, men ufattelig kjipt om alt går til helvete i samme øyeblikk, men det er jo loven det så. :P

 

Aftenposten.no foreslår det samme laget som du gjorde, og det skal jo være nok til å slå ett managerløst Cardiff med kun en seier på de siste 6 kampene. Hjemmekampen mot lillesøstrene og bortekampen mot Villa kan bli vesentlig mye hardere om skadesituasjonen ikke forbedres. Det er iallefall ikke snakk om noen langtidsskader så....

 

its-something-meme.png

Link to comment
Share on other sites

 

Starting of course first with Ramsey and Ozil who are out, and we lost Gibbs at Newcastle with a calf strain. We have as well Monreal and Vermaelen who are not certain to be ready because they have come just back from illness, then we have uncertainty about Rosicky, Wilshere, Walcott. We lost Giroud to an ankle problem at Newcastle so this morning will be more medical checks to see who will be available for the game.

 

Giroud, Ramsey, Özil, Gibbs, Chamberlain og Diaby er alle sammen definitivt ute. Vi kan også miste Rosicky, Wilshere og Walcott.

 

Blir litt av en prøvelse for laget..

 

Hvis vi tar forbehold om at verken Walcott, Monreal, Vermaelen, Wilshere eller Rosicky blir klare så er vel dette det beste laget vi kan stille opp med:

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Arteta - Flamini

Gnabry - Cazorla - Podolski

Bendtner

Benk bestående av: Fabianski, Frimpong, Miyaichi. Akpom og 3 andre juniorer? :P

Satser dog på at et par av de usikre blir med.

Selv om det bare er synsing fra min side, så tipper jeg at noen få av de usikre i det minste sitter på benken. Laget du har satt opp er absolutt godt nok til å starte kampen og siden det er så mange som ikke allerede nå er avskrevet til kampen i morgen så antar jeg at noen av de er så "minimalt" skadde/syke at de kan spille deler av kampen uten at det skal være et sjansespill med helsen deres.

Link to comment
Share on other sites

Skadesituasjonene går i rykk og napp for alle klubbene, og for Arsenal som er med i Champions League og spilt et par kamper i uken lenge er mer skadeutsatt enn f. eks Liverpool som har bare ligaen å tenke på. Jo flere kamper, jo mer belastning på kroppen og flere situasjoner hvor du blir sparket på ankler/legger etc. Monreal og Vermaelen var ute mot Newcastle med sykdom, og skal testet før Cardiff for å se hvordan formen er - noe som er en tilfeldig "skade" som ingen kan gjøre noe med. Giroud har blitt sparket og taklet i flere kamper på rad og nesten utrolig at han ikke har blitt satt ut tidligere. Også det en skade som klubben kan gjøre noe med. Rosicky fikk også et spark bak på leggen - noe som ikke gjør han mer skadeutsatt enn andre.

 

Walcott og Özil har en liten skulderskade, der førstnevnte har hatt problemer og blitt operert tidligere mens man er usikker på hva som skyldes Özil's skade. Også dette er med stor sannsynlighet forårsaket av en smell i duellspillet eller ved et fall. Da har vi igjen Wilshere som ikke ble nevnt hvilken skade det var, men sannsynligvis anklene som han har slitt med de siste par sesongene samt Ramsey og Gibbs med henholdsvis thigh strain og calf strain.

 

Altså er det lite som tyder på at det er noe ved treningsopplegget som har forårsaket disse skadene, og da er det ned til tilfeldigheter for at såpass mange er skadet samtidig. Kanskje med unntak Ramsey og Gibbs som har spilt mye og kunne ha vært unngått skade ved å blitt hvilt - der jeg skjønner godt hvorfor de spilte med den formen de var inne i.

 

Ser man på de andre topplagene så har også noen av de hatt sine skader. Liverpool har Henderson, Sakho, Gerrard, Sturridge, Coates, Flanagan, Allen og Enrique ute. Tottenham har Paulinho, Defoe, Townsend, Kaboul, Vertonghen og Kane skadet. Manchester United har van Persie, Rooney, Rafael Silva, P. Jones, Fellaini og Nani skadet...

Link to comment
Share on other sites

Om du ser på de 12 spillerne som er ført opp på den "tabellen" så skal 5 av dem være tilgjengelige igjen i morgen, og bare Diaby som langtidsskade. Vi kom oss gjennom nesten hele høstsesongen uten å ha kantspillere tilgjengelige og vil nok klare en ny skadeperiode også. Dybden i stallen har blitt mye bedre de senere årene, og reservene er ikke lengre 16/17 åringer uten erfaringer. Som i noen innlegg ovenfor så ser du at selv med de 12 på skadelisten kan vi stille en solid 11'er.

Link to comment
Share on other sites

Dagens lagoppstilling tror jeg vil minne mer om en 4-3-3 enn den vanlige 4-2-3-1 formasjonen vi har brukt. Flamini som den holdende midtbanespilleren og Arteta/Wilshere som indreløpere.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Arteta - Flamini - Wilshere

Walcott - Podolski - Cazorla

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...