Jump to content

2014.01.01 Cardiff H


49 unbeaten

Recommended Posts

Så mye kan et par bytter bety.

 

De første 65 minutter: Tamt. Et tafatt offensivt Arsenal.

 

De siste 25 (+5) minutter: Tildels et fyrverkeri offensivt, selv om det så ut til å bli de brente sjansers kamp.

 

Diverse "straffesituasjoner" (til begge lag). Et par var vel i grenseland, men jeg mener dommer gjorde rett i alle situasjonene.

 

3 deilige poeng og tabelltopp minst i en god uke til.

 

 

Du kan ikke mene at Cardiff IKKE skulle hatt straffe! den er soleklar! Ballen går via Monreals fot og opp i hånden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Det beste laget vant, og vi vant fortjent. At det var en frustrerende kamp hersker det liten tvil om, men desto bedre smakte det med tre poeng! Podolski skuffet i dag, men han har nettopp kommet tilbake fra skade så det er naturlig at formen ikke sitter helt enda. Jeg er enig i at han er bedre i en litt dypere rolle. Han sliter med å sette preg på kampene, selv om han har vært effektiv i målprotokollen. Pdd har vi tre skadde midtspisser og en vikar som ikke fungerer optimalt. Jeg håper virkelig det fyrer opp transferaktiviteten.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Du kan ikke mene at Cardiff IKKE skulle hatt straffe! den er soleklar! Ballen går via Monreals fot og opp i hånden.

Ventet på den kommentaren ;D

 

Du har helt rett! Men at jeg ser det på en reprise, betyr ikke at dommeren gjør en feil når han ikke ser at det er en klar hands. (det var dommerens dømming jeg prøvde å kommentere, var nok litt uklar der)

 

Som du sier så går ballen fra Monreals fot opp i hånden. Monreal står på utsiden av linjen (sekstenmeteren) men hånden er så vidt innenfor linjen, så som sagt du har rett i at det er en hands. For å moderere mitt første utsagn, så vil jeg si at dommeren KAN ha gjort rett ut fra sitt ståsted.

Jeg vil også tilføye at jeg er fullt klar over at mitt synspunkt går på en ren subjektiv vurdering og nok ikke etter regelboka. Men jeg ville faktisk forsvart dommeren om nøyaktig samme situasjon hadde skjedd på motsatt side av banen.

Link to comment
Share on other sites

Synes Wilshere var banens gigant i dag! Lenge siden jeg har sett han så god

 

Som sentral midtbanespiller = meget god. Som offensiv midtbane/playmaker = njeeeeeeeh..

 

Burde i fraværet til Ramsey få sjansen ved siden av Flamini i mine øyne. Er veldig av og på, men når han er på er han god.

 

Ellers er det vanvittig herlig å vinne kampen i dag. Urovekkende at vi spiller to såpass dårlige kamper på rappen, men at vi tar 6 poeng når vi spiller slik er under Wenger rett og slett enestående.

 

Ellers all honnør til Bendtner. Syntes han er milevis bedre med ballen i beina enn Giroud. Flinkere til å skape rom til seg selv og han er utvilsomt meget god til å komme til scoringsmuligheter. Skjønner ikke hvorfor han ikke har fått mer spilletid etter uttalelsene Wenger kom med for en måned eller to siden, men han gjør jobben i dag. Ufattelig synd at han ble skadet. Ryktes om at han forstuet ankelen og da er det minst et par-tre uker ute.

 

Uansett: Top of the league!

Link to comment
Share on other sites

YESS !!!

 

Vi er særdeles heldige som ikke får straffe imot på Monreal-situasjonen. En svak match helt til vi begynner å kneppe opp

og "gå for det". Ikke spesielt overbevisende da heller, men vi vil hvertfall mer og skaper sjanser. Kudos til Walcott og Wilshere som står frem, slik

vinnervilje vil jeg se hos flere.

 

Synes ikke vi skal svartmale dagens prestasjoner rent spillemessig selv om det ikke var allverdens. Det vil ihvertfall ikke jeg. Vi må huske på at vi manglet trioen Øzil, Rambo og Giroud

- Klart det merkes. Podolski har for meg aldri vært en midtspiss i 4-3-3, ikke i nærheten. For all del en god spiller, men han kler bare ikke den rollen i det hele

tatt etter mitt syn. For statisk, for forutsigbar og han er definitivt ingen boks-spiss. Poldi skal på langt nær få all skyld for en svak offensiv forestilling, men jeg synes han var altfor dyp og ved det spolerte rommene til Cazorla & co. Videre hadde Cardiff lite å bekymre seg for på innlegg all den tid tyskeren veldig skjeldent tar helhjertede løp inne i boksen.

 

MEN - vi vinner og er TOP OF THE LEAGUE !

Link to comment
Share on other sites

on Bendtner…
He is a player who has gone through some difficult periods so I just want to give him great credit. I told him already today that he is back to the level I want him to be at, and if he continues to develop like that he will come back into the team. Unfortunately he got injured today and it looks like it is not a question of days, but weeks, with a sprained anke. I am very sad for us, but for him as well.

Link to comment
Share on other sites

Seieren satt langt inne. Altfor langt inne!

 

Skremmende dårlig helt frem til slutten, men heldigvis viser gutta seg fra en annen side mot slutten. Deilig at dansken puttet. Ekstra surt at han ble skadet.

 

Håper virkelig at en ny spiss står på handlelista, selv om jeg har mine tvil.

 

Ellers virker det som norsk media har et sykelig forhold til Ole Gunnar. :angry:

Link to comment
Share on other sites

TR7 snur kampen når han kommer inn. Finner mellomrommet som Wilshere aldri klarte å finne samtidig som han setter fart gjennom ledd. Skaper masse rom og frigjør flere spillere som kan gjøre samtidige bevegelser. Dansken god i alt han gjør etter at han kom inn og det er veldig synd at han ble skadet nå. Er fortsatt et meget stort talent som hadde klart seg bra mot Spurs på lørdag.

 

Deilig med en slik seier, men litt for mange kamper hvor det lugger litt nå. Det er champion-takter å vinne disse kampene, men samtidig er det slitsomt og koster mye i form av krefter og skader. Denne kampen burde være en transportetappe hvor tidlige mål hadde tillatt Wenger å rotere mer underveis og dermed spare spillere. Nå ble det tut og kjør i 95 minutter og det skal vi betale for i neste kamp. Heldigvis er det et NLD som egentlig gir nok motivasjon i seg selv. Deretter en vanlig og rolig uke før ny PL kamp.

 

Jeg begynner å få en god følelse, samtidig så håper jeg at laget kan vise seg så godt at det nå snur den litt dårlige trenden med å måtte kjempe helt inn for seirene.

Link to comment
Share on other sites

TR7 snur kampen når han kommer inn. Finner mellomrommet som Wilshere aldri klarte å finne samtidig som han setter fart gjennom ledd. Skaper masse rom og frigjør flere spillere som kan gjøre samtidige bevegelser. Dansken god i alt han gjør etter at han kom inn og det er veldig synd at han ble skadet nå. Er fortsatt et meget stort talent som hadde klart seg bra mot Spurs på lørdag.

 

Deilig med en slik seier, men litt for mange kamper hvor det lugger litt nå. Det er champion-takter å vinne disse kampene, men samtidig er det slitsomt og koster mye i form av krefter og skader. Denne kampen burde være en transportetappe hvor tidlige mål hadde tillatt Wenger å rotere mer underveis og dermed spare spillere. Nå ble det tut og kjør i 95 minutter og det skal vi betale for i neste kamp. Heldigvis er det et NLD som egentlig gir nok motivasjon i seg selv. Deretter en vanlig og rolig uke før ny PL kamp.

 

Jeg begynner å få en god følelse, samtidig så håper jeg at laget kan vise seg så godt at det nå snur den litt dårlige trenden med å måtte kjempe helt inn for seirene.

-------------------

ja, disse sliteseirene koster mye, både i form av energi og skader. Samtidig er det nettopp det å bevise for seg selv at man kan klare å skvise ut seire på slike dager en av de vitkigste egenskaper et mesterlag MÅ ha, en egenskap Arsenal har manglet i mange år. Derfor er de to seirene mot Newcastle og Cardiff vunnet med blandede følelser. På den ene siden føler jeg at laget fortsatt mangler noe for å kunne gå helt til topps, særlig når man ser hvor fryktinngytende ManC virker. På den annen side ser det ut som laget nå endelig har nok guts til å kunne følge de andre topplagene helt til døra. Men troppen er sårbar for skader, og etter Bendtners skade i går spørs det om Wenger ikke må ta seg en tur ut på markedet. Laget mangler litt tyngde på topp.

Link to comment
Share on other sites

Om Bendtner fortsetter å jobbe like godt som han har gjort de siste kampene han har fått sjansen, og i tillegg klarer å unngå idiotiske uttalelser, vil han få mye god omtale. De fleste har jo sett at det faktisk bor noe i han. Det er bare så synd at han klarer å ødelegge så mye for seg selv. Kjempeinnsats på det viktige målet.

Link to comment
Share on other sites

Om Bendtner fortsetter å jobbe like godt som han har gjort de siste kampene han har fått sjansen, og i tillegg klarer å unngå idiotiske uttalelser, vil han få mye god omtale. De fleste har jo sett at det faktisk bor noe i han. Det er bare så synd at han klarer å ødelegge så mye for seg selv. Kjempeinnsats på det viktige målet.

Fikk faktisk en veldig god mottagelse da han kom inn og mye støtte underveis. Fotballfans har hukommelse som en kanarifugl når det går riktig vei:-))

Link to comment
Share on other sites

Knallstemning på Clock End etter 1-0målet hvertfall!!

 

Kjempedeilig seier, og den satt veeeldig langt inne. Fryktelig fortjent, og jeg elsket at Bendtner scora. Nå som han er skadet er vi vel nødt til å ha inn en spiss?? Podolski viste hvertfall at han ikke burde få mange flere muligheter i akkurat den posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Podolski viste hvertfall at han ikke burde få mange flere muligheter i akkurat den posisjonen.

Så han skal dømmes etter en kamp selv om han har 4 måneder ute med skade og ble plassert i en posisjon som han har spilt veldig lite det siste halvannet året? Kan også legge til at han ikke hadde de beste arbeidsforholdene med støtte fra midtbanen som Ramsey har stått for tidligere i sesongen eller gjennombruddspasningene til Özil. For min del så er det umulig å dømme ut fra en kamp, spesielt med tanke på hvordan han presterte i samme posisjonen for Köln.

Link to comment
Share on other sites

Så han skal dømmes etter en kamp selv om han har 4 måneder ute med skade og ble plassert i en posisjon som han har spilt veldig lite det siste halvannet året? Kan også legge til at han ikke hadde de beste arbeidsforholdene med støtte fra midtbanen som Ramsey har stått for tidligere i sesongen eller gjennombruddspasningene til Özil. For min del så er det umulig å dømme ut fra en kamp, spesielt med tanke på hvordan han presterte i samme posisjonen for Köln.

 

Er ikke første gang han har fått prøve seg som spiss i Arsenal, da. Kanskje litt strengt, men han var faktisk så dårlig mot Cardiff at det var skremmende. Om han fungerer bedre i en 4-4-2 kan jeg absolutt se for meg, men som ensom spiss er han milevis unna Giroud.

Link to comment
Share on other sites

 

Er ikke første gang han har fått prøve seg som spiss i Arsenal, da. Kanskje litt strengt, men han var faktisk så dårlig mot Cardiff at det var skremmende. Om han fungerer bedre i en 4-4-2 kan jeg absolutt se for meg, men som ensom spiss er han milevis unna Giroud.

 

Milevis kaller jeg det ikke, men han klarer ikke være like markant da han trekker faktisk dypere enn Giroud. Når det kommer til å ta vare på sjanser er han mye bedre. I denne kampen fikk han lite hjelp av midtbanen. Rimelig sikker på han hadde vært mer toneangivende med Özil og Rosicky bak seg. Uansett er han bedre rett bak en annen spiss i mitt hode.

Link to comment
Share on other sites

Podolski er og blir best som hengende spiss. Det har jeg sagt siden vi ble linket til han i 2009/2010 og igjen når han ble signert i 2012 og det står jeg ved.

 

I det systemet Arsenal spiller så er det kun venstrekanten Podolski faktisk kan fungere godt i da han er altfor statisk som spiss og altfor lite god med ballen som hengende spiss/offensiv midtbane, men dessverre er han også som kantspiller det jeg vil kalle meget begrenset.

 

Fantastisk spiller å ha på benken og kaste inn når man trenger et mål, men generelt sett er han ikke god nok til å starte annet enn i at vi roterer på laget eller i skadefraværet til en annen spiller.

Link to comment
Share on other sites

God nok er han, bare passer særdeles dårlig inn i vårt system spør du meg. Fin match-changer som feks mot Westham. Han får nok endel kamper fra start også.

I ett annet system med andre spillere hadde han nok kommet mer tilrette. De fleste syntes Podolski er en god spiller med ett helt sinnsykt skuddben. Hvis man gir han mulighetene har han en god effektivitet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...