Jump to content

2014.01.01 Cardiff H


49 unbeaten

Recommended Posts

Er det bare meg som lurer på hvorfor Arteta er den dypeste av midtbanespillerene våre når han og Flamini spiller sammen? Man skulle jo tro at Arteta var den som presset høyere opp, men som vist gjentatte ganger denne sesongen så er det alltid Flamini på tross av Arteta sine overlegne offensive ferdigheter og Flamini sine hakket sterkere defensive kvaliteter..

 

Kan det være fordi han rett og slett ikke har beina til det lenger?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Selve definisjonen av feighet: Stille med to defensive midtbanespillere hjemme mot et av de svakeste lagene i serien. Skulle heller ha startet med Bendtner eller Gnabry (eller Rosicky om han er 100%) enn å kun ha 4 spillere som kan skape noe fremover! Utrolig feigt, Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe sjokk egentlig når man spiller Arteta - Flamini på midten, Wilshere som offensiv midtbane og Podolski som spiss. Det blir dessverre altfor store utskiftninger.

 

Burde vært to av Flamini, Arteta og Wilshere på midten. Cazorla som playmaker og enten Podolski eller Gnabry på venstre og Bendter/Podolski på topp.

Link to comment
Share on other sites

Andre enn meg som har trøbbel med TV2 Sumo i dag?

Har hatt perfekt linje på sumo i denne kampen.

 

-------------

 

Et tamt Arsenallag og tammest av alle har vår spissvikar vært, ja bortimot usynlig. Jeg var en av de som ville ha han med på topp, men når jeg i løpet av omgangen lengter etter dansken da er det virkelig noe som ikke stemmer der fremme. Dansken eller Walcott på topp, Gnabry tar plassen til Walcott hvis han flyttes på topp, egentlig så har det virket som om at det er Walcott som har vært det nærmeste vi kan kalle en spiss i dag.

Link to comment
Share on other sites

Sett dårligere omganger enn dette av Giroud. Er sammensatt at ikke Podolski får det til nå, men samtidig trenger han nok kun en sjanse før den sitter, mens en viss annen trenger mange.. Men det er flere som får ta seg i nakken her, dessuten vanskelig når vi er så defensive

Link to comment
Share on other sites

Howard vs Szczesny

Coleman vs Sagna

Monreal vs Baines

Stones vs Per

Alcaraz vs Koscielny

Pienaar vs Walcott

Mirallas vs Cazorla

Barry vs Arteta

McCarthy vs Flamini

Barkley vs Wilshere

Lukaku vs Podolski

 

Tror jeg ville valgt 5 Everton spillere (Barkley, Coleman, Baines, Mirallas og Lukaku), 3 Arsenalspillere (Per, Kos og Walcott), mens de tre siste duellene er for jevne til å velge. Slik skal det ikke være. Så kan man jo si at det hadde vært annerledes med fullt Arsenallag, men her er jeg uenig. Kun Ôzil, som hadde gått danket ut Mirallas, hadde gått inn på laget. Samtidig kan man jo også si at Per og Kos ikke hadde vært bankers med Jagielka/Distin i duellene...

Link to comment
Share on other sites

Sett dårligere omganger enn dette av Giroud. Er sammensatt at ikke Podolski får det til nå, men samtidig trenger han nok kun en sjanse før den sitter, mens en viss annen trenger mange.. Men det er flere som får ta seg i nakken her, dessuten vanskelig når vi er så defensive

 

Er sjeldent Giroud er så lite involvert som Podolski dog. Giroud er ofte synlig fordi han "feiler" og han prøver alltid. Podolski derimot er veldig veldig usynlig og jobber en brøkdel av hva Giroud gjør.

 

Skal dog sies at servicen Podolski har fått har vært helt forferdelig og at Giroud trolig ikke ville kommet til noen sjanser eller noe han heller, men han ville hvertfall kjempet hardt.

 

Noe må gjøres med midtbanen vår hvertfall. Arteta - Flamini midtbanen er den "dølleste" jeg har sett siden Denilson - Song i 08/09. Wilshere som playmaker er helt på jordet og det å være spiss på Arsenal i dag er en umulig oppgave.

 

Håper på Gnabry inn med enten Wilshere eller Arteta av og Cazorla inn i midten med Gnabry på venstre. Hvis Podolski ikke hever seg innen 55-60 minutter så burde Bendtner komme inn veldig tidlig.

Link to comment
Share on other sites

? Har ikke sagt noe feil nå. Det var IKKE frispark til Arsenal, og Cardiff skulle hatt straffe

Hvor skal vi starte? Özil er på benken, samme med Ramsey. Kan ikke navnene på spillere og er mer opptatt sv Tan og Solskjær enn kampen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...