Jump to content

2013.02.11 Liverpool H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal FC - Liverpool FC
Premier League

Emirates Stadium

Lørdag, 02. november, 2013, 18:30

Kampen vises på TV2 Sport Premium 1

Da er det tid for sesongens første toppoppgjør for vår del i Premier League. Dette mot et lag som har vist stigende form, og har satt sammen en duo på topp med Sturridge og Suarez som ligger på 1. og 3. plass på toppscorerlisten. De har fått Coutinho tilbake fra skade, men han vil trolig starte på benken for å gi plass til en litt mer fysisk midtbane. For vår del så er Arteta tilbake etter suspensjonen mot Chelsea og Podolski tilbake på treningsfeltet - dog neppe med i kamptroppen denne helgen. Nærmere skadeoppdateringer vil komme når begge managerene har holdt pressekonferanse.

Michael-Thomas-scores-aga-006.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Håper at det blir plass til Nacho på venstre kant. Synes han ser bra ut og fortjener flere sjanser.

 

Szcz

Sagna - Mert - Kos - Gibbs

Arteta - Ramsey

Cazorla - Özil - Nacho

Giroud

 

Tror det kan bli fin balanse med et sånt lag. Nacho dekker opp for Gibbs. Arteta dekker for Sagna. Da får Ramsey brukt motoren sin til å være overalt, inkludert løp inn i 16-meteren. Wilshere og Rosicky har sikkert ikke vondt av å starte på benk.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Dette er en meget viktig kamp, kanskje vår viktigste kamp til nå i tillegg til Spurskampen. Vi er i utgangspunktet et bedre lag enn Liverpool, men de siste kampenes situasjoner gjør meg betenkt med tanke på raske, beveglige spisser som Suarez og Sturridge. En fullt vinnbar kamp, men også en kamp perfekt satt opp for self destruction og et historisk korrekt november.

Link to comment
Share on other sites

Flamini er neppe klar, skulle ha scan og normalt 2-3 uker.

Walcott har jeg heller ikke sett på treningsfeltet i form av bilder, han skulle vi virkelig hatt i denne kampen :/

 

Tipper følgende lag:

Szczesny

Sagna - Per - Kos - Gibbs

Arteta - Ramsey

Özil - Cazorla - Wilshere

Giroud

 

Frykter tidlig mål imot og samme taktikk av Liverpool som Chelsea, da er vi ute å kjøre. Samtidig blir det vanskelig for Per mot disse raske Liverpool spillerene på topp. Suarez er i form og storspillte sist. Like dyktig/heldig tror jeg neppe han er fler kamper på rad, men må passes på. Vinner vi midtbanen å får til spillet vårt er kampen vår, hvis vi fortsetter trenden med labert spill og unødige overganger imot så frykter jeg stygge siffre.

 

Denne kampen kan definere November for oss, på tide å snu trenden fra tidligere kamper og tidligere år.

Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt en kamp vi klan vinne, men jeg er likevel noe skeptisk. Hver enkelt spiller må vise hva som bor i de, samspillet og taktikken må fungere perfekt og tabber må være ikke-eksisterende i det bakre ledd. Da er laget gode nok til å vinne. Hvis vi ser antydninger til det som laget har vist (i de dårlige periodene) i de siste kampene så blir jeg dessverre ikke overrasket hvis det er et annet lag enn Arsenal som troner på toppen av tabellen når lørdagens kamper er ferdigspilte.

Link to comment
Share on other sites

Kan vell forvente at Rodgers fortsetter med sin 3-5-2 formasjon:

Mignolet

K. Toure - Skrtel - Sakho

Johnson - Henderson - Lucas - Gerrard - Cissokho

Suarez - Sturridge

 

Benken: Jones, Agger, Allen, Alberto, Moses, Sterling og Coutinho.

Med denne formasjonen har de fått mye ut av spillerne der Lucas gjør grovjobben på midtbanen mens Henderson og Gerrard får friere tøyler offensivt. Med vingbacker så opprettholder de bredden i spillet som gir de spillerne i midten større rom, samtidig som de til enhver tid har balansen med de tre midtstopperne og Lucas. Måten vi kan slå dem på er tempoet sentralt og press mot ustabile stoppere som kan ruse og bli "ball-watching". Men vi må til enhver tid å i bakhodet at vi ligger med minst 3 menn på riktig side av Suarez og Sturridge som er dødelig effektive og fremadrettede når mulighetene byr seg.

Link to comment
Share on other sites

Håper at det blir plass til Nacho på venstre kant. Synes han ser bra ut og fortjener flere sjanser.

 

Szcz

Sagna - Mert - Kos - Gibbs

Arteta - Ramsey

Cazorla - Özil - Nacho

Giroud

 

Tror det kan bli fin balanse med et sånt lag. Nacho dekker opp for Gibbs. Arteta dekker for Sagna. Da får Ramsey brukt motoren sin til å være overalt, inkludert løp inn i 16-meteren. Wilshere og Rosicky har sikkert ikke vondt av å starte på benk.

 

100% enig med deg RastaPinky. Hvis ikke Monreal så får det bli Gnabry. Med Wilshere på banen ved siden av Cazorla og Özil så blir det utrolig lite bredde. Vi karret til oss resultater med det laget, men allikevel så var det generelt sett lite imponerende (annet enn mot Napoli) og vi manglet hele tiden uforutsigbarheten som det Walcott alltid gir oss. Nå er selvfølgelig ikke Nacho på samme nivået offensivt, men han var blant våre beste mot Chelsea og var rimelig nærme å gi oss ledelsen på et tidspunkt. Sammen med Gibbs så vil han som du påpeker også sørge for at vi demmer opp godt på venstresiden hvor Suarez ofte henger på siste skulderen før han trekker inn.

 

Tror det fort kan bli et veldig smart trekk å få inn Monreal i laget på venstrekant mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Støttar dette laget;

Szczesny

Sagna - Per - Kos - Gibbs

Arteta - Ramsey

Cazorla - Özil - Wilshere

Giroud

Dette er det beste me kan oppedrive per dags dato. Dette blir truleg ein jevn kamp der me kjem til å angripe og Liverpool vil være dødelige på kontringar. Er redd dette kan ende 2-2, vinn me så er dette ein stor prestasjon. Liverpool virkar å være i kanonform, me har hangla litt. Saknar Walcott i slike kampar, fart er viktig.

Link to comment
Share on other sites

Er redd dette kan ende 2-2, vinn me så er dette ein stor prestasjon.

Jeg er redd dette kan ende i et tap. Uavgjort kan være nok til at vi beholder tabelltoppen så lenge Chelsea ikke vinner med mer enn 1 mål mot Newcastle, så ingen vits i å storme hodeløse fremover på banen i jakt på vinnermålet. Klarer vi å holde nullen baklengs så er jeg trygg på at vi i løpet av 90 minutter vil få vinnermålet.

Link to comment
Share on other sites

Dersom vi skal spise kirsebær med de store, er dette en batalje vi bør vinne. Liverpool har i likhet med oss, hatt et rimelig greit kampprogram. De har tilgode å møte en fryktinngytende offensiv, som vi strengt tatt skal representere, med de offensive spillerne vi har. Fembakclinjen deres blir hyllet i mediene, men jeg er svært spent å se Toure og Skrtel mot ligaens mest penetrerende midtbane. Det er synd Walcott fortsatt er ute. Han kunne virkelig gjort skade mot Liverpool.

 

Jeg synes Nacho var fantastisk både mot Chelsea og da han kom inn mot Palace. Håper han starter, men ikke nødvendigvis på bekostning av Gibbs. Jeg kunne tenkt meg å se dem bekle venstresiden sammen. Det gir oss litt sårt tiltrengt bredde og uforutsigbarhet, samt et bedre cover på ventrebacken da Suarez helt sikkert vil trekke ut på Liverpools høyreside ved flere anledninger. I tillegg må Ramsey hjelpe Arteta i leddet foran vår bakre firer. Her kan vi ikke tillate mellomrom i det hele tatt, whatsoever. Klarer vi å nøytralisere SAS, er jobben gjort. Vi kommer til å score mål.

 

Szczesny

 

Bac- Per - Kos - Gibbs

 

Arteta - Ramsey

 

Santi - Özil - Nacho

 

Giroud

 

CMON ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Flamini og Gnabry er bekreftet ute av denne kampen - førstnevnte har mulighet til å returnere neste helg mot Manchester United. Arteta er selvfølgelig tilbake fra suspensjonen mot Chelsea. Ut over det er Walcott og Podolski tilbake på treningsfeltet, men behøver nok et par uker før de er klare til kamp. Oxlade-Chamberlain og Diaby må vi fortsatt vente en god stund på.

 

Liverpool har bare Enrique ute av spillere som er kapable til førstelaget - mens Coutinho antakelig vil starte på benken og bli brukt som supersub etter en måneds pause. Vil bli spennende og følge med på hvilken formasjon de starter med, om Agger kommer tilbake til midtforsvaret og om de tørr å stå høyt for å presse. I mangel på kantspillere med fart så er det liten fare for at det kommer løp i bakrom, og Giroud vil neppe løpe fra noen på egenhånd. Kanskje derfor det er et ekstra ønske om at Monreal får starte på kanten i stede for Wilshere, siden han har litt mer tempo og holder bredden slik at Liverpool ikke kan komprimere og låse igjen rommet til Özil/Cazorla. Uansett om det er Özil eller Cazorla som ligger bak Giroud så er det viktig at de støtter opp mot han og plukker andreballer, da han har vært råsterk til å skjerme unna motstanderen hittil i sesongen.

 

Tviler sterkt på at denne kampen blir et målkalas...

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at vi har Gnabry, Walcott, Ox og Podolski ute samtidig. 4 stk som normalt spiller kant for oss. Sjeldent jeg ser dette i andre lag.

Frykter dette gjør at vi blir stasjonære og tråkklete i midten. Rosiscky har i gode stunder litt energi som løser oss opp når vi sliter, mens Özil ikke har vært så god som i starten på vingen. Naturlig nok siden han er en sentral offensiv midtbane med mye frihet.

Link to comment
Share on other sites

Enig med 49unbeaten. Dette blir en tøff kamp hvor vi ikke skal kreve en seier. Men et uavgjort resultat ville også vært veldig bra!

COYG

Det er selvsagt ikke riktig at et uavgjortresultat ville ha vært veldig bra. Det ville vært ok, i og med at det er viktig å ikke tape slike kamper og siden Liverpool har en angrepsduo i verdensklasse, men veldig bra hadde det ikke vært.

Vinner Arsenal i dag, er det 5 poeng ned til resten (regner med Tottenham tar maks 1 poeng borte mot Everton), 6 til City og 8 til United, noe som betyr at det ser bra ut selv med tap i neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...