Jump to content

2013.29.10 Chelsea H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal - Chelsea

Capital One Cup, Emirates Stadium

tirsdag 29. oktober, kl. 20:45

Kampen sendes på TV2 Sport Premium

Da er det klart for den første av en rekke tøffe kamper på kort tid. Det vil med stor sannsynlighet bli et reservepreget mannskap hos begge lag i denne kampen, med tanke på toppkamp mot Liverpool for vår del og Chelsea som spilte en tøff kamp mot Manchester City i går kveld og skal møte Newcastle til tidligkamp lørdag. Flamini er ute med en lyskeskader der omfanget er usikkert, Arteta står over med rødt kort, Zalalem og Frimpong står over pga. manglende kampform og Eisfeld har en ryggplage som setter han ut. I tillegg fikk Gnabry, som i dag signerte ny langtidskontrakt, et spark på ankelen mot Crystal Palace og har en siste test i morgen. Av de som Wenger garanterer spilletid er Ryo, Hayden og Gnabry (om ankelen blir ok), mens det forventes at Vermaelen, Jenkinson, Monreal, Yennaris, Fabianski, Bendtner og Rosicky starter. Den eneste posisjonen som jeg er usikker på er hvem som danner midtstopperpar med Vermaelen. Blir det en unggutt (Ajayi), eller velger Wenger å bruke Sagna, Mertesacker eller Koscielny?

 

Fabianski

Jenkinson - ? - Vermaelen - Monreal

Yennaris - Hayden

Gnabry - Rosicky - Ryo

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Nå er Hayden midtstopper egentlig da 49 unbeaten? Så satser på å se han der, men skal vel ikke se bortifra at han får spilletid på midten heller. Føler dog at vi er bedre utrustet på midten generelt sett enn på midtstopperplass og da vil jeg helst ha han ved siden av Vermaelen og med Wilshere på midten f.eks.

 

Ellers er det vel også sannsynlig at spillere som Bellerin, Olsson og Akpom blir involvert på benk eller fra start hvis Gnabry ikke blir klar. Kan hende Frimpong får en plass på benken også, men jeg tror ikke det blir tilfelle.

 

Fabianski

Jenkinson - Hayden - Vermaelen - Monreal

Yennaris - Wilshere

Gnabry - Rosicky - Ryo

Bendtner

Benk: Viviano, Bellerin, Sagna, Olsson, Ramsey, Cazorla, Akpom

Hva jeg ville gjettet på hvis jeg skulle sette opp laget. Skal heller ikke se bortifra at Cazorla muligens starter på topp og Rosicky på midten heller hvis Hayden starter som midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Touché. Hadde helt glemt at han spilte på midten mot WBA så du har et poeng der. Wenger nevnte også at han ikke var spesielt kreativ, men at han var en intelligent spiller. Så det virker som om planen er å spille han på midten igjen i morgen.

 

Personlig syntes jeg det er mer viktig å hvile Mertesacker og Koscielny mtp. at vi er ekstremt sårbare på stopperplass, men men.. satser på at Wenger vet hva han gjør.

Link to comment
Share on other sites

Stor sjanse for at det blir fyllt opp på stadion i morgen med denne prisen:

Samuel @samuelj29060 4 t

Arsenal charge £10 for League Cup tickets v Chelsea. Man Utd charge Norwich £46 for League Cup tickets.

 

 

Ellers er dette et potensielt lag fra Chelsea om de tenker noenlunde likt - i den grad det går ann å forutse Mourinhos valg:

 

Schwarzer

Azpilicueta - Luiz - Cahill - Bertrand

Mikel - Lampard

Willian - Mata - De Bruyne

Eto'o

 

Ingen tvil om at de har mindre skader å tenke på...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvorfor dere tror at Yennaris starter i morgen. Han var vel skadet i preseason og har bare spilt en av U21-lagets fem seriekamper. Han er også for gammel til UEFA CL Youth. Håper dere har rett, for han er kvikk og flink på sitt beste.

 

Slik jeg ser det er det bare 5 spillere som er bankers i startoppstillingen. Jenks, Verm og Nacho bør starte i forsvar + Ryo og Bendtner. Gnabry spiller hvis han er frisk og Fabianski skal vel velges foran italieneren. Hayden er også nær en plass i startoppstillingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvorfor dere tror at Yennaris starter i morgen. Han var vel skadet i preseason og har bare spilt en av U21-lagets fem seriekamper. Han er også for gammel til UEFA CL Youth. Håper dere har rett, for han er kvikk og flink på sitt beste.

 

Årsaken til at jeg valgte han er mer pga. manglende alternativer uten å benytte spillere som vil være i startelleveren mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Jeg setter en 100-lapp på at Giroud får hvile gjennom hele denne kampen. Har i de siste kampene vært tydelig preget av kjøret de siste 20 minuttene, noe som bare forsterker hvilken jobb han har gjort for oss så langt. Bendtner, Sanogo og Akpom kommer ikke til å få mye spilletid ellers denne sesongen, og da er denne cupen riktig tid for å teste reservene og holde de matchklare.

 

Ellers har jeg også en følelse av at Mertesacker vil starte denne for å få en sikrere forsvarsfirer, men om Gnabry blir spilleklar håper jeg Cazorla får starte på benken. Vi har tre hele dager til restitusjon etter denne kampen så litt spilletid for han som har vært skadet en stund kan bare være bra, men viktig å ikke overbelaste og risikere noen tilbakeslag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg setter en 100-lapp på at Giroud får hvile gjennom hele denne kampen. Har i de siste kampene vært tydelig preget av kjøret de siste 20 minuttene, noe som bare forsterker hvilken jobb han har gjort for oss så langt. Bendtner, Sanogo og Akpom kommer ikke til å få mye spilletid ellers denne sesongen, og da er denne cupen riktig tid for å teste reservene og holde de matchklare.

 

Jeg er for å stille et blandet lag, men Giroud bør definitivt ikke spille. Bendtner spilte godt i forrige runde også, så det er helt naturlig å gi ham en ny sjanse.

 

Chelsea sparer forhåpentligvis en del spillere de også. Det gjorde de ikke i finalen mot oss i 2007, men vi rundspilte dem med junior/reservelaget vårt allikevel. :)

 

De aller fleste bookmakerne holder i hvert fall Chelsea som knappe favoritter.

Link to comment
Share on other sites

Spillere som Monereal, kapteinen vår, Dansken, Rosicky, Ryo og Jenkinson vil jeg tro vil starte. En kamp der et tap ikke vil si noe som helst( satt på spissen!), ettersom flere av våre stjerner ikke vil spille den kampen. Det er Liverpool vi må slå!

 

PS: Dersom Gnabry blir friskmeldt, vil han også starte.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er for å stille et blandet lag, men Giroud bør definitivt ikke spille. Bendtner spilte godt i forrige runde også, så det er helt naturlig å gi ham en ny sjanse.

 

Chelsea sparer forhåpentligvis en del spillere de også. Det gjorde de ikke i finalen mot oss i 2007, men vi rundspilte dem med junior/reservelaget vårt allikevel. :)

 

De aller fleste bookmakerne holder i hvert fall Chelsea som knappe favoritter.

 

Når vi først har kommet til finalen, så mener jeg at Wenger burde ha toppet laget.

Link to comment
Share on other sites

Når vi først har kommet til finalen, så mener jeg at Wenger burde ha toppet laget.

 

Syntes personlig at Wenger gjorde det rette der. Ungguttene gjorde det strålende hele turneringen og når de kommer til finalen så skal samtlige bli droppet? Nei det syntes jeg blir feil.

 

Vi tapte finalen i 07 ufortjent mot et toppet Chelsea lag med unggutter. Det kan jeg fullstendig leve med. Finalen i 2011 derimot er en helt annen sak mtp. at vi der hele veien hadde spilt med et sterkere lag enn hva vi hadde gjort årene tidligere. Den var det virkelig tøft å tape syntes jeg..

Link to comment
Share on other sites

 

Syntes personlig at Wenger gjorde det rette der. Ungguttene gjorde det strålende hele turneringen og når de kommer til finalen så skal samtlige bli droppet? Nei det syntes jeg blir feil.

 

Vi tapte finalen i 07 ufortjent mot et toppet Chelsea lag med unggutter. Det kan jeg fullstendig leve med. Finalen i 2011 derimot er en helt annen sak mtp. at vi der hele veien hadde spilt med et sterkere lag enn hva vi hadde gjort årene tidligere. Den var det virkelig tøft å tape syntes jeg..

 

Joda, skulle legge til at det ville være dårlig gjort, MEN, vi hadde ikke vunnet noe på flere sesonger. Men ellers, er jeg enig med deg.

 

Mot Birmingham, ikke sant?...Helt utrolig...

Link to comment
Share on other sites

Joda, skulle legge til at det ville være dårlig gjort, MEN, vi hadde ikke vunnet noe på flere sesonger. Men ellers, er jeg enig med deg.

 

Mot Birmingham, ikke sant?...Helt utrolig...

 

Var ikke så ille i 07. Vi hadde jo vunnet FA Cupen to år tidligere og hadde vært i CL finale året før der også. Desperasjonen begynte ikke å spre seg for alvor helt ennå da. :P

 

Helt utrolig ja. Det verste er at vi trolig også skulle hatt rødt kort etter bare et par minutter spilt når Szczesny felte en Birmingham spiller som var på vei forbi han.. den kampen fortjente vi dessverre å tape. Og det med toppet lag. :mmkay:

Link to comment
Share on other sites

Burde spillt med unggutta mot Birmingham også :) Da kanskje de kunne tatt ett trofe.

Uansett, så frykter jeg nå som sagt at det ikke blir så store rokeringer som ventet. Helt enig med flere av dere, tap her er ingen krise. Tap i helgen mot Liverpool er langt værre, det er den kampen alt fokus bør være mot. La de nest beste få prøve seg, og overrasker de samtidig er det ingenting mer gledlig.

Link to comment
Share on other sites

 

[...] Det verste er at vi trolig også skulle hatt rødt kort etter bare et par minutter spilt når Szczesny felte en Birmingham spiller som var på vei forbi han.. den kampen fortjente vi dessverre å tape. Og det med toppet lag. :mmkay:

 

Må i den sammenheng minne om at vi mot Chelsea ble snytt for et klart straffespark i andre omgang i en situasjon der Aliadiere ble felt.

 

Her fant jeg frem lagoppstillingen fra 2007-finalen. Den var enda mer skjevfordelt enn jeg husket.

 

450px-Chelsea_vs_Arsenal_2007-02-25.svg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så den nevnte finalen mot Chelsea live. Min oppfatning av kampen var at vi rundspilte Chelsea hele kampen, og hadde fortjent å vinne den kampen

 

Definitivt en kamp hvor vi hadde flest sjanser og spilte finest fotball, men dessverre hadde Chelsea Drogba på topp mens Aliadiere og Baptista brant sjanser på sjanser for oss.

 

Glemmer dog aldri Walcott sin fantastiske avslutning og Fabianski sin feilvurdering når han kom ut og bommet på ballen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...