Jump to content

2013.29.10 Chelsea H


49 unbeaten

Recommended Posts

Begge lag stilte med sterke lag, og nivåforskjellen målt i kvalitet var ikke stor. Det som vi taper på er gjennomføringen av kampplanen - der Chelsea hadde 11 spillere som gjorde en perfekt kamp ut fra det som var Mourinhos taktikk. Man kan ikke bli overrasket over hva en møter i kamper som han er involvert. Han fikk det beste ut av spillerne sine som jobbet knallhardt over hele banen uten at de åpnet opp lagdelene. Når vi angriper så er det også enkelt å forutse, og i mangel av kanter så er det bare for motstanderen å tette igjen i midten så har de seieren i lommen. Balltempoet blir lavt, spillerne blir stillestående og ballmottaker er vendt bort fra målet og spiller støtte. Dette fører til at spillerne begynner å føre ballen på tvers av banen og gjennom det rommet som allerede er fullpakket. Wilshere har et fantastisk driv med ballen, men benytter det feil så alt for ofte. Når vi har flyttet frem folk og står igjen med midtstopperne er det ikke riktig tidspunkt og forsøke å leke Maradona - det er ikke tilgivelig uansett om det er skulle være Özil eller Wilshere. Det er i slike tilfeller at vi ser hvor sårbare vi er defensivt, for da blir mangelen på offensiv markering synliggjort.

Vermaelen kjempet godt i dag og stod ikke noe tilbake for Koscielny. Fortsetter han å jobbe hardt på treningsfeltet så vil han få flere sjanser utover sesongen, det er jeg sikker på. Monreal leverer en ok kamp, hverken mer eller mindre. Jenkinson viser at han knapt holder tippeliganivå, og det er på tide at Bellerin overtar som 2. valg på høyreback frem til en ny spiller kan signeres. Ellers må man ta med det åpenbare - nemlig hvor sårt vi trenger en leder og bråkmaker i form av å lede laget muntlig og tørre å si ifra. Flamini er den eneste spilleren vi har pdd. som innehar dette mens Arteta snakker med beina. Ingen andre på laget virker som å ha baller til å stå frem når vi sliter og dra med seg medspillerne. Dette tror jeg også kan arve litt ned fra Wenger som ikke fremstår som den største motivatoren, slik som Ferguson eller Mourinho der de får luksusspillere til å jobbe til krampa tar dem.

Alt i alt så var dette et tap som forventet, men måten det kom på og med de spillerne vi brukte så svir det mer enn hva jeg trodde på forhånd...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

FORUTSIGBART

I angrep er det lett å vite hva som skjer. Arsenal spiller på en måte som gjør at det er lett å forsvare seg mot.

I forsvar er det lett å vite hva som skjer. Motstanderen kontrer inn et mål, gjerne etter en tabbe av Arsenal.

 

Ballack sa for 7 år siden at Arsenal var et av de letteste lagene å møte etter at de hadde løst Arsenal-koden. Så synd at Arsenal ikke har skjønt dette...

SKYT!!. Det er ingen som skyter. Virker som om man enten er vaksinert mot det, eller at man ikke får lov!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Napoli hjemme var en fantastisk match, spør du meg.

 

Det ble en vanskelig dag i dag. Chelski har en større og bedre stall. Og våre spillere så enten litt slitne ut, eller rett og slett litt for dårlige ut.

 

Jaja. Høsten handler om å henge med. Nå røk vi ut av den minst viktige turneringen. Nå handler alt om å henge med videre i seriespillet og CL. Så tar jeg gjerne imot en spiller eller to i januar-vinduet, og så prikker vi toppformen fra februar og utover. Litt flaks på skadefronten også, så blir ting veldig bra.

 

Napoli hjemme er vel den eneste kampen jeg ikke har sett denne sesongen.

 

Føler vi har til gode å imponere på en sånn måte som skal gi en følelse av at det er håp for at vi kommer til å vinne en tittel denne sesongen.

Nå møtte vi Dortmund som er et bra lag og vi gikk på en smell, så Chelsea igjen idag. Kan se ut som om vi sliter mot de beste og tror fort vi kan gå på en smell igjen til helgen dessverre

 

 

Chelsea har IKKE en bredere stall enn Arsenal. Derimot har de flere tilgjengelige. De har kun en eneste skade, og den spilleren er ganske ubetydelig i denne sammenheng. Arsenal kunne ha hvilt alle fra lørdag (minus en av stopperne), og likevel hatt et bra lag, hadde det ikke vært for skadene. Fabianski - Jenkinson, Kos, Verm, Monreal - Chambo, Rosicky, Flamini, Diaby, Podolski - Bendtner...

Link to comment
Share on other sites

SKYT!!. Det er ingen som skyter. Virker som om man enten er vaksinert mot det, eller at man ikke får lov!

En ganske grunnleggende faktor for at man skal vinne fotballkamper, man kan bare ikke forvente slike mål som Wilshere's mot Norwich i hver bidige kamp. Overbetalte spillere som har noen timer på treningsfeltet burde klare å skyte ballen mot mål i alle fall...

Link to comment
Share on other sites

Et tap i en kamp hvor jeg forventet at vi skulle tape. En sliteseier mot Crystal Palace, og et tap mot Dortmund som like godt kunne endt med seier til Arsenal, og de kritiske røstene er tilbake for fullt. Vi snakker allerede om formdupp. Vi har visstnok ikke slått et godt lag i år. At vi har slått Tottenham, og at vi feide Napoli av banen er visstnok ikke godt nok. At vi var fullt på høyde om ikke bedre enn Dortmund som er topp 4 i Europa teller heller ikke. La oss nå for guds skyld vente til vi har møtt Liverpool, United og Southampton før vi tar helt av med de kritiske røstene

 

Det som forøvrig skuffet meg mest i går, var supporterne på stadion. De ga knapt lyd fra seg i løpet av hele kampen. I denne kampen kan man ikke skylde på høye billettpriser og at det derfor er en stor andel turister på kamp. Det var billige billetter i går. Er du først på stadion, får du jaggu meg gi lyd fra deg og støtte laget ditt, eller så kan du holde deg hjemme og se kampen fra sofaen. Rett og slett flaut å høre at Chelseafansen hørtes best hele kampen gjennom

Link to comment
Share on other sites

Vi lider av Arsenalsyndromet ennå; best når det ikke gjelder! (det vil si at hadde dette vært en treningskamp hadde vi vunnet)

 

Det må jo irritere Wenger etter hvert at Mourinho pisser på han vær gang de møtes

 

Heldigvis var dette Mikke Mus cupen og vi har forsatt sjansen til å gjøre det godt igjen i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Min spillerbørs:


Fabianski: 6


Jenkinson: 1


Kos: 6


Vermaelen: 6


Monreal: 7


Ramsey: 6


Wilshere: 6


Rosisky: 5


Ryo: 5


Cazorla: 6


Bendtner: 1



Özil: 5


Giroud: 5


Park: 4



Jeg klarer ikke å være skuffet etter denne kampen. Jeg forventet tap, og fikk det. Skulle gjerne sett fabianski ha noen redninger, men det ville seg ikke. Skulle også likt å se Ryo utfordre mer, og likte til tider Wilshere sin ballbehandling.



Til helgen sitter jeg på Emirates med tapapa. Det blir en ordentlig test. gleder meg som en liten unge.



BE


Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen i går da dama hadde bursdag, så jeg får ikke bidratt med noen kampanalyse.

 

Uansett syns jeg det er greit at tapet vårt kom her fordi vi med våre skader og vår skadestatistikk uansett skulle slitt voldsomt med å hevde oss i alle konkurranser. Ligacupen er Mikke Mus-cupen, og det er ikke for å vinne den at Özil har kommet inn. Da vil jeg mye heller at vi er med og kjemper i PL igjen.

 

Det er kjedelig at laget tydeligvis spilte en dårlig kamp, og jeg for min del begynner å merke at å gruse Mourinho når det gjelder ville vært sabla deilig. Først må vi dog ta knekken på Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

De første 20 minuttene førte Chelsea kampen. Etter det var det vi som hadde kontrollen. En personlig feil av Jenkinson gjør at vi kommer bakpå, og da blir det vrient mot Mourinhos menn. Begge lag skapte lite sjanser, men jeg synes at vi spillemessig var et lite hakk bedre enn Chelsea.

 

Begge stopperne får godkjent. Monreal var vår bestemann synes jeg. Ramsey, Wilshere og Rosicky var ganske gode, mens Cazorla slet med touchen i første omgang. Det synes jeg han har gjort i alle kampene etter at han kom tilbake fra skade. I andreomgangen fikk han mer sving på pasningene, og han ble etter hvert et uromoment for Chelseaforsvaret. Viktig å få ham i gang. Tipper han gjør en strålende kamp mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Syns definitivt vi har vist klasse i en del kamper i år. Problemet vårt er at de nest beste våre er ikke på nivå med Chelsea,City og United sine nest beste.

Wenger burde ha hentet inn en ny keeper og solgt unna Fabianski også. Bendtner ER ikke god nok for å spille for oss. Han har fallert big time.

Jenkinson er mye armer og bein. Litt ustrukturert og gjør for mange alvorlige feil baki der. Dessverre...for liker typen.

Ellers så ser jeg ennå ikke noen deep shit i dette. MEN seier mot Pool er utrolig viktig for laget videre i denne sesongen.

Det kan gi laget det boostet det trenger for å hamle opp med de andre.

Ellers viser igjen kampen hvor musklene til Arteta,Flamini og forsvarsdirigenten Per er dypt savnet.

Link to comment
Share on other sites

Ganske morsomt hvordan forskjellige lags supportere ser kamper på forskjellig måte. Har diskutert med et par Chelseasupportere på jobb i dag. Deres oppfatning av kampen var at Arsenal var best i 85 minutter, og at det ikke hadde vært noe å si på om Arsenal faktisk hadde vunnet denne kampen

Link to comment
Share on other sites

Fabianski: 6 - stod i mål


Jenkinson: 2 - matchvinner


Koscielny: 6 - god


Vermaelen: 5 - grei


Monreal: 6 - god


Ramsey: 6 - god, men litt feilvalg også


Wilshere: 6 - godt driv


Rosisky: 5 - leverer ikke noe produkt


Ryo: 3 - svak, bokstavlig talt


Cazorla: 7 - vår eneste reelle trussel


Bendtner: 3 - svak



Özil: 6 - vår nye £42M høyreving


Giroud: 5 - sammen med Sagna desverre uerstattelig i dagens Arsenal


Park: 3 - så det er slik du ser ut


Link to comment
Share on other sites

fra chelsea tok ledelsen og ut kampen var arsenal spillemessig helt på høyden. Sånn sett er dette ikke noe katastrofe. Men likevel er dette et steg tilbake til gamle synder; for tannløse og fantasiløse fremover, for sårbare for kontringer i mot, og så gjør man i tillegg MINST en skikkelig lilleputt-feil per kamp, som gir motstanderen et overtak. Og neppe noen tilfeldighet at naive Wenger har til gode å vinne en kamp mot kynikeren Mourinho. Og det dette kanskje mest av alt forteller er det mange av oss påpekte når overgangsvinduet stengte; at troppen er for tynn (men den gangen var mange av oss i Özil rus, så vi dullet oss inn i troen på at det kunne gå likevel?). Synd å si det, men laget ser allerede slitent ut.

Link to comment
Share on other sites

Syns definitivt vi har vist klasse i en del kamper i år. Problemet vårt er at de nest beste våre er ikke på nivå med Chelsea,City og United sine nest beste.

Wenger burde ha hentet inn en ny keeper og solgt unna Fabianski også. Bendtner ER ikke god nok for å spille for oss. Han har fallert big time.

Jenkinson er mye armer og bein. Litt ustrukturert og gjør for mange alvorlige feil baki der. Dessverre...for liker typen.

Ellers så ser jeg ennå ikke noen deep shit i dette. MEN seier mot Pool er utrolig viktig for laget videre i denne sesongen.

Det kan gi laget det boostet det trenger for å hamle opp med de andre.

Ellers viser igjen kampen hvor musklene til Arteta,Flamini og forsvarsdirigenten Per er dypt savnet.

Spot on.

 

Når jeg har vært kritisk foran og i starten av denne sesongen til manglende spillerkjøp, så er det ikke i første rekke fordi at jeg synes våres førstevalg er så dårlige men fordi vi ikke har et lag med nok bredde i stallen.

Noen vi kanskje argumentere med at vi tross alt har (og har hatt) en del (nøkkel)spillere ute med skade, og det stemmer så absolutt. Men det er ikke noe nytt, Skader og slitne spillere er noe som en lagledelse alltid må kalkulere med og en stall må bygges opp deretter.

 

Jeg forstår også at vi aldri vil kunne oppnå den bredden som f.eks. City har, økonomisk sett vil det bli en for stor belastning, men reell backup i alle lagdeler (ikke alle posisjoner) bør vi ha.

med Özil og Flamini på laget så er laget styrket siden sist sesong, men samtidig så er jeg skuffet over at Wenger & co ikke klarte å finne den (de få) ekstra spilleren(e) som kunne gjort laget mer komplett.

 

Til tross for at jeg er skuffet over manglende spillerkjøp, så ser jeg faktisk lysere på fremtiden nå enn for et par måneder siden. Jeg tviler på at vi vinner pokaler denne sesongen, og vi må også kjempe for topp fire, men samtidig så tror jeg at Kroenke/Gazidiz/Wenger har våknet av dvalen og forstått at laget må forsterkes. Forsterkningene kommer sannsynligvis ikke før til sommeren, men med en akseptabel god sesong nå og min tro på reell forsterkning til sommeren så tar jeg denne sesongen som en oppkjøring til sesongen 2014/15 da Arsenal virkelig kommer til å vise hvem som skal "regjere"!

Link to comment
Share on other sites

Mesut Ozil later told reporters, “I gave my jersey to Mourinho because he’s the best coach in the world and I love him like a father.”



Ikke den første spillern ( og blir heller ikke den siste) som mener at Mourinho er som en farsfigur.


Til og med stjernen Zlatan har sagt noe av det samme.


BXxvVzDCMAAISa_.jpg



Chelsea er tilbake...

Link to comment
Share on other sites

Er vi i ferd med å blitt litt som Liverpool? Neste år og neste år? :)

Håper vi putter de så på plass til helgen at de allerede snakker om det 1.november!

Bli som Liverpool? ja og Nei! Vi har vel egentlig lenge vært på samme vei som Liverpool, uten titler og reelle tittelsjanser de siste årene. Samtidig så virker det som at Liverpool er i ferd med å våkne, så kanskje "som Liverpool" vil være greit :-" . Når jeg snakker om neste år så er det i erkjennelsen av at vi de siste årene har hatt en klubb som har vært fornøyd med en fjerdeplass, men jeg tror som sagt at karene på toppen har våknet og ønsker noe mer enn den "flotte" fjerdeplassen.

 

Det hadde virkelig vært hyggelig om de (Pool-fansen) allerede 1. november snakker om hvordan de ble satt på plass 2. november :gimme: . Måtte det bare stemme også! ;D

Link to comment
Share on other sites

 

Mesut Ozil later told reporters, “I gave my jersey to Mourinho because he’s the best coach in the world and I love him like a father.”

Ikke den første spillern ( og blir heller ikke den siste) som mener at Mourinho er som en farsfigur.
Til og med stjernen Zlatan har sagt noe av det samme.
BXxvVzDCMAAISa_.jpg
Chelsea er tilbake...

 

Er det bare meg eller blir det totalt feil å kalle et annet lags manager for den beste i verden? "Pisser" man da ikke litt på egen manager? At han respekterer han er greit nok, det må han få lov til, men å si at han er den beste i verden og en farsfigur blir for meg totalt feil.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg eller blir det totalt feil å kalle et annet lags manager for den beste i verden? "Pisser" man da ikke litt på egen manager? At han respekterer han er greit nok, det må han få lov til, men å si at han er den beste i verden og en farsfigur blir for meg totalt feil.

For å ta begrepet "farsfigur" først så ser jeg ingen problemer med det. Hvis Özil mener at portugiseren har vært en viktig figur i hans fotballiv så må han selvsagt få lov til å si det uten at noen reagerer. Det Jeg ser ingen grunn for at noen av oss i det hele skal ha en mening om hvem som er andre personers farsfigurer, det er en ren personlig betraktning fra den som det gjelder.

 

At man (rent generelt sett) kaller en annen klubbs manager for verdens beste trenger heller ikke å være i nærheten av å "pisse" på egen manager. Jeg tviler på at den var noen i f.eks. Stoke (i tidligere sesonger) som mente, at en (eventuell) uttalelse fra en spiller der om at Ferguson var verdens beste, anså det som å "pisse" på Tony Pulis.

Er det å "pisse" på sin manager, hvis en spiller i en annen klubb skulle si at Arsene Wenger er verdens beste manager? Nei!

 

Personlig så anså jeg Ferguson som en oppblåst drittsekk da han var manager i United, likevel så har jeg ingen problemer med å påstå at han var en bedre manager enn Wenger. Jeg ser ikke det som å "pisse" på Wenger selv om jeg er Arsenalsupporter.

Om Mourinho er verdens beste vet jeg ikke, men selv om jeg ikke er så begeistret for portugiseren så har han nok av meritter i flere ligaer til å bli kalt "en av verdens beste managere".

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det vel litt feil å sammenligne Stoke med Arsenal? Klart spillere fra "mindre" klubber kan si slikt, men i rivaliserende klubber blir det i mine øyne feil å kalle motstanderens manager for verdens beste.

 

Personlig hadde jeg blitt litt irritert (og skuffet) om en av mine ansatte syntes at sjefen til konkurrenten var en bedre sjef enn meg (om jeg var sjef selvsagt). Da ville jeg tatt en samtale for å høre hva er det som gjør dette, og man har med en gang skapt litt "splid" i gruppen.

 

At man respekterer han er noe helt annet, og man kan til og med syntes han er dyktig. Men å si "verdens beste" blir i mine øyne feil.

Link to comment
Share on other sites

... mens Cazorla slet med touchen i første omgang. Det synes jeg han har gjort i alle kampene etter at han kom tilbake fra skade. I andreomgangen fikk han mer sving på pasningene, og han ble etter hvert et uromoment for Chelseaforsvaret. Viktig å få ham i gang. Tipper han gjør en strålende kamp mot Liverpool.

 

Dere er vel vant til at jeg quoter meg selv? Synes jeg traff bra på denne :geek:

 

Cazorla i slag er veldig viktig for vårt angrepsspill.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...