Jump to content

2013.25.09 West Bromwich B


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Satser på dette laget:

Viviano

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Monreal

Arteta - Flamini

Gnabry - Eisfeld - Ryo

Bendtner

Benk: Fabianski, Sagna, Frimpong, Zelalem, Ramsey, Özil, Giroud

Stiller vi med dette laget så har vi en veldig sterk backrekke og to rutinerte og erfarne på midtbanen. Dette tror jeg er viktig om den unge trioen bak Bendtner skal få sjansen til å skinne og litt friere tøyler til å vise hva de faktisk kan. I tillegg får Wilshere, Koscielny, Gibbs, Walcott og Szczesny helt fri. Skal det bli behov kan Ramsey, Özil eller Giroud komme inn og hjelpe til fremover.

 

Edit: kampen sendes på TV2 Sport Premium 3, for de som måtte lure på det.

Link to comment
Share on other sites

Players involved in training today: Akpom, Bellerin, Eisfeld, Olsson, Hayden, Bendtner, Viviano, Szczesny, Martinez, Vermaelen, Gibbs, Flamini, Ozil, Wilshere, Jenkinson, Ramsey, Monreal, Mertesacker, Koscielny, Ryo.

 

De uskadde som ikke var med er da: Fabianski, Sagna, Semi Ajayi, Arteta, Gnabry, Giroud.

Walcott ryktes ute for et par uker.

 

http://arsenalyouth.wordpress.com/2013/09/24/quintet-of-arsenal-youngsters-set-for-involvement-in-capital-one-cup-tie/

Link to comment
Share on other sites

Veldig merkelig at Arteta ikke er med? Gnabry må jo nesten spille de neste kampene så kan jo skjønne at han spares i så fall. Tipper/håper laget blir slik da:

 

Viviano

Jenkinson - Hayden - Vermaelen - Monreal

Olsson - Flamini?

Bellerin - Eisfeld - Miyaichi

Akpom

Link to comment
Share on other sites

Players involved in training today: Akpom, Bellerin, Eisfeld, Olsson, Hayden, Bendtner, Viviano, Szczesny, Martinez, Vermaelen, Gibbs, Flamini, Ozil, Wilshere, Jenkinson, Ramsey, Monreal, Mertesacker, Koscielny, Ryo.

 

De uskadde som ikke var med er da: Fabianski, Sagna, Semi Ajayi, Arteta, Gnabry, Giroud.

Walcott ryktes ute for et par uker.

 

http://arsenalyouth.wordpress.com/2013/09/24/quintet-of-arsenal-youngsters-set-for-involvement-in-capital-one-cup-tie/

 

Virker ikke som den informasjonen stemmer helt med bildene som er lagt ut på arsenal.com (eller kanskje dette er fra to forskjellige dager). Men der er da både Arteta og Gnabry med på bildene ut fra det jeg kan se. Park også faktisk. Kanskje vi får se Park på benken imorgen?

http://www.arsenal.com/assets/_files/scaled/768x1000/sep_13/zp_181799210_SM_1852_5_9CFAA50_5999.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tror forøvrig vi stiller slik i morgen:

 

Viviano

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Nacho

Flamini - Arteta

Ryo - Ramsey - Gnabry

Bendtner

 

Men skal innrømme at jeg er veldig usikker på laguttaket i morgen og spesielt hvem som kommer til å spille i den offensive midtbanerollen. Valgte å sette Ramsey der siden jeg tror AW vil spare både Özil og Wilshere og at jeg tviler på at han vil ha for mange unggutter fra start mot et PL-lag.

Link to comment
Share on other sites

Virker som om Bendtner skal få noen sjanser til i Arsenal drakta hvertfall..

 

Wenger - Bendtner can be unstoppable

The Danish striker made his last Arsenal appearance against Liverpool in August 2011 but is in line to return to the team for the Capital One Cup tie at West Bromwich Albion on Wednesday evening.

 

Bendtner was an unused substitute in the win against Stoke City at the weekend and Wenger says the striker now has a chance to prove his quality.

 

"Now he can convince everybody. We are open-minded, we believe in his qualities. I personally believe in his qualities. It's just down to attitude and fighting [spirit]. When he has that, Nicklas can be an unstoppable striker. He gets his chance. Our job is about that. Take your chance."

Link to comment
Share on other sites

Etter wengers uttalelser så tror jeg vi får se Özil, Giroud , Kos og Arteta i lag oppstillinga.

 

Idioti å stille med de tre første etter mitt syn.

 

Med både CL og landslagsspill (der de alle er faste) , blir det ofte to kamper i uka for disse gutta. Greit å hvile dem

når det er rom for det.

 

Så får vi heller bare ryke ut av Mikke Mus-cupen. Vi har en hel haug skader, trenger ikke flere. Spesielt ikke på stoppere eller Giroud..

Link to comment
Share on other sites

Mitt forslag til tippekonkurransen:

 

Viviano

Jenkinson-Mertesacker-Vermaelen-Monreal

Arteta-Flamini

Gnabry-??-Ryo

Bendtner

 

EDIT:

Özil er ikke med (noe som slik sett er forståelig). Da er spørsmålet om det blir en mer 4-4-2 lignende formasjon med bade Akpom og Bendtner fra start, eller f.eks Eisfeld får rollen bak spissen. Uansett, vi ser ganske solide ut bakover, men fremover er det ikke godt å vite hva vi har i vente. Dette har litt tegningen av å kanskje kunne bli et 0-1 resultat? Det blir uansett en spennende kveld.

Link to comment
Share on other sites

Denne cup'en har jeg alltid ment bør være for de neste beste i laget og ungdommen. Vi har nok av andre kamper å bruke energien på enn å skulle gå til topps i "mikkimus cup'en".

Uansett så sier Wenger at han tar denne cup'en seriøst (desperat etter tittel?), og da tror jeg desverre han gambler med viktige spillere. Tror Wilshere og Ramsey hviles, ellers er det litt hipp som happ.

Ser ikke helt poenget med å bruke kreftene her, bedre å satse på PL, CL og etterhvert FA.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok mest vi i Norge som ser på dette som en Mikke Mus cup. I England har den ok status og den ble hevet enda mer da vinneren får Europacup i premie. JM var en av managerene som virkelig satset på cupen da han mente at alle trofeer gir selvtillit og vinnermentalitet. Etter dette har fler og fler kjørt inn gode spillere allerede i tidlige runder. Både Chelsea, City og Spurs ladet tungt i går for å sikre avansement. Bare tull hvis vi ikke skal gjøre det samme. WBA borte blir tøft og ingen skaper selvtillit av å tape

Link to comment
Share on other sites

Troppen:

4 Per Mertesacker
5 Thomas Vermaelen
8 Mikel Arteta
13 Emiliano Viviano
17 Nacho Monreal
20 Mathieu Flamini
21 Lukasz Fabianski
23 Nicklas Bendtner
25 Carl Jenkinson
30 Ju-Young Park
31 Ryo
37 Chuba Akpom
40 Hector Bellerin
42 Thomas Eisfeld
44 Serge Gnabry
45 Isaac Hayden
53 Kristoffer Olsson
60 Alex Iwobi
Da tror jeg vi får se:
Viviano
Jenkinson-Mertesacker-Vermaelen-Monreal
Flamini-Arteta
Miyaichi-Eisfeld-Gnabry
Bendtner
Litt usikker på om Olsson ikke har forbigått Eisfeld i køen.
Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det blir en pust i bakken for noen av våre viktigeste med den troppen der. Jeg er fornøyd iallefall :)

Selvsagt håper jeg ikke vi taper, men at reserver og benkeslitere kan få muligheten til å vise seg frem i denne cup'en. Ser ut som det blir ett par førstelagsspillere med for å veie opp balansen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg, Innbyttern. Laget jeg satte opp er hva jeg tror vil starte, ikke nødvendigvis hva jeg håper på. Jeg ser gjerne at vi også sparer Mertesacker, og putter inn Hayden. Ja, vi har ikke vunnet troféer på mange år, men vi har en veldig tynn stall, og ligger for tiden godt an i Premier League og Champions League. Jeg går heller all inn i de to, og folder Capital One Cup.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...