Jump to content

2013.25.09 West Bromwich B


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Ikke nevneverdig imponert over gutta i kveld. Likevel er det enorm læring for de unge som får sjansen i dag. En slik sliteseier veier MYE tyngre enn å slå et League One-lag med store sifre. Enormt god læring for unggutta dette her. Bendtner får ufortjent mye tyn både her og på twitter synes jeg. Føler han var en av våre bedre i dag. Alle ser jo at han ikke er matchfit, jeg vil si han er på 65-70%. Fotballfortståelsen til vår danske er absolutt brukbar, han er flere ganger i perfekt posisjon for å bli spilt fri, men lagkameratene var dessverre ikke helt på stasjon i dag. Vil mer enn hva kroppen orket i dag, og kan virke litt lat siden han sparer på kruttet. Har assist og har et fint løp igjennom som han kan avgjøre matchen med. Han har brent de fleste broer hos meg, men prestasjonen han gjør i dag, med forholdene tatt i betraktning - fortjener aldeles ikke kritikk.

Link to comment
Share on other sites

Moro moro !

 

Dette hadde jeg ikke trodd. Glimrende 1-0 scoring. Fine prestasjoner av både dansken og ikke minst Eisfeld.

 

Mye rot "going forward" synes jeg, mange feilpasninger og rare valg. Som en selvfølgelig må regne med, med den pur-unge offensiven vi hadde.

 

Heldigvis er vi gode (og noe heldige) bakover. Per er solid, og jeg synes Jenks viste seg frem.

 

Bring it on Mourinho !

Link to comment
Share on other sites

Moro moro !

 

Dette hadde jeg ikke trodd. Glimrende 1-0 scoring. Fine prestasjoner av både dansken og ikke minst Eisfeld.

Scoringen var bra og Eisfeld viste gang på gang at han er en målscorer som posisjonerer seg lurt, men søker for lite ball synes jeg og hadde egentlig en ganske svak kamp. Tror Olsson har større fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner imponerende syns jeg tatt i betraktning at han ikke har vært på banen på flere måneder. Sammen Mertesacker, Arteta og Jenkinson var han dominerende. Skuffende og svakt av Vermaelen nok en gang. Ryo har jeg mindre og mindre tro på. Virker helt tilfeldig i sine valg og ekstremt rotete i stilen.

 

Ang Bendtners fremtid så må jeg si at jeg var imponert over bortesupporterne som støttet ham hele veien. De fleste fans er ekstremt korte i hukommelsen heldigvis. De siste årene har vi sett Unitedfans, 'poolfans og chelseafans ta i mot bortkomne sønner med åpne armer. Nå virker det som våre egne fans skal gjøre det samme. Jeg støtter det fullt ut. Hva de engang har sagt i pressen eller blitt lurt til å kommentere betyr null og niks for meg så lenge de løper til de stuper når de entrer banen. Det gjorde dansken i går og da er han en gooner for meg.

Han så dessuten mer fit og veltrente ut enn noen gang. Virker som han er blitt mer voksen og forstår alvoret nå. En Nic i form er en meget god fotballspiller som kan avlaste Giroud når det trengs. Velkommen tilbake:-)

Link to comment
Share on other sites

jeg var litt fram og tilbake i denne kampen, men jeg synes det er tydelig at mange av de framover er meget urutinerte og de rutinerte utpå der (Verm og Arteta) synes jeg virket meget rustne. En som skuffer meg er Ryo, han skal ha ekstrem fart, men det var vel ikke mange gangene han prøvde seg ned langs sida, jeg synes Gnabry virket litt mer selvsikker selv om kvaliteten på det han gjorde ikke skremte noen.

 

Bendtner kan være en nyttig spiller, men jeg tror ikke vi får se mye til han, virker ikke i top shape han heller, men har jo litt styrke og høyde og spille på, fin stikker til Eisfeld som jeg synes virker ganske kjapp i beina, men fortsatt litt lett....

 

Artig at de vinner straffekonken, mye dårlig straffeskyting av WBA, derfor går vi videre. Jeg synes forsåvidt at tidligere versjoner av Arsenals Carling cup-lag har virket mer på hugget og spennende, men vi får se videre, blir tøft mot Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski - god kamp

Jenkinson - god kamp

Mertesacker - nesten uunnverlig

Vermaelen - tar ikke ansvar på straffene og gjør noen feil forøvrig, men ikke så ille heller

Monreal - kommer inn i det etterhvert, matchvinner til slutt

Arteta - gjør jobben som alltid uten å være på sitt beste

Hayden - ung og heit, heldig som forblir på banen så lenge som han gjør

Gnabry - med unntak av frispillingen av Bendtner, direkte svak

Eisfeld - med unntak av scoringen, direkte svak

Ryo - prøver, men får det ikke til

Bendtner - første kamp på evigheter og er faktisk eneste offensive spiller som er i nærheten av å få godkjent

 

Akpom - tar ansvar og leverer på straffene

Olsson - tar ansvar og leverer på straffene

Bellerin - gjør det greit når han kommer inn, hverken mer eller mindre

 

Vi vinner kampen takket være et noenlunde oppegående forsvar med Per Mertesacker i spissen, og det faktum at Nicklas Bendtner faktisk bidrog.

Dagens gledlige var at unggutta (inkludert Gnabry) tar ansvar på straffene, dagens skuffelse var hvor fullstendig på for dypt vann vår offensive ungdomstrio var.

MoM var utvilsomt Per Mertesacker.

 

Bottom line, job done.

Link to comment
Share on other sites

Rimelig enig i bedømningene utenom ett par spillere. Gnabry direkte svak mens Ryo prøver? Selv oppfattet jeg Ryo som elendig uten forsøk, mens Gnabry som prøvde uten å få det helt til. Mer innsats på Gnabry også, og var mye involvert. Eisfeld virker litt lett, men fotballhodet er på plass.

Link to comment
Share on other sites

Enig om Eisfeld, men jeg synes Ryo kom til posisjoner der bedre valg og bedre utførte valg faktisk burde/kunne ført til noe. Gnabry prøvde selvsagt, det gjør jo alle, men ble som regel avkledd direkte uten å komme noe sted. Det betyr ikke at Ryo imponerte på noen måte, men det betyr at han kom hakket lengre enn tyskeren. Kan kanskje ha litt med mine forventninger å gjøre også. Jeg forventet noe av Gnabry og ikke av Ryo.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner :) Har selv stor tro på at Gnabry er den neste som tar steget inn i førstetroppen utfra det jeg har sett til nå. Igår fikk han ikke til så mye, men fikk mye ansvar for kreativiteten der fremme også.

Ryo skuffet meg, men skadene kan ha noe å si her (ramsey).

Link to comment
Share on other sites

Mangel på selvtillit og kamptrening har mye å si. Må huske at Ryo også først slo igjennom som 18-åring når han ble plukket opp av Arsenal og lånt ut til Feyenoord.

 

Etter dette har han dessverre slitt mye med skader og spilt rimelig lite.

 

Tror han vil fremstå som en helt annen spiller hvis han bare holder seg skadefri ut sesongen, men hvorvidt han blir god nok for Arsenal er et helt annet spørsmål :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...