Jump to content

2013.04.28 Manchester United H


gunnersfan

Recommended Posts

OX av byttene utgjorde noe? Jeg holdt på å rive av meg håret når han står på kanten av 16m å aldri klarer å bestemme seg for hva han vil. Står å rocker med føttene for å miste ballen og forære United en kjempe kontring. Helt håpløst av unggutten. Håper noen forteller han at han får bestemme seg for en ting og gå all-inn for denne avgjørelsen. Vi hadde masse folk inne i 16m også

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Greit nok. Sagna med brøler, men løper som faen opp og ned på kanten sin. Er (vanligvis) en av våre mest solide.

Løper mye opp og ned kanten, men klarer veldig, veldig sjelden å markere seg positivt i noen av endene. Når han løper opp etterlater han seg store rom som en treg Mertesacker må dekke opp - en spiller som liker seg best når han kan dekke sitt eget rom og løpene der. Når Sagna da enda sjeldnere treffer noe/noen med innleggsforsøkene sine har kantspillere som Nani enorme rom å kontre i eller spisser som van Persie å trekke ut i. Dagens kamp og straffesituasjon et godt eksempel på forsvarets største svakhet.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok. Sagna med brøler, men løper som faen opp og ned på kanten sin. Er (vanligvis) en av våre mest solide.

 

Ett poeng. Håpløst bytte Rosiscky/Wilshere.

 

Utenom Sagnas rullgardin skuffet Podolski og Gibbs. Kun Ox av byttene gjorde noe ut av seg. Koscielny og Rosicky våre beste. Szczesny bra.

Rosicky har vært ute med skade samt at han løp utrolig mye idag. Helt naturlig bytte

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Ett poeng er jo bedre enn null, men med tanke på hvordan de scora er det surt det ikke ble tre. Dog var vel poengdeling et greit utfall utfra spill og sjanser.

 

Nå er vi vel i den situasjonen at dersom vi vinner våre tre siste, Tottenham vinner sine fire siste og Chelsea vinner tre av sine fire siste, så er vi ute av CL. Vi trenger mao. litt mer hjelp enn jeg setter pris på. Akkurat derfor var Sagnas hjerneblødning utrolig lite velkommen...

Link to comment
Share on other sites

syns vi er svake. Vi skaper lite mot etablert og er heldige som møter eit relativt uinspirert United. Trur ikkje vi har en spelar som kjem inn i kamptroppen til seriemeistarane for tida? Det som er positvt er at vi trøkker meir til enn vi gjer på vårt værste, at vi er med på frå start, og at vi i perioder klarer å vere aggresive i presset. Elles er vi for trege, for veike, for dårleg organisert, spesielt offensivt der mangelen på ein plan er tydeleg. United kan stort sett stå å vente i samla flokk og vente på at vi går oss faste eller slår upressa feilpasningar, noko som florerer og som er det som gjer at vi slepp inn mål. Eg er uroa for 4 plassen for det er lite av prestasjonane dei siste kampane som tyder på at vi er gode nok. Når det er sagt har vi no tre kampar der det bør vere mogleg å ta ein del poeng?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa ikke at Sagna hadde noen toppkamp i dag, langt ifra. Men at han skal selges utfra prestasjonene i dag/år er jeg ikke enig i.

 

Mtp Rosicky-byttet mener jeg han hadde klart seg lenger, med god margin. Det så han jo ut til å være enig i selv også.

 

Men: big picture: ett poeng er ett mer enn jeg ventet og et greit resultat kampen sett under ett.

Link to comment
Share on other sites

syns vi er svake. Vi skaper lite mot etablert og er heldige som møter eit relativt uinspirert United. Trur ikkje vi har en spelar som kjem inn i kamptroppen til seriemeistarane for tida? Det som er positvt er at vi trøkker meir til enn vi gjer på vårt værste, at vi er med på frå start, og at vi i perioder klarer å vere aggresive i presset. Elles er vi for trege, for veike, for dårleg organisert, spesielt offensivt der mangelen på ein plan er tydeleg. United kan stort sett stå å vente i samla flokk og vente på at vi går oss faste eller slår upressa feilpasningar, noko som florerer og som er det som gjer at vi slepp inn mål. Eg er uroa for 4 plassen for det er lite av prestasjonane dei siste kampane som tyder på at vi er gode nok. Når det er sagt har vi no tre kampar der det bør vere mogleg å ta ein del poeng?

United har scoret ca.90% av målene sine på kontringer. Arsenal spiller lite på kontringer, og "velger" heller å prøve å spille håndball. Gibbs til Rosicky, til Arteta, til Cazorla, til Ramsey, til Sagna, til Walcott, tilbake til Ramsey, til Cazorla som prøver å finne skuddmulighet, men finner ikke det. Sentrer videre til Rosicky. Prøver å sentre inn til "strekspiller", men strekspiller må spille tilbake til Arteta eller Cazorla. Noen som kjenner dette igjen...?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal evnet ikke mens Utd ville/måtte ikke. Da ble det uavgjort.

 

 

Med 9 poeng på de tre siste tror jeg dette holder.

Kan vel også si det slik: Arsenal evnet ikke FORDI United ikke ville. Når Manu er feige og kun spiller på kontringer, blir oppgaven svært vanskelig for Arsenal.

Slik som dette har United og Chelsea spilt mot Arsenal helt siden 2007, da Fergie, Ballack og et par andre "avslørte" at de hadde knekket Arsenalkoden...

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt er jeg fornøyd. Wenger maner gutta til kamp og vi kjemper til siste slutt. Så lenge innsatsen er der i samtlige 90, da kan jeg ikke klage. Stort pluss i margen til Kos (samt Ramsey og Rosicky). Måtte du være i klubben også neste sesong!

 

 

Fra facebook:

"Man of the match må gå til Phil Dowd i dag, han er ei stjerne"

 

De er noen rare dyr, disse unitedsupporterne.

Link to comment
Share on other sites

Kan vel også si det slik: Arsenal evnet ikke FORDI United ikke ville. Når Manu er feige og kun spiller på kontringer, blir oppgaven svært vanskelig for Arsenal.

Slik som dette har United og Chelsea spilt mot Arsenal helt siden 2007, da Fergie, Ballack og et par andre "avslørte" at de hadde knekket Arsenalkoden...

 

Hva i alle dager ? Er man feige når man forsvarer seg,og tar de kontringene som byr seg ? Det er jo dette som er moderne fotball. Balltrallinga vår fører ikke noe sted hen.

Skal ikke kommentere akkurat det der videre,for det blir for dumt.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva i alle dager ? Er man feige når man forsvarer seg,og tar de kontringene som byr seg ? Det er jo dette som er moderne fotball. Balltrallinga vår fører ikke noe sted hen.

Skal ikke kommentere akkurat det der videre,for det blir for dumt.

Tenk over hva du sier! Hvis alle lag spiller slik, kommer ingen over midten...

Link to comment
Share on other sites

Syntes ikke Podolski var så ille de første 45 mtp. at det var hans første skikkelige kamp på topp. Giroud i tilsvarende oppgjør mot City, United og Chelsea fikk jo til så og si absolutt ingenting. Var dog merkbart sliten etter kort tid i andreomgang og på tampen av første. Fitnessen hans er virkelig laber.

 

Ellers er Sagna skuffende. Etter han rotet vekk den ballen så gikk han fra solid til elendig. Merkverdig hvor lite det skal til før en spiller mister selvtilliten sin.

 

Håper vi får se Jenkinson litt nå selv om Sagna før denne kampen har vært i rimelig grei form.

Link to comment
Share on other sites

Tenk over hva du sier! Hvis alle lag spiller slik, kommer ingen over midten...

 

Jo vist de spiller mot slike lag som oss iallefall :)

Gi deg,rett og slett. For det å ligge å forsvare seg skikkelig,kontre lynraskt i lengderetning når motstander mister ballen kombinert med å storme rundt på kantene .... Ja det var slik vi spilte i tiden før 2005. Det å begynne å si at andre lag som ikke spiller som oss er feige. Det er så til de grader håpløst så det kan få blitt. Wenger har valgt sin stil som ikke har brakt noe på 8 år, Ferguson har rasket inn titler og pokaler jevnt trutt. Jeg liker det ikke,det stikker meg i hjertet. Men ikke anklag han for deres funksjonelle og gode spillestil, skulle selv gjerne sett vi spilte slik. Det gjør vi ikke, så da blir jo dette slik det må bli.

 

Det er forøvrig ikke første gangen slike vanvittige forsvarsfeil ender i skåring til motstander. Det skjer med ikke mange kampers mellomrom. Vi har egentlig et godt forsvar slik sett, vi er et av de lagene som slipper inn minst mål i PL. Men det ser ut som det stikk motsatte på grunn av disse vanvittige tabbene som skjer,ofte i veldig viktige kamper.

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt er jeg fornøyd. Wenger maner gutta til kamp og vi kjemper til siste slutt. Så lenge innsatsen er der i samtlige 90, da kan jeg ikke klage. Stort pluss i margen til Kos (samt Ramsey og Rosicky). Måtte du være i klubben også neste sesong!

 

 

Fra facebook:

"Man of the match må gå til Phil Dowd i dag, han er ei stjerne"

 

Er du virkelig fornøyd ? Javel da er jo ikke ambisjonene større. Du har det da godt med deg selv :) Jeg er trist. Selv da Manu er seriemestere,kommer inn å håner oss med Persie på vårt eget stadion klarer vi ikke å gjøre noe med det. Vi leder,alt ser bra ut. Så kommer Sagna og gir Persie et mål. Det kan vise seg at det var den feilen som kostet oss CL plass.

Isolert sett er ikke 1 poeng mot Manu noe krise nei. Men fornøyd ? Etter den tabben er jeg bare grenseløs irritert,provosert og det bobler med sinne.

Det blir ikke bedre før vi henter 3 poeng mot QPR,om vi klarer det da.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Jo vist de spiller mot slike lag som oss iallefall :)

Gi deg,rett og slett. For det å ligge å forsvare seg skikkelig,kontre lynraskt i lengderetning når motstander mister ballen kombinert med å storme rundt på kantene .... Ja det var slik vi spilte i tiden før 2005. Det å begynne å si at andre lag som ikke spiller som oss er feige. Det er så til de grader håpløst så det kan få blitt. Wenger har valgt sin stil som ikke har brakt noe på 8 år, Ferguson har rasket inn titler og pokaler jevnt trutt. Jeg liker det ikke,det stikker meg i hjertet. Men ikke anklag han for deres funksjonelle og gode spillestil, skulle selv gjerne sett vi spilte slik. Det gjør vi ikke, så da blir jo dette slik det må bli.

 

Det er forøvrig ikke første gangen slike vanvittige forsvarsfeil ender i skåring til motstander. Det skjer med ikke mange kampers mellomrom. Vi har egentlig et godt forsvar slik sett, vi er et av de lagene som slipper inn minst mål i PL. Men det ser ut som det stikk motsatte på grunn av disse vanvittige tabbene som skjer,ofte i veldig viktige kamper.

Arsenal gjorde begge deler. Førte kampene, SAMT utnyttet kontringer. Poenget mitt er at selvsagt er det lov å spille slik, men vil ikke ende opp med at alle lag satser på Inters taktikk fra semifinalene mot Barca 2010...

Link to comment
Share on other sites

1-1, greit resultat. Arsenal bør hente 9 poeng på de 3 siste kampene. Motstanden er ikke all verden! Ved å ta poeng mot Manure fikk ikke Sir RedNose sette ny poengrekord. Mer skuffende er det å registrere at RVP blir invitert inn i Arsenals garderobe på mat etter kampen. Fyttirakkern det hadde neppe skjedd med Adams, Vieira og Keown på laget.........

Link to comment
Share on other sites

1-1, greit resultat. Arsenal bør hente 9 poeng på de 3 siste kampene. Motstanden er ikke all verden! Ved å ta poeng mot Manure fikk ikke Sir RedNose sette ny poengrekord. Mer skuffende er det å registrere at RVP blir invitert inn i Arsenals garderobe på mat etter kampen. Fyttirakkern det hadde neppe skjedd med Adams, Vieira og Keown på laget.........
. Vist det stemmer så eier ikke dette laget, klubben og manageren respekt for seg selv og supporterne . Sier litt om hvor lite fightere og vinnerskaller som er i dette laget. Siste som mangler no er at sagna og horen selv stod å lo av straffesparksituasjonen på vei i til pause
Link to comment
Share on other sites

. Vist det stemmer så eier ikke dette laget, klubben og manageren respekt for seg selv og supporterne . Sier litt om hvor lite fightere og vinnerskaller som er i dette laget. Siste som mangler no er at sagna og horen selv stod å lo av straffesparksituasjonen på vei i til pause

Herregud, nå må dere slappe av. Spillerne er stort sett gode venner og går på fester, bryllup etc på kryss av klubber og landslag. vP kjenner mange av disse gutta og de har full forståelse for hans valg. Og nei, det har ikke med penger å gjøre. Jeg kjenner og jobber med proffer og vet hva de mest seriøse tenker og ønsker. Penger betyr mye frem til de er sikret (dvs første store kontrakt) deretter betyr spilletid, klubb og ambisjoner alt. vP gikk for å vinne noe etter 8 år i Arsenal. Hvem har problemer med å forstå det? Hvertfall ikke hans kolleger og venner

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...