Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Ja hvis dette er tilfelle så forandrer det nokså mye. En Cesc og RVP i United er ensbetydende med nok et PL gull. Selv håper jeg det bare er

The Sun som har fått solstikk: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/5015358/Cesc-Fabregas-eyes-Man-Utd-move-IF-Barcelona-want-to-sell.html

Link to comment
Share on other sites

Et intervju med Ian Ayre, "managing director" som det så flott heter i Liverpool, der han bekrefter et Arsenal bud på Suarez: http://www.bloomberg.com/news/2013-07-15/liverpool-aims-to-convince-suarez-to-stay-as-arsenal-makes-offer.html

 

Måtte le av dette sitatet:

 

“This is an ambitious young player, he’s talked in the media about wanting to play in theChampions League and all these things,” Ayre said. “It’s our job to convince Luis that this is the right place to achieve those things.”

Link to comment
Share on other sites

Status quo opprettholdes. Vi virker ikke å være nærmere noen spillere eller lenger unna noen spillere siden i går eller dagen før der igjen.

 

On another note: Edison Cavani er bekreftet klar for PSG.

Link to comment
Share on other sites

 

lol, årets....

 

http://www.insidespanishfootball.com/67054/breaking-atletico-madrid-reportedly-reach-personal-terms-with-arsenals-santi-cazorla/#.UeXZkH7U210.twitter

 

 

BREAKING: Atletico Madrid reportedly reach personal terms with Arsenal’s Santi Cazorla

 

Tja, hvis det kommer et bud på €30M for hvilken som helst Arsenalspiller så er jeg overbevist om at vi selger. En slik profitt på en spiller etter kun 1 år tror jeg ikke styret vil se bort fra.

 

Men så var det med troverdigheten på denne kilden da.

Link to comment
Share on other sites

Helt håpløst å ikke bare ordnet overgangen til Higuan tidlig. Lurer på hvem Wenger og co egentlig skal trekke opp av hatten nå. Ukjent afrikaner eller franskmann, som skal være vår frelser?

Blæh, gi meg noen gode nyheter snart da. 700mill + å handle for, men vi handler absolutt ingentig for tiden til tross for at alle våre sentrale spillere nå har vært ute å skreket etter forsterkninger..

Link to comment
Share on other sites

‘There are some revenue streams before 2006 which will enable us to spend more on the transfer budget – receipt of land sales and some money from Granada Media.’ – managing director Keith Edelman, February 2004.

 

‘There are sufficient funds available to the manager.’ – Edelman, September 2005.

 

‘…the effect means we can spend more on transfers over the next 15 years.’ – Edelman, May 2006.

 

‘If Arsene came to us and said he wanted to spend £40m on a player we could do that.’ – Edelman, Sept 2007.


‘We remain firmly committed to substantial investment in the playing squad.’ – Chairman Peter Hill-Wood, Sept 2008.

 

‘We’ve got a substantial amount of money to invest.’ – chief executive Ivan Gazidis, Sept 2009.

 

‘The club is secure – we have sufficient funds to invest.’ – Gazidis, May 2010.

 

‘In January and in the summer there will be significant funds available to bolster the team.’ – Gazidis, Sept 2011.

 

‘All the money we make is available to the manager.’ – Gazidis, May 2012.

 

‘It’s all about giving us the capability to go to the manager and say “here is the money for you to compete”.’ – Gazidis, June 2013.

For å si det slik: Enten er klubben vår full av løgnere, eller så er det bare en utrolig sta franskmann som ikke vil bruke penger.

 

Kilde:

Link to comment
Share on other sites

Ryktes at Chelsea har tilbudt enten Mata eller Luiz+£10m for Rooney. Budet ble blankt avslått av United, noe som med andre ord forteller meg at det var Luiz som ble tilbudt. I en deal med Rooney og Mata, føler jeg at pengene heller bør gå andre veien. Er det slik at Mourinho vil kvitte seg med Mata, så bør han være £40 millioners-mannen vår. Wenger har tidligere vært interessert i han, så muligheten er der.

 

Ellers, hvis Higuain ender opp i Napoli - som har hengt seg på i kampen og argentineren etter salget av Cavani... Daaaaaaaa...

Link to comment
Share on other sites

Chelsea skal ha avkreftet at de har tilbudt cash+spiller: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/23342660

 

Når det gjelder Higuain, har Real-presidenten vært ute og sagt at Arsenal ennå ikke har lagt inn noe bud. Så om vi i det hele tatt er/har vært interessert, er jo tvilsomt! Silly season er stappfull av røyk uten ild!

 

-----

 

Når det gjelder StefanBs sitater over:

 

Det er faktisk ingen motsetning mellom det å påpeke at man har penger, og det å ikke bruke alt. Og selv om Arsenal plutselig skulle bruke alt av tilgjengelig midler, vil vi fortsatt stille i en annen klasse enn Chelski og Man Shitty. Vårt konkurransefortrinn vil uansett måtte være noe annet. Noe Josimar-redaktøren er inne på og beskriver (i en annen sammenheng) her.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder StefanBs sitater over:

 

Det er faktisk ingen motsetning mellom det å påpeke at man har penger, og det å ikke bruke alt. Og selv om Arsenal plutselig skulle bruke alt av tilgjengelig midler, vil vi fortsatt stille i en annen klasse enn Chelski og Man Shitty. Vårt konkurransefortrinn vil uansett måtte være noe annet. Noe Josimar-redaktøren er inne på og beskriver (i en annen sammenheng) her.

 

Nå har det aldri vært noen her inne som har seriøst ment at Arsenal skal bruke alle pengene de har til overs, men det skulle vitterlig vært mulig å bruke litt ekstra penger på bedre dybde og enkelte plasser på førstelaget som gjør at vi kan konkurrere. Der har Wenger/Arsenal feilet på tross av det nye stadiumet.

 

Ellers:

 

Mourinho:- Det er Rooney eller ingenting

Cavani til PSG, Falcao til Monaco, Jovetic tilsynelatende utrolig nærme City og ender ikke Rooney opp i Chelsea så ender han hvertfall ikke opp i Arsenal.

 

Da gjenstår det egentlig bare 2 klassespisser igjen. Higuain og Suarez. Tror dessverre vi ender opp med null forsterkninger på spissfronten..

 

Tipper også at vi på midtbanen ikke får inn noen spillere og at Wenger sier seg fornøyd med Arteta, Ramsey, Wilshere, Rosicky, Chamberlain og Zelalem.

Link to comment
Share on other sites

Mata 40£?? Det er han ikke verdt. Mata er en av de mest oppskrytte spillerne i PL. Maks verdt 15£. Han er treg, enfotet og er veldig ustabil. Ja, han har grei teknikk og en del gode langskudd, men han er IKKE det Arsenal trenger. Hadde Arsenal kjøpt han for en ok pris, PLUSS en superspiss, så greit, men at dette skal være superkjøpET (entall) kan jeg aldri tenke meg.

Link to comment
Share on other sites

Mata 40£?? Det er han ikke verdt. Mata er en av de mest oppskrytte spillerne i PL. Maks verdt 15£. Han er treg, enfotet og er veldig ustabil. Ja, han har grei teknikk og en del gode langskudd, men han er IKKE det Arsenal trenger. Hadde Arsenal kjøpt han for en ok pris, PLUSS en superspiss, så greit, men at dette skal være superkjøpET (entall) kan jeg aldri tenke meg.

 

16 og 17 assists på to sesonger i PL. Det er i Cesc klasse. Pluss 6 og 12 mål.

Hvis Benteke er verdt £25m og Higuain/Suarez tett opp mot £40m er Mata det også. I mine øyne en av liaens klart beste spillere på tross av at han tidvis kan være ustabil. Allikevel: 16 og 17 målgivende for et Chelsea lag som ikke har hatt en fungerende spiss siden han kom til klubben. Jeg vil påstå at det er eksepsjonelt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde virkelig et håp om Higuain da prisen var antatt til å ligge mellom £20-25M. Selv det var nok i overkant av hva Arsenal betaler for spillere, uansett kvalitet, men hadde da et håp om vi skulle "fleske til". Når jeg nå ser at RM krever mellom £30M og £40M så er det bare å glemme hele saken. Suarez og Rooney er nok også helt uoppnåelige også med priser over £30M.

 

Jeg er rimelig sikker på at årets sommervindu blir en stor skuffelse der det blir handlet inn 1-2 spillere fra hylle 2-3 den 31.august.

 

Kjære Arsenal - Prove me wrong. Jeg kommer til å tilgi dere.

Link to comment
Share on other sites

Words words words words - er det ikke det ene så er det noe annet.

 

9 seasons running.

 

Ender vi ikke opp med minst en spiller av ordentlig kvalitet (altså super super quality eller top top top quality) så burde den kontraktfornyelsen som Wenger visstnok holder på å bli tilbudt inndras umiddelbart for så å begynne letingen etter en ny manager. Nok er nok.

 

Snakkes forresten om at Bayern's Luiz Gustavo er tilgjengelig etter at Thiago kom inn (de har rimelig mange midtbanespillere). I mine øyne ville han vært perfekt. Fyller snart 26 år og er ute etter å bevise seg. Vil koste rundt £15-20m.

 

Ellers er visstnok City like ved å fullføre en overgang for Alvaro Negredo. Ryktes om £21m i overgangssum.

 

Sist, men ikke minst er Vermaelen ute i 3 måneder. Vi har 2 midtstoppere. Har bare sagt det siden januar at vi trengte en ny midtstopper, men det jobbes jo helt klart hysterisk hardt med nye spillere inn til klubben om dagen. :mmkay:

Link to comment
Share on other sites

Det jobbes nok som bare det vil jeg tro. Men evnen til å fullføre virker dårlig. Men det ville forundret meg mye om det ikke jobbes iherdig. Spørsmålet er vel om man noen gang tar steget og betaler det man må i dagens fotball for de beste. Jeg tviler mer og mer. Det blir tomme ord når de sier at vi kan kjøpe Rooney og ennå bedre enn det. Historien viser at vi ikke gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste Wenger har uttalt om Higuain, Suarez og Rooney, er vel at de er realistiske mål "quality wise". Så kan man jo spørre seg om det implisitt ligger i dette at de er urealistiske mål prismessig?!

 

En av hovedsakene på arsenal.com i juni, var The first cut. Se gresset gro... Jeg tenker jeg kan reise på ferie uten å bekymre meg for å gå glipp av stort.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er bare ord sålenge han aldri signerer en slik spiller. Jeg skjønner heller ikke hvorfor han sier slikt, det provoserer bare fansen til de grader når han aldri følger opp...

Hvis vi virkelig har så mye penger og råd til det nå, kjøp ett par spillere i den klassen og konkurer med de pengedopa klubbene. Ellers kan han bare holde kjeft hvis det bare er showoff.

 

Edit: En annen ting som forbauser meg er om Tottenham nå klarer å beholde Bale. Det virker som de klarer bedre enn oss å holde på spillerene til tross for at de nå har en verdensstjerne som flere er ute etter og nok en gang ikke klarte å kvalle til CL. Det forbauser meg litt. Sitter med en følelse av at Arsenal hadde mistet en slik spiller under samme forutsettninger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...