Jump to content

13.01.13 Man City H


Mr Chapman

Recommended Posts

Kompanys kort er strengt, selv om han nå snart må forstå at dommerne har fått pålegg om å slå ned på taklinger med knottene først. Selv om han var på ball, var dette farlig spill, derfor ble han utvist. Så selv om utvisningen var streng, kan Kompany takke seg selv for at han takler på denne idiotiske måten.

 

Kos sitt kort var helt korrekt. Ja regelen om dobbeltstraff er kanskje håpløs, men man må jo forholde seg til reglene er (selv om man gjerne må jobbe for å forandre regelen). Når du hindrer motstanderen en klar scoringssjanse, særlig med dobbelt livtak, ja da ber du om å bli vist ut. Dette var rein og skjær idioti.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Kompanys kort er strengt, selv om han nå snart må forstå at dommerne har fått pålegg om å slå ned på taklinger med knottene først. Selv om han var på ball, var dette farlig spill, derfor ble han utvist. Så selv om utvisningen var streng, kan Kompany takke seg selv for at han takler på denne idiotiske måten.

 

Kos sitt kort var helt korrekt. Ja regelen om dobbeltstraff er kanskje håpløs, men man må jo forholde seg til reglene er (selv om man gjerne må jobbe for å forandre regelen). Når du hindrer motstanderen en klar scoringssjanse, særlig med dobbelt livtak, ja da ber du om å bli vist ut. Dette var rein og skjær idioti.

 

Grunnen til at Kompany får rødt kort er at han et par tideler før han setter inn taklingen er i lufta med begge beina og viser knotter. Når begge beina er i lufta så sier reglene de siste årene at det skal være rødt, men for å være ærlig så er han ikke i lufta idet han og Wilshere støter sammen, men jeg kan skjønne at Dean gir han rødt, men samtidig kunne jeg skjønt det hvis han fikk gult også.

 

Enig med alt du sier om Koscielny. Dobbeltstraff reglene er idiotiske, men de er ikke endret og spillere vet jo hva risikoen er. Koscielny oppførte seg rett og slett som en kronidiot.

Link to comment
Share on other sites

Dommerne var jo egentlig helt OK i kampen, men se på dette klippet som er tatt etterpå: http://lfcts.tumblr....eferees-advises

 

Litt tynt skal jeg si meg enig i at det er, men er det noen undertoner av Arsenal-forakt i det assistentdommeren sier her?

 

man kan jo tolke dette som man vil. Men selv om Dean har vært en nemesis for Arsenal (noe som kan være tilfeldig, eller ikke), så mener jeg han gjorde en god kamp i går. Han må jo være drittlei all denne drittunge-sytingen enkelte Arsenal-spillere drev med. Utvisningen av Kos var som sagt helt korrekt, og han var jo nesten i overkant snill mot Arsenal da han viste ut Kompany, og dermed lot Arsenal få en sjanse til å komme tilbake i kampen. Jeg blir av og til nesten flau av hvordan mange Arsenal-spillere oppfører seg når ting går dem i mot, ihvertfall når de for en stor del har seg selv å takke... Ja, Arsenal har blitt bortdømt mange ganger opp gjennom årene, men jeg synes det blir sjeldnere og sjeldnere, for stort sett har dommerne blitt flinkere, synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere lot jeg meg irritere av urettferdighet. Ikke nå lenger. Om dommeren var perfekt eller ikke er desverre blitt fullstendig irrelevant. Vi har alvorligere problemer.

 

Edit: Selv om denne kan gi vann på mølla ...... datagrunnlaget begynner å bli såpass at sansynligheten for tilfeldighet er sterkt avtagende og kontrastene er i overkant påfallende.

article-2262230-16F02A22000005DC-700_468x146.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tidligere lot jeg meg irritere av urettferdighet. Ikke nå lenger. Om dommeren var perfekt eller ikke er desverre blitt fullstendig irrelevant. Vi har alvorligere problemer.

 

Edit: Selv om denne kan gi vann på mølla ...... datagrunnlaget begynner å bli såpass at sansynligheten for tilfeldighet er sterkt avtagende og kontrastene er i overkant påfallende.

article-2262230-16F02A22000005DC-700_468x146.jpg

Dette kan vel si like mye om Arsenal som om Dean

Link to comment
Share on other sites

Tidligere lot jeg meg irritere av urettferdighet. Ikke nå lenger. Om dommeren var perfekt eller ikke er desverre blitt fullstendig irrelevant. Vi har alvorligere problemer.

 

Edit: Selv om denne kan gi vann på mølla ...... datagrunnlaget begynner å bli såpass at sansynligheten for tilfeldighet er sterkt avtagende og kontrastene er i overkant påfallende.

article-2262230-16F02A22000005DC-700_468x146.jpg

Statistikken vår med Dean irriterer meg grenseløst, men jeg kan egentlig ikke huske at han har gjort noen store feil i disse kampene som har gått i vårt disfavør? Bortsett fra Moan-kampen på OT i 2009.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke nødvendigvis de store avgjørelsene tror jeg, men han lar veldig ofte motstanderene gå tøft inn uten å straffe de. F.eks. så ble det dømt frispark på Wilshere 8 ganger i kampen, men det kunne fort vært godt over dobbelt så mye. Og på tross av dette så lot han det fortsette og ga nærmest ingen gule kort. At f.eks. Dzeko gikk av banen uten gult kort var jo rimelig drøyt.

 

Så i mine øyne er det nok dømmestilen til Dean som går veldig imot oss, men selvfølgelig: Til ytterst og sist så har det for det meste vært Arsenal som har feilet i disse kampene, men 1 seier på 17 kamper er temmelig bemerkelsesverdig.. særlig når man ser på statistikken til de andre 4 på lista der.

Link to comment
Share on other sites

Statistikken vår med Dean irriterer meg grenseløst, men jeg kan egentlig ikke huske at han har gjort noen store feil i disse kampene som har gått i vårt disfavør? Bortsett fra Moan-kampen på OT i 2009.

 

http://www.transfermarkt.co.uk/en/arsenal-fc/schiedsrichterdetail/verein_11_379.html

 

Han har dømt oss i mange toppkamper så statistikken lyver nok ltit,men 7% til 50% er et stort sprang så jeg skjønner mistanken :) Drittdommere som ødelegger en fotballkamp på den måten etter 9 minutter. Det holder med straffe der!

Link to comment
Share on other sites

Synes det er vel mye gnål om dommere, vi kan jo alle gå ut å prøve å dømme en fotballkamp i 90minutter uten å gjøre en eller annen bommert.

Det er ikke spesielt vanskelig å sitte hjemme i sofakroken og avgi dom etter å sett avgjørelser i reprise uttalige ganger. Den luksusen har ikke dommeren. Han skal ta en avgjørelse på ufattelige få strakser. Og en annen ting er at vi alle oppfatter ting forskjellige, det er bare å se her på forumet.

Vi har også sutret over dommeravgjørelser der det etter uttalige repriser har vært vanskelig å konkludere 100%, så skal vi halshugge den stakkaren som dømmer, og som aldri har repriser og slowmo å dømme etter. Det skal noe til for å ha total kontroll på 22 spillere, uten å overse noe. Dette er jo tross alt noe av sjarmen med fotball.

 

Den unnskyldningen ved at dommeren ødelegger når vi taper en kamp, begynner vel å bli en smule tynnslitt. Det er nok av tilfeller der vi blir bortdømt som alle andre lag også mener de blir. Det er bare å spytte i nevene å jobbe videre!! Slikk sårene og move on!! Eneste som nytter!!

Link to comment
Share on other sites

 

http://www.transferm...ein_11_379.html

 

Han har dømt oss i mange toppkamper så statistikken lyver nok ltit,men 7% til 50% er et stort sprang så jeg skjønner mistanken :) Drittdommere som ødelegger en fotballkamp på den måten etter 9 minutter. Det holder med straffe der!

 

Helt uenig i det siste du sier. Straffe+Rødt kort var helt greit mot Kosc...

Link to comment
Share on other sites

Den unnskyldningen ved at dommeren ødelegger når vi taper en kamp, begynner vel å bli en smule tynnslitt. Det er nok av tilfeller der vi blir bortdømt som alle andre lag også mener de blir. Det er bare å spytte i nevene å jobbe videre!! Slikk sårene og move on!! Eneste som nytter!!

I dette tilfellet er det Koscielny som ødelegger. Når Dean dømmer bør man ha vett i skallen til å ikke kløne det til sånn

Link to comment
Share on other sites

I dette tilfellet er det Koscielny som ødelegger. Når Dean dømmer bør man ha vett i skallen til å ikke kløne det til sånn

 

man bør ha vett nok til på ikke gjøre dette uansett hvem som dømmer... Dean gjorde helt rett. Problemet er at dommerne ikke er konsekvente. Men det kan man ikke spekulere i.

Link to comment
Share on other sites

Dommerne var jo egentlig helt OK i kampen, men se på dette klippet som er tatt etterpå: http://lfcts.tumblr....eferees-advises

 

Litt tynt skal jeg si meg enig i at det er, men er det noen undertoner av Arsenal-forakt i det assistentdommeren sier her?

 

http://www1.skysports.com/football/news/11670/8397866/Emirates-linesman-stood-down-for-telling-Manchester-City-players-to-thank-fans

 

Linjedommeren skal altså ha fått en liten reaksjon fra FA. Merkelig, synes nå jeg. Det eneste han egentlig sier er jo: Gå og vis litt takknemlighet, gutt! Det synes jeg i grunn er en ganske passende kommentar.

Link to comment
Share on other sites

Det å fokusere på dommere og annet utenfor egne prestasjoner er vel llitt i barnsligste laget.

Ja, men å spille med 10 mann mot city i 80 minutter er veldig vanskelig, spesielt med fiolin-nervene enkelte Arsenalspillere har når ting går imot oss.

Hadde vi hatt 11 på banen er jeg ganske sikker på at det hadde vært en ganske annerledes kamp, og innsats.

Men ifølge regelboka er det rødt, selv om kanskje andre dommere ville latt det være med straffesparket.

Link to comment
Share on other sites

Ja men står det i regel boka, da er det vel ingenting å fortsette å diskutere, da har jo dommeren alt sitt på det tørre. Om regelboka bør oppdateres på dette feltet kan saktens diskuteres.

 

Og hvilke tilstander ville det vært om såkalte gode dommere skulle tolket situasjoner som dette utenom regelboka? Det eneste som blåses for da er rene drapsforsøk fra noen dommere? mens andre igjen bare lukker øynene og ikke tar drapsforsøk en gang!!

Dommerne skulle heller vært mer konsekvente i forhold til regelboka.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...