Jump to content

13.01.13 Man City H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Etter å ha blitt snytt for en kamp i kveld, så får vi vel bare ta det positive ut av det hele. Diaby gikk av banen uten skade, Ramsey spiller en kjempekamp, Mertesacker kommer til å starte mot Chelsea, og City vil ha et helvettes forsvarsproblem de neste ukene.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha blitt snytt for en kamp i kveld, så får vi vel bare ta det positive ut av det hele. Diaby gikk av banen uten skade, Ramsey spiller en kjempekamp, Mertesacker kommer til å starte mot Chelsea, og City vil ha et helvettes forsvarsproblem de neste ukene.

 

Skal ikke se bortifra at det røde kortet blir strøket.

 

Ellers er det ikke bare City som fort kan få et helvetes forsvarsproblem de neste ukene. Er jo erketypisk at Vermaelen eller Mertesacker blir skadet nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Skal ikke se bortifra at det røde kortet blir strøket.

 

Ellers er det ikke bare City som fort kan få et helvetes forsvarsproblem de neste ukene. Er jo erketypisk at Vermaelen eller Mertesacker blir skadet nå.

 

Hvorfor skulle det det? Han hopper inn i taklingen og viser knotter. Det var slike taklinger som ødela karrierene til Diaby og Eduardo, slikt må vi få vekk i fotball. Det går an å takle hardt uten å måtte kaste seg inn på en slik feig og farlig måte.

Link to comment
Share on other sites

Ber bare til høyere makter om at Wenger finner de 'eksepsjonelle' spillerne på markedet nå. Det er høyst nødvendig. To uker til - om intet er gjort da har jeg ikke mye tru igjen, dessverre.

 

Det må da være noen der ute!??!

 

EDIT: Det kortet bør aldri bli strøket. Trodde det var en feil avgjørelse, men ved et seinere kikk så jeg at dommeren har rett. Begge beina er over bakken og da er det rødt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde gledet meg til kamp i dag, men allerede etter 9 minutter klarte dommeren å ødelegge den. Dersom han først skal legge seg på den linjen, og gi rødt kort, så skulle også Zabaleta hatt gult kort for å henge på Podolski. Rødt kort og straffe er skivebom fra dommeren, på samme måte som rødt kort til Kompany var skivebom. Virket nesten som at dommeren bare gikk å ventet på en anledning til å kompensere for feilt rødt kort til Arsenal.

 

i 25-30 minutter etter straffe og rødt kort, løp Arsenal som hodeløse høns. Etter det ble det bedre, og andre omgang er faktisk ganske bra. Giroud skulle kommet innpå mye før, også må Wenger kjøre treninger på å komme bak Giroud når han vinner i luften. Ja, han kunne vunnet mer, men de gangene han vinner er det ingen som plukker opp. Sagna må også få seg et innleggskurs, for det er krise det han presterer på den fronten.

 

Det skulle forøvrig vært langt flere gule kort til City spillerne for fellingene på Wilshere i dag. Han ble jo både dyttet, sparket og knuffet overende flere ganger. Svak dømming....

Link to comment
Share on other sites

Jajajaja, hva er galt. Det blir så enkelt å gjemme seg bak utvisningen. Selvsagt preger den denne spesielle kampen, men over det store og hele er det vel knapt bare Wilshere som kan få godkjent, han jobber og spiller med hjertet utenpå, han vil gjøre en forskjell. Dean prøver å kompensere for noe som var riktig, håpløst å sende ut Komp der, det er regelverket som legger opp til at vi blir dobbelt straffet for en forseelse, men det er regelverket som er problemet, Dean er uavhengig av dette ei cunt...Kosi er en løs kanon som aldri burde fått lov til å bli i klubben så lenge, ikke som et reelt alternativ til en skadefri backrekke i det minste.

 

Wenger vil ikke kjøpe average, da bør han jaggu med se på troppen han råder over, den er i beste fall average. Det begynte i 05 med salget av Vieira og har bare fortsatt siden. Han erstattet Henry med Eduardo, noe som i seg selv er hårreisende. MEN at han presterer å erstatte RVP med Giroud er helt helt helt utrolig. Josimar hadde en artikkel for ei lita stund siden, innovatøren på vei ut...Mer presist kan det vel ikke bli sagt. Uansett hvor mye penger vi fikk for Persie, og uansett om han hadde gått gratis til sommeren burde vært totalt likegyldig, man selger bare ikke sin beste og eneste virkelige klassespiller til en rival. Det salget kommer til å koste oss så utrolig mye mer en de 24 mill pund vi fikk. En som sa at city, manure og chelsea er milevis foran oss, det er riktig, men lag som Everton og spudza er også et stykke foran oss...desverre. Topp fire ser jeg som en lost case i år, vi er ikke mange poengene bak, men når den beste perioden vår er de fire kampene som vi halset oss gjennom med dommerhjelp og flaks er vår beste periode så langt sier det seg at topp fire er utenfor rekkevidde. Får vi oss kanskje en heldig facuptittel så burde man være fornøyde i år.

 

For ca 9 år siden så det slik ut:

 

Lehmann - Lauren - Campbell - Toure - Cole - Ljungberg - Vieira - Gilberto - Pires - Bergkamp - Henry.

 

Nå er det i beste fall:

 

WS - Sagna - Mertes - Verm - Gibbs - Oxlade - Wilshere - Arteta - Podolski - Cazorla - Walcott

 

Uansett hvor mye jeg liker spillere som Cazorla og Wilshere, jeg tror ingen, kanskje Wilshere er unntaket hadde vært i nærheten av den 11`eren. Og da er ikke benken tatt med eigang...

 

Det er bare trist, trist og enda mere trist. Ting går i sykluser, i hvertfall fotballen, men se på manure og til dels Chelski, de har i det minste klart overganger mellom generasjoner uten å bli latterliggjort. Hva denne såkalte "feiden" mellom Bould og Wenger angår vet jeg for lite om, men at Wenger og særs mange spillere burde forsvinne er opplagt, om trofeutfordrere er det vi ønsker å være...

 

For en mørk mai det vil bli når spudza er klare for CL igjen og vi er en (...) i den nærmeste fremtiden...Jeg stemmer for Wenger ut, og ta gjerne med deg 80% av stallen og 100% av styret...Gibbs, Wilshere, Jenkinson, Cazorla og Walcott kan vi gjerne beholde, starte på nytt med frisk blod på flere områder hadde vært greit....

Link to comment
Share on other sites

men dette tror jeg ærlig talt er vinduet da Wenger endelig skyter seg selv i foten og styrer oss utenfor det gode selskap med ustø hånd.

 

Er nok enig, dessverre.

 

I motsetning til tidligere, har vi i år vært heldige med skader. I dag mangler bare Arteta av betydning. Ergo: Vi har ikke noe særlig mer å gå på. Dette laget er det sjette best i landet. Og det er ingenting som tyder på at det er en russisk frelser på vei inn før transfervinduet stenger.

Handlingslammet. Avmakt. Jeg kjenner det siste. Wenger ser ut som han er det første.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke legge bak meg det røde kortet til Koscielny. City var klart best og fortjente seieren. MEN et rødt kort og straffe i mot etter ti minutter har veldig mye å si for en fotballkamp.

Og det røde kortet er jeg helt uenig i! Fatter ikke at Kompany sitt blir diskutert, mens Koscielny sitt er klart rødt kort i studio. De har ikke en gang nevnt det at Tevez faktisk får avsluttet fra 5 meter i samme situasjon! Hva om Tevez hadde scoret? Da hadde de ikke fått straffe og rødt på Koscielny.

Hvor mange fordeler skal man få? Avslutning fra 5 meter av Tevez, straffe, og en mann mer etter 10 min! Kan ikke skjønne at det er rødt kort..

Mangel på fotballforståelse av Dean.

Eller er mine arsenalbriller så tykke?

Frustrert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med det røde kortet. En kan gjerne stille spørsmålstegn ved regelverket, men avgjørelsen er grei.

Helt riktig. Ser det er mange her som skriver blablabla, hadde ikke Arsenal fått utvisningen, så... Saken er den at City kanskje hadde sin aller beste periode i de minuttene da det var 11 mot 11. Er så dumt når slike unnskyldninger kommer, særlig når det røde kortet er udiskutabelt. Det jeg frykter mer enn at noen på et supporterforum kommer med unnskyldninger, er at Wenger gjør det samme, og ikke ser at det er noe hakkende galt med dette laget!

Link to comment
Share on other sites

Grei seier til City. Hater Mike Dean, men mener han hadde alt sitt på det tørre i dag. Heldigvis har vi retur mot Swansea i midtuka, dermed bør Koschielny være tilbake mot Chelsea neste helg.

 

Synes vi leverer en god prestasjon i andre omgang, anført av en strålende hærfører i Wilshere. Den gutten er virkelig en juvel.

 

Wenger bør se behovet for forsterkninger, dessverre tror jeg ikke det kommer inn en eneste en.

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig. Ser det er mange her som skriver blablabla, hadde ikke Arsenal fått utvisningen, så... Saken er den at City kanskje hadde sin aller beste periode i de minuttene da det var 11 mot 11. Er så dumt når slike unnskyldninger kommer, særlig når det røde kortet er udiskutabelt. Det jeg frykter mer enn at noen på et supporterforum kommer med unnskyldninger, er at Wenger gjør det samme, og ikke ser at det er noe hakkende galt med dette laget!

Unnskyldninger? Er ingen hemmelighet at røde kort, straffer, mål, skader, osv preger kamper.. Og det er ingen unnskyldning for tapet, hvorfor skal jeg unnskylde Arsenal for dere? Det er en diskusjon på et diskusjonsforum av en dommeravgjørelse etter ti minutter som preger de resterende 80. Fortsatt helt uenig i at det røde kortet er udiskutabelt.

Link to comment
Share on other sites

Giroud, som i forrige kamp, settes inn for at vi skal gjøre mål.

Alt han gjør, som i forrige kamp, er å miste mottak, lage frispark, ikke makte å føre ballen, ja også bommer han igjen på en stor,stor sjanse.

 

Også Sagna da. Vi fyller på i boksen, ballen trilles ut til Sagna. Hva skjer? Ballen går i forsvareren og City kontrer. SJUKT at han ikke klarer å gjøre noe med det

Greit, Giroud var ikke spesielt god idag, men er en langt bedre spiss enn walcott. som hverken jobber,duellerer eller er på hugget i det hele tatt. Walcott som ving og Giroud på topp fra nå av.

Link to comment
Share on other sites

 

Da må du ta av deg arsenalbrillene og se situasjonen på nytt.

Sett situasjonen alt for mange ganger. Skjønner at det kan forsvares etter regelverket! Men dommere skal vise forståelse også, og det er der jeg er uenig.

Hva om Tevez hadde putta da? Og det er ikke langt unna at han gjør. Når man får Tevez sin sjangse og straffe så mener jeg det holder i massevis.

Forferdelig dårlig av Koscielny, men gult er nok.

 

http://www.tv2.no/play/sport/premierleague/-helt-rett-aa-gi-roedt-kort-691765.html

Link to comment
Share on other sites

Ber bare til høyere makter om at Wenger finner de 'eksepsjonelle' spillerne på markedet nå. Det er høyst nødvendig. To uker til - om intet er gjort da har jeg ikke mye tru igjen, dessverre.

.

 

Der står jeg også. Å velge å satse ut sesongen med dagens stall er som å gå all in på ett ess og håpe at ingen andre rundt bordet engang har et skarve par - det KAN gå, men det er en enorm sjanse å ta...

 

Hvis 1. februar oppstår uten noen nye inn har jeg bare to forklaringer. Enten (1) vi har ikke penger, til tross for ledelsens alle forsikringer (mao. ledelsen ljuger så det renner) eller (2) Wenger har virkelig, VIRKELIG lost it. Completely and utterly!

 

*sukk*

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang så taper vi pga personlige feil. Hva i guds navn er det Koscielny driver med? han minner meg om en 6 åring som ikke vil gi slipp på mammaen sin :lol: . Nei seriøst, jeg har aldri sett noe så dumt. Wenger må starte å slå ned på slike idiotiske feil ellers så blir det aldri noen flere pokaler så lenge han er manager.

Det var hyggelig å se Diaby tilbake selv om han hadde en god del feilpasninger. Måten han går med ballen og vinner ballen tilbake er imponerende. Får håpe han finner formen for det kan bli viktig mtp. en 3-4 plass. Vi kan være glad at det ikke ble en 6-7 måls seier til city.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med det røde kortet. En kan gjerne stille spørsmålstegn ved regelverket, men avgjørelsen er grei.

Dessverre. Dean følger regelboka og gir korrekt rødt kort. Har lenge irritert meg over denne rugbygreia inne i 16 meteren...og

Kos slipper ikke en gang men bryter han regelrett ned. Egentlig helt unødvendig.

10 Wilshere utpå der hadde gitt oss 3 poeng.

Diaby syns jeg er direkte svak, men ikke hans feil at Wenger ikke bruker en annen spiller.

Det ble merkbart bedre etter Ramsey sitt innbytte,men kampen var ødelagt etter 1o min.

 

Kompany sitt røde syns jeg er veldig hardt idømt,men er kanskje ikke annet enn soleklart gult.

Link to comment
Share on other sites

Var i 50års lag under denne kampen så den stod på opptak hjemme. Kom hjem ikveld å gleda meg til kamp. Denne gleden ble slukket etter 10 min av koscielny. For en tåpelig gave han gir city. Hvordan tror han dommeren skal godta noe slikt? Han har dessverre ett helsvart år, er for mye selvmål og rusk i avgjørende kamper. Skuffet rett og slett. Blir som de sier i studio at det hadde vært bedre å latt dem evt fått 0-1 istedenfor rødt og straffe.

 

Enig i andre her og at kompany sitt røde er feil.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Problemet, som nevnt, med Kosci-situasjonen er at det ikke dømmes konsekvent. Skal like å se den dommeren som hadde gitt både straffe OG rødt kort

mot United på OT, Etihad eller brua etter 10 min.... Det må gjøres noe med den regelen.

 

Diaby : Hvis det er sånn han har tenkt til å fremstå overfor klubben som gir han tilitt på tilitt tiltross for utallige skademareritter, kan han pakke sekken å stikke.

Alt i orden at pasningene og touchen ikke sitter etter flere måneder ute, men jobb da for faen ! Når han mistet ballen på midtbanestreken for så å lunte hjemover,

da kokte det over her i stua hvertfall. Spillere som ikke er villige til å legge ned en innsats fortjener ikke å spille for Arsenal, kort og godt.

 

Og jeg sier det nok en gang, den sonemarkeringa vi holder på med - tar livet av meg. Herregud, noe så dumt.

 

Wenger out

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...