Jump to content

13.01.13 Man City H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal v Manchester City

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Sunday, January 13, 2013, 17:00

 

 

 

Er det drøyt av meg å kalle oss for favoritter her? Det betyr vel i alle fall at vi ikke vinner. Man City kommer til Emirates med en lang skadeliste, i tillegg til suspenderte Nasri og Afrika-dedikerte Yaya Toure. City har en svak statistikk på Emirates. Faktisk har de ikke engang scoret et eneste ligamål her siden DaMarcus Beasley pyntet på resultatet i Arsenals 3-1-seier i 06/07-sesongen. Det nærmer seg altså seks år siden de gjorde mål i Nord-London-territorium. Tidlig på søndag skal Man Utd møte Liverpool på Old Trafford, og hvis RvC & co seirer der, vil City ha et enormt press på seg før avspark på Emirates. Scenarioet ligner veldig på da City besøkte oss i fjor, men denne gangen tror jeg ligaen på langt nær kan bli avgjort søndag.

 

Håper på:

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Ramsey

Walcott - Wilshere - Cazorla

Podolski

 

Ellers har jeg hørt rykter om at Diaby kan være tilbake til denne kampen?

 

Vanligvis er jeg pessimistisk foran samtlige hjemmekamper, men det kan jo være greit med et scenario hvor bortelaget antakeligvis "må" vinne? Og Mancini har jo ikke akkurat truffet spesielt godt taktisk de gangene han har besøkt Emirates tidligere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

La oss BE om at Diaby er skikkelig matchfit i denne kampen! Da har vi en STOR STOR fordel. Med tanke på City's "Diaby" ikke er tilstede(Yaya Toure).

Tror dette kan bli en kamp der litt av hvert snur. Om vi har innsats og skikkelig guts!

Link to comment
Share on other sites

La oss BE om at Diaby er skikkelig matchfit i denne kampen! Da har vi en STOR STOR fordel. Med tanke på City's "Diaby" ikke er tilstede(Yaya Toure).

Tror dette kan bli en kamp der litt av hvert snur. Om vi har innsats og skikkelig guts!

 

Din bønn er hørt gutten min..

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Din bønn er hørt gutten min..

 

BE

 

Bare lagt to og to sammen. Nå skjønner jeg hvorfor alle skal BE hele fordømte tida.

 

 

Ironien falt jeg for også, men allikevel temmelig tragisk for supporterene som betaler blodpris for å se en klubb som selger sine beste spillere år på år mens de skviser hvert eneste pund ut av enhver avtale de kan.

 

Er ikke rart Emirates ikke eier særlig med stemning.

Link to comment
Share on other sites

 

Ironien falt jeg for også, men allikevel temmelig tragisk for supporterene som betaler blodpris for å se en klubb som selger sine beste spillere år på år mens de skviser hvert eneste pund ut av enhver avtale de kan.

 

Er ikke rart Emirates ikke eier særlig med stemning.

Enig i at det er latterlig dyrt på Emirates, men når supporterne til en klubb som er en av de største bidragsyterne til pengegalskapen i PL ikke har råd til billetter så kan jeg ikke annet enn å le

Link to comment
Share on other sites

Normalt sett er city kampene de siste åra vært kamper vi virkelig har storspillt. Håper det stemmer iår også, selv om denne blir veldig skummel.

Ett skikkelig tap her og det blir lynsje stemning fort igjen, ett godt resultat og wenger har litt å gå på.

 

Gleder meg til storoppgjør og super sunday!

Link to comment
Share on other sites

Mattekunnskapene du briljerte med tidligere, har nok blitt borte, Tapapa.

 

City ble tildelt 3000 billetter. NESTEN. 1/3 ble sendt tilbake. Dvs at litt over 2000 city-supportere kommer.

 

Pinlig, jeg husket det som om 912 ble solgt, ikke returnert. Jeg har alltid fryktet at jeg en dag vil ta feil, nå har mitt største mareritt blitt virkeliggjort :-)

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer det en spennende periode, gitt. Muligens 7 kamper på 21 dager. Mange av kampene er 'high profile'. Avspark på søndag mot City. Gleder meg som en unge.

 

Så følger i kjapp rekkefølge:

Ons 16. Swansea H

Søn 20. Chelsea B

Ons 23. West Ham H

Lør 26. Brighton B ???

Ons 30. Liverpool H

Lør 02. Stoke H

 

Hele 5 PL-kamper i løpet av en hektisk periode. Klarer vi 10+ poeng? Går vi videre i FA-cupen?

 

Jeg sitter med en god følelse (som vanlig, hehe). Er det nå sesongen vår virkelig skal starte?

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer det en spennende periode, gitt. Muligens 7 kamper på 21 dager. Mange av kampene er 'high profile'. Avspark på søndag mot City. Gleder meg som en unge.

 

Så følger i kjapp rekkefølge:

Ons 16. Swansea H

Søn 20. Chelsea B

Ons 23. West Ham H

Lør 26. Brighton B ???

Ons 30. Liverpool H

Lør 02. Stoke H

 

Hele 5 PL-kamper i løpet av en hektisk periode. Klarer vi 10+ poeng? Går vi videre i FA-cupen?

 

Jeg sitter med en god følelse (som vanlig, hehe). Er det nå sesongen vår virkelig skal starte?

La oss håpe det. Tror vi ryker mot Chelsea, men hjemmekampene er must-wins. På tide at Emirates blir et fort (igjen), det er så trist at vi skal slite på hjemmebane, noe man sjeldent ser hos andre lag. Man Utd har f eks en oppsiktsvekkende bra statistikk hjemme, City også for den saks skyld (selv om de har slitt mer i år). Vi gjør sakene våre bra på bortebane, så der er på tide at vi overbeviser hjemme nå.

Link to comment
Share on other sites

Helt ærlig så tror jeg Walcott starter på topp og Ramsey starter på høyre Unbeaten. Tviler på at Wenger tør å gå ut slik mot City og man husker jo forrige kamp mot City hvor Ramsey også startet på kant for å demme opp for kantspillet til City + for å dominere midtbanen.

 

Er dette første gangen i denne turneringens historie at den gir oss en fordel?

 

En gang må være den første! :P

Link to comment
Share on other sites

City er selv litt skadeskutt med kantspillere/offensive midtbanespillere, siden Nasri og Aguero er ute med skade og Y. Toure borte på landslagsoppdrag, så da kunne jeg sett vi stilte med toppet lag. Ikke det at Ramsey gjør en dårlig jobb, men Podolski mot en offensiv Zabaleta kan være matchavgjørende. Kompany har ikke vist den samme gode formen som forrige sesong, og Mancini har rullert mye mellom Nastacic og Lescott uten å klare å tette igjen helt. Giroud fikk seg en positiv opplevelse ved forrige oppgjør på Emirates mot Newcastle, og med Walcott på vingen har vi faktisk spillere på begge kantene som kan slå innlegg igjen.

Link to comment
Share on other sites

Vil helst se det sedvanlige jeg. Podolski bak Giroud, Walcott på høyre og Cazorla på venstre. Da har man gode innlegg fra begge kanter. To spillere på 180+ i boksen og som klarer å avslutte. Pluss at Podolski er i stand til å skape uro for forsvaret til City ved å storme fremover enten med eller uten ball.

Link to comment
Share on other sites

Diaby spilte litt over 60 min med reservelagsfotball i går, og ellers en drøss av spillere fra førstlagstroppen med i den kampen mot West Brom (som for øvrig endte 1-1 etter at Santos scoret for oss og vi presset stort gjennom det meste av kampen). Mannone, Jenkinson, Andre Santos, Frimpong (som riktignok ble utvist etter 2 gule), Coquelin, Diaby, Chamberlain.

 

Blir viktig at Wenger nå bruker spillerne riktig og setter sammen lagene riktig da vi har 2 kamper i uka 3-4 uker nå. Da gjelder det å rotere riktig å at alle spillere får hvilt minst en kamp.

Regner med at vi stiller tilnærmet sterkeste laget på søndag og at 1-2 blir spart mot Swansea på onsdag. Regner derfor med at vi starter slik:

WS

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Arteta

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Tilnærmet sikker på at Diaby kommer inn for Wilshere siste 20 om det ikke er noen skader eller spesiell kampsituasjon som tilsier andre bytter.

 

Mot Swansea tror jeg han sparer noen, men hvem det blir er nok avhengig av eventuelle smeller i kampen mot Shitty. F eks kan han bytte hele venstresiden og spille Santos og Rosicky på den siden mot Swansea.

 

Mot Chelsea neste helg tror jeg det kan være duket for Walcott som spiss. Burde passe bra i den kampen. Chamberlain - Cazora - Podolski med Walcott på topp og Giroud som joker. Blir noen veldig spennende uker nå med mange kamper og transfer-spekulasjoner. I love it!!

 

COYG!!!!

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/team-news-giroud-diaby-santos-fabianski

 

on the latest updates...

Everyone is fit from last weekend apart from Olivier Giroud. He has not been practising because of the cut on the knee he got at Swansea. We’ll have a final test on Saturday to see if he is involved against Man City. It is a 50:50. We’ll see.

Link to comment
Share on other sites

Om ikke Giroud blir spilleklar kan Walcott passe godt inn i en kamp som dette. Kompany og Lescott/Nastasic er aggressive i spillestilen og liker å bryte foran, så det kan være lurt med en Walcott som tar dem med på løpeturer og truer bakrommet. Er dette tilfellet vil vi trolig se Podolski og Ramsey på hver sin ving, noe som vil gi oss en mulighet til å "overbefolke" midtbanen og føre kampen i det tempoet vi ønsker.

 

Diaby, Chamberlain, Jenkinson og Coquelin som spilte U-21 kampen kommer til å starte på benken sammen med Rosicky og den av Mertesacker/Koscielny som ikke starter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...