Jump to content

13.01.13 Man City H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Akkurat i denne kampen er det greit at Elf.kysten er med i ACN da dette som nevnt medfører at Yaya er borte, men med det kampprogrammet vi går inn i nå skulle jeg gjerne sett at Gervinho var tilbake i neste kamp.. Hvertfall når Wenger nekter å bruke AA... Og jeg synes ikke Chambo har vært så mye bedre enn Gerv jeg da..

 

Også et stort pluss for oss at ikke Aguero spiller. Han er en type spiss Koscielny, på sine beste dager, rett og slett kunne pisset på, men

det er likevel deilig at han ikke er med. Synd det med Koscielny btw, han kan være helt fantastisk rå (som på Emirates mot Messi og co) i en

kamp, og så er det sirkus, karneval og masse" rariteter" fra franskmannen den neste. Har fortsatt en god vei å gå på en del områder etter mitt syn.

Burde ikke blitt kjøpt som et førstevalg, men heller "gått gradene" som Smalling, Jones, etc. En av flere feil Wenger gjorde sommeren 2010... Chamakh og Squillaci, say no more.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho lagde masse trøbbel for Kompany og Lescott på Emptihad i september, bare avslutningene hans det skortet på. Får håpe Walcott kan levere dette denne gangen.

 

Glemmer ikke den situasjonen her. Oppsummerer hele problemet til Gervinho. Vel den + gif-en under den igjen. :P

 

di-dbm2.gif

 

1355257750059.gif

Link to comment
Share on other sites

Skulle tro at det var mulig å trene på ballmottak. Han har jo et helt håpløst og tilfeldig ballmottak og første touch.

Velger å sitere den legendariske sitatmaskinen, Ivar Hoff, som like godt kunne vært sagt om Gervinho: "Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd".

Link to comment
Share on other sites

Heller Le Coq på midten enn Ramsey hvertfall. Ramsey sine defensive ferdigheter er virkelig ingenting å skryte av.

 

Forundrer meg forøvrig ikke om Diaby blir å finne fra start i så fall. Så ut med skade tidlig i andreomgang :P

Link to comment
Share on other sites

Enig at Coquelin er bedre på som def.midt! sliter litt med posisjoneringen av og til, men har en helt annen defensiv innsats enn Ramsey, og bedre defensive egenskaper såklart. Jobber som en idiot.

Kunne en gang i fremtiden tenkt meg at Kos ble testet som anker, kanskje ikke i denne kampen da han ikke har noe erfaring med den posisjonen. Men jeg tror han kunne funket der, kjapp, sterk, og brukbare pasningsferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

Om Arteta ikke kan spille så håper jeg virkelig at det er Coquelin som kommer inn siden han helt klart er den beste defensive av de andre kandidatene. Diaby er klart bedre fremover enn bakover, og bør uansett ikke starte denne kampen så kjapt etter skadeavbrekket på flere måneder. Men om Arteta ikke starter så er det nok mest sannsynlig Ramsey eller Diaby som kommer inn, basert på Wenger sitt "rankingsystem" av spillerne :(

Link to comment
Share on other sites

Arteta er observert rundt Emirates sammen med kone og barn, haltende, i følge folk på twitter. Jeg ser ikke hvorfor folk skal lyve om det [...]

 

Men det får vi inderlig håpe de gjør. Jeg har vært positiv til denne kampen, men det endrer seg uten Arteta. Visst er han bare én spiller. Men han er ikke en hvilken-som-helst spiller, særlig ikke for oss.

Link to comment
Share on other sites

Med Arteta ute med skade, så kunne det jo vært en mulighet og gå over til to dype midtbanespillere med Coquelin og Diaby, og sende Wilshere i den offensive rollen. Det kommer garantert ikke til å skje, men ville gitt oss større løpsstyrke defensivt og mere muskler til å vinne midtbanen. Wilshere ville i en slik rolle bidratt mer hjemover enn hva Cazorla klarer, og med spanjolen i en kantposisjon har vi fått en spiller som klarer og dra seg forbi motstanderen og slå presise innlegg med begge beina.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Coquelin - Diaby

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner ikke uten Arteta. Spesielt hvis Coquelin er erstatteren. Håpløs spiller.

 

Håpløs er han definitivt ikke, men han er heller ikke noen direkte erstatter for Arteta. Arteta er IMHO for øyeblikket vår viktigste spiller. Vi baserer spillet vårt, etter det jeg kan se, mye på at Arteta skal komme ned og hente ballen fra midtstopperne for så å sette igang angrep med smarte pasninger. Coq er en bra defensiv spiller som jobber knallhardt, men han er langt ifra å ha overblikket, pasningskvaliteten og kreativiteten til Arteta.

 

Så om Coq spiller, må de to andre på midten ta et MYE større ansvar for å gjøre seg spillbare tidlig i det oppbyggende spillet.

 

Vi er defivitivt svekket uten Arteta. Mer svekket enn City er uten Y.Touré, synes jeg.

 

Men - han er bare én spiller. Hvis de andre gjør jobben sin burde vi fortsatt være i stand til å spille javnt med, og slå, City!

Link to comment
Share on other sites

Coquelin jobber bra, men han mangler spilleforståelse, intelligens og ro til å spille i Arteta-rollen. Han er altfor udisiplinert i posisjoneringen sin, og jeg kan se for meg at Tevez får en morsom aften på Emirates hvis han spiller i "hullet" bak Dzeko.

 

Helt enig i beskrivelsen av Coquelin. Kommer han inn for Arteta, stiller det betydelige krav til at laget må kompensere for denne forskjellen!

Link to comment
Share on other sites

@gunnerblog @arsenal there's a suspect package in a car near the stadium. Police holding us about 100m away

 

Wtf

 

 

Jim van Wijk ‏@jimvanwijkPA

Suspect package found in Emirates Stadium car park. No1 in & no1 out Stay tuned 4 more updates, from the cold #pasoccer pic.twitter.com/9IzSwO29

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...