Jump to content

2012.10.24 Schalke H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Ramsey gjør sammen med Santos og Gervinho, en elendig kamp. De andre er svake. Bortsett fra Arteta. Er mulig at Arsenal har de aller dårligste keeperne blent "topp 30" i Europa. Mannone er akkurat så rask at han klarer å få flyttet venstre fot. En litt treigere eller bedre keeper ville stått i ro, og stoppet ballen. Og hva i helvette er det Vermaelen gjør på 0-2? Glemmer fullstendig mannen forran mål, for å løpe mot en ball som allerede er slått inn. Latterlig svakt. Mon tro om naive Wenger og tufsen Kroenke fikk med deg hva som skjedde på banen i kveld? Rett og slett en skammelig forestilling av Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Er frustrerende med tanke på hvor mange klassespillere vi har solgt. Idag er det elendig.

2 skudd på mål hjemme på 2 kamper er ufattelig svakt. Akkurat nå er vi så svake at et tap

mot QPR hjemme ikke er utenkelig.

Santos klarer å være på bærtur i samfulle 90 minutter, og benken tar ut Jenkinson?

Ramsey roter vekk ball etter ball, og blir heller ikke tatt ut.

Akkurat nå er ikke optimistisk. Har sagt det før og sier det igjen..Huntelaar skulle vært handlet inn for lenge siden.

Kjør Walcott på topp i neste kamp. Gervinho og Giroud har fått nok sjanser nå. Gi Walcott samme sjansen Wenger!

 

Akkurat det kan jeg være enig i, det er noe i bakhodet som sier at om han får tillitt derover tid så vil han putte godt med mål. Ikke en Henry akkurat, men nå tar jeg hva som helst i stede for det rastahodet uten pannehår og Giroud som gjør alt for å virke femi når han kommer til nestensjangser.

 

 

Det er vel ikke nytt det som skjer med Arsenal. Det er det samme hvert år. Så lenge klubben drives økonomisk forsvarlig og "karene" får pengene sine så er det ikke noe sportslige ambisjoner i klubben. Det er ingen som bryr seg om supportere lenger i Arsenal. Jeg kan lese forklaringen til Wenger; vi var uheldige i siste delen av spillet bla bla bla... FOLKENS DERE MÅ VÅKNE OPP!!!!!! Det blir ikke noe bedre med Wenger og det styret som styrer klubben. Arsenal er en synkende Titanic, og det viste Rvp...

Synde det...men det er fakta...

 

Kanskje ta en Blackburn og drive de ut...? ÅÅÅÅ hvor godt det hadde vært med en ny og positiv filosofi, ikke den labbefotballen med tversover og bakover og null sjangser...

Link to comment
Share on other sites

van Persie knows...

 

Fy fy..

 

Han er en utakknemmelig (......) som skulle vært på banen idag og hjulpet klubben som gjorde han til spilleren

han er blitt. Klubben som støttet han gjennom alle skademarerittårene. Sviket hans blir ikke rettferdigjort av

at vi nå sliter. Tvert imot!!

 

Så over til kampen. Wenger hadde orkesterplass til denne forestillingen og så det samme som oss. Det denne mannen lever for er offensiv fotball. Hva tenker han etter kamper som disse, han må da, i likhet med oss, bli deppa? Forskjellen mellom fotballen vi spilte for 7-10 år sida og den vi spiller nå... det er nesten ikke til å tro.

 

Joda vi har en del skader idag, men hvis man tenker etter så er det ikke langt unna en førsteellever likevel. Forutenom keeperplassen så er det vell bare på venstrebacken og den ene plassen i midtbaneleddet hvor noen med sikkerhet hadde tatt over plassen

Link to comment
Share on other sites

Gervinho har ingenting på spissplass å gjøre, han har enorme problemer med å ta i mot en ball uten å sparke den 4 meter fra seg, alt for svak fysisk i tillegg.

Idag spiller vi uten spiss, Giroud MÅ starte mot QPR, Ramsey kan rett og slett ikke være på banen denne kampen, iallefall IKKE på ving.

Forskjellene på oss og Schalke idag er at deres offensive midtbanespillere skaper svært mye, som tilslutt kan slå inn på Huntelaar. En spiller som har like "dårlig" fart og teknikk som Giroud.

Det som er litt skremmende er at vi ikke har en eneste ving som kan slå innlegg når Walcott ikke er der, Poldi er skremmende usynlig synes jeg, selv om han jobber bra.

Selv om Olivier ikke er verdens raskeste så har han så uendelig mye bedre spilleforståelse og bevegelser enn Gervinho, som viser seg å være fryktelig ustabil i prestasjonene, men han kan gjøre en god jobb på vingen når han har dagen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var så dårlig at jeg fikk lungekollaps. Herre min hatt for en elendig forestilling. Heads will roll! Or.. should.

Ja det var uutholdelig, jeg hadde ikke forventet 5-0 og totaldominans. Men jeg forventet faen ikke en like dårlig kamp som på lørdag, selv om dette var en bedre motstander.

Link to comment
Share on other sites

Hele spillestilen til Arsenal er problemet. Jeg har sagt det utallige ganger. Wenger sin ball besittende spillestil der det er en sykelig trang etter å holde i ballen og slå støtte pasninger til krampen tar en er årsaken til at dette går så trått nå. Wenger gir seg ikke med prosjektet sitt ser det ut som,dat er det bare å ta det som kommer. Dette vil svinge fra mnd til mnd. Det holdt så vidt til CL i 2012,neste år kan bli det første på nesten 2 10 år der man ikke klarer det. En æra er da over. Da er det ikke et fiber igjen i min kropp som vil ha Wenger ved roret lenger iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Tenker så langt tilbake som Chelsea-kampen jeg,"Never change a winning team" og Wenger vraker Mertesacher og taper, i dag stller vi med 3 spillere som presterte elendig mot Norwich,Ramsey,Santos og Gervinho,alle starter..Lurer på hva som skjer oppi hodet på Wenger? Har han aldri spilt FM?

Link to comment
Share on other sites

To skudd på mål på 180 minutter fotball, mot Norwich og Schalke. Hvis ikke det aktiverer alarmklokkene hos Wenger, så gir jeg opp.

For litt over ti år siden satte vårt kjære Arsenal en særdeles imponerende rekord. Nemlig nettsus i 55 strake seriekamper. Denne sesongen har vi imidlertid gått målløse av banen ved fire tilfeller allerede. Det er en tredjedel av kampene våre. How the mighty have fallen!

 

Et Arsenal-lag som ikke finner veien til nettmaskene i fire av tolv tilfeller er et et Arsenal som neppe pusser sølvtøy i mai. Og salget av vår toppscorer til en hovedkonkurrent begynner virkelig å se ut som et sjakktrekk. Enda smartere var det å ikke reinvestere pengene i ny offensiv kraft. Salget av fjorårets assistkonge til underpris var også genialt..

 

Tiden vil vise om våre nyervervelser, samt unge spillere, vil erstatte målpoengene vi solgte. Men pdd ser det miserabelt ut. Cazorla har vært strålende, men han er ikke istand til å bære dette laget på samme måte som en viss nederlender gjorde. Podolski startet godt, men jeg er oppriktig bekymret over formen hans. Han ser direkte uinteressert ut om dagen. I kveld orket han ikke å hjelpe til defensivt engang.

 

Giroud er smart, men mangler ekstremt mye teknisk. Hadde vi slått flere og bedre innlegg fra sidene så kunne han bidratt mer i protokollen. Og det er grunn til å stille spørsmålstegn ved opphausingen av spillerne på skadelista. The Ox har prestert ujevnt, og det vil overraske meg stort om dette ikke fortsetter. Walcott er savnet, men kontraktssituasjonen kan sette kjepper i hjulene for oss. Diaby skal man som kjent aldri regne med. Og Rosickys posisjon bekles for øyeblikket av den eneste som presterer godt offesivt, dermed ingen garanti om spilletid for tsjekkeren. Poenget mitt er at vi må være forsiktige med å tro at alt vil løse seg når disse spillerne forlater sykestua.

Link to comment
Share on other sites

Mange klager på Gervinho i går, men glemmer at han faktisk var den eneste som utfordret med fart, den eneste som kom med noen innlegg og den eneste som viste initiativ til å oppsøke rom.

Han hadde ingen god kamp, men var i mine øyne vår klart beste offensive spiller.

 

Byttene skjønte jeg generelt ingen ting av.

 

Dette laget er per i dag fullstendig uten fremdrift og måltrussel. Vi mangler det aller aller meste på å bli et godt lag.

Link to comment
Share on other sites

Et lite poeng har RP7. Gervinho hadde faktisk et meget bra innlegg i slutten. Kun 1 Arsenalspiller var

inne i 16 meteren og det var Ramsey.

Var ingen som spilte en bra kamp igår...unntaket kanskje Per.

Link to comment
Share on other sites

Et lite poeng har RP7. Gervinho hadde faktisk et meget bra innlegg i slutten. Kun 1 Arsenalspiller var

inne i 16 meteren og det var Ramsey.

Var ingen som spilte en bra kamp igår...unntaket kanskje Per.

 

Alvorlig talt. Hvor legger dere lista? Ok, så klarte han å sende en pasning til ingen etter at kampen var tapt. Ramsey var heller ikke der, han kom inn senere på kvelden.

Per var alene grunnen til at denne kampen ikke var avgjort før pause.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Alvorlig talt. Hvor legger dere lista? Ok, så klarte han å sende en pasning til ingen etter at kampen var tapt. Ramsey var heller ikke der, han kom inn senere på kvelden.

Per var alene grunnen til at denne kampen ikke var avgjort før pause.

Som jeg sa: "han spilte ingen god kamp". Syns likevel at de andre offensive spillerne var enda dårligere.

Link to comment
Share on other sites

 

Alvorlig talt. Hvor legger dere lista? Ok, så klarte han å sende en pasning til ingen etter at kampen var tapt. Ramsey var heller ikke der, han kom inn senere på kvelden.

Per var alene grunnen til at denne kampen ikke var avgjort før pause.

Akkurat nå legges lista fryktelig lavt dessverre. Hvor mange innlegg og skudd har vi på mål for tiden?

Det er skremmende svakt, og vi virker nokså impotente offensivt...

Link to comment
Share on other sites

"While Manchester United have Van Persie, Rooney and Welbeck to choose from up front, it was Javier Hernandez who rescued them with two goals on Tuesday. At the moment our first choice centre forward is not even a centre forward and we’re still making room in the squad for Marouane Chamakh"

 

Selv om man er klar over situasjonen er det fortsatt skremmende å få det svart på hvitt. Nå stikker selvfølgelig problemene våre langt dypere enn spiss-problematikken, but still.. Så forferdelig naivt å gå inn til sesongen med èn midtspiss.... (Som attpåtil er helt fersk i PL)

Link to comment
Share on other sites

FOLKENS DERE MÅ VÅKNE OPP!!!!!! Det blir ikke noe bedre med Wenger og det styret som styrer klubben. Arsenal er en synkende Titanic, og det viste Rvp...

Synde det...men det er fakta...

 

Hovedgrunnen til at van Persie forlot Arsenal var ifølge han selv uenigheter om veien videre. Og med bakgrunn i utviklingen som har vært etter David Dein forlot Arsenal, så kan man jo godt forstå han på akkurat det punktet!

 

Jeg tror vi trenger et nytt styre før vi igjen kan kjempe om edelt metall. Supporterne skulle startet en protestaksjon eller lignende.. I tillegg trenger vi muligens ny physio og endringer i treningsprogrammet, for det kan ikke være tilfeldig at vi har ligaens lengste skadeliste år etter år??

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...