Jump to content

2012.10.24 Schalke H


Mr Chapman

Recommended Posts

Per er konge.

 

Jeg må le. Ser kampen via en engelsk stream og den ene idioten av en kommentator presterte akkurat å si (mens han så Koscielny under oppvarming) at Koscielny og Vermaelen sammen var det beste midtforsvaret vårt. Man kan lure på hva slags kompetanse som kreves for å kommentere fotball..

 

Ellers syntes jeg venstresiden vår er veldig åpen. Podolski etter 3-4 kamper med hard jobbing har dessverre gått tilbake til Köln takter og jobber ikke bakover nesten i det hele tatt.

 

Ellers har Gervinho vært mer involvert som spiss enn han var på kanten, men han svikter hver gang det gjelder dessverre. Pdd. så burde han egentlig ikke være mer enn en rotasjonsspiller hvis dette er nivået han har tenkt til å ligge på.. vi trenger definitivt en ny spiss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Ellers har Gervinho vært mer involvert som spiss enn han var på kanten, men han svikter hver gang det gjelder dessverre. Pdd. så burde han egentlig ikke være mer enn en rotasjonsspiller hvis dette er nivået han har tenkt til å ligge på.. vi trenger definitivt en ny spiss.

Egentlig underlig at Walcott ikke får sjansen.

Link to comment
Share on other sites

 

Skrale saker - ligner litt på lørdag med for dårlig bevegelse rundt ballfører.

 

Men jeg har ikke panikk riktig ennå. Håper uncle Steve kommer med noen bevingede ord i pausen.

Men i alle dager da, trodde det skulle være mye bedre...

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg må le. Ser kampen via en engelsk stream og den ene idioten av en kommentator presterte akkurat å si (mens han så Koscielny under oppvarming) at Koscielny og Vermaelen sammen var det beste midtforsvaret vårt. Man kan lure på hva slags kompetanse som kreves for å kommentere fotball..

 

 

Ser nok på samme stream, hvertfall samme sending! Han kan ikke ha sett på mange Arsenalkamper i år, eller i fjor for den del. Han mente forsåvidt også at Ramsey var mye bedre sentralt i banen, noe som ikke er like oppsiktsvekkende, men jeg liker han mye bedre på kanten. Syns hans egenskaper kommer mer til rette der, selvom jeg tror det er sentralt han vil spille når han 'eldres'.

Link to comment
Share on other sites

Svak omgang hvor Schalke skaper den største muligheten.

 

Dette er fortsatt mulig, men ergrer meg at vi ikke skaper mer mot et Schalke som ligger forholdsvis høyt i forhold til Norwich. Gervinho mye involvert, men jeg syns det bare blir rot. Må heve oss.

Link to comment
Share on other sites

Venstresiden med og uten Gibbs er fra himmel til helvete.

 

Klasseforskjell på Gibbs og Santos. Santos er en temmelig elendig forsvarsspiller, men enda verre er det faktum at han higer så forbanna mye etter å være med offensivt at han forsømmer det defensive. Og når Podolski verken er spesielt god offensivt eller defensiv (hva har han egentlig gjort de siste 3-4 kampene?) så burde han ha vett nok til å holde igjen, men neida..

 

Egentlig underlig at Walcott ikke får sjansen.

 

Er ikke så underlig akkurat nå pga. at han er skadet og ei heller så underlig mtp. at Wenger har fryst han ut fordi han ikke signerer ny kontrakt.

 

Walcott derimot sier at grunnen til at han ikke signerer en ny kontrakt er fordi han vil spille mer som spiss. Arsenal trenger en rask og dødelig spiss, men istedet så spiller vi Gervinho (som opp til de siste 3 kampene har vært god, men ikke den spissen vi trenger) og blytunge Giroud.

 

Artig fakta om Walcott: Gutten har scoret på 2 av 2 skudd i Premier League og har bare startet én kamp så langt i ligaen. Har dog startet en Cup kamp mot Coventry hvor han gikk av banen med 2 mål. Wenger knows?

Link to comment
Share on other sites

 

Artig fakta om Walcott: Gutten har scoret på 2 av 2 skudd i Premier League og har bare startet én kamp så langt i ligaen. Har dog startet en Cup kamp mot Coventry hvor han gikk av banen med 2 mål. Wenger knows?

 

Om ikke Wenger knows så er det mange på forumet som knows - Walcott ut.

Link to comment
Share on other sites

Han får samme arbeidsforhold som Gibbs - han er bare dårligere.

 

Er enig i at Gibbs er bedre, men da burde laget rundt hjulpet Santos litt mer. Synes faktisk Podolski har jobbet mye hardere defensivt foran Gibbs enn han jobber i kveld foran Santos.

Link to comment
Share on other sites

Forsåvidt greit hvis vi går inn til kampen med en forsiktig tilnærming (varsomme med å sende folk fremover etc) med tanke på at vi

har 6 poeng og kan tillate oss å spille litt "kontrollert" . Men da forventer ihvertfall jeg at vi stenger av bakover ! Det har vi ikke gjort i det hele tatt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det - forskjellen er at Gibbs er raskere og har langt større arbeidskapasitet og utholdenhet enn Santos og dermed sjeldnere trenger assistanse. Gibbs sin største assistanse er og skal være rollen som Coquelin i dag innehar.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det - forskjellen er at Gibbs er raskere og har langt større arbeidskapasitet og utholdenhet enn Santos og dermed sjeldnere trenger assistanse. Gibbs sin største assistanse er og skal være rollen som Coquelin i dag innehar.

 

Og Coquelin er den som har støttet Santos mest. Har vært blant våre beste i dag syntes jeg.

 

Forøvrig: Ramsey sine hælspark irriterer noe forjævlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det - forskjellen er at Gibbs er raskere og har langt større arbeidskapasitet og utholdenhet enn Santos og dermed sjeldnere trenger assistanse. Gibbs sin største assistanse er og skal være rollen som Coquelin i dag innehar.

 

Synes ikke hva? At Santos trenger mer hjelp enn han har fått hittil i kveld? Han sliter på kanten sin, ergo MÅ laget hjelp ham mer.

Link to comment
Share on other sites

 

Synes ikke hva? At Santos trenger mer hjelp enn han har fått hittil i kveld? Han sliter på kanten sin, ergo MÅ laget hjelp ham mer.

 

Det der er elementært ja. Latterlig hvor lite hjelp han får til tross for at han sliter noe vanvittig.

 

Enda verre er det også at han gjør ting vanskeligere for seg selv enn det kan være.. horribelt forsvarsspill han viser der ute i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke Podolski arbeider mindre defensivt nå kontra når Gibbs er på banen

 

Virkelig? Syntes Podolski tilnærmet ikke har jobbet bakover skikkelig mer enn et par-tre ganger i starten av kampen. Etter det har han bare blitt hengende oppe ved midtsirkelen..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...