Jump to content

2012.10.20 Norwich B


Mr Chapman

Recommended Posts

Norwich v Arsenal

Barclays Premier League, Carrow Road

Saturday, October 20, 2012, 17:30 (18:30 norsk tid)

TV2 Premier League HD1

 

 

Bah, ny senkamp på lørdagskvelden. Trøsten får være at klubbfotballen snart ruller igjen etter en møkkjedelig helg. Denne gangen går turen til Norwich, som er ett av tre lag i Premier League som fortsatt står uten en seier. I forrige hjemmekamp på Carrow Road ble the Canaries maltraktert av Liverpool, så sjansene for tre nye Arsenal-poeng bør så absolutt være til stede. I fjor vant vi 2-1 på denne banen etter to scoringer av RvC.

 

Hvem som spiller er vanskelig å si. Det er fortsatt usikkerhet rundt skadene til Gibbs og Walcott, og det skal jo enda spilles en bolke med landskamper på tirsdagskvelden, så det dukker jo gjerne opp nye utfordringer for Arsene Wenger før lørdags kveld.

 

Per nå er det, i mine øyne, bare disse brikkene i lagoppstillingen som er spikret:

 

Mannone

Jenkinson - X - X - X

Arteta - X

X - X - X

Gervinho

 

Ideelt sett fortsetter Vermaelen, Mertesacker, Ramsey, Cazorla, Podolski og Giroud fra laget som startet mot West Ham. Forhåpentligvis er Gibbs også klar igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Regner med at Gibbs og Walcott er ute med skader, og håper for all del at Giroud får fortsette på topp. Ser absolutt ikke en eneste grunn til at han ikke skal gjøre det. Regner heller ikke med at han spiller morgendagens kamp for Frankrike mot Spania.

Ønsker også at vi fortsetter med så mange som mulig siden forrige kamp. Da bør det bli:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Ramsey - Arteta

Gervinho - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Dersom Norwich fortsetter med det håpløse forsvarsspillet de har hatt i noen av de siste kampene så burde det bli bra med plass for Cazorla til å sette opp sjanser til trioen foran.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du

 

Tja, du så kanskje ikke kampen mot West Ham men Gibbs gikk ut med skade i den kampen og måtte melde forfall til kampene til England.

Så kampen mot WHU, men fikk ikke med meg at det var pga skade han gikk ut, landslagsfotball følger jeg ikke med på. Trodde han ble byttet ut fordi han var under det normale spillet han har vist til nå i sesongen. Men om han var skadet var det kanskje ufint av meg å kritisere han for den kampen..

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til lørdagens kamp etter landslagsuke. Blir helt sikkert ingen enkel kamp, men på den andre siden er det en kamp vi skal vinne. Norwich har kun tre poeng og står fortsatt uten seier. De har i tillegg sluppet inn 17 mål på 7 kamper, dermed må det være lov å forvente at vi scorer minst 2/3 mål. Vinner vi kan vi krype litt oppover tabellen. Optimal helg er vel om tottenham og chelsea spiller uavgjort, West Bromwich vinner mot City og at Everton taper mot Queens Park. Ikke spesielt realistisk met WBA som vinner mot City, skulle City vinne kryper vi isåfall forbi dem på tabellen. Uansett, først og fremst må vi vinne. Tipper Giroud får storkamp med noen mål.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp vi må vinne. Alt enn enn det er rett og slett uakseptabelt for et lag som har ambisjoner om å vinne noe..

 

Håper på dette laget:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Coquelin - Arteta

Gervinho - Cazorla - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Vel hvis Ramsey sin kamp mot West Ham var bra så har vel Coquelin hatt en god del kamper i det sjiktet. Ellers syntes jeg han var mer enn brukbar mot Southampton, Coventry og Olympiakos.

 

Grunnen til at jeg ønsker Coquelin er enkelt og greit fordi det er en bortekamp og Ramsey sliter litt med det defensive (Diame sitt mål er et nydelig eksempel) + at han ikke er så disiplinert som Arteta, Diaby eller Coquelin. Tar man også med at Ramsey har virket å være langt svakere når han starter en kamp (City kampen er unntaket som bekrefter regelen) så syntes jeg Coquelin er det riktige valget når vi spiller på bortebane og vi ikke har Diaby eller Wilshere tilgjengelige.

Link to comment
Share on other sites

Når spilte Coquelin sist en god kamp? Januar mot Blackburn? Ramsey var bra borte mot West Ham og bør fortsette i laget mot Norwich.

Coquelin er alltid jevn og god, Ramsey er mer ujevn, personlig vil jeg heller ha Ramsey sine offensive egenskaper enn Coquelin sine defensive når vi møter et lag som Norwich.

Link to comment
Share on other sites

Enig i den defensive biten, men det er faktisk Norwich vi skal møte. I mine øyne er Ramsey mye mer involvert i spillet enn når Coquelin spiller. Uansett om Ramsey er på kanten eller sentralt, så legger man godt merke til at han er på banen. Coquelin syns jeg ikke involverer seg nok, mot Southampton var han jo til tider helt borte.

Link to comment
Share on other sites

Vil egentlig også ha Ramsey på banen til denne kampen. Ellers vil jeg ha

Giroud på topp. Hadde vært utrolig bra hvis han fortsetter med måla sine.

Laget:

 

Dolce Vito

 

Jenkinson Per Vermaelan Gibbs(Santos)

 

Arteta Ramsey

 

Gerv Cazorla Prince Poldi

 

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Gibbs, Kos og Feo ute. Lot idiotene i Frankrike Koscielny spille med en kneskade?

 

Ja.

 

Husker jo at Dechamps sa at han "ga faen" i hva Wenger syntes om han spilte spillere eller ikke. Han gjorde som han ville med de spillerene han kalte opp.. temmelig latterlig.

 

Følger meg ganske trygg på laget:

 

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Ramsey - Arteta

Gervinho - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Blir nok noe veldig likt det der ja. De 5 bakre er garantert samt Arteta, Cazorla, Podolski og Giroud. Det er vel kun Ramsey og Gervinho som muligens ikke starter.

Link to comment
Share on other sites

Endelig dags! Disse pausene er forferdelige :(

 

Laget:

Mannone

Jenks-Verm-Per-Santos

Arteta-Coq

Ox-Cazorla-Poddi

Girrrrroud

 

Håper gutta fortsetter nå og vinner denne bortekampen, dette er høyst nødvendig om vi skal henge med. Ah, jeg gleeeder meg! :)

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli veldig godt å se vårt kjære Arsenal i kamp igjen i ettermiddag. Gleder meg alltid som en unge og sitringen har allerede startet å melde seg. Tror høyresiden til Norwich kan få kjørt seg skikkelig i dag. Blir spennende å se hvordan venstresiden vår med Santos, Cazorla og Podolski fungerer. Håper at Podolski fortsetter å bidra defensivt og at kombinasjonsspillet disse tre i mellom vil føre til gjennomløpinger og gode innleggsmuligheter mot Giroud.

Har også veldig stor tro på Giroud i dag og at han fortsetter med å score mål. Som alltid er kampbildet og -utfallet avhengig av hvem som scorer først og når det målet kommer. Scorer vi først og tidlig tror jeg det kan bli storseier, men ser ikke bort fra at Norwich som ennå ikke har vunnet har trent godt i landslagspausen og fått drillet forsvaret sitt bedre.

 

Hadde også vært morsomt å se Tettey på banen i dag og ser hvor langt unna toppnivået i England han er.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...