Jump to content

2012.10.20 Norwich B


Mr Chapman

Recommended Posts

Jeg gjetter at vi ikke får se debattanten "arshavin" her i dag.

 

Det var visst godt gjetta` !

 

Hvor skal man begynne.. Dette var så elendig og deprimerende at jeg nå merker jeg må gjøre et eller annet

for å få tankene på andre ting. Det er hvert jævla år... Vi spiller i perioder av sesongen bra fotball, gjør mye riktig, positiviteten øker - Kanskje dette blir året? Men like sikkert som som at det er fisk i vannet kommer disse kampene hvor det ikke er noen plan, ingen tegn til ambisjoner, ingen tegn til at dette betyr noe. Og de kommer i altfor stort antall.

 

Vi har sitti fast i denne rytmen i 5-6 år og det er ingen tegn på at det kommer til å snu. Og dermed ingen tegn på at vi kommer til å vinne noe. Ihvertfall ikke så lenge Wenger og co "krydrer elendigheten" med å lage tradisjon av å selge våre beste spillere. Hvordan det er mulig å gå fra Invincibles til dette.... det er vanskelig å forstå

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Like forbanna idag som igår. Kampen igår er helt seriøst noe av det verste jeg har sett som en Arsenalsupporter, punktum. Det er også utrolig skuffende at gutta ikke hever seg NOE som helst etter den elendige førsteomgangen. Bare Arteta og Jenkinson, som alltid, som gjør jobben sin. Mannone viser at han er et tredjevalg bak to polakker som absolutt ikke er verdensklasse. Synd at Ox blir skada, og Arshavin klarer ikke endre noe - I don't blame him,. Slett arbeid av alle idag. Forventer rokkeringer mot Schalke, selv om det naturligvis ikke kommer til å skje. Chamakh burde vel få muligheten snart??? Giroud er bare totalt usynlig idag sammen med mange andre.

 

Arsenalverste av Gervinho også, forresten.

 

PLANLØST OG RÆVA.

Link to comment
Share on other sites

Rart å si det, men interessen rundt fotball og Arsenal er i ferd med å svekkes. Gir Wenger ett transfervindu til, på å vise at han og klubben har ambisjoner. Skjer det ikke noe radikalt, er mitt første trekk å si opp Tv2 PL. Hva trekk nummer to vil bli, er fortsatt uvisst, men jeg orker ikke særlig flere måneder med frustrasjon rundt noe så uviktig som sport.

Link to comment
Share on other sites

Skal være den første til å innrømme at dette Ikkje var bra. For lite framdrift, for lite innlegg fra kant og manglende matchwinner bakerst. Arsenal stillte til start med 10 mann som alle er bedre enn motstanderen. Kun på keeperplass var Norwich bedre enn Arsenal. Me manglar heilt klart ein spelar som Diaby i kampar der me blir stangande mot motstandaren.

 

Men Wenger har sett samme kamp som oss og eg blir overraska viss ikkje me hevar oss til neste kamp..

 

Maybe we underrated the difficulty we would face, but the Premier League is the Premier League - if you are not ready for the fight then you will always have bad surprises.

Link to comment
Share on other sites

"And it wasn't a case of missing Robin van Persie; put the Dutchman in the team for Olivier Giroud, and Arsenal probably wouldn't have scored, because Giroud wasn't found in goal-scoring positions because of Arsenal's failure to create."

My point exactly. Neste gang; skriv hva det er du linker til, blir så mye mer ordentlig slik.

Link to comment
Share on other sites

Føler jeg har sett denne kampen mange ganger. Alt for mange ganger. Vi klarer ikke å sette lag som legger seg bakpå under tilstrekkelig press. Den typen gåfotball som ble framvist er noe som bedriftslaget til Østenga Kebab klarer å forsvare seg mot. Etter en utrolig tafatt første omgang kommer vi på banen og er enda mer tafatte i andre. Utrolig. Wenger har selv sagt at en spiller ikke skal bekymre seg fordi de ikke scorer. Så lenge de har sjanser så vil målene komme. Hva med laget da Wenger? Er det ikke bekymringsverdig når laget ikke skaper sjanser?

Link to comment
Share on other sites

 

"And it wasn't a case of missing Robin van Persie; put the Dutchman in the team for Olivier Giroud, and Arsenal probably wouldn't have scored, because Giroud wasn't found in goal-scoring positions because of Arsenal's failure to create."

My point exactly. Neste gang; skriv hva det er du linker til, blir så mye mer ordentlig slik.

Det er en drøy påstand... Klart det ville vært en forskjell på vP og Giroud i en slik kamp. vP skaper rom og skaper sjanser for seg selv og andre i kamper som dette. Han trenger kun å få et oppspill i bena på 25 meter og derfra kan han lage uro og sekundært kommer også bevegelsene rundt. Nå blir det statisk og stillestående fordi ingen uventede ting skjer. vP kan starte et angrep og så komme seg i scoringsposisjon etter noen trekk eller smarte bevegelser, det er det ingen av dagens spillere som kan gjøre på samme måte.

Mot et forsvar som det Norwich kom opp med i går var gjennomspillene og chipene fra Song til Gervinho og vP helt fantastiske.

Men men, det er historie. Vi trenger ikke noen av dem...

Link to comment
Share on other sites

Det er en drøy påstand... Klart det ville vært en forskjell på vP og Giroud i en slik kamp. vP skaper rom og skaper sjanser for seg selv og andre i kamper som dette. Han trenger kun å få et oppspill i bena på 25 meter og derfra kan han lage uro og sekundært kommer også bevegelsene rundt. Nå blir det statisk og stillestående fordi ingen uventede ting skjer.

 

Helt enig, ingen tvil om at det hadde vært en forskjell. Ballen ble ofte mistet av Giroud istedenfor at vi kunne satt opp kombinasjonsspillet vårt

og brodert oss mot gållen. En plan B Wenger?

 

 

 

Mot et forsvar som det Norwich kom opp med i går var gjennomspillene og chipene fra Song til Gervinho og vP helt fantastiske.

Men men, det er historie. Vi trenger ikke noen av dem..

 

Faen så nedfor jeg blir av tanken av hva som kunne ha blitt...

Link to comment
Share on other sites

Rart å si det, men interessen rundt fotball og Arsenal er i ferd med å svekkes. Gir Wenger ett transfervindu til, på å vise at han og klubben har ambisjoner. Skjer det ikke noe radikalt, er mitt første trekk å si opp Tv2 PL. Hva trekk nummer to vil bli, er fortsatt uvisst, men jeg orker ikke særlig flere måneder med frustrasjon rundt noe så uviktig som sport.

 

dette er nesten slik jeg selv føler det også. Nå vurderer jeg å si opp TV2PL abonnementet mest fordi jeg knapt har fått sett en kamp i høst - har for mye annet å drive med - men jeg opplever også en økende frustrasjon over et favorittlag som ikke ser ut til å evne å fokusere på det som betyr noe for å VINNE kamper. Da hjelper det lite at man fotballmessig egentlig er gode nok. Og dette øker kanskje forståelsen for at folk som Cesc og RvP reiste, uansett hvor toskete noen av de som har reist har oppført seg, og uansett hvor surt det var for oss?

 

Og ikke rent lite ironisk at Wenger etter kampen nå i helgen kommenterte at de nok undervurderte Norwich. HALLO!! Det er knapt et halvt år siden Arsenal ble tatt hjemme på senga nettopp mot Norwich. Har man glemt den opplevelsen allerede? Lærte man ingenting? Burde ikke Wenger vist den kampen på video i forkant av denne kampen nettopp for å unngå dette? En slik kommentar fra Wengers side slår jo direkte tilbake på ham, som en boomerang. Selv om jeg ikke fikk sett helgens kamp, tolker jeg resultatet og måten laget gjennomførte kampen på (ut fra rapportene å dømme) som nok et eksempel på manglende profesjonalitet fra Arsenals side. De fortsetter å skyte seg selv i foten. Det er så utrolig skuffende å se.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...