Jump to content

03.10.2012 Olympiakos (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

fy382h.jpg

Champions League

03.10.2012 - kl. 20:45

Emirates Stadium, London

Kampen sendes på viasat 4

Da er det klart for sesongens første hjemmekamp i Champions League, og i år som i fjor er det Olympiakos som står på motsatt banehalvdel. Jeg vil tro det er et revansjelystent Arsenal som kommer ut på banen etter at forrige hjemmekamp i ligaen endte med et tap mot ligaleder Chelsea, etter å falt litt tilbake prestasjonsmessig fra nivået eller i ligaåpningen. På skadefronten begynner flere spillere og komme tilbake i fulltrening med førstelaget etter lengre skadeopphold. Mandag (i dag) fikk Wilshere sine første spilleminutter i arsenaltrøyen på 14 måneder og 1 dag. Frimpong fikk sin første start for sesongen i samme kamp, etter å fått prøvd seg med et innhopp i ligacupkampen mot Coventry forrige uke. I tillegg har Sagna kommet tilbake på treningsfeltet sammen med resten av førstelagstroppen, samt at Rosicky bare er en uke eller to unna sin retur. Da står det bare igjen de to polske keeperne på skadelisten, som betyr at Mannone nok en gang får assistere i målet, med forhåpentligvis en bedre kamp enn hva han hadde i forrige møte med Olympiakos i Athen.

 

Hvordan Wenger velger å sette opp laget til denne kampen er det bare han som vet, men Mannone, Jenkinson, Vermaelen, Gibbs, Arteta og Cazorla er nært garantert startplass. Hvem som blir stoppermakker med Vermaelen er vanskelig å gjette siden Mertesacker ble vraket i forrige kamp mot Chelsea til fordel for en rusten Koscielny som har behov for å spille seg i form. Diaby ble i som kjent skadet i den samme kampen, og blir antakelig erstattet av Ramsey eller Coquelin, der sistnevnte har imponert mest i denne mer defensive posisjonen på midten. På topp så har Wenger flere muligheter å velge mellom - om han vil ha vår eneste typiske midtspiss i form av Giroud, eller om han fortsetter med Gervinho som uromoment og Podolski og Walcott/Chamberlain på kantene.

 

Så da er det bare for dere å lage deres ønskede lagoppstilling og begrunn hvorfor akkurat de bør starte - kjør diskusjon

 

Link til spillerbørsen - ta gjerne å legg inn deres spillervurdering etter kampen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Da er det bekreftet på arsenal.com at Diaby er ute med skade i morgendagens kamp, samt at Arteta vil bli testet i morgen før kampen etter å ha ankelproblemer.

 

Håper da at dette blir laget som starter i morgen:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Coquelin - Chamberlain

Gervinho - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Tipper Olympiakos kommer til å satse på samme strategi som forrige sesong med å holde det tett bakover og hindre spill i mellomrommet, med små avstander mellom leddene og intensiv jobbing. Deres sjanser for å lage mål vil bli på kontringer eller i større grad på dødballer. Vil derfor ha inn Mertesacker i laget som er en bedre til å organisere forsvaret på dødballer samt å renske unna selv, og fordi han grunnet manglende fart og stor fotballhjerne alltid ligger igjen som et skjold foran Mannone og nekter kontringer. Er tross alt ikke mange som klarer å temme Vermaelen fra å løpe fremover hver gang muligheten byr seg.

 

På midtbanen/angrep kommer Coquelin garantert inn i laget siden både Diaby og Arteta er skadet. Og selv om Arteta blir spilleklar håper jeg han starter på benken for å minske sjansen til å forverre ankelen. På siden av han vil det da bli enten Ramsey som har størst erfaring i rollen, eller Oxlade-Chamberlain som denne sesongen har startet omskoleringen fra vingrollen til midten. På kantene ønsker jeg Gervinho grunnet sin uforutsigbarhet, og Podolski som alene kan trekke kaninen opp fra hatten om vi sliter. På topp må Giroud starte og få sjansen til å bygge på formen siden vi mangler alternativer som er bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker å se Coquelin uansett i denne kampen. Enten sammen med Arteta (om han blir klar) og Cazorla, eller sammen med Ramsey og Cazorla.

Samtidig vil jeg se Giroud på topp og Gervinho på flanken igjen. Blir spennende å se om Mertesacker er inne igjen, eller om Wenger fortsetter med Kocielny og Vermaelen siden Olympiakos nok kommer til å ligge velig lavt å satse på kontringer.

Jeg ville satset på:

Mannone

Jenkinson-Kocielny-Vermaelen-Gibbs

Ramsey-Coquelin

Gervinho-Cazorla-Podolski

Giroud.

 

Også forøvrig artig for Gnabry at han er med i tropppen. Hadde vært moro å få sett et innhopp av han. Gleder meg veldig til kampen i morgen siden det blir min første CL-kamp live på Emirates :)

Link to comment
Share on other sites

Eg ville valgt desse 11

 

Mannone

Jenkinson-Koscielny-Vermaelen-Gibbs

Ramsey-Coquelin

Walcott-Cazorla-Podolski

Giroud.

 

Kos treng matching, walcott bør få sjansen for å bevise, Giroud er god på dødball både for og i mot. Arteta bør kvilast viss han er småskadd.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Skal Koscielny eller Vermaelen være på banen i morgen så er det ved siden av Mertesacker. Punktum finale!

 

Håper på dette laget:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Ramsey - Coquelin

Walcott/Chamberlain - Cazorla - Gervinho

Podolski

Link to comment
Share on other sites

Hva blir laget i kveld a? Arteta ute virker det som, Diaby utelukket, og Cazorla er visstnok usikker (uten at dette ble nevnt på pressekonferansen i går, kanskje var det bare vås?). Han kunne trengt en pause uansett.

 

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Coquelin - Oxlade

Gervinho - Ramsey - Podolski

Giroud

 

Er bare en magefølelse av hvordan jeg tipper/håper laget blir.

 

Nå som Diaby, Arteta og kanskje Cazorla er ute (hele sentrale midtbanen som startet mot Chelsea), så kan man skjønne hvorfor Wenger prøvde å hente Sahin i sommer for å få flere alternativ sentralt på midten. Nå skal det sies at Rosicky, WIlshere og Frimpong også er ute, men alle disse er kjekser, og det var lett å forutse at vi kom til å havne i en situasjon der vi mangler CMer.

 

Frykter denne kampen litt. Olympiakos har kniven på strupen etter hjemmetap forrige gang og ga oss hard kamp på Emirates både i 2009 og i fjor. Fansen kommer fort til å bli sutrete om Ramsey eller Giroud slår en feilpasning og det kan bli en kjip kveld på hjemmebane for noen av spillerne.

 

Krysser fingrene for en god opplevelse, tre poeng og en GIroud-scoring eller to.

Link to comment
Share on other sites

Med Diaby ute, meiner eg at Giroud må inn for å framleis framstå som eit lag som kan forsvare seg på def. dødballar. Føler og som fleire at Giroud treng tillit og fleire kampar på rad. Syns og at Walcott skal få speletid og fleire kampar på rad såfremt at Wenger har han i tankane framover. Om Walcott alt egentleg er ute av klubben er det klart at han må kome i andre rekke. Ellers seier det seg sjølv at Per bør tilbake igjen. Ramsey inn sentralt for Diaby og så får vi sjå om Arteta er klar eller ikkje... GO GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Yepp enig. per må inn. Spiller ikke Arteta syns jeg Le Coq bør inn.

Giroud på topp og Gervinho på høyrekanten.

En kamp hvor guttene bør slå tilbake etter den litt daffe Chelseakampen.

Link to comment
Share on other sites

Tror disse kunne gjort jobben, hadde vært greit å ha de alle så matchfit som mulig samt å hvile spillere som TV5, Gibbs, Santi, Poldi, Gervinho og de skadede Arteta, Wilshere og Diaby.

Vito

Jenkinson-Per-Kosc-Santos

Coq-Ramsey

Walcott-Arshavin-Ox

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Tror disse kunne gjort jobben, hadde vært greit å ha de alle så matchfit som mulig samt å hvile spillere som TV5, Gibbs, Santi, Poldi, Gervinho og de skadede Arteta, Wilshere og Diaby.

Vito

Jenkinson-Per-Kosc-Santos

Coq-Ramsey

Walcott-Arshavin-Ox

Giroud

Ser heller ikke bort fra at Cazorla og/eller Podolski kan bli spart i dag. Muligens med på benken? Håper bare at vi ikke tar for lett på kampen i kveld, men tror heller ikke det. Wenger var jo veldig fokusert på pressekonferansen i går på at det var veldig viktig å vinne hjemmekampene i CL. Han sa at å gå videre i CL er et enkelt puslespill. Vinn alle 3 kampene hjemme og 1 bortekamp så er du klar for neste runde. Med hjemme mot Olympiakos og mot Schalke i neste kamp så kan mye være gjort med 2 seire.

Derfor håper jeg vi stiller så sterkt som mulig, men heller sparer Cazora og Podolski dersom vi leder med 2-3 mål litt ut i 2 omg både for å spare dem, men også for å gi andre litt spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Tror han kommer til å kjøre Koscielny etter hans uheldige kamp sist. Må få bort eventuelt negative tanker hos mannen og det gjør du gjennom tillitt og prestasjoner. Giroud kommer nok også til å starte. Målene må vel komme snart og det ville være en boost om de kom i kveld.

Tror kanskje også Arsjavin vil spille.

Link to comment
Share on other sites

Gi meg:

Mannone

Jenks-Mertesacker-Vermaelen-Gibbs

Coq-Arteta

Walcott-Arshavin-Podolski

Giroud

Olympiakos skal vi slå, og jeg tror Cazorla har godt av en kamps hvile - jeg vil at han skal herje til helgen. Arshavin gjorde det bra i Carling Cup og virker 'gladere' enn på lenge. Coq bør få spille fra start, Giroud bør spille på grunn av hodestyrke - og matching. Gervinho rota mye sist, tror også han har godt av en breather.

 

Tvilsomt at dette blir laget, men det er lov å håpe :)

 

Gleder meg til ikveld! Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...