Jump to content

03.10.2012 Olympiakos (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Lekker avslutning av Ramsey på slutten der! Vi tar nye 3 poeng uten å imponere nevneverdig, igjen fremstår dessverre midtstopperne våre som hodeløse høns. Hvorfor i all verden stormer Vermaelen i angrep hver gang han har muligheten når vi leder 2-1? For all del flott å se engasjement og en spiller som virkelig blør for drakta, men måten han stormer fram vitner bare om ren dumskap når vi leder..

Ellers syns jeg igjen Jenkinson gjør en god jobb på back, det samme med Gibbs. Gervinho og Poldi med mål igjen som er gledelig, syns også Giroud gjør ett bra innhopp, bare så synd han ikke får scoringen sin i dag heller.

Nye 3 poeng er i alle fall sikret, og vi er allerede nærme avensement i CL igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Det overrasker meg en del at jeg velger Jenkinson siden jeg for vel en måned siden ville ha han erstattet. Men den unge finsk/briten tar store steg fremover. Defensivt har han vært brukbart over litt lenger tid, men problemet hans tidlig i sesongen når han fikk ballen er nærmest borte. Fra å være en back som serverte horrible feilpasninger, så er han i ferd med å bli en av de mer ballsikre i den bakre fireren.

Så ikke noe talent i Jenkinson, han klønet mye defensivt og klarte ikke bruke ballen til noe. Armer som vindmøller hadde han også, sa det foran Chelseakampen og sier det igjen. Er ikke noen automatikk at Sagna får igjen plassen sin på høyrebacken når han blir skadefri.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng, uten å imponere. Veldig viktig. Forsvaret trenger forbedring, har falt litt i kvalitet i det siste.

Jenkinson banens beste. Han og Gibbs har virkelig fått en god start.

Giroud bør helt klart få mere spilletid. Veldig god etter at han kom inn. Synd Arshavin ikke fikk spille, hadde fortjent det.

Alt i alt, en seier og jeg er fornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

3 poeng, uten å imponere. Veldig viktig. Forsvaret trenger forbedring, har falt litt i kvalitet i det siste.

Enig, tyskeren må inn i fireren igjen,

 

Jenkinson banens beste. Han og Gibbs har virkelig fått en god start.

Enig, trodde backene skulle være vårt store problem i år, men er vår sterkeste lagdel slik de fremstår i øyeblikket..

Giroud bør helt klart få mere spilletid. Veldig god etter at han kom inn.

Han var ok, noterte seg en assist, problemet hans er at Poldi og Gervinho også putter

 

Synd Arshavin ikke fikk spille, hadde fortjent det.

Syns ikke russeren har vist at han har fortjent det, Ramsey fortsetter den fine formen sin og selv om Cazorla har falt litt i nivå synes jeg heller vi burde startet med Arshavin enn å bruke et bytte på å få han innpå.

 

Ny seier fra Bouldie, byttene kommer til et bedre tidspunkt nå enn mot Montepellier. Har forhåpentligvis sett hva som feiler forsvaret i dag så han kan forbedre det.(Få inn tyskern.)

Link to comment
Share on other sites

Arshavin viste vel mot Coventry at han er en spiller som fortjener litt sjangser...

Han viste at han kan være god ja, men det mot en svært svak motstander. Glad i russeren vår, men Santi er en bedre spiller og når Ramsey gjør det der på slutten kan man ikke klage på laguttaket..

Link to comment
Share on other sites

Skrøpelig førsteomgang. Bedring i annen. Nok til 3 poeng. Det er det viktigste.

 

Jenkinson fortsetter å imponere. Bunnsolid. Cazorla briljerer - tidvis. Gibbs solid. Gervinho og Podolski bidrar der det faktisk teller. Resten skuffer litt, spesielt alt slurvet i førsteomgang.

 

Nuvel. 6 poeng mot gresk- og fransk seriemester er uansett godt nok!

Link to comment
Share on other sites

6 poeng på 2 kamper er job well done.

Jenkinson begynner faktisk å bli et problem for Sagna fortsetter han utviklingen. Sesongens overaskelse så langt.

Gervinho oser selvtillit for øyeblikket. Og Cazorla er magikeren vårs på midtbanen.

Arteta styrer mye. Alt i alt greit nok, men vi har mer å gå på.

Link to comment
Share on other sites

Skrøpelig førsteomgang. Bedring i annen. Nok til 3 poeng. Det er det viktigste.

 

Indeed.

 

En styrke at vi ikke trenger å spille som helter for å vinne kamper. En del positivt å hente fra kampen, men også noen bekymringer i mine øyne.

 

For å begynne med det beste. Cazorla er fantastisk. Eget nivå.

Gibbs bare vokser og vokser. Det samme med Jenkis.

Gervinho. Skaper sjanser og leverer en bra match. Topper det hele med en scoring. 5 på 7 ? (!)

Ramsey setter sesongens første. Trengte den.

 

Så til det negative. 1 omgangen var svak og vanskelig for oss, men vi klarte i det minste å komme oss rundt på kantene ved et par

anledninger. Men grunnet dårlig "oppmøte" i boksen så ble det lite ut av det. Og de få som var der gjorde ikke nok for å komme seg i posisjon.

Har lagt spesielt merke til Poldi. Både i denne kampen og tidligere. Når vi sliter såpass med å skape sjanser på den måten vi vil, må vi ihvertfall

være hissige på grøten på det vi klarer å skape !

 

Også er det bekymrende at vår kaptein er nede i en bølgedal hva gjelder form. Synes prestasjonssvingningene til belgieren er merkelig

å følge med på. I perioder er han enorm og gjør stort sett alt rett, men så har han også disse periodene, som nå, hvor det gjøres

VELDIG mye rart. Vanskelig å helt presist sette ord på det, men av mangel på et annet et, så synes jeg han virker litt "vill" i det han foretar seg.

Mulig han føler han må gå foran som et godt eksempel og være overalt og dominant, men det blir vell mye for min smak.

Link to comment
Share on other sites

Har fortsatt ikke kommentert denne kampen, men syntes det er på tide.

 

Latterlig svak kamp av laget. Det laget som startet sesongen mot Sunderland, Stoke, Liverpool, Southampton og City begynner å dabbe av. Enheten som jobber knallhardt og disiplinert fra topp til bunn begynner å falme litt og forsvarsspillet som var det beste vi har vist på mange mange år er igjen borte. Vel bortsett fra hos sidebackene Jenkinson og Gibbs. Mannone skaper ikke akkurat sikkerhet hos forsvaret, men bortsett fra en pasningstabbe var han ikke så ille. Koscielny og Vermaelen sammen derimot er rett og slett en katastrofe. Coquelin hadde også en veldig svak kamp. Virket som om han ikke helt skjønte hva rollen hans i laget var i går. Må også unnskyldes litt med at han var syk sammen med Vermaelen i helga som var. Chamberlain er enkelt og greit horribel i denne kampen. Prøver og prøver, men får til absolutt ingenting. At han får spille ovenfor f.eks. Arshavin eller Walcott er bare uforståelig annet enn at Wenger har noen favoritter som bare må få spille mest mulig selv om de ikke presterer.

 

Podolski er igjen helt usynlig, men man ser at mannen er en kvalitetsspiller med en gang han nærmer seg boksen og får litt rom til å jobbe i. Syntes ikke han kler venstrekanten til tross for at han har scoret en god del mål derfra. Hvis han absolutt skal spille på kanten så ser jeg heller at han får et par kamper på høyre, men hengende spiss eller midtspiss er vel det stedet jeg håper han får spille mer etterhvert. Tyskeren har kvaliteter foran mål ingen av de andre spillerene våre har. Eneste kjedelig med Podolski er enbeinheten og at han ikke har allverdens nærteknikk i trange situasjoner.

 

Ellers er det igjen en god forestilling fra Cazorla og som nevnt Gibbs og Jenkinson. Gervinho har ikke en superkamp, men allikevel så scorer han mål og er et konstant uroelement for forsvaret til Olympiakos. Arteta er også stødig, men var litt under sitt sedvanlige høye nivå.

Link to comment
Share on other sites

Som de aller fleste, mener også jeg at dette var en svært svak kamp av laget. Sidebackene og Cazorla er gode. Gervinho viser gode takter, men jeg mener bestemt at det hadde vært en stor fordel om han og Podolski byttet posisjon flere ganger iløpet av kampene. Det jeg er aller mest kristisk til, er at Per ikke spiller. Han er uten tvil den mest trygge av stopperne. Han skaper ro, og har en spilleforståelse som de andre ikke er i nærheten av å inneha. Inn med Per, og det fortest mulig!

Link to comment
Share on other sites

Som de aller fleste, mener også jeg at dette var en svært svak kamp av laget. Sidebackene og Cazorla er gode. Gervinho viser gode takter, men jeg mener bestemt at det hadde vært en stor fordel om han og Podolski byttet posisjon flere ganger iløpet av kampene. Det jeg er aller mest kristisk til, er at Per ikke spiller. Han er uten tvil den mest trygge av stopperne. Han skaper ro, og har en spilleforståelse som de andre ikke er i nærheten av å inneha. Inn med Per, og det fortest mulig!

Nå stod vel Per over denne kampen grunnet sykdom? Ellers er jeg helt enig, tyskern er ekstremt viktig for oss . Vermaelen og Koscielny blir alt for lett hete i toppen og gjør lite kloke avgjørelser. Regner med at trenerteamet og Wenger også ser dette og Merte er på plass igjen mot West Ham.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...