Jump to content

Transfer Deadline 31.08.2012


Fabulous

Recommended Posts

  • Replies 338
  • Created
  • Last Reply

Dembele og Van der Vaart er nok jevngode. Dempsey er ikke i nærheten av Modric på det Modric er god på, men er en helt annen spilletype. Nå spørs det hvordan AVB vil spille, det er nok der vi eventuelt får se forskjellene. Spurs kommer ikke til å se ut som i fjor på banen. Jeg mener de ikke er noe mere styrket enn oss, de er ei heller svekket i forhold til oss. Status quo.

 

Det samme gjelder Liverpool, de er også status quo i forhold til oss, vi er fortsatt en god del bedre. Det samme med Newcastle. Chelsea har på papiret styrket seg betraktelig i forhold til oss, og bør være bedre. Jeg tror vi har mannskap til å ta 4. plassen, mtp. kvaliteter i troppen og mtp. det de andre lagene har foretatt seg på transfermarkedet.

Må si meg uenig i dette.

Liverpool virker klart svekket ifht i fjor mener nå jeg da og i tillegg skal de endre spillestil også. Har vel bare hentet inn Borini, Allen og Sahin, mens de har mistet Kuyt, Maxi, Adam, Carrol og Spearing.

Newcastle har vel stort sett samme laget og det mener jeg betyr at de er styrket. Mer samspilte.

Chelsea er jeg ikke så sikker på om er styrket. Ja de er styrket i form av at de har hentet inn flere gode offensive midtbanespillere. Men, tynt på topp (kun Torres og Sturridge!), låner ut både Essien og Romeu og da er det tynnere på defensiv midtbane også. Ikke erstattet Drogba eller Anelka .

Tottenham: Mye utskiftninger på sentrale spillere både bak og på midten + ny trener som skal sette sitt preg på laget. Tror de kommer til å bli ustabile.

Manure: Styrket offensivt med RIP og Kagawa på offensiv midtbane, men ikke styrket der de trengte å styrke. Ferdinand er stort sett ferdig, mangler gode defensive midtbanespillere. Rufsete bakover i de to første kampene og kan godt hende det fortsetter.

ManShitty: Styrket selvsagt siden de har ubegrenset tilgang på penger.

 

Har stro tro på at vi skal være med å kjempe i toppen :)

Link to comment
Share on other sites

QPR nevnes også som overgangsvinnere. Det er tydeligvis en tittel som gis til de som kjøper flest spillere.

 

For meg er Swansea overgangsvinnerne. Solgt Allen og Sinclair og handlet inn Michu og Hernandez. Smart av Laudrup!

 

Jeg kommer ikke til å savne Van der Vaart, han spilte alltid knallbra mot oss. Skjønner hvorfor de solgte han likevel, vanskelige lår og spilte sjeldent mer enn 60 minutter i hver kamp.

Sleng på Ki Sung-Yeung fra Celtic, så vil jeg si Swansea har gjort det fint.

Link to comment
Share on other sites

Ingen inn idag er både positivt og negativt. Vi slipper spillere som Squillaci og Park, men på den andre siden Arteta og Mertesacker. RvP og Song har blitt "erstattet" av Cazorla, Poldi og Giroud som jeg mener på lang sikt vil styrke oss som lag. Coquelin tipper jeg vil få sjansen og gripe den ved å storspille i DM-rollen. Eneste akilleshælen er vel at vi for øyeblikket ikke har en målgarantist. Walcott er vår toppscorer med 26 mål.

Link to comment
Share on other sites

Kalles blekkspruten i Lyon.

Hadde en fra Lyon spurt hva vi kaller WS så hadde nok svaret vært "the polish superman". Har sett mange kamper med Lloris og han har enda tilgode å gjøre en matchvinnende redning. Alt han gjør er ok, and that's it.

Link to comment
Share on other sites

Inn:

Lukas Podolski, fra Köln for 115 millioner kroner.

Olivier Giroud, fra Montpellier for 90 millioner kroner.

Daniel Waller, gratis overgang fra Fulham.

Santi Cazorla, fra Malaga for ca. 216 millioner kroner.

 

Ut:

Ryo Miyaichi, lån til Wigan.

Benik Afobe, lån til Bolton.

Tom Cruise, gratis overgang til Torquay United.

Oguzhan Özyakup, til Besiktas for 4,7 millioner kroner.

Jeffrey Monakana, gratis overgang til Preston North End.

Gavin Hoyte, gratis overgang til Dag & Red.

Alban Bunjaku, gratis overgang til Sevilla.

Ben Glasgow, til Stoke.

Rhys Murphy, til Telstar.

Carlos Vela, til Real Sociedad.

Joel Campbell, lån til Real Betis.

Pedro Botelho, til Atletico Pananaense.

Manuel Almunia, fristilt.

Lyle Bartley, til Swansea

Nicklas Bendtner, lån til Juventus

Denilson, lån til Sao Paulo

Henri Lansbury, til Nottingham Forest

Chu-young Park, lån til Celta Vigo

Alex Song, til Barcelona for rundt 140 millioner kroner.

Robin van Persie, til Manchester United for rundt 215 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

Så mye gav vi ikke for Cazorla.

 

Er vel nærmere 116 millioner kroner.

 

Tottenham har forøvrig fått en utvidet frist av FA for å kunne sikre seg Joao Moutinho. Går den igjennom så klarer jeg ikke å se annet enn at Tottenham er storfavoritter for The North-London Derby. Dog var de det sist også. Endte jo ikke så bra det akkurat ;)

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg stemmer. Chelsea er ikke spesielt ivrige på å forsterke rivalene sine. Særlig ikke når de vet hva som bor i Essien.

 

Man kan forøvrig lure på hvorfor vi var så ivrige på å låne spillere i dette vinduet fremfor å kjøpe? Er Wenger redd for å drepe Diaby, Wilshere, Coquelin og Ramsey?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...