Jump to content

28.04.12 Stoke City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Stoke City - Arsenal FC

Premier League

28.04-2012 - kl 16.00

Britannia Stadium

Kampen vises på PL HD 1

 

 

 

 

 

Innspurten av årets Premier League sesong har for lengst startet, og kampen om de to siste plassene til neste års Champions League har virkelig dratt seg til. Hvem er det som tar 3. plassen og direkte billett til gruppespillet, og hvem får 4. plassen og kan skryte av den siste plassen sammen med resten av Europas storheter? Blir det Arsenal, Newcastle, Chelsea eller skal naboene i nord, Tottenham, klare å snu trenden og igjen vinne kamper?

 

Hver av de tre gjenstående kampene blir som en cupfinale, og den første motstanderen heter Stoke City og venter på besøket fra det røde London på sitt kalde fort, Britannia Stadium hvor kjemper faller hver eneste sesong. For å vinne denne kampen må hver eneste spiller møte opp topp motiverte for å revansjere poengtapene mot henholdsvis Wigan og Chelsea. Tradisjonen tro vil de lagene som ikke er forberett på å brette opp ermene og gå inn i krigen reise tilbake slukøret og med blåflekker de fleste steder, om ikke verre.

 

Heldigvis møter vi denne gangen et Stokelag som ikke har noe annet enn æren å spille for, mens vi bare på kjøre på fra første spark på ballen til dommeren blåser av for siste gang. På de siste 8 kampene har Stoke bare en seier mot Wolverhampton for tre runder siden, laget som nå allerede har rykket ned.

 

Skader:

- Wilshere

- Arteta

- Walcott

- Mertesacker

- Frimpong

Mulig lagoppstilling:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Rosicky

Gervinho - Benayoun - Oxlade-Chamberlain

van Persie

 

 

Håper på at Wenger sender utpå hele arsenalet fra start og går for en tidlig scoring så Stoke ikke får muligheten til å parkere bussen på egen 16 meter. Ramsey er inne i en vanskelig periode og stresser frem valgene sine og gir ikke den flyten i spillet som når han er i form. Benayoun kommer tilbake etter at han måtte stå over mot Chelsea, mens Gervinho starter for Walcott som er ute etter skaden som setter han ut resten av sesongen. Vil tro at om dette er de tre spillerne som starter bak van Persie, så vil de bytte på plassene konstant under kampen og skaper ubalanse for de store, tunge stokespillerne som foretrekker spillet foran seg i rene muskelkamper.

Keep the faith!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Med tanke på at vi kun har serien(3. plassen) igjen å kjempe for, så forventer jeg fullt kjør fra start og forsøk på en tidlig ledelse. Hundre prosent innsats i de 3 siste kampene er et must.

 

Jeg håper på disse 11 fra start:

 

Szczesny

Sagna-Kos-Verm-Gibbs

Song-Rosicky

Gervinho-Benayoun-Ox

RvP

Evt Benayoun ut til venstre og Ox mer sentralt.

 

Edit: Ser i ettertid at jeg har valgt akkurat samme lag som i åpningsposten :P

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Rosicky

Gervinho - Chamberlain - Benayoun

v. Persie

 

Vil rett og slett se Chamberlain sentralt mot Stoke. Benayoun på kanten for defensiv jobbing mot Stoke som vil kjøre innlegg, lange innkast og som trolig vil gjøre slik at vi får det temmelig trangt i midten. Forhåpentligvis stemmer det litt mer for Chamberlain her som kan hjelpe til med å sørge for at van Persie kanskje kan få litt bedre arbeidsvilkår med løpene sine og en veldig direkte spillestil. Gervinho er en selvfølge etter at Walcott skadet seg.

 

Vurderte også Diaby fra start her, men er redd han vil bli skadet igjen i en såpass tøff kamp som mot Stoke.

Link to comment
Share on other sites

Hver av de fire gjenstående kampene blir som en cupfinale, og den første motstanderen heter Stoke City og venter på besøket fra det røde London på sitt kalde fort, Britannia Stadium hvor kjemper faller hver eneste sesong. For å vinne denne kampen må hver eneste spiller møte opp topp motiverte for å revansjere poengtapene mot henholdsvis Wigan og Chelsea. Tradisjonen tro vil de lagene som ikke er forberett på å brette opp ermene og gå inn i krigen reise tilbake slukøret og med blåflekker de fleste steder, om ikke verre.

 

Heldigvis møter vi denne gangen et Stokelag som ikke har noe annet enn æren å spille for, mens vi bare på kjøre på fra første spark på ballen til dommeren blåser av for siste gang. På de siste 8 kampene har Stoke bare en seier mot Wolverhampton for tre runder siden, laget som nå allerede har rykket ned.

Vi har tre kamper igjen :)

 

Er ikke helt enig i at Stoke ikke har noe å spille for. Etter episoden med Ramsey og Shawcross så har det jo vært litt ondt blod mellom klubbene og vi er vel det laget Stoke har størst ønske om å slå på Britannia.

Link to comment
Share on other sites

Szsz

Sagna Kos Vermaelen Gibbs

Ox Ros Song Diaby Santos

RvP

 

tror Santos er vår beste flankespiller akkurat nå, Gervinho blir alt for puslete mot råskinnene i Stoke.

 

Tror du burde se hjemmekampen mot Stoke om igjen i så fall. Gervinho scoret det første målet og serverte 2 målgivende til van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Benayoun får nok starte. Tipper Diaby også starter, ingen av våre vanlige dverger kan hamle opp med dødballene til Stoke. Tviler på vi vinner, Stoke kommer til å sette oss ut fysisk, tvinge frem feil fra Szcz og bruke 20 minutter av kampen på innkast. 2-0 til hjemmelaget.

Link to comment
Share on other sites

En av årets desidert fæleste kamper.. Dette har nesten blitt et personlig hatoppgjør for meg, klarer ikke fordra Stoke i det hele tatt. Er alltid ekstremt nervøs foran møtene på Britannia. Vi må rett og slett bare satse på at vi er gode nok til å spille de ut langs bakken.

Link to comment
Share on other sites

Var over å så Stoke-Tottenham i Desember,det må være det værste jeg har sett av grisespill og ikke minst det dårligste av en dommertrio på år og dag! Håper vi ikke får samme behandlingen som Tottenham gjorde den gang! Som sagt,dette er den kampen jeg gruer meg mest til hele sesongen. Stoke er et møkkalag som spiller møkkafotball og det har passet oss dårlig før! Kommer vi oss hjem med 1 poeng i bagasjen skal jeg være fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Var over å så Stoke-Tottenham i Desember,det må være det værste jeg har sett av grisespill og ikke minst det dårligste av en dommertrio på år og dag! Håper vi ikke får samme behandlingen som Tottenham gjorde den gang! Som sagt,dette er den kampen jeg gruer meg mest til hele sesongen. Stoke er et møkkalag som spiller møkkafotball og det har passet oss dårlig før! Kommer vi oss hjem med 1 poeng i bagasjen skal jeg være fornøyd!

Ingen lag får mer hjelp av dommerne enn Stoke, samt Arsenal får minst hjelp ifølge denne tabellen. http://www.debatabledecisions.com/tables

 

Så en rettferdig kamp er vel for mye å forlange... :-|

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at Oxlade-Chamberlain starter. Han virker ikke å være klar for bortekamper i PL, og dette virker som en typisk kamp hvor han forsvinner helt og man såvidt merker at han er på banen. Tipper laget blir:

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Ramsey

Rosicky

Gervinho - v Persie - Benayoun

Link to comment
Share on other sites

Relativt sikker på at Diaby starter til fordel for Ramsey. Hvis han unngår å gå i oppløsning vil han være en fysisk ressurs på midten som vil være i stand til å ta kommando og finne rom selv med en tornando av armer og bein fra Stoke-spillerne rundt seg. Benayoun passer utmerket hvis han har den samme instillingen han ofte har, for dette blir en krigerkamp. Når det gjelder høyrekanten holder jeg en knapp på AOC. Han er litt mer robust, fryktløs og direkte og tror han passer bedre på Britannia enn det Gervinho gjør. Likevel har Gervinho sine fordeler også, banen der er veldig smal og hvis fintene sitter kan han skape forferdelig mye trøbbel. Et annet trekk kan være å dytte inn Santos på vingen en stund ut i kampen. Høyden og fysikken hans vil være gull verdt, for kjenner vi Stoke rett blir det endeløse rekker med frispark, hjørnespark og innkast. Da trenger vi noen som kan være med på notene.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er og blir Diaby for å si det sånn. Er det ikke ankelen som er skutt så er det alltid noe annet :P

 

Forøvrig hadde det bare vært knall med Coquelin. Setter han foran Ramsey og defensivt er han langt mer disiplinert enn Diaby og en jævlig mye bedre pasningsspiller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...