Jump to content

28.04.12 Stoke City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Det blir vel på nytt en kamp der dommeren er for svak til å stoppe de laaaaange pausene som kommer når ballen må tørkes før Delap kan ta innkastene sine.

Se på det positive; Delap har fått innsydd en egen tørkeklut i drakten sin så han slipper å vente på ballguttene. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Litt statistikk:

Vi har møtt Stoke 94 ganger tidligere, og har vunnet 50 av disse kampene.

På bortebane har vi: 11 seiere -14 uavgjort - 18 tap

 

Vår største seier kom i 1949/50 sesongen, da vi vant hele 6-0. I vår double-sesong i 1970/71, så tapte vi forøvrig hele 5-0 mot Stoke.

 

Dagens kamp:

Jeg håper laget klarer å krige til seg et poeng, for dette vil bli en krig. Stoke vil spille på sine styrker, og prøve å ødelegge for Arsenal sitt spill langs gresset. De vil prøve, å få satt ut våre spillere med rene (og mindre rene) dueller med fysikk som pri1.

 

Håper på følgende lag:

Szcz

Sagna-Vermaelen-Kos-Santos

Ramsey-Song-Rosicky

Ox-Persie-Benayoun

 

Ønsker ikke å sette inn Diaby i en slik kamp, selv om han normalt kunne bidratt mer i en slik type kamp enn Ramsey. Men; nå har han vært ute så lenge, og i en kamp som raskt kan bli en ny knokkelkamp; så er det bedre å "safe". Frykter at han blir kastet innpå, etter en sein test.....

 

Jeg var fornøyd med vår gjennomføring mot Chelsea sist helg, siden jeg mente at et "kynisk og taktisk" uavgjort var viktig. Hadde laget gått 100% ut i en offensiv styrke, så kunne vi blitt straffet; og et slikt tap kunne skapt oss store problemer for CL plassen.

Nå føler jeg vi er sikret med tanke på "top4", og med et kynisk poeng her idag; så nekter jeg å tro at 3.plassen ryker på slutten. Og; nå kan det vise seg at vi bør ha en 3.plass, om vi fortsatt skal være med i det gode selskap.

 

Jeg håper vi går ut med god defensiv balanse i laget, og ikke overdriver våre offensive ferdigheter. Vi veit at ballen vil komme inn i vårt eget felt, og da gjerne med 2-3 fysisk sterke spillere i boksen. Vi må ha nok spillere i vårt eget felt, samt nok spillere i sonene der ballen kan havne etter en hodeduell.

Vi må bruke tid med ballen, og la ballen gå fra spiller til spiller. Roe ned mulighetene for en grisekamp, og heller benytte oss av de 3-4 kontringsmulighetene som vil komme om resultatet fortsatt er 0-0.

 

Det er ikke vi som skal kjøre opp tempoet, og det er ikke vi som skal åpne opp rommene på vår egen banehalvdel.

Jeg må si at jeg er litt nervøs, og frykter Stoke sin styrke med hjelp av et godt (og partisk) hjemmepublikum.

0-0

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som Ramsey beveger seg i slow motion. Er fullstendig uten fart i kroppen for tiden. Fart har Gervinho mye av. Faktisk så mye at han alltid klarer å kløne det til når han skal slå den avgjøredne pasningen eller avslutte. Han minner på mage måter om Jeffers når det kommer til avslutninger. Er fortsatt veldig usikker på om den mannen har noe særlig å bidra med for Arsenal. Benayoun og Rosicky har vært gode. Men ellers har de fleste stort forbedringspotensiale til 2. omgang.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som Ramsey beveger seg i slow motion.

Det har med rette kommet mye kritikk mot Ramsey i det siste, men i dag så synes jeg han har vist et akseptabelt nivå. En liten terrier som springer rundt og kriger, kanskje ikke så konstruktiv men gjør på langt nær sin dårligste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi har spilt en god omgang. Vi har stresset Stoke, og vi har gått i duellene i stor stil. Vi har i bunn og grunn vært flinke på Stokes spisskompetanse. Song har vært steinhard og god på midten, og Bønna har fightet på kanten. Omgangens to beste.

 

Victor Moses for Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig 2. omgang av Arsenal. Rett og slett fantastisk at de som ikke kommer inn for Ramsey og Gervinho ikke klarer å gjøre det bedre. For Ramsey og Gervinho var tragisk dårlige i dag. Hva i helvette Chamakh gjør på banen, er det vel ingen andre enn Wenger som skjønner. Null fremtid i Arsenal. Er også usikker på om Diaby og Gervinho har noen fremtid i klubben. Inn med Verthogen, Hazard/Martinez, M`Vila og Podolski!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...