Jump to content

31.12.11 Queens Park Rangers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal - Queens Park Rangers

Premier League

31.12.2011 - kl. 16.00

Kampen vises på TV2 PL HD1

 

Da ligger alt til rette for årets siste kamp før rakettene blir sendt til himmels, og hva hadde vell vært bedre enn å avslutte med et skikkelig fyrverkeri av kamp?

 

Kampen mot Wolverhampton ble en poengmessig nedtur siden oppgjørene på Boxing Day gikk vår vei ved poengtap for City, Chelsea og Liverpool, og igjen skulle Arsenal reise kjærringa og innta topp 4. Men som så mange ganger før mister man konsentrasjonen i de avgjørende kampene og situasjonene og uavgjort føltes som et tap for mange kledd i rødt. Skuffelsen etter City tapet resulterte i en viktig seier borte mot Aston Villa, og nå vil det være minst like viktig å svare med seier mot de stripede naboene. Innsatsen og moralen til laget var det lite å klage på mot ulvene, men kreativiteten fra midtbanen og de gode løpene på topp var ikke samstemte nok og for mye skulle gå gjennom midten av banen grunnet mangel på høyre kantspiller i Walcotts skadefravær. Benayoun og Rosicky gjorde det vanskelig for seg selv i store deler av kampen ved å gå i de samme rommene uten at kortpasningsspillet dem i mellom stemte 100 %. Nevnte Walcott var igjen hjemme med magesmerter, men skulle i følge Wenger bli klar til dette oppgjøret og bør starte fremfor Benayoun. Rosicky viste noe mer rutine enn hva Ramsey har og hadde noen svært gode pasninger, blant annet utsidepasningen til Mertesacker som nesten resulterte i mål. Song derimot bør få en skikkelig "hårføner" av Wenger etter kampen, for maken til idiotisk og unødvendig sparking på motstanderne ønsker jeg ikke å se på en fotballbane, selv om det skulle være Joey Barton eller Evra på den andre banehalvdelen! Kan godt staffes med benkplass for å vise at Arsenal som fotballklubb ikke aksepterer slik oppførsel av egne spillere, spesielt etter flere år med klaging på Stoke og andre lags harde spillestil.

 

Skader:

Wilshere

Sagna

Jenkinson

Gibbs

Santos

Diaby

Ønsket lagoppstilling:

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Miquel

Ramsey - Coquelin - Rosicky

Gervinho

Walcott - Chamakh

 

 

 

Miquel er en mye bedre vensteback enn hva Djourou er på høyre, derfor kommer han inn og Vermaelen flyttes inn og Koscielny tar den andre backplassen. Song bør benkes og Arteta fortjener en hvile etter å ha spilt samtlige Premier Leauge kamper etter overgangen(?). Samme gjør RvP som man bør tenke litt mer langsiktig med enn scoringsrecorden til Alan Shearer. Med den skadehistorikken hans og kampprogrammet vi er inne i får han rollen som supersub. For å dekke opp for det tapet bør vi spille med to spisser der Walcott danner duo med Chamakh siden Park virker å være glemt. Gervinho kan få rollen som hengende spiss med mulighet for å vandre fritt.

 

Benk: Almunia, Djourou, Song, Arteta, Oxlade-Chamberlain, Benayoun og van Persie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Godt å se at det er flere enn meg som ønsker at van Persie skal hviles. Det er ikke fordi han spilte en rævva kamp mot Wolves, det handler heller mer om Fulham-kampen og det faktum at nå kan vi en spiss ikke tenker noen ubetydelig rekord og som faktisk sentrer ballen. Personlig har jeg ikke mistet troen på Chamakh og det ville gledet meg stort om han fikk sjansen på lørdag.

 

Must-win, dette ja.

Link to comment
Share on other sites

Atter en gang så lager 49 unbeaten kamptråd. Takker så meget! ;)

 

Når det gjelder Song så tviler jeg sterkt på at han blir benket. Det som er det artigste er at han faktisk har vist seg å være mer kreativ enn hva Ramsey og Arteta har vært denne sesongen så hvis vi faktisk skal ha mer offensiv slagkraft/kreativitet så burde han spille fremfor enten Ramsey eller Rosicky :P

 

Klarer ikke å se at Wenger benker Song og trolig ei heller Arteta. Klarer heller ikke å se at han våger å stille i en 4-3-1-2 formasjon. Er også utrolig skeptisk til at han velger å benke Djourou og spille Koscielny på høyrebacken og spanjolen på venstrebacken.

 

Men, én ting er sikkert: Dette er en kamp som vinnes. Og da helst på overbevisende måte. Dog er ikke statistikken med oss før dette møtet.

Link to comment
Share on other sites

We're gonna play like it's 2012!

 

Oppladningen til nyttårsfesten skal tas under denne matchen, og vær så snill Wenger & co, ikke ødelegg kvelden før den er begynt. Da må jeg drikke meg forderva, og det blir sikkert ikke like hyggelig for alle. :( Så her er det bare å gi oss tre poeng. For det skal vi ha.

 

Sczcecny

Djourou-Mertesacker-Koscielny-Vermaelen

Song-Arteta

Walcott-Rosicky-Gervinho

van Persie

 

Samtidig har vi jo match bare to dager senere. Så kanskje må det spares her. Hømmm... Arteta har jo spilt alt. van Persie?

 

Sczcecny

Djourou-Mertesacker-Koscielny-Vermaelen

Coquelin-Ramsey

Walcott-Rosicky-Benayoun

Chamakh

 

Nei, dette ble for vanskelig. Jeg overlater dette til Wenger.

 

Godt nyttår!

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Miquel

OX - Ramsey - Rosicky - Arshavin - Gervinho

van Persie

Formasjonen bak med tanke på Djouros heller variable innsats i forrige kamp.

Litt vel offensiv midtbane kanskje, men tykte at Arshavin fortjener ein ny sjanse etter eit bra innhopp sist. OX bør få spele litt og kampen kjem kanskje for tidleg for Walcott. Arteta kan få kvile med tanke på kampprogrammet.... og van persie, lag desse 3 måla og bli ferdig med det.

Link to comment
Share on other sites

Da har Liverpool vunnet sin kamp og vi har ramlet ned på sjette. Chelsea slår i morgen Aston Villa hjemme, og selv om det er en ørliten sjanse for at Swansea kan få noe ut av sin kamp mot Spurs er bortelaget skyhøye favoritter. Konsekvensen av Wolveskampen er at vi er gått fra å være på offensiven til å komme på defensiven. Skal vi henge med er det kun tre poeng som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

9 poeng på de tre neste kampene mot QPR, Fulham og Swansea før vi møter United hjemme vil være så nært som sesongavgjørende, i alle fall om vi skal håpe på noe bedre enn kampen om 4. plass. Klarer vi det kan en uavgjort mot Sir Rednose's mannskap aksepteres, men hvis vi nå taper mot en av de 3 neste så vil ting se mørkt ut siden sjansen blir stadig mindre for at de foran oss mister poeng. Chelsea og Liverpool som ligger nærmest oss vil mest sannsynlig forsterke lagdelene i januar og da bør vi være minst på høyde med dem for å slippe å jage poengene hver uke fremover.

 

3 poeng i morgen ser jeg på som godt mulig hvis guttene er klare til å kjempe. Når Joey Barton står på motsatt banehalvdel vet du det kommer til å smelle i taklingene og det vil være viktig med høyt press fra start og hurtige pasninger i lengderetningen. Blir også viktig å holde Taarabt feilvendt, selv om han ikke er inne i sin beste form vet de fleste hva han kan finne på foran mål. Walcott skal få jobbe frem svakhetene i Traore og jeg ser ikke bort ifra at han ser et tidlig gult kort og at han blir overforsiktig, noe Theo vet og skal klare å utnytte!

 

Men Arsenal er Arsenal, og om det finnes en vanskelig vei så er det jaggu sikkert at vi finner den.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi får se mange forandringer i morgen siden det er ny kamp borte mot Fulham bare 48 timer senere. Forsvaret får vi ikke gjort så altfor med, men tror at Arshavin, Benayoun, Miquel, Chamakh og Coquelin får sjansen fra start i en av de to matchene mens Oxlade Chamberlain får noen minutter i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Har stor tro på en grei seier i morgen. QPR er et av lagene som forøker å spille fotball og de pleier vi å håndtere greit, i motsetning til de som parkerer bussen på Emirates.Eneste usikkerhetsmomentet er som vanlig Barton. Klarer han nok engang å terge rødt kort på en av våre så kan det bli vanskelig. La oss t og håpe at vi har lært noe fra de 2 siste møtene.

 

Walcott er tilbake og det er bra, og vi kjører da med standard oppstilling tipper jeg. Tror ikke vi kan eller bør hvile VP10. Han får en god pause etter Fulham-kampen og det bør holde for restitusjon.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Szczesny, Djourou, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Song, Arteta, Ramsey, Walcott, Van Persie, Arshavin.

 

Subs: Almunia, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Gervinho, Chamakh, Benayoun, Coquelin.

 

Dette blir kanskje den aller siste muligheten til Arshavin til å vise seg frem. Gjør han ikke det kan det fort bli hans siste hjemmekamp.

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at det er flere enn meg som ønsker at van Persie skal hviles.

 

Det synes jeg er forunderlig. Om vi kommer til å slite, er det dumt å ikke ha ham utpå. Om vi ikke sliter, er det naturlig å heller spare ham ved å bytte ham ut. I slike situasjoner bytter Wenger som regel ut en spiss allikevel.

 

Nå er det uansett bekreftet at han starter. Nå synes jeg forsåvidt ikke at dette rekordsnakket er ubetydelig det heller. Slikt blir faktisk også stående i historiebøkene, som man sier.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner lite av at Gervinho er benket, han drar jo til Afrikamesterskapet etter kampen uansett? Dagen har som nevnt over startet perfekt med at United driter seg, kan ta innpå de nå! :)

 

Tror han blir spart i dag for å kunne spille mot Fulham og Leeds før han forsvinner til ACN..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...