Jump to content

31.12.11 Queens Park Rangers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Jeg hadde ikke forventet det, men Arteta har fort blitt en av våre viktigste spillere og utvilsomt vårt beste kjøp nå i sommer. Ikke bare er han god på banen, men han er rolig, kald og rutinert og tøff som et helvete. Det merkes fra at han kommer fra en helt annen fotballkultur i Everton. Spent på hvordan midtbanen blir når Wilshere kommer tilbake. Jeg tror ærlig talt Ramsey kommer til å bli plassert på benken, selv om han på ingen måte har fortjent det, han er bare ikke like viktig som Song og Arteta er.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Trenden på Emirates de siste kampene at vi dominerer kampene, men spiller enten uavgjort eller sliter oss til ettmålsseiere.

Vi dominerer ikke i form av mål ihvertfall. Blir litt defensiv og forsiktig når vi leder 1-0 og slipper noen ganger motstander inn i kampen.

I dag var QPR ganske dårlige og ingen stor trussel.

 

Jeg er veldig glad for tre poeng og resultatene i de andre kampene, men spillemessig er det mye å jobbe med fortsatt.

Vi lider under at backene er ute med skader. Samtidig har vi som nevnt her ineffektive spillere rundt RVP.

Er nok derfor Henry hentes selv om vi ikke skal forvente for mye fra han, men har en evne til å se åpninger og finne nettmaskene når vi minst aner det.

Gervinho og Walcott mangler selvtillit foran mål, men jeg tror egentlig det løsner etterhvert.

Vi har Chambo på benken som vet hvor målet står og håper han får noen sjanser når Gervinho og Chamahk har reist.

 

Jeg syns det er litt krise på backplass nå...spesielt når Vermaelen ble skadet igjen. Wenger sier han er ut mot Fulham og Leeds ihvertfall. Tynt nå!

 

Likevel...fin avslutning på 2011 og ser fram til mye spennende fotball i 2012!

 

Godt Nyttår, fellow Gooners! ;D

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk av Arshavin (som ikke har vært så verst, og som flere besserwissere har ønsket byttet ut) og RvP!!!!

 

Forutenom assisten (hvor han fikk særdeles gode arbeidsvilkår grunnet den horrible pasningen til W-Phillips) synes jeg Arshavin var direkte dårlig. Noe han har vært leeeenge nå. Så jeg mener du bommer nokså greit når du kaller oss besserwissere. Det skulle bare mangle at han fikk til NOE når han får spille såpass med minutter som han gjør. Videre må det da være lov å ønske et bytte når en spiller ikke får til noen verdens ting og heller ikke gidder å legge inn en ordentlig innsats, uten at du skal kalle oss besserwissere?

 

Pleier å være enig i mye av det du skriver, men denne reagerte jeg på, Tapapa.

 

Besserwisser eller ikke, ligger ann til å bli en meget bra nyttårsaften !

Link to comment
Share on other sites

Syns Arshavin gjorde en del fremskritt i dag. Ingen fantastisk match, men brukbar. Den store forskjellen var at han ville involvere seg og faktisk hadde ett inntrykk på matchen. Han ba om ballen, gjorde en del løp og kom i gode posisjoner. Få tilfeller av direkte dårlige handlinger. Ingen stor match som sagt, men heller ikke helt anonym. Og som i fjor - han kan spille relativt middelmådig igjennom hele matchen men samtidig få en assist. Kommer han tilbake på ihvertfall det nivået kan han bli en nyttig mann fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke forventet det, men Arteta har fort blitt en av våre viktigste spillere og utvilsomt vårt beste kjøp nå i sommer. Ikke bare er han god på banen, men han er rolig, kald og rutinert og tøff som et helvete. Det merkes fra at han kommer fra en helt annen fotballkultur i Everton. Spent på hvordan midtbanen blir når Wilshere kommer tilbake. Jeg tror ærlig talt Ramsey kommer til å bli plassert på benken, selv om han på ingen måte har fortjent det, han er bare ikke like viktig som Song og Arteta er.

Enig med deg i at Arteta er et godt kjøp- det samme vil jeg si Per har vist seg¨å være. Da er det bare ¨vente på Ryo og Park. Og så har vi Campbell, som kanskje blir en kjempehit.

Link to comment
Share on other sites

Som å se maling tørke. Dessverre så begynner det jo å bli vanlig på Emirates. Ganske tydelig at de fleste lag nå har knekt koden

 

Kan ikke Wenger skjønne dette her da?! Koden trenger ikke å være knekt med mindre vi får oss en spiss eller to, som scorer når som helst og hvor som helst!

Flaks at vi møter et QPR lag som ikke hadde dagen, ellers så hadde vi tapt denne kampen!

Link to comment
Share on other sites

Walcott var som vanlig de siste kampene rævva. Bruk heller Benayoun og Rosicky som har vist seg å være særs gode i det siste. Men er det bare jeg som synes Ramsey er en katastrofe på midtbanen? Forsøker på x-antall hælspark i løpet av en kamp som går til helvete, pluss at han ikke eier skuddteknikk. Har konstant på ryggsekken og legger ikke mye av sjela si i de skuddene han forsøker. Hele fyren virker halvhjerta i alt han foretar seg og er en belastning for angrepene våre.

 

Forøvrig merker jeg meg at vi har blitt snytt for intet mindre enn 5 straffespark på de 4 siste kampene (!!!)

 

Og spiller vi ikke bedre enn dette borte mot Fulham, så taper vi glatt den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Walcott var som vanlig de siste kampene rævva. Bruk heller Benayoun og Rosicky som har vist seg å være særs gode i det siste. Men er det bare jeg som synes Ramsey er en katastrofe på midtbanen? Forsøker på x-antall hælspark i løpet av en kamp som går til helvete, pluss at han ikke eier skuddteknikk. Har konstant på ryggsekken og legger ikke mye av sjela si i de skuddene han forsøker. Hele fyren virker halvhjerta i alt han foretar seg og er en belastning for angrepene våre.

 

Forøvrig merker jeg meg at vi har blitt snytt for intet mindre enn 5 straffespark på de 4 siste kampene (!!!)

 

Og spiller vi ikke bedre enn dette borte mot Fulham, så taper vi glatt den kampen.

 

Det er ikke kun deg angående Ramsey nei. Syntes ikke han er ille når han ligger dypere og skal kontrollere spillet som sentral midtbane, men det var mange svake/løse pasninger fra han i går og han er generelt ikke den store måltrusselen heller (noe en spiller som spiller i den offensive rollen burde være). Dog hadde han lyspunkter i går. Han hadde en fantastisk volley som ville gått inn hvis det ikke hadde vært for hodet til Barton som reddet på strek. Han hadde også en meget god gjennombruddspasning til Walcott som engelskmannen sløste vekk.

 

Allikevel er det aspekter ved Ramsey som virkelig irriterer meg. Han ødelegger konstant for kontringer ved at han ikke ser/velger de riktige løsningene og som oftest så holder han altfor lenge på ballen. Han setter heller sjeldent fart og er direkte (noe igjen en offensiv midtbane må være i stand til). Han er rett og slet en sentral midtbane som er vant til å ha god tid på ballen og når han spiller som vår offensive playmaker så ødelegger han veldig ofte rytmen i angrepene og senker tempoet betraktelig (derav min sammenligning med Denilson.).

 

Syntes også Ramsey slipper unna mye kritikk etter svake opptredener fordi han ble alles "lovechild" etter beinbruddet.

 

Men, som sagt tidligere: Tror Ramsey blir stor for oss på sentral midtbane om et par år, men jeg har store store tvil om at denne gutten blir vår "nye Cesc", men det blir vel heller ingen.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er ikke kun deg angående Ramsey nei. Syntes ikke han er ille når han ligger dypere og skal kontrollere spillet som sentral midtbane, men det var mange svake/løse pasninger fra han i går og han er generelt ikke den store måltrusselen heller (noe en spiller som spiller i den offensive rollen burde være). Dog hadde han lyspunkter i går. Han hadde en fantastisk volley som ville gått inn hvis det ikke hadde vært for hodet til Barton som reddet på strek. Han hadde også en meget god gjennombruddspasning til Walcott som engelskmannen sløste vekk.

 

Allikevel er det aspekter ved Ramsey som virkelig irriterer meg. Han ødelegger konstant for kontringer ved at han ikke ser/velger de riktige løsningene og som oftest så holder han altfor lenge på ballen. Han setter heller sjeldent fart og er direkte (noe igjen en offensiv midtbane må være i stand til). Han er rett og slet en sentral midtbane som er vant til å ha god tid på ballen og når han spiller som vår offensive playmaker så ødelegger han veldig ofte rytmen i angrepene og senker tempoet betraktelig (derav min sammenligning med Denilson.).

 

Syntes også Ramsey slipper unna mye kritikk etter svake opptredener fordi han ble alles "lovechild" etter beinbruddet.

 

Men, som sagt tidligere: Tror Ramsey blir stor for oss på sentral midtbane om et par år, men jeg har store store tvil om at denne gutten blir vår "nye Cesc", men det blir vel heller ingen.

Her er vi helt på bølgelengde Stefan. Har også merket meg hvor ufattelig lite målfarlig Ramsey er. Ref Villa kampen hvor han er alene igjennom (Walcott-"klasse" over avslutningen) samt det håpløse skuddet i går som gikk over fra 16 meter.

 

Få innpå Chamberlain, Rosicky eller Benayoun fremfor Ramsey og Walcott!

Link to comment
Share on other sites

2011 er ferdig, vi er på nytt plassert blant eliten i PL, Wenger har nok en gang vist dommedagsprofetene fingeren:-) Kampen mot QPR var som vanlig en kamp mot en spillerbuss som er parkert rett utenfor 16-meteren til vår motstander, vi skaper bra med sjanser og spiller en god kamp men mangler den helt store uttellingen for tiden, van Persie putter det livsviktige målet etter herlig assist fra Arshavin, Walcott misser, Gervinho misser, men tro meg; det er bare et spørsmål om tid før ketchup-effekten er her. Henry kan nok vise vei, nå ser jeg virkelig frem til å møte city, united, spudz og chelsky på Emirates og kanskje få oppleve lag som tør å prøve å spille fotball, jeg tror vi slår dem alle.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea slår i morgen Aston Villa hjemme, og selv om det er en ørliten sjanse for at Swansea kan få noe ut av sin kamp mot Spurs er bortelaget skyhøye favoritter.

 

Jasså ja? :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...