Jump to content

20.09.11 Shrewsbury (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal vs Shrewsbury

 

Carling Cup

20.9.2011 KL. 20.45

Emirates Stadium, London

Kampen sendes ikke live på TV, men vises i opptak på Arsenal player rett etter kamp. (ca 23.00)

 

Arsenal kommer til denne kampen fra et 4-3 tap borte mot Blackburn der laget viste lovende takter i førsteomgang, men glemte igjen selvtilliten, fotballkunnskapen og resten av hodet i garderoben. I andreomgangen kjørte Blackburn på med kontringer etter uendelige ballmiss på midten fra Arsenal og det tok ikke lang tid før hjemmelaget ledet 4-2. En redusering av innbytter Chamack på slutten hjalp lite på en dyster dag. Nå skal vi opp mot Shrewsbury i ligacupen og alt annet enn storseier og null baklengs er utilgivelig for mange av supporterne. Dette er en turnering Arsene ofte har brukt ungguttene til å få matchtrening og spart førsteellveren. Denne gangen mener jeg vi bør bruke det forsvaret som ansees som fast til å ska relasjoner og bygge opp selvtillit etter 14 innslupne mål på de 5 første ligakampene. Fremover på banen kan vi bytte inn noen nye navn som Oxlade-Chamberlein, Ryo Miyaichi og Park. Men mitt største ønske foran denne kampen er å se et Arsenallag tilbake i 4-4-2 med hurtige vinger og spisser som truer bakrommet.

 

Har ingen annen kunnskap om vår motstander annet enn at de var i semifinalen i Carling Cupen tilbake i 1961, og spiller til daglig i Football League Two.

 

Ønsket lagoppstilling på tirsdag:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Santos

Oxlade - Qocuelin - Ramsey - Ryo

Park - Walcott

 

Benk: Fabianski, Gibbs, Miquel, Frimpong, Chamack, Benayoun og Afobe

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply
Guest Tipuciegheyti

Flere av spillerne som spilte i gårsdagens kamp bør være innpå matta mot Shrewsbury for å få opp selvtilliten, men det kan hende Wenger velger å hvile de istedet. Tror også wenger kommer til å putte innpå erfarne spillere. Blir vanskelig å tippe lagoppstillingen siden det er Carling Cup, men håper det blir noe ala det her:

 

Fabianski

 

Jenkinson - Mertesacker - Djourou - Santos

 

Qocuelin - Frimpong

 

Chamberlain - Benayoun - Miyaichi

 

Park

 

Håper virkelig det blir en storseier som vil løfte laget betraktelig mentalt. Skal kjøpe meg en dags "pass" på Arsenal Player for å se kampen. Noen flere enn meg som er like ivrige?

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig det blir en storseier som vil løfte laget betraktelig mentalt. Skal kjøpe meg en dags "pass" på Arsenal Player for å se kampen. Noen flere enn meg som er like ivrige?

Er så ivrig at jeg er medlem og har derfor tilgang 24/7. Anbefales :)

nudge.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Denne kampen må bare vinnes, stort!!!

 

Håper på dette laget i 4-4-2 formasjon:

 

Fabianski

Jenkinson - Djourou - Miquel - Santos

Chamberlain - Benayoun - Frimpong - Miyachi

Chamakh - Park

 

Benken: Mannone,Mertesacker,Gibbs,Coquelin,Walcott,Afobe,Ozyakup

 

Går kampen direkte på Arsenalplayer?

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Er så ivrig at jeg er medlem og har derfor tilgang 24/7. Anbefales :)

nudge.jpg

 

Har selvfølgelig vært innpå tanken, men det er ikke like lett når man er raka fant :P

Link to comment
Share on other sites

Her kommer vi inn med en selvtillit vi ikke har sett siden Chapmans dager. Vi har et lag som oser av kvalitet, spesielt som lag. Jeg kan ikke fatte og begripe annet enn at dette blir en kamp hvor vi scorer 2-sifra antall mål. Jeg tipper en 11-0 seier til Arsenal. Scoringer av... nei vent litt... hvem er det jeg forsøker å lure...

 

Vi taper - enkelt og greit. Null selvtillit. Ingen plan B(dvs at tilogmed lag som Shrewsbury vet hvordan vi spiller) samt at motgangen neppe stopper nå. Er vi heldigve klarer vi uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

En seier bør være innen rekkevidde, men tar overhodet ingen ting for gitt. En undervurdering av motstander, samt en rekke utskiftninger etter Blackburn-kampen kan gjøre dette til en jevn kamp.

 

Store seiere hører dessverre til sjeldenheten. Husker med skrekk og gru forårets kamper mot Leeds, Ipswich og Leyton Orient.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

I denne kampen bør vi stille med vår sterkeste 11'er, av den enkle årsak at laget trenger å samspilles. Jeg vet det ikke vil skje, men det hadde vært veldig nødvendig.

 

Man skal aldri si aldri. Hvis vi ser tilbake på fjorårets laguttak til LC-campene, så var det for det meste toppa med de beste spillerne vi hadde til rådighet. ;)

 

Vi taper - enkelt og greit. Null selvtillit. Ingen plan B(dvs at tilogmed lag som Shrewsbury vet hvordan vi spiller) samt at motgangen neppe stopper nå. Er vi heldigve klarer vi uavgjort.

 

Dere som virkelig ikke tror Arsenal har en plan B må jo være blinde. Hver bidige kamp vi har måttet pushe på mer fremover, så har Wenger endra tatkikk hvor han enten tar ut en forsvarspiller eller en defensiv midtbane for å hive inn en mer offensiv spiller. Kan jo gi et eksempel for å begrunne argumentet; Song byttet med Chamakh og vi gikk over til en 4-4-2 med Chamakh og Van Persie på topp mot Blackburn i går. Vi byttet også ut Qocuellin (DM) mot Man Utd og satt inn en offensiv spiller (husker ikke helt hvem). Det finnes alltid en plan B og sikkert en plan C og D også, men det betyr jo ikke at de planene fungerer hver gang. I Arsenals tilfelle har det ikke lykkes helt, men det kommer av udugelighet foran mål og at laget blir svakere defensivt når vi stiller mer offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Det er 2 forskjellige ting å gjøre en taktisk gambling (som Wenger taper 9 av 10 ganger), og å stille til start med en taktikk som baserer seg på motstanderens svakheter. Finn 1 kamp etter at vi gikk over til 4-2-3-1 hvor Wenger har startet med en annem taktikk? Så kan jeg finne utallige kamper hvor man burde startet med en annen taktikk rett og slett fordi motstanderen har kjente svakheter som 4-2-3-1 ikke utnytter på samme måte som f.eks. 4-4-2, 4-1-2-1-2 eller 4-3-3. Derfor påstår jeg at vi ikke har noen plan b taktisk.

Link to comment
Share on other sites

Plan b har i mange år vært å komme tilbake sterkere neste år for da har tenåringene våre blitt ett år eldre.

 

Så, joda Orakelet, vi har en plan b

 

BE

 

(om den funker er dog høyst tvilsomt)

Den planen er nå i versjon Z og i ferd med å feile..... Igjen...

Link to comment
Share on other sites

Bekreftet på arsenal.com at Ryo og Chamberlain spiller mot Shrewsbury, og AW har vel også tidligere bekreftet i intervju at Park også skal spille. AW bekrefer også at vi fortsetter linja med å blande talent og ruine i Carling Cup.

 

Har fått sterke signaler fra en konakt på et annet forum i dag at vi skal starte i 4-4-2 i morgen som så mange her etterlyser. Selv er jeg ikke så opptatt av om vi spiller 4-4-2, 4-3-3, 4-2-3-1, 4-1-3-2 osv. For meg er dette mest tall og det viktigste er innsatsen og måten vi organiserer oss defensivt samt at vi har stor bevegelighet offensivt. Dersom det stemmer at vi skal starte 4-4-2 så blir det spennende å se hvem som starter sammen med Park. Mest sannsynlig at det er Chamakh eller Theo og siden de er så utrolig forskjellig i spillestil så vil det være et veldig taktisk valg. Tipper på Chamahk for å gi han match-trening + at AW nok forventer at Shrewsbury legger seg lavt og da kan hodestyrken til Chamahk bli viktig.

 

Blir også spennende å se om han vil bruke kampen til å la forsvarsfireren få drille seg bedre sammen mot en svakere motstander, men tror nok at han er minst like fokusert på at spillerne ikke skal få et for tett kampprogram.

 

Jeg tror vi starter slik:

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Miquel - Santos

Chamberlain - Coquelin - Frimpong - Ryo

Park - Chamakh

 

Benken: (nærmest umulig å gjette til denne kampen)

Mannone - Gibbs - Koscielny - Benayoun - Ozyakup - Walcott - Watt

 

Også veldig mulig at Benayoun starter for å få kamptrening og dersom vi spiller den "vanlige" formasjonen er jeg temmelig sikker på at han starter i den offensive midtbanerollen. Jeg har tatt med Santos da jeg tror at AW vil at han skal få mer kamptrening da han virket rusten på lørdag men innimellom viser glimt av det han har inne. Håper og tror også at han vil la Mertesacker spille. Virker som han er den naturlige sjefen i forsvaret når Vermaelen ikke spiller og da bør han testes med ulike makkere for å finne den beste kombinasjonen. Sagna tror jeg hviler siden han måtte byttes ut med skade på lørdag. RVP og Gervinho bør vi heller ikke risikere i denne kampen.

Så får vi også håpe at vi har brukt dagens trening på å terpe på defensiv organisering på dødball og at det blir gitt klarere insrukser på dette. Håper vi fortsetter med sonemarkering på dødball som vi har lagt om til i sommer, men at de blir mye mer fokuserte og konsentrerte på det. Burde ikke være så vanskelig.

 

Gleder meg til kamp igjen i morgen og godt at det kommer kamp så fort igjen etter den begredelige innsatsen i andre omgang på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg tror vi starter slik:

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Miquel - Santos

Chamberlain - Coquelin - Frimpong - Ryo

Park - Chamakh

 

Tviler på at vi starter med Coquelin og Frimpong sammen som ballfordelere. Ønsker heller at Ramsey/Benayoun tar plassen til Frimpong slik at vi får noe mer kreativitet inn for å slå pasningene ut til kantene og stikkere mellom stopperne når Shrewsbury parkerer bussen på egen 16 meter.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha hørt intervjuet på arsenal.com, så går Wenger ut med ganske mange navn som kommer til å spille i morgen. Slik jeg tolket det kommer Oxlade-Chamberlein, Frimpong, Coquelin, Park, Jenkinson, Santos, Chamack og Miyaichi til å starte, noe som tyder mye på at vi kan få en ganske artig kamp med mye fart og innsats fra unge spillere og reserver som ønsker å vise seg verdig tilliten. Ellers morsomt å se Wenger ikke er helt "ødelagt" av sesongstarten og fortsatt har humor når han sier nyankommerne fra Barcelona er litt for unge, enda.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Miquel - Santos

Coquelin - Frimpong

Chamberlain - Bønna - Miyaichi

Park

 

Vil fungere for min del. Dette er sultne spillere som vil inn i førsteellveren samt et par nye som vil vise seg fram for fansen. Skulle aller helst sett at vi gikk ut i en 4-4-2-formasjon, men det er vel heller usannsynlig. Da ville jeg sett dette laget:

 

Fabianski

Jenk-Merte-Miq-Santos

Chamb-Coq-Ramsey-Ryo

Chamakh-Park

Link to comment
Share on other sites

Fått sterke indikasjoner på at både Park og Chamakh skal starte kampen, men så sier samtidig AW at Park kan spille på alle posisjonene foran. Kunne vært spennende å se de to på topp med Chamberlain og Ryo på kantene til å fore dem med innlegg. Park er veldig bevegelig og jeg har stor tro på at han vil passe godt inn i en hengende spissrolle.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget: Jo fortere Ryo Chamberlain Park eller Miquel imponerer jo bedre

 

Fabianski

Jankinson - Djourou - Miquel- Santos

- Coqcelin - Frimpong -

Chamberlain - Park - Ryo

Chamack

 

Subs: Mannone, Aneke, Afobe, Ozyakup, Benayoun, en defensiv ungdom, Watt

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til å se våre asiatere og chamberlain i dag! Forventer seier her, og tror nok det skal gå greit. Sultne ungutter i ligacupen er faktisk noen av få lyspunkter de siste årene!

 

Minner også om at den nye spillerbørsen nå er up and running! Håper flest mulig tar i bruk den, selv om jeg ikke forventer at det blir så mange børser i dag siden det er så få (om noen) som får sett kampen :). Se egen tråd "Ny spillerbørs" for mer info :).

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til å se våre asiatere og chamberlain i dag! Forventer seier her, og tror nok det skal gå greit. Sultne ungutter i ligacupen er faktisk noen av få lyspunkter de siste årene!

 

Minner også om at den nye spillerbørsen nå er up and running! Håper flest mulig tar i bruk den, selv om jeg ikke forventer at det blir så mange børser i dag siden det er så få (om noen) som får sett kampen :). Se egen tråd "Ny spillerbørs" for mer info :).

 

Kampen blir vist på arsenal tv rett etter kampslutt. Så jo, det blir kamp i kveld! Og spillerbørs.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...