Geir.torsteinsen Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Anbefaler forøvrig å kjøpe Arsenal medlemskap med full tilgang til Arsenal player. Bare det å få sett høydepunkter fra reservelagskampene + pressekonferansene er verdt prisen på £36 for min del i hvert fall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Chapman Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 The Ox får mye skryt i studioet etter kampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergkampboy Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 The Ox får mye skryt i studioet etter kampen. Jepp. Adrian Clarke har tro på AOC. Han forsnakket seg litt når det ble diskutert hvorvidt the ox kan utfordre Theo. "He might as well play centrally as he`s not a one trick pony. He`s not only relying on his pace, he`s got far more in his locker" Er nok ikke helt ordrett, men ganske nøyaktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir.torsteinsen Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Da er streamen fra kampen i gang på Arsenal Player. Dersom det er mulig å spole frem litt så ser jeg gjerne andre omgang. Den virket bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir.torsteinsen Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Jepp. Adrian Clarke har tro på AOC. Han forsnakket seg litt når det ble diskutert hvorvidt the ox kan utfordre Theo. "He might as well play centrally as he`s not a one trick pony. He`s not only relying on his pace, he`s got far more in his locker" Er nok ikke helt ordrett, men ganske nøyaktig. Se også artikkelen på arsenal.com fra i dag eller i går. AW er også veldig klar på å ikke sammenligne Chamberlain med Walcott. Han snakker fortsatt om Walcott som striker, men han lar han jo aldri få sjansen i den posisjonen. Chamberlain har et mye bedre potensiale enn Walcott. Kan spille på begge sidene og også sentralt. I tillegg til farten er han bedre teknisk, har mye bedre spilleforståelse, bedre skuddteknikk. Stort sett bedre på alt. Det eneste Walcott slår han på er vel erfaring. Håper på å se Chamberlain fra start mot Bolton på lørdag!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orakelet Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Se også artikkelen på arsenal.com fra i dag eller i går. AW er også veldig klar på å ikke sammenligne Chamberlain med Walcott. Han snakker fortsatt om Walcott som striker, men han lar han jo aldri få sjansen i den posisjonen. Chamberlain har et mye bedre potensiale enn Walcott. Kan spille på begge sidene og også sentralt. I tillegg til farten er han bedre teknisk, har mye bedre spilleforståelse, bedre skuddteknikk. Stort sett bedre på alt. Det eneste Walcott slår han på er vel erfaring. Håper på å se Chamberlain fra start mot Bolton på lørdag!!!! Uten at jeg har sett så mye på Chamberlain, så tviler jeg faktisk på at han er en bedre avslutter enn hva Walcott er... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir.torsteinsen Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Stoke - Spuds og Forest - Newcastle i ekstraomganger. Forest har nettopp utliknet mot Newcastle. Håper at både Spuds og Newcastle ryker Link to comment Share on other sites More sharing options...
andfje Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Uten at jeg har sett så mye på Chamberlain, så tviler jeg faktisk på at han er en bedre avslutter enn hva Walcott er... Ja, denne stusset jeg over og! Det er jo noe av det Walcott er god på... Forøvrig ser det ut som vi har kanter/backer som kan slå innlegg nå! Det er deilig å se, og jeg liker 4-4-2 med kantspillet man da kan skape! Både AOX og Ju virker som spillere som passer bedre i ett 4-4-2 system? Tror dere Wenger kanskje jobber sakte men sikkert for å gå tilbake til 4-4-2 taktikken vi lykkes så til de grader med for 8-10 år siden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caribo Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Kanskje litt off topic her, men angående Walcott: Har èn gave og det er farta... Bare så syns den sjelden blir utnyttet skikkelig. Medspillerne må tenke enda mer direkte og utnytte kontringsmulighetene enda bedre...da vil Theo bli mye bedre også. Vi så jo hvordan sesongåpningen hans var i fjor. Slå ballen med presisjon igjennom til Theo og han er alene med keeper. Han har blitt bedre på innlegg og avslutninger syns jeg, men teknikken er fortsatt et problem noe som gir han trøbbel med å passere backer. Blir han brukt rett og som spiss tror jeg definitivt han er god for 20 mål i en sesong. Gjelder bare å holde seg skadefri selvsagt. Oxlade-Chamberlain er nok litt mer anvendelig, vel så kjapp og kanskje bedre teknisk. Men vi må gi han tid å se hvor god han blir i Arsenal-trøya. Viktig at han får en god start i cupene og trolig er hans arena i år. Blir nok noen innhopp i PL også, men ikke mange tror jeg. Men definitivt en spennende spiller. Ser ut som det er mer trøkk i Chamahk foran mål også nå. Høstspiller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arsenal_1886 Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Stoke - Spuds og Forest - Newcastle i ekstraomganger. Forest har nettopp utliknet mot Newcastle. Håper at både Spuds og Newcastle ryker Spurs røk ut. 7-6 på straffer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Safe Hands Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Skysports news viser nå høydepunkter fra alle kampene: http://www.norwaysport.co.uk/ Edit: Deilig mål av Alex. Ikke så ofte vi ser mål fra distanse for tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir.torsteinsen Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Spurs røk ut. 7-6 på straffer Da kom de jo litt lenger i år enn i fjor da. For i fjor røk de vel mot oss i tilsvarende runde etter ekstra-omgangene. Fremgang Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted September 20, 2011 Author Report Share Posted September 20, 2011 Orker ikke å se mer enn de første 20 minuttene siden jeg skal opp og på jobb om noen timer. Men på de 20 minuttene var det lett å se hva som feilet i forsvaret; mangel på leder! Skuddet i stolpen kommer etter unødvendige feil der Djourou ruser ut og bommer på en takling på motstanderens banehalvdel, totalt unødvendig og etterlater Miquel alene med to Shrewsbury spillere og enorme rom til kontring. På de frisparkene vi fikk imot var det ingen Vermaelen eller Szczesny som brukte munn og armer for å dirigere forsvarslinjen, Djourou står med armene langs kroppen og følger med sin egen spiller mens Fabianski står på strek og tier. Målet til Collins(?) kommer etter et innlegg hvor vi burde hatt god kontroll på spissene, men Miquel trekker for langt frem og etterlater to spillere til Djourou som ikke klarer å velge hvilken han skal passe på, blir ballwatching og havner midt mellom. Jenkinson kunne hjulpet til ved å tatt ryggen til spiller 5 meter foran seg. Ellers så synes jeg det var mye lovende utpå der i starten. Chamack var frisk og hadde to store sjanser etter innlegg fra Gibbs og Coquelin, løp mye og var ledig for mottak. De to ungguttene i midten, Frimpong og Coquelin var energiske og stod tett oppe i motspiller, sistnevnte imponerte stort med sin pasningsfot. Skyter krossere mot Benayoun på 30-40 meter uten noe problem. Ellers livlige gutter som sikkert jobbet hardt for å fortjene enn plass i startoppstillingen mot Bolton. Gleder meg til å se resten etter jobb Edit: Gledelig å se spurs ryke på tap mot Stoke, 8-7 på straffer. HAHA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Herlig å se! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyclobs Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Synes endel av ungutta våre viser veldig mye bra idag,men kampen til Djourou er noe av det verste jeg har sett på lenge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP7 Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Synes endel av ungutta våre viser veldig mye bra idag,men kampen til Djourou er noe av det verste jeg har sett på lenge. Var mye rart bakover av flere i dag. Gibbs og Jenkinson var vel mer angripere enn backer i begge omganger. AOC og Coquelin gode i lange perioder. Miquel mye bra, men gjemmer seg litt. Frimpong skuffer sammen med Park som virket desorientert. MoM Chamack som jobber utrettelig og skaper rom for alle spillere hele tiden. Vinner nesten alle dueller og er alltid spillbar. Er på vei tilbake i form. Godt med seier og deilig å se Spurs ryke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kellman Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Djourou fortsetter sin enormt dårlige form og bør nok snart benkes for godt! Men gud bedre denne Oxlade Chamberlain ser ut som en spiller vi vil få mye glede av i tiden fremover! Godt å se en Arsenal seier igjen, og gratulerer til Oxlade, Benayoun og Gibbs med sine første. Ps: Ifra arsenal.com; on whether he will bring in a defensive coach… I just completed 32 years of coaching. I do not want to answer these types of questions. ..Såpass ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipuciegheyti Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Deilig med seier idag! Chamberlain er dritgod og han kommer til å herje i Arsenaldrakta framover. Bolton vant 0-2 mot Aston Villa idag og det er kanskje en liten nedtur sett med Arsenal-øyne, men men... Gleder meg uansett til neste kamp der jeg er tilstede på Emirates for å heie fram gutta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umlaut Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Noen som har link til highlights? EDIT: Fant ut at det bare låt tåpelig, og tok et raskt søk på google. Vips: http://www.totalsportsmadness.com/2011/09/18/arsenal-vs-shrewsbury-town-live-stream-highlights-carling-cup-2011/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergkampboy Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Nettopp sett matchen i reprise på Arsenal Player. Etter en mildt sagt traurig og rotete start så fikk vi etterhvert delvis sving på sakene. Vi er som vanlig usedvanlig gavmilde bakover og kunne, med lignenede utur som vi hadde mot Bburn, ligget under med to før halvtimen var spilt, mot league two-motstand. Elfenben-sveitseren med det oransje håret må ta storparten av skylda for det svake forsvarsarbeidet. Han ser ut som en isbjørn i jungelen der ute, og hva som feiler selvtilliten hans måtte gudene vite. Chamakh-syndromet er kanskje ikke noe dårlig forslag? Fabianski imponerte heller ikke i sitt comeback. I motsetning til WS13 viste han stor usikkerhet i feltarbeidet, og det holdt på å koste oss dyrt. Veien til førsteelleveren synes uendelig lang for den sympatiske polakken. Fremover på banen var vi imidlertid positive. Oxlade-Chamberlain viste for alvor hvorfor toppklubbene sto i kø for å sikre seg signaturen hans i sommer. Viste styrke, fart, teknikk, overblikk, intelligens, arbeidsmoral, pasningsfot og skuddfot av høy klasse, og fremstår som en utrolig komplett angrepsspiller til tross for sin unge alder. Vi må allikevel huske at vi spilte mot nivå 4-motstand i kveld, så jeg vil ikke ta helt av foreløpig. Men ingrediensene er der for The Ox, derom hersker ingen tvil. Coquelin spilte også en praktkamp. Vår klart beste i førsteomgang og solid også etter pause. Trygg, taklingssterk, mobil og oppofrende. I tillegg viste han prov på å være en meget pasningssikker spiller. På bakgrunn av denne sesongens prestasjoner er jeg ikke i tvil om hvem jeg ønsker som backup for Song. Le Coq ser langt mer komfortabel ut enn Frimpong i den rollen. Ellers så gjør Benayoun en god kamp. Hans offensive kvaliteter mener jeg er undervurdert, og arbeidsinnsats får du alltid fra israelitten. Chamakh spiller også bra i kveld, og kanskje, kanskje er han på vei tilbake til fjorhøstsformen?? Park skuffer litt i sin debut synes jeg. Ikke venn med ballen og ofte litt stillestående til hans spillertype å være. Men Bergkamp debuterte vel heller ikke til 10 på børsen vel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Ps: Ifra arsenal.com; on whether he will bring in a defensive coach… I just completed 32 years of coaching. I do not want to answer these types of questions. ..Såpass ja.. Og her burde han bare holdt kjeft. Etter 32 år så gjør det det bare langt langt verre Wenger at du ikke har en brukbar defensiv trener. Ellers: Meget fornøyd over at vi stilte i 4-4-2. Coquelin (og for en spiller han kan bli. Sagt det i 2 sesonger nå at han er et av klubbens største talenter) og Frimpong var meget gode på midten og jeg må si at jeg syntes Frimpong kom mer til sin rett ved siden av Coquelin i 4-4-2 enn han har gjort som DM eller sentral midtbane i 4-3-3. Oxlade-Chamberlain ser ut som et talent som er i ferd med å virkelig blomstre og har trolig alt som skal til for å bli en toppspiller. Håper virkelig vi stiller i 4-4-2 mot Bolton også. Oxlade-Chamberlain på høyre, Song - Areta på midten og Gervinho på venstre. Van Persie i tospann med enten Walcott, Chamakh eller Park. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1Bergkamp0 Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Høres ut som en god idé, høres ut som om Francis hadde en veldig god kamp og burde få tillit mot Bolton fremfor Ramsey. Edit: Målene var greie, fin oppbyggning, men litt mye flakselement faktisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaelan Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Noe oppløftende etter en svak start,men fremdeles mye å rette på defensivt. Tydelig at en del spillere sliter med selvtilitt og er totalt ute av det. Djourou er klasseeksempelet. Han bør ha en periode vekke nå for å få bygget seg opp igjen. Ellers bør Wenger satse på spillere som er i form og oser av selvtilitt mot Bolton. Jeg kunne godt tenkt meg å ha sett Coquelin og Chamberlain fra start. De imponerte stort begge. Spesielt Coquelin viste utrolig mye bra egenskaper som vi trenger på midtbanen. Bønna og viste at han kan bli en god tilvekst. Chamakh ser heldigvis ut til å være på gang igjen. Det var en del oppløftende,men også en del betenkelig. Syns vi er fryktelig svake defensivt atter en gang. Her ser jeg ingen fremgang. Kan det snart være på tide med en defensiv coach Wenger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP7 Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Ellers: Meget fornøyd over at vi stilte i 4-4-2. Coquelin (og for en spiller han kan bli. Sagt det i 2 sesonger nå at han er et av klubbens største talenter) og Frimpong var meget gode på midten og jeg må si at jeg syntes Frimpong kom mer til sin rett ved siden av Coquelin i 4-4-2 enn han har gjort som DM eller sentral midtbane i 4-3-3. Oxlade-Chamberlain ser ut som et talent som er i ferd med å virkelig blomstre og har trolig alt som skal til for å bli en toppspiller. 4-4-2 i feil retning mener du vel siden Gibbs og Jenkinson stort sett befant seg foran AOC og Benayoun/Park det meste av kampen. Å bli tatt ute av posisjon så ofte som Gibbs gjør er helt utrolig. Han har en jobb å gjøre der.. Det verste er at Traore stort sett alltid gjorde samme feilene da han var hos oss, men så å si aldri i Juventus. Det har noe med hele strukturen i laget å gjøre og det må gjøres endringer for å unngå samme fadesene som mot Blackburn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Safe Hands Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 on whether he will bring in a defensive coach… I just completed 32 years of coaching. I do not want to answer these types of questions. ..Såpass ja.. Pluss: on how to get belief back in the squad… In the last four games, we have had three good results and the one game we didn’t was Blackburn and that, for me, was a miracle. Look at the numbers; we had 62 per cent of the possession and had 16 shots on goal and we lost 4-3. "Same old story" eller "miracle"? Jeg er overbevist om at Wenger kunne trengt nye, hjelpende øyne. Litt hjelp. Nå vil han åpenbart ikke høre snakk om noe slikt. Da er det i hvert fall klart hvor ansvaret ligger og hvem som må ta konsekvensen om ting ikke bedrer seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.