Jump to content

20.09.11 Shrewsbury (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Og her burde han bare holdt kjeft. Etter 32 år så gjør det det bare langt langt verre Wenger at du ikke har en brukbar defensiv trener.

 

 

Ellers: Meget fornøyd over at vi stilte i 4-4-2. Coquelin (og for en spiller han kan bli. Sagt det i 2 sesonger nå at han er et av klubbens største talenter) og Frimpong var meget gode på midten og jeg må si at jeg syntes Frimpong kom mer til sin rett ved siden av Coquelin i 4-4-2 enn han har gjort som DM eller sentral midtbane i 4-3-3. Oxlade-Chamberlain ser ut som et talent som er i ferd med å virkelig blomstre og har trolig alt som skal til for å bli en toppspiller.

 

Håper virkelig vi stiller i 4-4-2 mot Bolton også. Oxlade-Chamberlain på høyre, Song - Areta på midten og Gervinho på venstre. Van Persie i tospann med enten Walcott, Chamakh eller Park.

Synes 4-4-2 ga oss langt mere trykk framover enn vi har hatt på lenge. Første halvdel av andre omgang så klarte vi å stå høyt og legge massivt press på Shrewsbury samtidig som vi ikke lot de slippe til på en eneste kontring. Vi spillte de helt ned på 16 meteren. Sånt trykk har jeg ikke sett på flere år fra vår side. Håper virkelig Wenger tar dette til etteretning og fortsetter med to på topp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

4-4-2 i feil retning mener du vel siden Gibbs og Jenkinson stort sett befant seg foran AOC og Benayoun/Park det meste av kampen. Å bli tatt ute av posisjon så ofte som Gibbs gjør er helt utrolig. Han har en jobb å gjøre der..

 

Det verste er at Traore stort sett alltid gjorde samme feilene da han var hos oss, men så å si aldri i Juventus. Det har noe med hele strukturen i laget å gjøre og det må gjøres endringer for å unngå samme fadesene som mot Blackburn

 

Er helt drøyt hvordan Gibbs og Jenkinson lå ja, men utifra hvordan Benayoun og AOC pakket seg inn sentralt til tider så må det nesten være slik at Wenger oppmuntrer de til å spille sånn?

 

River meg i håret hver bidige gang jeg ser Gibbs så høyt oppe og i motsetning til Jenkinson så er han faktisk enda verre når det gjelder og komme seg tilbake til riktig posisjon igjen, men det er vel hva man får når man hele tiden skal omskolere vinger til backer?

 

Siste der er jeg også enig i. Det var ikke uten grunn til at jeg rangerte Traoré over Gibbs før sesongen sparket igang mtp. hvordan han hadde gjort det i Juventus, men med en gang han kom tilbake til Arsenal så var det rett tilbake til gamle synder. Helt utrolig at en toppklubb skal ha et så labert syn på organisert forsvarsspill. En enkel ball "over the top" f.eks. slår jo forsvaret vårt nærmest 9 av 10 ganger.

Link to comment
Share on other sites

Har bare sett høydepunktene. Endelig en som tørr å skyte, er sikker på at vi får se flere slike mål fra Chamberlain. Coquelin virket hvertfall god, mange gode interceptions, også en habil pasninsspiller. Viktig seier var det uansett.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Har bare sett høydepunktene. Endelig en som tørr å skyte, er sikker på at vi får se flere slike mål fra Chamberlain. Coquelin virket hvertfall god, mange gode interceptions, også en habil pasninsspiller. Viktig seier var det uansett.

 

Proud to be a Gooner!

Yepp og legg merke til hvor god Coquelin er uten ball. Hadde noen herlige 40 meterspasninger.

Flink til å jobbe tilbake. Virker som han er vanvittig stort arbeidsområde.

Slike spillere hadde iallefall jeg satt først på blokka for han var i en egen klasse igår.

Link to comment
Share on other sites

Ps: Ifra arsenal.com;

 

on whether he will bring in a defensive coach…

I just completed 32 years of coaching. I do not want to answer these types of questions.

 

..Såpass ja..

 

Påstand: Med David Dein i styret ville Wenger måtte hentet inn en defensiv trening om han ville eller ei.

Link to comment
Share on other sites

 

Nettopp. Går igjen det her.. (at Wenger berømmer motsanderen fremfor å se på eget lag)

 

Ofte er det "they defended with great desire" , "they made it hard for us", etc..

 

Så akkurat på extended highlightes fra kampen. Vi slipper til altfor mange store muligheter, og flere av dem når VI er i føringen og ikke trenger skal slippe til de sjansene, og etterlate oss så mye rom, som vi gjør.

 

Håper vi kan få en overbevisende seier mot Bolton. Seierene mot Swansea og Shrewsbury var alt annet enn imponerende imo.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Går igjen det her.. (at Wenger berømmer motsanderen fremfor å se på eget lag)

 

Ofte er det "they defended with great desire" , "they made it hard for us", etc..

 

Så akkurat på extended highlightes fra kampen. Vi slipper til altfor mange store muligheter, og flere av dem når VI er i føringen og ikke trenger skal slippe til de sjansene, og etterlate oss så mye rom, som vi gjør.

 

Håper vi kan få en overbevisende seier mot Bolton. Seierene mot Swansea og Shrewsbury var alt annet enn imponerende imo.

Kampen mot Shrewsbury var helt ok. Stilte med et ungt og energisk lag. Vi kom under. Det kunne fort sneket seg inn en kjempenervøsitet, men vi satte tingene på plass og vant. Veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...