Jump to content

13.09.11 Borussia Dortmund (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Borussia Dortmund VS Arsenal FC

 

CHAMPIONS LEAGUE

13.9.2011 KL. 20.45

SIGNAL IDUNA PARK, DORTMUND

Sendes på Viasat Sport HD

 

Arsenal kommer inn i årets gruppespill i Champions League etter to tøffe kvalifiseringskamper mot det italienske laget Udinese. Arsenal vant begge oppgjørene (1-0 og 2-1), men ble satt under prøve av kontringsvillige italienere med en giftig spydspiss i De Natale. Borussia Dortmund kommer inn i gruppespillet som regjerende meste i Tyskland, som de vant 7 poeng foran Bayer Leverkusen. Deres forrige triumf i Europa kom tilbake i 1997 i Europacupen hvor de vant 3-1 over Juventus. Wenger må finne seg i å sitte på tribunen i to kampen etter at anken om utestengelse ble avvist av UEFA grunnet bruk av mobil da han var suspendert mot Udinese

 

Dette kan vise seg å bli en svært avgjørende kamp om førsteplassen i gruppen, der vi er favoritter med Dortmund og Marseille som utfordrere, Olympiacos ser jeg på som for svake. Ellers vil det bli morsomt å se på stortalentet Mario Götze som ryktene sier vi la inn bud på, og Hummels – Subotic som kan bli et av Europas beste stopperpar.

 

Lagenes 5 siste kamper:

Arsenal: WLWLW

Borussia Dortmund: WLWDL

 

Arsenal kommer fra en 1-0 seier mot Swansea mens B. Dortmund tapte 2-1 mot Hertha Berlin.

 

Skader:

Wilshere

Vermaelen

Squillaci

Diaby

Eastmond

 

Lagenes forrige lagoppstiling:

Arsenal

Szczesny

Sagna – Mertesacker – Koscielny – Gibbs

Frimpong – Ramsey

Walcott – Arteta – Arshavin

Van Persie

Mulige endringer er Song og Gervinho inn i stedet for Frimpong og Arshavin.

 

Borussia Dortmund

Weidenfeller

Piszczek – Subotic – Hummels – Schmelzer

Bender – Gündogan

Kuba – Kagawa – Grosskreutz

Lewanodowski

Mario Götze som måtte stå over forrige kamp mot Hertha Berlin grunnet rødt kort vil komme inn, hvem som skal ut kan de som har kontroll på tysk fotball ta seg av.

 

Endelig starter verdens beste fotballturnering for klubblag, og dette skal bli vårt år! Jeg har troa, har du?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Knall kamptråd!

 

Jeg håper Ramsey får hvile - samt at jeg håper vi spiller 4-4-2. Så ut med Frimpong, Arshavin og Ramsey. Inn med Gervinho, Oxlade og Song

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs/Santos

 

Arteta - Song

Oxlade ............................Gervinho

 

RvP - Walcott

 

 

Men det blir vel å drømme...

Link to comment
Share on other sites

Drar nedover til Tyskland på Mandag for å sitte ringside denne kampen.

Tror og håper på seier her og vil se denne lagoppstillingen:

 

Szczesny

Sagna-Mertesacker-Koscielny-Gibbs/Santos

Song-Arteta

Rosicky(Håper han er frisk for det jeg har sett av Ramsey hittil har vært bedritent)

Arshavin-Van Persie-Gervinho

Link to comment
Share on other sites

Jada. Send meg en pm med epostadressen så får dere gratiskoder. Før var det 3 kamper nå er gratiskoden slik at man kan se alt i 1 mnd. Det er viktig at man sier opp eller så løper abbonementet videre

 

BE

Og my god! Jeg må betale masse hver måned! Are ju liek a scæm-artist??!!??!!

Link to comment
Share on other sites

Drar nedover til Tyskland på Mandag for å sitte ringside denne kampen.

Tror og håper på seier her og vil se denne lagoppstillingen:

 

Szczesny

Sagna-Mertesacker-Koscielny-Gibbs/Santos

Song-Arteta

Rosicky(Håper han er frisk for det jeg har sett av Ramsey hittil har vært bedritent)

Arshavin-Van Persie-Gervinho

 

Ser gjerne Ramsey på benken, ja. Men så må han spille seg inn på nivået også. Jeg ville latt Ramsey starte der du foreslår Rosicky. Ellers ser dette ut som et knall lag! Håper inderlig vi får til spillet vårt!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Ramsey skal spille seg opp ved å spille 40kamper på 1 sessong. Det vil kun skade både han og klubben. Liga cup og innhopp er fint for ham denne sesongen. Hvertfall med tanke på hans prestasjoner så langt denne sesongen.

 

Det var en hard dom! Enig i at han ikke bør spille for mange kamper, men nå har vi da bare så vidt startet sesongen? Jeg har faktisk mer tro på ham enn Walcott. Maken til opptreden an Walcott i dag håper jeg det er lenge til vi får se igjen av en høyre kant på Arsenal. Dersom Ramsey får noen kamper med Song, Arteta, Gervinho og Van Persie tror jeg han vil blomstre. Vi trenger en britisk midtbanespiller å bygge fremtiden på. Det er viktig, og Ramsey har potensialet!

Link to comment
Share on other sites

Det var en hard dom! Enig i at han ikke bør spille for mange kamper, men nå har vi da bare så vidt startet sesongen? Jeg har faktisk mer tro på ham enn Walcott. Maken til opptreden an Walcott i dag håper jeg det er lenge til vi får se igjen av en høyre kant på Arsenal. Dersom Ramsey får noen kamper med Song, Arteta, Gervinho og Van Persie tror jeg han vil blomstre. Vi trenger en britisk midtbanespiller å bygge fremtiden på. Det er viktig, og Ramsey har potensialet!

 

Hvorfor må man bygge midtbanen på en britsk spiller? Hvilken egenskap er "britisk"? Og, hvis vi tenker oss at Fabregas hadde blitt og midtbanen vår fortsatt bygd rundt ham, ville det ha svekket oss fordi han ikke er britisk?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor må man bygge midtbanen på en britsk spiller? Hvilken egenskap er "britisk"? Og, hvis vi tenker oss at Fabregas hadde blitt og midtbanen vår fortsatt bygd rundt ham, ville det ha svekket oss fordi han ikke er britisk?

Hvis Fabregas hadde blitt ville vi såklart fortsatt bygd laget rundt han, men nå som han er borte må laget bygges rundt den/de som har en fremtid i klubben og er villig til å være her i mange år fremover. Jack Wilshere og Aaron Ramsey er to unge britiske spillere som ikke har et "hjemland" de må tilbake til for å avslutte karrieren, og vil med større sansynlighet bli værende i Arsenal i mange år fremover. Da er det mer riktig at laget bygges rundt disse enn en spanjol/franskmann som kommer til å forlate oss om 2-4 år. Enig? Begge disse to spillerne har minst 10 år igjen før de når toppen av karrieren og klubben kan nyte godt av dem i denne tiden, noe som Manchester United har gjort med Scholes og Giggs.

 

"Revolusjonen" til Wenger med å få frem unge spillere med forkjærlighet til klubben er nødvendig, hvis ikke må vi bytte ut spillere hvert 2-3 år fordi de ønsker seg til en annen klubb med bedre lønn og andre ambisjoner. Skaff en sentralrekke med Szczesny, Vermaelen, Bartley(?), Wilshere, Ramsey, Frimpong, RvP som elsker klubben og ofrer seg i taklingene kamp etter kamp!

Link to comment
Share on other sites

Det var en hard dom! Enig i at han ikke bør spille for mange kamper, men nå har vi da bare så vidt startet sesongen? Jeg har faktisk mer tro på ham enn Walcott. Maken til opptreden an Walcott i dag håper jeg det er lenge til vi får se igjen av en høyre kant på Arsenal. Dersom Ramsey får noen kamper med Song, Arteta, Gervinho og Van Persie tror jeg han vil blomstre. Vi trenger en britisk midtbanespiller å bygge fremtiden på. Det er viktig, og Ramsey har potensialet!

Dommen er basert på hans prestasjoner etter skaden. Han var bra mot United i vår, men ellers så har han vært middelmådig. At laget har vært generelt dårlig i denne perioden henger kanskje sammen?

 

Wilshere er britisk, han kan vi bygge rundt(ikke at vi trenger britisk å bygge rundt...)

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg allerede til denne kampen, VIKTIG med seier, må fortsette å hanke inn 3poengere nå! Har faktisk troen på det også. Mener vi bør gå for å vinne gruppen iår, det kan bety my for viderespillet. Mener samtidig at vi skal benytte anledningen til å spille inn noen av de nye spillerne. Håper på dette laget fra start;

 

Robin van Persie

 

Yossi Benayoun-Andrey Arshavin-Gervinho

Mikel Arteta-Alex Song

 

Andre Santos-Laurent Koscielny-Per Mertesacker-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny[

/b]

 

Tips: 1 - 2, van Persie, Gervinho

Come on you Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

W. Szczesny

B. Sagna - P. Mertesacker - L. Koscielny - A. Santos

Gervinho - A. Song - A.Ramsey - M.Arteta

T.Walcott - V. Persie

Om vi skal spille 4-4-2 borte mot Borussia Dortmund vil jeg se Arteta som makker til Song og Benayoun på kant. Føler vi blir for svake i midten mot Kagawa og Götze hvis Song og Ramsey skal spille der. I denne kampen så vil slaget stå om midtbanen, vinner vi den vinner vi også kampen!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært utrolig gøy å se dette laget:

Walcott

van Persie

 

Arshavin - Arteta - Song - Gervinho

 

Santos - Koscielny - Mertesacker - Sagna

 

Szczesny

 

Med dette laget kunne vi ligget lavere og satset mer på kontringer. Vanligvis ville jeg vel sagt at dette hade blitt tynt defensivt på midtbanen, men Arteta har en veldig bra arbeidskapasitet til å være "maestro". Med van Persie som oppspillspunkt har vi en fin link mellom angrepet og Arteta, mens vi har ekstrem fart og evne til å passere spillere i Arshavin, Walcott og Gervinho.

Link to comment
Share on other sites

 

Robin van Persie

 

Yossi Benayoun-Andrey Arshavin-Gervinho

Mikel Arteta-Alex Song

 

Andre Santos-Laurent Koscielny-Per Mertesacker-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny[

 

Støtter denne oppstillingen Stian96.

 

Dette blir en vanvittig spennende kamp. Dortmund er en av Europas "rising stars", og har et lag med masse unge, talentfulle spillere. De mistet kanskje sin viktigste offensive brikke til Real Madrid, så det blir spennende og se hvordan det vil påvirke laget. Det er også et pluss for oss at Götze er ute. Dette laget er proppfullt av energi og vinnervilje. Vi skal virkelig jobbe for poengene. Vi kan riktignok håpe på at Dortmund blir grepet av alvorets stund, og at debuten i CL hever deres skuldre. Jeg tror det vil bli avgjørende for kamputfallet at vi tidlig tar grep om kampen, jobber beinhardt og viser Dortmund hvem som er sjefen. Desverre er det lite så langt i sesongen som tilsier at vi skal gjøre nettopp det. Men vi må ha trua!

 

1-2 etter scoring av Walcott og Gervinho! COME ON YOU ARSENAL!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Så Wengers intervju med Sky Sports etter Swansea-kampen nå. Han sier på slutten at Ramsey og Walcott begge er tvilsomme til kampen på tirsdag. Ser ikke at det svekker oss nevneverdig. Gervinho inn for Walcott og Song inn for Ramsey. Song og Frimpong sammen på midtbanen hadde vært interessant og gitt Arteta full frihet framover.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Ser at flere her vil se Santos på back, men er det så lurt? Med tanke på at Mertesacker også er ny i forsvaret, så vil det mest sannsynelig bli veldig mye surr bakover. Ser også at Benayoun ogsa har blitt satt opp sammen med Santos. Det ville jo igjen ført til enda mer surr bakover da kantene også har defensive roller. Tror Santos får sin debut i Carling Cup, med mindre Gibbs blir skadet.

Tror laget ser slik ut:

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

 

Song - Frimpong

 

Gervinho - Arteta - Arshavin

 

Van Persie

 

Hadde vært moro å se Park istedet for Van Persie/Arshavin, men hvis Van Persie ikke spiller så har vi heller ingen opplagt kaptein på banen. Tviler på at Park og Mertesacker får kapteinsbindet så tidlig i Arsenal-trøya. Man kunne evt satt Van Persie ut på kanten for å bruke Park på topp, men det høres ikke veldig Wenger-aktig ut :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...