Jump to content

13.09.11 Borussia Dortmund (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Hvis du mener at Song ikke er god nok for klubben, så tror jeg ikke du har noe som helst forståelse på hva som er bra og ikke. Song er en av englands (om ikke verdens) beste defensive midbanespillere og det at du ikke synes han er god nok får meg til å gråte en tåre. Han var den enestående i går og fortjener Champagneflaska sett med Arsenal-øyne.

 

Song som kaptein er jeg forsåvidt enig i, men han fikk kapteinsbindet i går fordi WS er ennå ung og Mertesacker er ny i klubben. Vil være sjansespill å legge for mye press på dem så tidlig., så skjønner meg godt på avgjørelsen om at Song fikk det. Uansett, det betyr jo ikke at de andre banen kan hjelpe til å lede. F.eks Mertesacker holder jo ikke kjeft selv om han ikke er kaptein.

 

Jeg var imponert over Song tidlig i forrige sesong. Hans prestasjoner siden jul, har vært på et helt annet nivå. Jeg mener helt klart at det finnes en rekke bedre alternativer både i pl, i Tyskland, Italia, Spania og i Frankrike. Han er ikke blant de 10-15 beste dm i verden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply
Guest Tipuciegheyti

Overblikk er noe Denilson faktisk innehar, ved siden av et godt skuddbein (det har han vist flere ganger) og en god evne til å slå passninger, både lange og korte (selv om majoriteten her inne ser ut til å mene at han aldri har slått noe lengre enn 10meters passninger).

 

Denilson er offer for det Wenger kan best -> å spille spillere ute av posisjon. Denilson var et talent i rollen som offensiv midtbane. Når man da blir plassert som DM, og da ikke er spesielt sterk i kroppen så blir det dårlig. Denilson er kanskje den vi ser det aller tydeligst på når han spilles ute av posisjon - noe Arshavin, Walcott, Bendtner og til tider Nasri også har vært, selv om de ikke er like ille i sin nye posisjon.

 

Jeg har tydeligvis korttidshukommelse for jeg kan ikke huske å ha sett Denilson ha en virkelig god kamp. Mulig han har overblikk, men han bruker det isåfall ikke. Fjorårets sesong er et bevis på dette. Han spilte 90% av ballene sine bakover eller ut til siden, noe som ikke er godt nok for en midtbane uansett hvor en spiller. Han hadde vel uansett ikke mange kamper som DM, men mest i Wilshere-rollen. Kan ikke huske å ha sett han spille OM, så skal ikke uttale meg om hvorvidt han funker der. Hvis han får spille i den posisjonen neste sesong, kanskje han blomstrer? Har mine tvil men det er alltid lov å håpe ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tydeligvis korttidshukommelse for jeg kan ikke huske å ha sett Denilson ha en virkelig god kamp. Mulig han har overblikk, men han bruker det isåfall ikke. Fjorårets sesong er et bevis på dette. Han spilte 90% av ballene sine bakover eller ut til siden, noe som ikke er godt nok for en midtbane uansett hvor en spiller. Han hadde vel uansett ikke mange kamper som DM, men mest i Wilshere-rollen. Kan ikke huske å ha sett han spille OM, så skal ikke uttale meg om hvorvidt han funker der. Hvis han får spille i den posisjonen neste sesong, kanskje han blomstrer? Har mine tvil men det er alltid lov å håpe ;)

90% bakover og til siden = "The Arsenal Way"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...