Jump to content

13.09.11 Borussia Dortmund (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Et meget godt poeng. Det året vi kom til finalen i Champions Leauge, spilte vi 4-5-1 i alle de vanskelige bortekampene i tillegg til i finalen. Jeg er veldig åpen for 4-4-2, men mener som deg at dette vil være selvmord i de vanskelige bortekampene.

 

Vel. ManU overkjørte jo Schalke til de grader i fjor med 4-4-2 hvor Nani og Valencia spilte på hver sin kant. Dog ville jeg nok heller ha spilt Gervinho på venstre og Arshavin (eller en annen) på høyre mtp. at Gibbs sliter såpass defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Jeg skjønner ikke hvorfor alle maser så sinnsykt på en 4-4-2 formasjon. Etter min mening så er denne taktikken alt for gammaldags og dårlig i nåtidens fotball, spesielt mot de bedre laga. Hvis man ser på PL-kamper fra tidlig 2000-tallet, så vil man se at rent taktisk sett alt er veldig forskjellig, spesielt forsvarsmessig. Bolton er et klassisk eksempel på et lag som spiller 4-4-2, og man ser jo hvordan det fungerer. Offensivt sett så funker det greit, men defensivt fungerer ikke den taktikken i det hele tatt. 2 spisser som står oppe og "fisker" gir ingen mening.

 

Jeg er derimot enig i at Walcott fungerer bedre som midtspiss, men det vil ikke skje når man ser på de andre spissene vi har i troppen. Og hvis Van Persie skulle gått ned i en offensiv midbane rolle, så vil det skape et for høyt antall midbanespillere.

 

Tror bare at høyere intensivitet og bedre bevegelse offensivt vil gjøre at Arsenal bøtter inn mål. Hvis Walcott beveger seg mere inn i midten når vi er i angrep, så vil det åpne opp for Sagna på kanten. Det som skjer nå er at Walcott holder seg ute på kanten og Sagna må stå igjen lengre bak i støtte, eller evt legge inn - som igjen ikke har noe hensikt når det aldri er mer enn Van Persie inne i boksen. Man kunne kanskje også brukt Walcott ute på venstrekanten. Da ville han jo hatt en mye bedre posisjon til å trekke seg innover fra kanten. Med andre ord; dagens taktikk fungerer utmerket hvis spillerne gidder og det gjøres et par småjusteringer. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor alle maser så sinnsykt på en 4-4-2 formasjon. Etter min mening så er denne taktikken alt for gammaldags og dårlig i nåtidens fotball, spesielt mot de bedre laga. Hvis man ser på PL-kamper fra tidlig 2000-tallet, så vil man se at rent taktisk sett alt er veldig forskjellig, spesielt forsvarsmessig. Bolton er et klassisk eksempel på et lag som spiller 4-4-2, og man ser jo hvordan det fungerer. Offensivt sett så funker det greit, men defensivt fungerer ikke den taktikken i det hele tatt. 2 spisser som står oppe og "fisker" gir ingen mening.

 

Jeg er derimot enig i at Walcott fungerer bedre som midtspiss, men det vil ikke skje når man ser på de andre spissene vi har i troppen. Og hvis Van Persie skulle gått ned i en offensiv midbane rolle, så vil det skape et for høyt antall midbanespillere.

 

Tror bare at høyere intensivitet og bedre bevegelse offensivt vil gjøre at Arsenal bøtter inn mål. Hvis Walcott beveger seg mere inn i midten når vi er i angrep, så vil det åpne opp for Sagna på kanten. Det som skjer nå er at Walcott holder seg ute på kanten og Sagna må stå igjen lengre bak i støtte, eller evt legge inn - som igjen ikke har noe hensikt når det aldri er mer enn Van Persie inne i boksen. Man kunne kanskje også brukt Walcott ute på venstrekanten. Da ville han jo hatt en mye bedre posisjon til å trekke seg innover fra kanten. Med andre ord; dagens taktikk fungerer utmerket hvis spillerne gidder og det gjøres et par småjusteringer. ;)

 

Manchester United 8 - 2 Arsenal. Gjett hvilken formasjon de spiller?

 

Når det gjelder pasningsspill og ballbesittelse så er helt klart 4-3-3 veien å gå, men når det kommer til effektiv kontringsfotball og mål så er 4-4-2 som regel the way to go.

 

Forøvrig er ikke United noe veikt lag defensivt tross alt for at de spiller 4-4-2, men de har et kollektivt forsvar som Barcelona. Uansett om man spiller 4-3-3 eller 4-5-1 så hjelper det ikke stort hvis dette kollektivet ikke jobber knallhardt. Og dessverre er det problemet stort i dagens Arsenal lag.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra det jeg vet om treningskampene så ble vel ikke 4-4-2 prøvd en eneste gang og heller ikke TW som midtspiss. Altså lite sannsynlig at AW wil gamble på det i morgen. Uansett er vel 4-4-2, 4-3-3,4-2-3-1 hovedsaklig kun tall. De bese lagene er mye flinkere enn oss til å bytte plasser spillerne seg i mellom underveis + at de jobber mye bedre defensivt når de mister ballen. Synes vi spiller til tider naivt og litt uinspirert for tiden. Barcelona f eks har mange lette og tekniske spillere (de aller fleste), men er allikevel kanskje verdens beste lag i ballgjenvinning høyt oppe på banen og det hele handler om å jobbe sammen og være langt mer pågående og hardtarbeidende i spillet. Rooney er også et eksempel på en spiller som er veldig flink til å hjelpe laget også defensivt.

 

Vårt problem er at flere av spillerne jobber veldig dårlig defensivt, og spesielt Walcott, Arshavin og RVP har mye å forbedre der. Ramsey og Rosicky har også en lei tendens til å rote seg ut av posisjon og gi Song ekstremt store rom å dekke inn. Arshavin var bedre i dette mot Swansea og også RVP bidro bedre. Walcott derimo var til tider helt håpløs. Husker godt et par situasjoner hvor han bare sto og så på mens Sagna ble alene mot to spillere og som gjorde at Swansea kom til gode innleggsposisjoner.

 

Blir spennende å se hvem som blir å finne på midtbanen i morgen sammen med Song og Arteta som vel er selvskrevne. Jeg tror at det kan bli Benayoun siden han er mer mobil enn Frimpong + har rutinen. Frimpong er foreløpig litt for overtent til å få ut potensialet som helt klart er der. Jeg kunne også godt tenkt meg å sett Park i den rollen slik at han og RVP kunne byttet på litt. Håper også på at det blir Gervinho og Arshavin på flankene, men tror vel egenlig at det blir Gervinho og Walcott. Dette er jo en kamp som sannsynligvis får et kampbilde som vil passe Walcott bedre med litt mer plass siden Dortmund nok går ut veldig offensivt.

 

Seier i morgen vil være utrolig sterkt og veldig viktig for laget, men uavgjort anser jeg også som et bra resultat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor alle maser så sinnsykt på en 4-4-2 formasjon. Etter min mening så er denne taktikken alt for gammaldags og dårlig i nåtidens fotball, spesielt mot de bedre laga. Hvis man ser på PL-kamper fra tidlig 2000-tallet, så vil man se at rent taktisk sett alt er veldig forskjellig, spesielt forsvarsmessig. Bolton er et klassisk eksempel på et lag som spiller 4-4-2, og man ser jo hvordan det fungerer. Offensivt sett så funker det greit, men defensivt fungerer ikke den taktikken i det hele tatt. 2 spisser som står oppe og "fisker" gir ingen mening.

 

Jeg er derimot enig i at Walcott fungerer bedre som midtspiss, men det vil ikke skje når man ser på de andre spissene vi har i troppen. Og hvis Van Persie skulle gått ned i en offensiv midbane rolle, så vil det skape et for høyt antall midbanespillere.

 

Tror bare at høyere intensivitet og bedre bevegelse offensivt vil gjøre at Arsenal bøtter inn mål. Hvis Walcott beveger seg mere inn i midten når vi er i angrep, så vil det åpne opp for Sagna på kanten. Det som skjer nå er at Walcott holder seg ute på kanten og Sagna må stå igjen lengre bak i støtte, eller evt legge inn - som igjen ikke har noe hensikt når det aldri er mer enn Van Persie inne i boksen. Man kunne kanskje også brukt Walcott ute på venstrekanten. Da ville han jo hatt en mye bedre posisjon til å trekke seg innover fra kanten. Med andre ord; dagens taktikk fungerer utmerket hvis spillerne gidder og det gjøres et par småjusteringer. ;)

Hva er så moderne med å tape 8-2 mot United (som forøvrig spiller 442)? :)

 

Med RvP eller Arshavin bak spissen får vi utnyttet mellomrommet i lagt større grad. Begge er kreative og gode rettvendt. De besitter i tilleg sårt tiltrengt spisskompetanse, noe som har vært mangelvare hos de spillerne som spiller sentral i banen

Link to comment
Share on other sites

Hva er så moderne med å tape 8-2 mot United (som forøvrig spiller 442)? :)

 

Med RvP eller Arshavin bak spissen får vi utnyttet mellomrommet i lagt større grad. Begge er kreative og gode rettvendt. De besitter i tilleg sårt tiltrengt spisskompetanse, noe som har vært mangelvare hos de spillerne som spiller sentral i banen

 

Pluss at van Persie blir så forbanna isolert der oppe på topp uten en Fabregas som konstant ligger høyt oppe i banen og nærmest fungerer som hengende spiss at han tilnærmet er usynlig 90% av tiden..

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Manchester United 8 - 2 Arsenal. Gjett hvilken formasjon de spiller?

 

Når det gjelder pasningsspill og ballbesittelse så er helt klart 4-3-3 veien å gå, men når det kommer til effektiv kontringsfotball og mål så er 4-4-2 som regel the way to go.

 

Forøvrig er ikke United noe veikt lag defensivt tross alt for at de spiller 4-4-2, men de har et kollektivt forsvar som Barcelona. Uansett om man spiller 4-3-3 eller 4-5-1 så hjelper det ikke stort hvis dette kollektivet ikke jobber knallhardt. Og dessverre er det problemet stort i dagens Arsenal lag.

 

Man Utd spiller kùn med en spiss hvor Rooney fungerer som offensiv midtbane der han har en slags playmaker rolle, akkurat den samme posisjonen som Arteta/Rosicky har. Forskjellen er at Rooney tar løp inn i boksen for å motta innlegg mens våre offensive midtbaner blir igjen for å få pasning på fot.

 

Da vi møtte Swansea i helga sto det oppført på papiret at Arsenal spilte 4-3-3. Det stemmer ikke fordi Arshavin og Walcott også er med i det defensive arbeidet og da vil jeg heller kalle dem kanter. Man ser det spesielt på Arshavin som spilte veldig mye i midten offensivt, mens defensivt støttet han Gibbs på venstresiden. Derfor vil jeg si at formasjoner er hvordan spillernes posisjonerer er defensivt og ikke offensivt som mange vil ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Filler! Sitter her min nye Mac. Kampen går på viasat sport, en kanal jeg ikke har på tv' en. Streaming går jo ikke på mac' en. Hva gjør jeg nå?

 

Har streama masse på mac eg... har måtta endra til at safari kjører i 32 bit istaden for 64 bit, men det er ein enkel sak. Eg har tenkt å sjå kampen på mac i morga i allefall!

Link to comment
Share on other sites

Så sant så sant... Jeg ser ikke hvordan folk kan la seg imponere av ping pong, synes han er forferdelig dårlig rett og slett!!

Forferdelig dårlig er han absolutt ikke. Jeg har klokketro på at Frimpong kommer til å bli en viktig spiller for oss i fremtiden. Med tanke på skaden han pådro seg i forrige sesong, som helt sikkert har satt han litt tilbake ferdighetsmessig, så synes jeg vi bør gi han litt mer tid. Når han får spilt seg i form igjen så kommer nok også pasningene til og sitte og med erfaring kommer også plasseringsevnen på banen til å sitte som den skal. For å få til dette kan han ikke spille hver kamp fra start, men heller få innhopp på slutten av kamper der vi har behov for å kontrollere bakover og sikre inn en ledelse. For øyeblikket er Song og Coquelin rangert foran, men med tiden vil vi ha topp dekning på DM.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Så sant så sant... Jeg ser ikke hvordan folk kan la seg imponere av ping pong, synes han er forferdelig dårlig rett og slett!!

 

Grunnen til at Frimpong har spilt dårlig så langt i sesongen er at han ikke spiller i sin vandte posisjon. Han er blitt brukt i ankerrollen til Song som krever styrke, posisjonering og spillerforståelse. Spesielt det siste sliter han fryktelig med noe som fører til at spillere passerer han og yhan er nødt til å stoppe spilleren ulovlig - noe som igjen har ført til gule og rødt kort.

 

Jeg tror han vil bli en suksess når han spiller sammen med en som har defensive kvaliteter ved siden av seg. Hvis spådommen min om at Song, Frimpong og Arteta starter mot Dortmund, så regner jeg med at vi får se han fra en annen og bedre side. ;)

Link to comment
Share on other sites

Man Utd spiller kùn med en spiss hvor Rooney fungerer som offensiv midtbane der han har en slags playmaker rolle, akkurat den samme posisjonen som Arteta/Rosicky har. Forskjellen er at Rooney tar løp inn i boksen for å motta innlegg mens våre offensive midtbaner blir igjen for å få pasning på fot.

 

Da vi møtte Swansea i helga sto det oppført på papiret at Arsenal spilte 4-3-3. Det stemmer ikke fordi Arshavin og Walcott også er med i det defensive arbeidet og da vil jeg heller kalle dem kanter. Man ser det spesielt på Arshavin som spilte veldig mye i midten offensivt, mens defensivt støttet han Gibbs på venstresiden. Derfor vil jeg si at formasjoner er hvordan spillernes posisjonerer er defensivt og ikke offensivt som mange vil ha det til.

 

Rooney spiller ikke den rollen som Rosicky/Arteta har i Arsenal. Han spiller langt nærmere den rollen Fabregas hadde for Arsenal 2 sesonger siden i så fall, men ei heller den passer helt med Rooney sin rolle.

 

Rooney spiller en helt fri rolle som bindeledd mellom midtbanen og angrepet, men har teknisk sett rollen som en meget offensiv midtbane/hengende spiss og Rosicky/Arteta spiller aldeles ikke den rollen. I så fall har de en vanvittig rar tolkning av den rollen og har store store mangler. Dette er den rollen jeg skulle ønske van Persie spilte i forøvrig.

 

Når det gjelder formasjonen på det defensive så spiller vi 4-5-1 hvor Arshavin og Walcott trekker ned. Dessverre tar det veldig lang tid å skifte om til 4-3-3 igjen så hvis van Persie har besittelse av ballen så har han som oftest ikke noe valg fremover i banen og ender som regel med å spille ballen bakover og det ender i at vi nærmest aldri har noen ordentlige kontringer lenger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor alle maser så sinnsykt på en 4-4-2 formasjon. Etter min mening så er denne taktikken alt for gammaldags og dårlig i nåtidens fotball, spesielt mot de bedre laga. Hvis man ser på PL-kamper fra tidlig 2000-tallet, så vil man se at rent taktisk sett alt er veldig forskjellig, spesielt forsvarsmessig. Bolton er et klassisk eksempel på et lag som spiller 4-4-2, og man ser jo hvordan det fungerer. Offensivt sett så funker det greit, men defensivt fungerer ikke den taktikken i det hele tatt. 2 spisser som står oppe og "fisker" gir ingen mening.

 

Jeg er derimot enig i at Walcott fungerer bedre som midtspiss, men det vil ikke skje når man ser på de andre spissene vi har i troppen. Og hvis Van Persie skulle gått ned i en offensiv midbane rolle, så vil det skape et for høyt antall midbanespillere.

 

Du er ved din fulle rett til å mene at 4-4-2 er gammeldags og utdatert, men det var denne oppstillingen Manchester United brukte da de knuste oss 8-2 på OT.

 

Walcott kan godt spille spiss han, men ikke alene i en 4-2-3-1 formasjon som vi spiller. Denne formasjonen er avhengig av (IMO) en midtspiss som kan:

 

1) Være en trussel på alle innleggene som kommer med hodestyrke

2) Være sterk nok med mann i rygg til å holde på ball, vente på medspillere og sette opp vingene (noe Chamakh gjør glimrende)

3) Være et bindeledd med midtbanen og bidra aktivt i link-up spillet.

 

Walcott mangler minst punkt 1 og 2. Det han derimot kan er å true bakrom og utfordre på fart. Det kan han gjøre med en RvP som trer han igjennom, eller en Chamakh som stusser han igjennom. MÅL!

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at Frimpong har spilt dårlig så langt i sesongen er at han ikke spiller i sin vandte posisjon. Han er blitt brukt i ankerrollen til Song som krever styrke, posisjonering og spillerforståelse. Spesielt det siste sliter han fryktelig med noe som fører til at spillere passerer han og yhan er nødt til å stoppe spilleren ulovlig - noe som igjen har ført til gule og rødt kort.

 

Jeg tror han vil bli en suksess når han spiller sammen med en som har defensive kvaliteter ved siden av seg. Hvis spådommen min om at Song, Frimpong og Arteta starter mot Dortmund, så regner jeg med at vi får se han fra en annen og bedre side. ;)

Nå er det vel nettopp rollen til Song han er tenkt som backup til så det er jo gjerne her han bør vurderes? Vil tro Ramsey, Arteta, Diaby, Wilshere og Rosicky er foran i køen på de andre plassene. Er forsåvidt enig i at han sliter i denne rollen, men hvem er det da Wenger mener er den reelle utfordreren til Song i hans posisjon? Conquelin? Når det gjelder i kveld så er vel en trio av Song, Frimpong og Arteta den eneste muligheten med mindre man velger å starte med Benni eller Arshavin sentralt.

 

Blir uansett et spennende kveld. Kjenner jeg gruer meg litt. Har fint lite troen på at vi skal få til noe særlig med tanke på hvordan vi har framstått hittil

Link to comment
Share on other sites

Ser at på et intervju med Wenger hvor han blir spurt om Arsenals vinner-muligheter i CL, svarer han at det er for tidlig å si noe om - men det viktigste han sier er følgende:

 

But we have to do as well as we can and we have to form a team in the next two months. It's too early to have that kind of ambition.”

 

Han er med andre ord bevisst på at ting ikke fungerer taktisk, og at vi må bruke tiden fremover på å få på plass et lag i de neste to månedene.

Har han sett enda et lys?

Link to comment
Share on other sites

Eller enda en unnskyldning

 

Nå nå, Castor. Endelig er jeg litt positivt, og da kommer du å kjører meg ned under torva igjen!

Selvsagt er det en unnskyldning... Men jeg håper jo at lyset er sett og at vi får se en annen taktikk - eller ihvertfall FLERE taktikker.

Link to comment
Share on other sites

Vel. ManU overkjørte jo Schalke til de grader i fjor med 4-4-2 hvor Nani og Valencia spilte på hver sin kant. Dog ville jeg nok heller ha spilt Gervinho på venstre og Arshavin (eller en annen) på høyre mtp. at Gibbs sliter såpass defensivt.

 

Vel, nå har United et helt annet forsvar enn det Arsenal har. De er mye bedre på å forsvare seg kollektivt enn det Arsenal er. Så hvis Arsenal skal kunne briljere borte mot Dortmund i en 4-4-2, så må det skje en ekstrem holdningsendring hos Wenger i løpet av dagen. Så inntil det skjer endringer i tankegangen til Wenger, så vil det være selvmord å spille 4-4-2 på bortebane i CL

Link to comment
Share on other sites

Vel, nå har United et helt annet forsvar enn det Arsenal har. De er mye bedre på å forsvare seg kollektivt enn det Arsenal er. Så hvis Arsenal skal kunne briljere borte mot Dortmund i en 4-4-2, så må det skje en ekstrem holdningsendring hos Wenger i løpet av dagen. Så inntil det skjer endringer i tankegangen til Wenger, så vil det være selvmord å spille 4-4-2 på bortebane i CL

 

Man har ingen form for garanti at det er selvmord. Det hele aavhenger av hvordan man spiller den 4-4-2 formasjonen. Alternativt kan man kjøre en 4-1-2-1-2 formasjon (stjerne) med Song defensivt og Arteta offensivt... For eksempel...

Link to comment
Share on other sites

Gode lag angriper som et lag og forsvarer seg som et lag. Da blir snakk om 4-4-2, 4-3-3, 4-2-3-1 osv mest snakk om tall. Både Barcelona og Man Utd er veldig gode på dette. Spesielt Barcelona som er veldig gode i ballgjenvinning høyt oppe i banen.

 

Jeg mener at vi har et problem i at mange av spillerne ikke jobber godt nok hjem igjen og at vi har en lei tendens til å spille foran motstanderens forsvar og få et brudd i mot ifm pasningsfeil. Da er vi ofte i ubalanse og motstanderen skaper store sjanser på kontringer. Det slet vi med i mange kamper i fjor og vi har også sett det litt i år også. Når vi spiller på vårt beste så har vi et mye raskere pasningsspill enn det vi hadde de siste månedene i forrige sesong og så langt denne sesongen og det henger igjen sammen med manglende bevegelse og dynamikk.

 

Vi etterlater oss også mye rom når backene går frem og det er ingen som dekker opp rommene. Har sett flere ganger at begge backene har gått frem samtidig eller at en av backene + alle på midten stormer frem. Da blir det ubalanse.

Link to comment
Share on other sites

Nå nå, Castor. Endelig er jeg litt positivt, og da kommer du å kjører meg ned under torva igjen!

Selvsagt er det en unnskyldning... Men jeg håper jo at lyset er sett og at vi får se en annen taktikk - eller ihvertfall FLERE taktikker.

Beklager. Er pessimist av natur :)

 

Klarer bare ikke se at vi har gjort noe i forhold til å forbedre de åpenbare svakhetene som har vært vår bane de senere år. Det virker faktisk som det bare blir verre og verre etterhvert som motstanderne blir mer og mer bevisst på måten vi spiller fotball på. Vi har gode spillere, men et dårlig lag. Og med tanke på at Wenger ventet med å handle spillere til 31. august så godtar jeg ikke hans "unnskyldning" når det gjelder at vi må vente å se hvordan lag vi har. Jeg tror ikke de spillerne vi har hentet inn vil få oss ut av det spillemessige blindsporet Wenger har penset laget inn på. Det er ikke lengre flott å se på, det er bare frustrerende og kjedelig.

 

Vi får se i kveld. Hvis Dortmund holder nervene under kontroll og spiller slik de kan så tror jeg vi får en leksjon i hvordan vi burde spille, men jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil

Link to comment
Share on other sites

Beklager. Er pessimist av natur :)

 

Klarer bare ikke se at vi har gjort noe i forhold til å forbedre de åpenbare svakhetene som har vært vår bane de senere år. Det virker faktisk som det bare blir verre og verre etterhvert som motstanderne blir mer og mer bevisst på måten vi spiller fotball på. Vi har gode spillere, men et dårlig lag. Og med tanke på at Wenger ventet med å handle spillere til 31. august så godtar jeg ikke hans "unnskyldning" når det gjelder at vi må vente å se hvordan lag vi har. Jeg tror ikke de spillerne vi har hentet inn vil få oss ut av det spillemessige blindsporet Wenger har penset laget inn på. Det er ikke lengre flott å se på, det er bare frustrerende og kjedelig.

 

Vi får se i kveld. Hvis Dortmund holder nervene under kontroll og spiller slik de kan så tror jeg vi får en leksjon i hvordan vi burde spille, men jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil

 

Du treffer den berømte skruen på spissen her, Castor. Eller var det spiker'n på hodet? Hmm.. uansett..

 

Jeg har sagt det den siste uka, at "uføret" vi er i nå, er ikke på grunn av spillermaterialet - det er på grunn av de taktiske disposisjonene Wenger gjør. Måten spillerne blir brukt på, og hvordan spillerne motiveres og trenes. Det er derfor jeg påpekte kommentaren til Wenger i intervjuet på Arsenal.com, hvor han sier at han må "lage et lag". Det erklart at med mange utskiftninger så blir det litt rot - men samtidig så kan det rett og slett være at han nå ser at den taktikken vi bruker ikke funker med det spillermaterialet vi nå besitter.

 

På tide å laget et lag av spillere, ikke spillere av et lag.

Link to comment
Share on other sites

Dortmund er store favoritter! Det overrasker meg litt, men ok. Paddy Power tilbyr 2,05 på tysk seier, mens William Hill har hele 4,2 på Arsenalseier.

 

I motsetning til Swanseakampen hvor alt jeg ønsket meg var 3 poeng, håper jeg i dag på å se et godt defensivt kollektiv. Håper å se tegn til defensiv klokskap og kanskje at vi kan "parkere bussen" i perioder av kampen. Vi er ikke dønn avhengige av poeng i denne kampen som jeg regner som den vanskligste i gruppespillet. Gode prestasjoner - spesielt defensivt er det jeg ønsker aller mest. Vi vil nok få våre sjanser vi også, og litt effektivitet framover vil være en flott bonus.

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...