Jump to content

13.09.11 Borussia Dortmund (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Hvorfor har forumet vært nede?

 

Det er uklart hva nedetiden skyldes, men Internettansvarlig jobber med dette.

 

Vi sparte oss iallfall for ramaskrik her i går kveld da det ble utligning. Men forumet var nede allerede før kampstart, så det er ikke nødvendig å spekulere i at det var en bevisst sensur. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

I utgangspunktet et godt resultat, men kjipt når utligningsmålet kommer så seint. Men velger å se positivt på resultatet. Dette var nok den vanskligste kampen i gruppespillet. Syns virkelig ikke Mertesacker imponerer, men skal selvfølgelig ikke gi han opp enda. Er tross alt bare hans andre kamp. Hans makker derimot, storspiller! Gleder meg til Blackburn :)

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Et bra resultat, men nok en elendig prestasjon av Arsenal. WS gkør en god kamp, ellers er det mye middelmådige prestasjoner. De taktiske byttene, var tragiske. Arsenal kan ikke legge seg bakpå og forsøke å forsvare en ettmåls ledelse. Gibbs er ikke god nok, og det mener jeg at Frimpong ikke er heller. Mulig Song kan finne tilbake til formen fra tidlig i fjor, men med prestasjoner som de siste 9 mnd, er han ikke et godt nok altrenativ for Arsenal. Og han er også det lengst unna man kommer et kapteinemne i klubben. WS eller Per burde tatt over bindet i det RvP forlot banen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Mulig Song kan finne tilbake til formen fra tidlig i fjor, men med prestasjoner som de siste 9 mnd, er han ikke et godt nok altrenativ for Arsenal. Og han er også det lengst unna man kommer et kapteinemne i klubben. WS eller Per burde tatt over bindet i det RvP forlot banen.

 

Hvis du mener at Song ikke er god nok for klubben, så tror jeg ikke du har noe som helst forståelse på hva som er bra og ikke. Song er en av englands (om ikke verdens) beste defensive midbanespillere og det at du ikke synes han er god nok får meg til å gråte en tåre. Han var den enestående i går og fortjener Champagneflaska sett med Arsenal-øyne.

 

Song som kaptein er jeg forsåvidt enig i, men han fikk kapteinsbindet i går fordi WS er ennå ung og Mertesacker er ny i klubben. Vil være sjansespill å legge for mye press på dem så tidlig., så skjønner meg godt på avgjørelsen om at Song fikk det. Uansett, det betyr jo ikke at de andre banen kan hjelpe til å lede. F.eks Mertesacker holder jo ikke kjeft selv om han ikke er kaptein.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mener at Song ikke er god nok for klubben, så tror jeg ikke du har noe som helst forståelse på hva som er bra og ikke. Song er en av englands (om ikke verdens) beste defensive midbanespillere og det at du ikke synes han er god nok får meg til å gråte en tåre. Han var den enestående i går og fortjener Champagneflaska sett med Arsenal-øyne.

Song er dyktig han, men å si at han er blandt verdens beste DM'er er å ta i litt hardt. Han har en del svakheter i spillet sitt som trekker ned. Mot Dortmund var han glimrende og holder han det nivået framover så kan vi nok begynne å snakke om verdensklasse, men "en svale gjør ingen sommer". Jeg tror at han "lider" litt under det faktum at han ikke har noen reell konkurrent. Plassen er hans "by a mile" og jeg tror han kunne hatt godt av noen som pustet han i nakken

Link to comment
Share on other sites

Song har en veldig stor svakhet, han har et elendig skudd og en merkelig dårlig skuddteknikk. Bortsett fra det så syns jeg han er en helt fantastisk DM og jeg vil ikke byttet han med noen annen DM.

 

Enig med Castor, vi trenger en reell konkurrent til Song. En som kan holde Song på tå hev og som kan steppe inn når Song har karantene/er skadd/må hviles. Der er vi skremmende sårbare. Den eneste av våre rutinerte spillere som har greit å bekle Songs rolle på en bra måte er Diaby, men han er jo skadet støtt. Coq har vist glimt som tyder på at han i framtiden har en framtid på den plassen.

Link to comment
Share on other sites

En god start på CL og så herlig å ha Song og Gervinho tilbake igjen.

Gervinho var vel så som så, men et uromoment på banen er han.

Song er etter min mening den eneste spilleren vi har som er en skikkelig DM.

Han er fantastisk og var uten tvil vår beste spiller. Han er blitt en skikkelig nøkkel

spiller for oss.

Med Song på banen er vi utrolig mye tryggere defensivt.

 

Ellers syns jeg Kos og Per skal få mye ros.

WS baki der er en klassekeeper og takk for det.

 

Jeg vil kalle denne kampen et skritt i riktig retning. Ikke blendende fotball,men

bra defensivt.

Nå får vi håpe vi får mer sving på sakene offensivt framover. For akkurat

nå er det der vi sliter mest...men som sagt dette var et positivt resultat.

Job well done!

Link to comment
Share on other sites

1-1 var et meget godt resultat. Men prestasjonen var dessverre bare så som så. Jeg talte et tosifret antall kvalifiserte målsjanser for hjemmelaget, tre av dem før 12 minutter var spilt. På en annen dag/mot en annen motstander kunne det blitt stygt.

 

Nyervervelsene synes jeg ser bra ut. Alle sammen. Det er først og fremst mangelen på samhandling som bekymrer. Jeg har tro på bedring i det offensive. Defensivt har vi hatt problemer i årevis. Nøktern pessimist.

 

WS - Relativt ny i førstelaget. Under én sesong bak seg.

 

Sagna - Fast.

Koscielny - Én sesong bak seg. Nesten et dusin av forskjellige stopper-makkere. Gjør fortsatt mye rart. Som da han midtveis i førsteomgang ruser ut med hånda i været for å sette motstander offside. Ingen av de andre forsvarsspillerne rykker ut...

Mertesacker - Ny.

Gibbs - Førstevalg? I så fall ny i denne rollen. Inn og ut av laget med skader også.

 

Song - Fast

Arteta - Ny

Benayoun - Ny

 

Gervinho - Ny

Walcott - Vært med en stund. Best uten ball og uten med- og motspillere i nærheten. Ofte inn og ut av laget med skader.

van Persie - Fast, men ofte inn og ut av laget med skader.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffet.

 

At vi blir utspilt av Dortmund i 75+ minutter skal da ikke være mulig for et lag som Arsenal. Med dagens spillestil er vi rett og slett et gørrkjedelig lag å se på. Vi er verken gode offensivt eller defensivt. Hva f*** er det som skjer? Hvor er "The Arsenal Way"? Gibbs er en katastrofe, uten Vermaelen bak starter neglebitinga og kreativiteten foran er blitt borte.

 

De nye signeringene har på ingen måte overbevist meg. Gervinho og delvis Mertesacker har gjort det ok. Israelitten er en katastrofe å se på og Santos/Young har enda ikke fått spilt. Dette kan vel skyldes at de er for dårlig for førsteelleveren!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil kalle denne kampen et skritt i riktig retning. Ikke blendende fotball,men

bra defensivt.

Nå får vi håpe vi får mer sving på sakene offensivt framover. For akkurat

nå er det der vi sliter mest...men som sagt dette var et positivt resultat.

Job well done!

Synes ikke vi er gode defensivt og vi er ganske heldige som får poeng. Dortmund hadde i alt 16 avslutninger og vi hadde 4, noe som vitner om et styrkeforhold jeg ikke er helt fornøyd med. I første har vi et par vante blundere der Dortmund får slå over backfireren vår. Når vi står så høyt må det være press på ballfører hele tiden, men det glipper gang på gang. Når forsvaret da ikke er med på løpene, men prøver å sette linja, ja da går det galt. I andre omgang lar vi oss presse alt for langt tilbake på banen og vi klarer ikke å holde ballen i laget når vi vinner den. Dortmund får lov til å stå høyt og kjøre over oss nesten hele omgangen. Når vi fikk frispark så spiller vi bakover i stedet for å flytte opp laget. Hvorfor i alle dager inviterer vi Dortmund over på vår halvdel når vi har sjansen til å ta litt tak i kampen igjen?

 

Song og backlinja er gode, men det er hver for seg. Resten av laget er ujevne i det defensive og det virker ikke som vi vet hva vi skal gjøre når vi vinner ballen og ligger så lavt. Det er for dårlig. Det må snart komme en helhet over måten vi spiller forsvar på. Den paniske stilen vi benytter per idag er ikke godt nok

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke vi er gode defensivt og vi er ganske heldige som får poeng. Dortmund hadde i alt 16 avslutninger og vi hadde 4, noe som vitner om et styrkeforhold jeg ikke er helt fornøyd med. I første har vi et par vante blundere der Dortmund får slå over backfireren vår. Når vi står så høyt må det være press på ballfører hele tiden, men det glipper gang på gang. Når forsvaret da ikke er med på løpene, men prøver å sette linja, ja da går det galt. I andre omgang lar vi oss presse alt for langt tilbake på banen og vi klarer ikke å holde ballen i laget når vi vinner den. Dortmund får lov til å stå høyt og kjøre over oss nesten hele omgangen. Når vi fikk frispark så spiller vi bakover i stedet for å flytte opp laget. Hvorfor i alle dager inviterer vi Dortmund over på vår halvdel når vi har sjansen til å ta litt tak i kampen igjen?

 

Song og backlinja er gode, men det er hver for seg. Resten av laget er ujevne i det defensive og det virker ikke som vi vet hva vi skal gjøre når vi vinner ballen og ligger så lavt. Det er for dårlig. Det må snart komme en helhet over måten vi spiller forsvar på. Den paniske stilen vi benytter per idag er ikke godt nok

 

Vi har et nytt lag på gang. Nå har vi tatt 4 poeng uten å imponere. Snarere

tvertimot. Men vi tar poeng nå på den 'stygge' måten. Det er vel det Wenger

har fått mye kritikk for å ikke å gjøre.

Jeg er faktisk positivt ladet til utviklingen.

 

Det går sakte men sikkert en vei.

Innsatsen til spillerne er upåklagelig. Det er også noe som jeg har savna.

Vi må nesten sammenligne oss med der vi er. Vi har spilt som et nedrykkslag i lang tid.

Prosessen med å bygge opp dette laget igjen tror jeg vil ta litt tid.

Jeg ser fram til når Wilshere entrer banen igjen. Da tror jeg mye kan skje

på det offensive planet.

 

Akkurat nå virker det som vi har et lag som kjemper for hverandre, men trenger

tid for å få kombinasjoner og samspill til å sitte.

Fundamentet virker faktisk bedre enn på lenge med en solid keeper.

Et forsvar som kjemper som løver og ofrer seg baki der.

En DM av dimensjoner. Og når samspillet til Wilshere-Arteta-Yossi RvP-Gervinho og RvP

begynner å sitte.

 

I år blir det definitivt ingen Black November. Det kan jeg garantere B)

Link to comment
Share on other sites

Vi har et nytt lag på gang. Nå har vi tatt 4 poeng uten å imponere. Snarere

tvertimot. Men vi tar poeng nå på den 'stygge' måten. Det er vel det Wenger

har fått mye kritikk for å ikke å gjøre.

Jeg er faktisk positivt ladet til utviklingen.

 

Det går sakte men sikkert en vei.

Innsatsen til spillerne er upåklagelig. Det er også noe som jeg har savna.

Vi må nesten sammenligne oss med der vi er. Vi har spilt som et nedrykkslag i lang tid.

Prosessen med å bygge opp dette laget igjen tror jeg vil ta litt tid.

Jeg ser fram til når Wilshere entrer banen igjen. Da tror jeg mye kan skje

på det offensive planet.

 

Akkurat nå virker det som vi har et lag som kjemper for hverandre, men trenger

tid for å få kombinasjoner og samspill til å sitte.

Fundamentet virker faktisk bedre enn på lenge med en solid keeper.

Et forsvar som kjemper som løver og ofrer seg baki der.

En DM av dimensjoner. Og når samspillet til Wilshere-Arteta-Yossi RvP-Gervinho og RvP

begynner å sitte.

 

I år blir det definitivt ingen Black November. Det kan jeg garantere B)

Enig i det meste, men når det gjelder den "stygge måten" å vinne på så har jeg ennå tilgode å se den. Å vinne stygt betyr i mine øyne ikke at vi vinner når vi spiller elendig, det betyr at man har stålkontroll bakover og der har vi en lang vei å gå :)

Link to comment
Share on other sites

Dortmund er store favoritter! Det overrasker meg litt, men ok. Paddy Power tilbyr 2,05 på tysk seier, mens William Hill har hele 4,2 på Arsenalseier.

 

I motsetning til Swanseakampen hvor alt jeg ønsket meg var 3 poeng, håper jeg i dag på å se et godt defensivt kollektiv. Håper å se tegn til defensiv klokskap og kanskje at vi kan "parkere bussen" i perioder av kampen. Vi er ikke dønn avhengige av poeng i denne kampen som jeg regner som den vanskligste i gruppespillet. Gode prestasjoner - spesielt defensivt er det jeg ønsker aller mest. Vi vil nok få våre sjanser vi også, og litt effektivitet framover vil være en flott bonus.

 

Go Gunners!

 

Er det dårlig forumkultur å quote seg selv? :ph34r:

 

Uansett så fikk jeg det jeg ønsket meg. I andreomgangen ble bussen parkert. Når Dortmund hadde ballen lå vi med en dyp midtbanefemmer og avstanden tilbake til forsvarsfireren var ikke mange meter. Det funket ganske bra, og tyskerne ble tvunget til å avslutte angrepene fra dårlige posisjoner.

 

Jeg synes bussen vår fungerte bedre enn fryktet. Den var kanskje ikke en nypolert, flashy turistbuss - men det var heller ikke en gammel, rusten russebuss vi fikk se. EU-kontrollen bestått med glans :P

 

Poeng i denne kampen var bonus.

 

Bring on Blackburn!

Link to comment
Share on other sites

Vi ble alt for dype. Når man ligger så lavt som vi gjorde så er det bare et spørsmål om tid før scoringen kommer. Det er også noe planløst over måten vi presser på, samt at vi ikke aner hva vi skal gjøre når vi erobrer ballen. Jeg synes bussen var feilparkert :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk bare sett annen omgang på dårlig stream, men det jeg så var årsbeste for oss. Jeg merker jeg begynner å bli skikkelig positiv, sesongen i år kan bli morsom.

 

Jeg hører til den sære, rare minoriteten som faktisk tror vi kan vinne serien i år, helt sant.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg hører til den sære, rare minoriteten som faktisk tror vi kan vinne serien i år, helt sant.

 

Du er der du også, ja :)

 

Jeg har en sånn rar følelse inni meg som, mot alle odds, sier at dette blir en sesong med suksess. Fornuften i meg sier at da må vi i så fall slippe langvarige skader på nøkkelspillere. Snart kommer Diaby, da blir det fart på sakene tenker jeg...

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Song er dyktig han, men å si at han er blandt verdens beste DM'er er å ta i litt hardt. Han har en del svakheter i spillet sitt som trekker ned. Mot Dortmund var han glimrende og holder han det nivået framover så kan vi nok begynne å snakke om verdensklasse, men "en svale gjør ingen sommer". Jeg tror at han "lider" litt under det faktum at han ikke har noen reell konkurrent. Plassen er hans "by a mile" og jeg tror han kunne hatt godt av noen som pustet han i nakken

 

Vil ikke si at han har betydelige svakheter som er en ulempe i hans posisjon. I det defensive arbeidet er han fantastisk med sin styrke, posisjonsspill og spillerforståelse. Jeg er derimot helt enig i at han trenger en konkurent på hans nivå (hvertfall i nærheten av hans nivå). Det er stor forskjell på han og Qocuelin - som jeg mener er vårt nest beste valg i den posisjonen, gitt at at Koscielny spiller midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si at han har betydelige svakheter som er en ulempe i hans posisjon. I det defensive arbeidet er han fantastisk med sin styrke, posisjonsspill og spillerforståelse. Jeg er derimot helt enig i at han trenger en konkurent på hans nivå (hvertfall i nærheten av hans nivå). Det er stor forskjell på han og Qocuelin - som jeg mener er vårt nest beste valg i den posisjonen, gitt at at Koscielny spiller midtstopper.

Snakker ikke om betydelige svkaheter, men om en del ting som han absolutt bør bli bedre på for at han skal kunne holde et nivå som f.eks Patrick Vieira. Spilleforståelsen synes jeg faktisk han kan bli en del bedre på. Han henger ikke bestandig med i svingene og lager en del unødvendige frispark. Dette gjør også at han ikke er så flink til å bryte foran motstanderen som jeg skulle ønsket. Det jeg synes han er virkelig god på er i duellspill og 1 mot 1. Når han kommer opp i kroppen på motstanderen så er han en vrien herremann å komme seg unna

 

Mot Dortmund var han som sagt glitrende og hvis det er en pekepinn på hvordan sesongen hans blir så har han utvilsomt tatt steget helt opp

Link to comment
Share on other sites

Spilleforståelsen synes jeg faktisk han kan bli en del bedre på. Han henger ikke bestandig med i svingene og lager en del unødvendige frispark.

 

 

Her er jeg veldig uenig. Jeg syns spilleforståelsen er noe av det beste med Song. Han er veldig flink til å lese hvor ballen havner og han beveger seg til riktig område veldig tidlig. Dette er den store forskjellen på Song og alle andre vi har plassert i denne posisjonen og det er etter mitt syn forklaringen på at spillere som Denilson ikke fungerte i Songs rolle.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Her er jeg veldig uenig. Jeg syns spilleforståelsen er noe av det beste med Song. Han er veldig flink til å lese hvor ballen havner og han beveger seg til riktig område veldig tidlig. Dette er den store forskjellen på Song og alle andre vi har plassert i denne posisjonen og det er etter mitt syn forklaringen på at spillere som Denilson ikke fungerte i Songs rolle.

 

Enig i det du sier om Song. Denilson har ikke bare dårlig spillerforståelse men også dårlig styrke, dårlig overblikk og ellers ikke veldig god på andre ting han burde vært god på for å spille i Arsenal. for min del så kan han dra på permanent basis neste sesong. Ser virkelig ikke for meg at han kan bli noen hit - selv med selvtillit.

Link to comment
Share on other sites

Enig i det du sier om Song. Denilson har ikke bare dårlig spillerforståelse men også dårlig styrke, dårlig overblikk og ellers ikke veldig god på andre ting han burde vært god på for å spille i Arsenal. for min del så kan han dra på permanent basis neste sesong. Ser virkelig ikke for meg at han kan bli noen hit - selv med selvtillit.

 

Overblikk er noe Denilson faktisk innehar, ved siden av et godt skuddbein (det har han vist flere ganger) og en god evne til å slå passninger, både lange og korte (selv om majoriteten her inne ser ut til å mene at han aldri har slått noe lengre enn 10meters passninger).

 

Denilson er offer for det Wenger kan best -> å spille spillere ute av posisjon. Denilson var et talent i rollen som offensiv midtbane. Når man da blir plassert som DM, og da ikke er spesielt sterk i kroppen så blir det dårlig. Denilson er kanskje den vi ser det aller tydeligst på når han spilles ute av posisjon - noe Arshavin, Walcott, Bendtner og til tider Nasri også har vært, selv om de ikke er like ille i sin nye posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...