Jump to content

13.09.11 Borussia Dortmund (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Helt greit om Waltcott og Ramsey står over denne. Walcott har riktignok scoret i begge CL-kampene i år, men synes han var veldig tafatt i går. Ramsey har vel ikke spilt en god kamp så langt og har vel spilt mest pga mangel på alternativer.

 

Satser på:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Mertesacker - Gibbs

Song - Arteta

Gervinho - Benayoun - Arshavin

RVP

 

Gervinho er veldig bevegelig og dersom han Benayoun og Arshvin roterer litt på plassene og beveger seg mye så vil det skape rom for Song og Arteta og tre pasningene gjennom. RVP kommer nok også til å søke seg litt tilbake for å bli involvert. Han gjorde det litt mot Swansea også men da manglet stort sett initiativene fra de rundt slik at det ikke ble noe særlig ut av det. Det nærmeste var vel en gjennomspilling til Frimpong som avsluttet med et svakt skudd.

 

Usikkerheten her er vel den offensive midtbaneposisjonen og den står vel mellom Benayoun og Rosicky om sistnevnte blir klar.

Arteta kan fint ligge litt dypere og styre spillet. Det vil gi bedre cover for Song som jo også har et godt driv når han kommer fremover.

 

Gleder meg som vanlig stort til kampen, og er veldig spent på nivået til Dortmund. Selv om jeg selvsagt håper på seier, så vil uavgjort også være et godt resultat her. Jeg regner Dortmund som en sterkere utfordrer enn Marseille til gruppeseier og generelt i CL-sammenheng så er seier hjemme og uavgjort borte nok til å vinne gruppen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Må si jeg likte laget til Hulken.

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Santos

 

Arteta - Song - Rosicky

 

Gervinho/v. Persie - Chamakh - v. Persie/Gervinho

 

 

Tror dog at vi starter med dette laget:

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

 

Arteta - Song - Ramsey

 

Gervinho/Walcott - v. Persie - Arshavin/Gervinho

 

Håper virkelig på førstnevnte lag siden van Persie blir så utrolig isolert som enslig spiss og at vi utnytter han utrolig dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Jo nærmere kamp vi nå kommer, jo mer lysten blir jeg på å se laget komme ut på gressmatten i en 4-4-2 formasjon. Har sett bortekampene fra forrige gruppespill i reprise flere ganger nå for å finne ut av hva som gikk galt. Når vi valser over både Braga og Shaktar Donetsk hjemme (6-0 og 5-1) så er det ikke spillergruppen som er for dårlig. Kanskje er det laguttakene til Wenger, eller ligger det i bakhodet at vi vant "lett" hjemme og kommer til å gjøre det samme igjen borte? Vi prøvde å spille vårt spill, men ble tatt på kontringer etter feilpasninger og laget kom i ubalanse, gang etter gang.

 

Mot Borussia Dortmund bør det ikke ligge noe problem med å motivere spillerne til å yte det lille ekstra gjennom hele kampen. Men for å være på den sikre siden, slik at vi ikke går på en ny flause, vil jeg legge presshøyden lavere og satse på kontringer mot et ballbesittende og fintspillende tysk maskineri. Få inn to skikkelige arbeidsmaurer i midten i Song og Arteta (ja, om han blir satt til den jobben så utfører han det), og to raske kanter som jobber begge veier til kreftene tar slutt i Gervinho og Benayoun/Arshavin. På topp vil jeg for en gang skyld se van Persie i Bergkamp-rollen(!) og Walcott helt der fremme på offsidegrensen for å strekke forsvaret og løpe i bakrom. Jeg ønsker å bruke samme forsvaret som mot Swansea slik at de blir samspilte, et bytte hver kamp vil bare virke forstyrende for unge Gibbs, nye Mertesacker og ustabile Koscielny. Om dette blir lagoppstillingen vil vi kunne slå kontringer fra alle kanter med pasningsterke spillere i hver posisjon. Det vil også bli viktig at vi ikke går opp med begge backene samtidig, siden BvB har hurtige spillere som vil garantert utnytte det ledige rommet vi etterlater oss.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Gervinho - Song - Arteta - Arshavin/Benayoun

van Persie

Walcott

 

Benken: Fabianski, Djourou, Santos, Frimpong, Chamack, Ramsey og den som ikke starter av Arshavin/Benayoun.

 

Med dette laget og den benken kan vi rotere på spillere alt etter om vi leder kampen eller om vi må jage mål for utligning på slutten. Og så håper jeg for guds skyld Wenger lar telefonen ligge igjen i bussen slik at vi slipper videre utestengelser.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til denne kampen. Vi kan senke skuldrene litt og spille vårt spill. Gleden over å få Song tilbake er nesten ubeskrivelig etter å ha sett tre kamper hvor midtbanen har manglet all form for struktur og stramhet. Den gutten gir oss mer enn bare en duellspiller, han er god til å få fart i ballen og setter alltid trykk på midten. Gervinho burde også sprudle etter noen relativt rolige uker.

Største savnet de siste kampene er fart i ballen. Passene går langsomt bortover gresset og alle lag rekker å flytte seg mens ballen går. Det Arsenal var ekstremt gode på før var å slå på ball slik at alle pass kom hardt og presist til mottaker. Gjerne på den foten som var skjermet for motspiller slik at ballen kunne frigjøres umiddelbart. Nå er det hakkete og pass som går sakte og i alle retninger.

Ønsker å se følgende lag:

 

Szcz

Sagna Mertesacker Kosc Gibbs

TR Song Arteta

Gervinho vP Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Jo nærmere kamp vi nå kommer, jo mer lysten blir jeg på å se laget komme ut på gressmatten i en 4-4-2 formasjon. Har sett bortekampene fra forrige gruppespill i reprise flere ganger nå for å finne ut av hva som gikk galt. Når vi valser over både Braga og Shaktar Donetsk hjemme (6-0 og 5-1) så er det ikke spillergruppen som er for dårlig. Kanskje er det laguttakene til Wenger, eller ligger det i bakhodet at vi vant "lett" hjemme og kommer til å gjøre det samme igjen borte? Vi prøvde å spille vårt spill, men ble tatt på kontringer etter feilpasninger og laget kom i ubalanse, gang etter gang.

 

Mot Borussia Dortmund bør det ikke ligge noe problem med å motivere spillerne til å yte det lille ekstra gjennom hele kampen. Men for å være på den sikre siden, slik at vi ikke går på en ny flause, vil jeg legge presshøyden lavere og satse på kontringer mot et ballbesittende og fintspillende tysk maskineri. Få inn to skikkelige arbeidsmaurer i midten i Song og Arteta (ja, om han blir satt til den jobben så utfører han det), og to raske kanter som jobber begge veier til kreftene tar slutt i Gervinho og Benayoun/Arshavin. På topp vil jeg for en gang skyld se van Persie i Bergkamp-rollen(!) og Walcott helt der fremme på offsidegrensen for å strekke forsvaret og løpe i bakrom. Jeg ønsker å bruke samme forsvaret som mot Swansea slik at de blir samspilte, et bytte hver kamp vil bare virke forstyrende for unge Gibbs, nye Mertesacker og ustabile Koscielny. Om dette blir lagoppstillingen vil vi kunne slå kontringer fra alle kanter med pasningsterke spillere i hver posisjon. Det vil også bli viktig at vi ikke går opp med begge backene samtidig, siden BvB har hurtige spillere som vil garantert utnytte det ledige rommet vi etterlater oss.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Gervinho - Song - Arteta - Arshavin/Benayoun

van Persie

Walcott

 

Benken: Fabianski, Djourou, Santos, Frimpong, Chamack, Ramsey og den som ikke starter av Arshavin/Benayoun.

 

Med dette laget og den benken kan vi rotere på spillere alt etter om vi leder kampen eller om vi må jage mål for utligning på slutten. Og så håper jeg for guds skyld Wenger lar telefonen ligge igjen i bussen slik at vi slipper videre utestengelser.

Helt enig i din vurdering. Det som er litt rart er at det virker som Wenger helt har skrinlagt en formasjon og spillestil som tross alt gav 49 kamper uten tap

Link to comment
Share on other sites

RoSICKy er vel skadet, men spørsmålet er om Ramsey rett og slett har spillt seg ut av troppen? I så fall forståelig, men likevel et brudd på vanlige wengerske prosedyrer.

 

Som jeg har skrevet lengre oppe i tråden sa Wenger etter kampen mot Swansea at Ramsey fikk seg en liten trøkk. Jeg tror ikke det kommer til å svekke oss... Gir Arteta mer plass å boltre seg i, siden det nå mest sannsynlig blir to holdende midtbanespillere ved siden av ham.

Link to comment
Share on other sites

Støtter denne oppstillingen Stian96.

 

Dette blir en vanvittig spennende kamp. Dortmund er en av Europas "rising stars", og har et lag med masse unge, talentfulle spillere. De mistet kanskje sin viktigste offensive brikke til Real Madrid, så det blir spennende og se hvordan det vil påvirke laget. Det er også et pluss for oss at Götze er ute. Dette laget er proppfullt av energi og vinnervilje. Vi skal virkelig jobbe for poengene. Vi kan riktignok håpe på at Dortmund blir grepet av alvorets stund, og at debuten i CL hever deres skuldre. Jeg tror det vil bli avgjørende for kamputfallet at vi tidlig tar grep om kampen, jobber beinhardt og viser Dortmund hvem som er sjefen. Desverre er det lite så langt i sesongen som tilsier at vi skal gjøre nettopp det. Men vi må ha trua!

 

1-2 etter scoring av Walcott og Gervinho! COME ON YOU ARSENAL!!!!!!!!

 

Liker også meget godt denne lagoppstillingen, håper rett og slett dette laget starter. Det kommer til å bli meget tøft borte mot Dortmund, selvom de har startet relativt dårlig med to tap, en uavgjort og to seire. Siste kampen tap mot nyopprykkede Hertha. Det må riktignok sies at dette på ingen måte er deres debut i CL, da dem faktisk har vunnet CL på slutten av 90-tallet, men for dagens spillere er det vel deres debut, og vi kan jo håpe at de blir preget av alvoret, og at vi tar dem på "rutinen" :P

 

La oss håpe på seier, seier her vil gi et godt utgangspunkt videre, og selvtilliten vil øke.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i din vurdering. Det som er litt rart er at det virker som Wenger helt har skrinlagt en formasjon og spillestil som tross alt gav 49 kamper uten tap

Det virker for meg som om Wenger har sett seg blind på at vi SKAL kopiere "Barcelona" fotballen gjennom possesion og tekniske spillere. Noe som åpenbart ikke fungerer i Premier League når vi nå har gått uten å vinne en pokal siden 2005. Greit at vi valgte å gjøre en endring i spillertroppen ved å satse på unge spillere grunnet byggingen av ny stadion, men å endre spillestilen skjønner jeg absolutt ikke. Jeg er åpen for å ha 4-2-3-1 som basisformasjon, men ønsker en plan B for kamper hvor vi vet vi får trøbbel og der er en 4-4-2 formasjon løsningen. Bare se på Manchester lagene som eksempel, begge har startet sesongen i forrykende tempo, mye på grunn av uforutsigbarheten om de skal komme ut av tunnelen i 4-3-3 / 4-4-2 / 4-5-1. Om man skal kjempe på fire fronter må man kunne endre spillerstil etter motstanderen og spillerne man har til rådighet, så please Wenger, skaff deg en plan B!

Link to comment
Share on other sites

Filler! Sitter her min nye Mac. Kampen går på viasat sport, en kanal jeg ikke har på tv' en. Streaming går jo ikke på mac' en. Hva gjør jeg nå?

Har du iPhone eller iPad? Viaplay funker på disse, funker sikkert på Mac også.

 

Send meg PM med epostadresse hvis du vil ha gratiskode til viaplay

Link to comment
Share on other sites

Månedens bruker - du ble runner-up der. Så tenkte at du i disse valg-dager er i ferd med å smiske med den vanlige mann på forumet. *host*

 

Haha!

 

Forøvrig BE. Mulighet for å få ordnet en kampanjekode for meg også? In that case you'll have my vote! :P

Link to comment
Share on other sites

Troppen som reiser over til Dortmund:

Andrey Arshavin

Mikel Arteta

Yossi Benayoun

Marouane Chamakh

Johan Djourou

Gervinho

Kieran Gibbs

Lukasz Fabianski

Emmanuel Frimpong

Laurent Koscielny

Per Mertesacker

Ju Young Park

Andre Santos

Bacary Sagna

Alex Song

Wojciech Szczesny

Robin van Persie

Theo Walcott

 

Altså ingen Rosicky eller Ramsey. Vil det si at vi spiller med to deffansive pluss Arteta på midten? Eller skal vi faktisk få se om Wenger fortsatt husker 4-4-2 systemet?

Link to comment
Share on other sites

Troppen som reiser over til Dortmund:

Andrey Arshavin

Mikel Arteta

Yossi Benayoun

Marouane Chamakh

Johan Djourou

Gervinho

Kieran Gibbs

Lukasz Fabianski

Emmanuel Frimpong

Laurent Koscielny

Per Mertesacker

Ju Young Park

Andre Santos

Bacary Sagna

Alex Song

Wojciech Szczesny

Robin van Persie

Theo Walcott

 

Altså ingen Rosicky eller Ramsey. Vil det si at vi spiller med to deffansive pluss Arteta på midten? Eller skal vi faktisk få se om Wenger fortsatt husker 4-4-2 systemet?

Ingen Coquelin?

Link to comment
Share on other sites

Hadde eg bestemt hadde dette vore enkelt:

 

4-4-2

 

 

Wojciech Szczesny

 

 

Bacary Sagna - Per Mertesacker - Laurent Koscielny - Kieran Gibbs

 

 

Gervinho - Mikel Arteta - Alex Song - Andrey Arshavin

 

 

Robin van Persie - Theo Walcott

 

Amen.

Link to comment
Share on other sites

Månedens bruker - du ble runner-up der. Så tenkte at du i disse valg-dager er i ferd med å smiske med den vanlige mann på forumet. *host*

Jeg har fortsatt årets brukerpokalen i premiesamlingen min så månedens bruker skal du få, og fortjent er det.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hadde eg bestemt hadde dette vore enkelt:

 

4-4-2

 

 

Wojciech Szczesny

 

 

Bacary Sagna - Per Mertesacker - Laurent Koscielny - Kieran Gibbs

 

 

Gervinho - Mikel Arteta - Alex Song - Andrey Arshavin

 

 

Robin van Persie - Theo Walcott

 

Dette er selvmord i mine øyne. Våre backer er offensive. Våre kantspillere er ikke spesielt defensive. 4-4-2 på bortebane i CL mot et sterkt tysk lag? Get real :o

Link to comment
Share on other sites

Dette er selvmord i mine øyne. Våre backer er offensive. Våre kantspillere er ikke spesielt defensive. 4-4-2 på bortebane i CL mot et sterkt tysk lag? Get real :o

 

Et meget godt poeng. Det året vi kom til finalen i Champions Leauge, spilte vi 4-5-1 i alle de vanskelige bortekampene i tillegg til i finalen. Jeg er veldig åpen for 4-4-2, men mener som deg at dette vil være selvmord i de vanskelige bortekampene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...