Jump to content

Javel, what`s the verdict?


Chaz

Recommended Posts

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Song - Wilshere

Arteta

Walcott - RvP - Gervinho

 

Skal være en topp 4 elver det. la oss håpe skadesituasjonen utover blir fin for vår del

 

Da kan vi anta at dette er sånn omtrent de nest beste:

 

Fabianski

Jenkinson - Kos - DJ - Gibbs

Frimpong - Diaby

Yossi B.

Chamach - Park - Arshavin

 

Det vil altså si at vi spilte på OT med 3 førstevalg, 4 andrevalg og 4 tredjevalg. Det finnes ingen unnskyldning for 2-8, men jeg er langt mer positiv til stallen nå.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Song - Wilshere

Arteta

Walcott - RvP - Gervinho

 

Skal være en topp 4 elver det. la oss håpe skadesituasjonen utover blir fin for vår del

Svake punktet i første 11'n er helt klart Walcott. Kanskje Yossi hadde passet bedre der?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Svake punktet i første 11'n er helt klart Walcott. Kanskje Yossi hadde passet bedre der?

 

BE

Mot lag som parkerer bussen på Emirates skal man ikke se bortifra at både Benayoun og Arshavin kan være å foretrekke framfor Walcott. Har også forstått det slik at Benayoun har vært blandt de beste på Chelsea i sesongoppkjøringen så det kan tenkes han ender opp som førstevalg

Link to comment
Share on other sites

"The verdict" må være at det her på forumet ikkje er langt mellom ytterpunkta. Hudfletting den eine dagen, euforia den neste.. Men ingen skal i alle fall klage på engasjementet.

 

Eg trur det er lurt å ikkje spenne forventningane alt for høgt framover. Det er snakk om eit nesten eit halvt nytt lag som skal setje seg, som ikkje på nokon måte er samspelte, og der nokon i tillegg må takle ein overgang frå utanlandsk liga. At slike ting kan by på utfordringar framover er heilt naturleg. Det er ein av grunnane til at eg meiner ein fjerdeplass vil være rein bonus denne sesongen. Eg vil ikkje ha problem med ein 5-6 plass, så lenge eg ser teikn på at klubben er på rett veg. Og Arsenal har definitivt råd til å være utan Champions League ein periode. Så får det heller våge seg med nye rundar med hudfletting her og der.

 

Det eg tykkjer nesten er viktigare enn ein C.L.-plass, og som eg veldig gjerne vil sjå handfaste bevis på denne sesongen er fylgjande: Lagånd, kampvilje, stoltheit, samhald, blodsmak i munnen, knyttnevar oppi ansiktet, krampe i begge beina, sveitte trøyer, ein for alle og alle for ein. Og ikkje minst minst det å vise på bana at det å spele for og representere Arsenal er ei ære, og ikkje ei sur plikt ein gjer mot god betaling. Kort sagt, me treng fleire Wilshere'ar.

Kan du få banka dette inn i spelarane, Arsène, vert eg ein nøgd mann i mai. Uansett. Denne humla har fått suse i alt for mange år no.

Link to comment
Share on other sites

Trur ikkje Wenger sjølv er nøgd med vinduet, men eg trur han som meg føler at han fekk gjort det beste ut av det. Målet var nok å behalde både Cesc og Nasri, same kor naivt det høyres ut. Når det så vart klart at dei gjekk drøya nok dette fordi det var vikitg å skaffe nok cash, samt at ein ville ha erstattarar på plass. Diverre var nok dei fleste av dei spelarane Wenger såg for seg som erstattarar ikkje tilgjengelege denne gongen. Eg føler meg rimeleg sikker på at vi har vore i jamleg kontakt både med Lille, Rennes, Dortmund og Bolton for dei spelarane som har vore linka til oss. Svaret har nok vore "not for sale for any price", noko som har gjort at at Wenger har måtta nokre spelarar på nest øverste hylle. Når det er sagt meiner eg at alle dei kjøpa som er gjort virkar gode, og dei styrkar på dei posisjonane vi treng, det gir oss nødvendig rutine og også meir "guts"!

 

Enda vikitgare er at vi mest truleg sit att med eit bra overskot, og dermed har sjansen til å forsterke yttarlege i neste vindu!

 

Alt i alt er dette bestått. Vi er på ingen måte nokon tittellkandidat, men bør kunne kjempe heile vegen i forhold til ein fjerdeplass. Eg heng meg likevel på Good old Arsenal at vi treng først og fremst framgang på områder denne sesongen da eg meiner vi prestasjonsmessig og som eit lag har hatt stagnasjon og tilbakegang dei siste åra.

 

Så da er vi klar for at 11/12 sesongen kan starte også for vår del :)

Link to comment
Share on other sites

Lyon chairman Jean-Michel Aulas confirms on RMC Radio that Arsenal asked for Yoann Gourcuff on loan yesterday.

 

France Football say Arsenal did indeed bid over €30m for Lille's Eden Hazard. Lille were happy with deal but said it was too late to replace

 

Kicker say Arsenal did exactly the same with Mario Götze - bid over €35m - family, agent & club decided Mario too young to make switch

 

 

Hva skal vi si om dette stemmer? Arteta kan bli en god deal det, men når ikke helt opp til de nevnte over når det kommer til den store stjernesigneringen. Og både Gourcuff og Hazard ble igjen i sine klubber pga klubbene ikke rakk og erstatte de, visstnok. Som sagt før synes jeg vi er fantastisk klønete når det kommer til overganger. Selger våre største stjerner og ender opp med litt panikkhandling rett før det stenger. Vi skulle ha kvittet oss med Nasri med en gang og dermed hatt mye bedre tid til å finne den riktige erstattern. Defensivt så ser det bra ut. Kunne godt beholdt Eboue dog. Offensivt, tja. Men skal såklart gi Arteta og co en sjanse først

Link to comment
Share on other sites

Lyon chairman Jean-Michel Aulas confirms on RMC Radio that Arsenal asked for Yoann Gourcuff on loan yesterday.

 

France Football say Arsenal did indeed bid over €30m for Lille's Eden Hazard. Lille were happy with deal but said it was too late to replace

 

Kicker say Arsenal did exactly the same with Mario Götze - bid over €35m - family, agent & club decided Mario too young to make switch

 

 

Hva skal vi si om dette stemmer? Arteta kan bli en god deal det, men når ikke helt opp til de nevnte over når det kommer til den store stjernesigneringen. Og både Gourcuff og Hazard ble igjen i sine klubber pga klubbene ikke rakk og erstatte de, visstnok. Som sagt før synes jeg vi er fantastisk klønete når det kommer til overganger. Selger våre største stjerner og ender opp med litt panikkhandling rett før det stenger. Vi skulle ha kvittet oss med Nasri med en gang og dermed hatt mye bedre tid til å finne den riktige erstattern. Defensivt så ser det bra ut. Kunne godt beholdt Eboue dog. Offensivt, tja. Men skal såklart gi Arteta og co en sjanse først

 

HVIS det er hold i dette, så kan det forklares med hvorfor Benayoun ble hentet på lån. Mulig man forsøker igjen på en av de nevnte i Januar/tidlig sommer 2012 som erstatter for Benayoun - samt at man kanskje da fjerne noe mer "dødvekt" eller at noen andre unggutter viser seg som for lette for Arsenal sitt A-lag.

 

Jeg personlig er nemlig litt i tvil om Ramsey faktisk blir det helt helt store...

Link to comment
Share on other sites

Eg har stor tro på minst 2 av signeringene - Mertesacker og Arteta. Jeg har middels tro på Park og Santos. Jeg er skeptisk til Benayoun.. Men jeg vil ikke ønske meg noen ny spiller i deres sted før de har fått vist seg frem. Hvis i får Benayoun i den formen han var for Liverpool, så har vi en fantastisk spiller. Samtidig har vi en spillestil som passer "Yessi" bra. Når han i tillegg får gode spillere rundt seg som spiller samme type fotball, så kan dette bli meget bra!

 

Med de nyervervelsen vi har fått, så håper jeg egentlig at vi fortsetter i den formasjonen vi har gjort, alternativt spiller 4-4-2 på bortebane, samme "4-3-3" hjemme.

 

Hjemme:

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Santos

 

Wilshere - Song

 

Arteta

 

Gervinho - RvP - Benayoun

På hjemmebane så møter vi kompakte lag, og spillere som Walcott og Park tror jeg blir for enkle i sin spillestil fra start. De kan være flotte å få inn (spesielt Walcott) mot slutten hvor vi har ledelsen og kan true bakrom.

 

 

Borte:

 

Szzczesny

 

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Santos

 

Walcott - Arteta - Song - Gervinho

 

Park - RvP

 

Her burde vi også være "litt" mer defensive, men ha spillere som er raske fremover i banen med høy arbeidsmoral. Her håper og tror jeg Park kommer i sitt ess med asiatisk arbeidsmoral, nesa mot mål og gode løp. Walcott og Gervinho på hver sin kand med offensive backer som overlapper (Santos er visst veldig bra offensivt), samt at Gervinho og Walcott begge er gode på løp i bakrom. RvP er selvskreven...

 

JEg tror begge disse lagene kommer til å være dønn solide. Jeg håper vi kjører med 4-4-2 på bortebane, rett og slett fordi vi må bli litt mer kyniske, og jeg vil heller se et sterkere kontringsspill igjen, enn possesion fotball.

 

Totalt sett for hele overgangsvinduet så gir jeg Wenger 4 av 10.

For overgangsvinduet etter 8-2 tapet mot Manure gir jeg Wenger 8 av 10

Link to comment
Share on other sites

I deadline day tråden skrev jeg et innlegg om hvilke spillere jeg ønsket inn til våre svake posisjoner. Jeg håpet at det skulle bli store navn inn for å løfte entusiasmen for spillerne, laget og supporterne. Noen av de som kom inn kan sies å hjelpe på dette, blant annet Arteta og Mertesacker er kjente og store navn. Wilshere skrev på flere ganger på twitter at han håpet på Arteta ryktet var sant, samt at Benayoun var en "massive signing".

 

Vi fikk inn spillere i de posisjonene som jeg ønsket å forsterke, Mertesacker istedet for Cahill, Santos istedet for Baines, Arteta istedet for Sneijder, Benayoun istedet for Hazard og Park istedet for Benzema, riktige posisjoner bare litt andre navn. Av disse er det største spørsmålet om midtbanen vår er erstattet riktig etter salgene av Cesc og Nasri. Jeg er på en måte overraskende fornøyd siden vi fikk inn rutine for en gangs skyld. Det er liten tvil om at vi har talente i Wilshere, Ramsey og Frimpong, så når de nå får noen "eldre" spillere til å vise vei så tror jeg at vi allerede til neste sesong kommer til å dominiere Premier League. Guttene har blitt et år eldre, Arteta forsetter siden han skrev under for 4 år og samspillet må bare bli bra. Champions 2012/13!

 

Takk og pris for at styret ga Wenger frie tøyler på overgangsmarkedet til slutt.

 

As always, Wenger knows!

 

- 49 unbeaten!

Link to comment
Share on other sites

Må le av Jamie Redknapp sin dom av overgangsvinduet. Han skryter av sin far som har fått inn en kvalitetsspiller som Scott Parker, i tillegg til Friedel og Ade, men syns Wenger har gjort det dårlig fordi han ikke har kjøpt etablerte, britiske spillere. Makan til fjott!

Han presterer å si at Mertesacker er "decent in the air". Er det mulig? Det blir rett og slett for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Må le av Jamie Redknapp sin dom av overgangsvinduet. Han skryter av sin far som har fått inn en kvalitetsspiller som Scott Parker, i tillegg til Friedel og Ade, men syns Wenger har gjort det dårlig fordi han ikke har kjøpt etablerte, britiske spillere. Makan til fjott!

Han presterer å si at Mertesacker er "decent in the air". Er det mulig? Det blir rett og slett for dumt.

Engelske fotballeksperter tror ikke folk kan sparke fotball utenfor de britiske øyer. De har bestandig undervurdert resten av verden. Derfor de kun har 1stk VM seier

Link to comment
Share on other sites

Engelske fotballeksperter tror ikke folk kan sparke fotball utenfor de britiske øyer. De har bestandig undervurdert resten av verden. Derfor de kun har 1stk VM seier

Ja der sier du noe. Syns den "Britishness" faktoren han nevner er helt latterlig. Som om briter er noe mer arbeidsomme en tyskere/sør-koreanere etc. Er ikke vanskelig å forstå at han er sønnen til sin far. Gjøk!

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig å dømme overgangs vinduet da vi ikke vet hvordan de nye signeringene vil påvirke laget. Men mht Fabregas, Nasri og tidtspunktet av både salg og kjøp så er det langt ifra godkjent.

 

Når det er sagt så er jeg fornøyd med at Wenger har skaffet "riktig" type spillere, så får man håpe at han klarer å få det beste ut av dem!

 

Jeg tror de fleste av oss er enige om at vi er svekket fremover på banen men styrket bakover. Vi har fått mer rutine i laget, mens kvaliteten på laget ser mer ut som en 4 plass kandidat og ikke en gull kandidat på papiret. Men hva kan man gjøre når man konkurerer med lag som Chelsea, City og United?!

 

Tror det kan ta bra mange år før vi får se arsenal løfte premier league pokalen igjen, da pga lønnspolicy og Kroenkes 'self sustainable model'. Skal vi kunne konkurere så må nok Usmanov presse ut Kroennke eller en endring i filosofi.

 

Nå er det viktig at arsenal fansen støtter laget 100%, tror vi kan bite ifra oss.

 

Gir Wenger og Arsenal 5/10

Link to comment
Share on other sites

Da føler jeg at jeg omsider har landet etter en smått utrolig deadline day, og kanskje er i stand til å gi en mer edrulig analyse av Wengers innsats i sommer.

 

Jeg starter med det negative: Måten han håndterte sagaene til Fabregas og Nasri var mildt sagt kritikkverdig. Dette skulle ha vært avklart SENEST 15.juli. Handelen han fikk frem for Fabregas var skuffende (men forståelig), mens summen for Nasri var svært bra.

Forsterkningene skulle gjerne ha kommet 1,5 måned før, og blitt med på pre-sesaon, og det er jo opplagt at disse to punktene henger sammen.

 

På den positive siden, så man man sette opp det faktum at vi har fått akkurat en slik stopper vi har etterlyst. Forsvarsfireren har blitt styrket noe som varmer en gammel stoppers hjerte. Med unntak av United kampen syns jeg forsvaret har sett mer kompakt ut på lenge, så det er tydelig noe som har vært i fokus i sommer. Ellers har vi blitt kvitt mye daukjøtt og hentet inn frisk og spennende ungdom, sammen med noen rutinerte travere. Jeg vil tro at vi har en langt mer motivert tropp nå, enn det vi hadde for tre måneder siden.

 

Wenger har nå også vist at han ikke er redd for å gjøre grep når det trengs. Det kan spekuleres mye i maktbalansen Wenger - Styret, men det er ihvertfall noe som har løsnet. Og godt er det. Mange hadde nok sett for seg en mer spektakulær midtbanesignering, men alt i alt så kom vi godt ut av det, velger nå ihvertfall jeg og tro. Wenger har kommet positivt ut av handelsbalansen denne sommeren og det er jo også noe å ta med seg inn i en ny sesong.

 

Alt i alt så tror jeg vi er sånn ca status quo; svekket fremover, styrket bakover. Men dette er kun på papiret. Måten vinduet stengte på tror jeg har tatt med seg mye positivt inn i spillergruppa, og usikkerheten rundt Nasregas har nok blitt erstattet med entusiasme.

Dersom det sprer seg en defensiv trygghet i laget tror jeg det kan være noe som vil bygge opp under mer kvalitet i angrepsspillet. Da kan de offensive spillerne spille med lavere skuldre, og fokusere 100% på sine arbeidsoppgaver.

 

Pluss i boka:

-Wenger tar tak når det trengs

-Mertesacker

-Entusiasme, flott illustrert av Wilsheres twitter aktivitet

 

Minus i boka:

-Mye surr og usikkerhet

-Prisen på Cesc

-Mangel på midtbane av aller ypperste klasse.

 

Hadde våre fem siste kjøp vært spredt over en hel sommer hadde jeg gitt 6/10, men siden jeg fortsatt kjenner deadline-day rusen så gir jeg 7/10 (beklager, trodde jeg var edru nok, men tydeligvis ikke ;) )

Link to comment
Share on other sites

Er missfornøyd med at salgene av Cesc og Nasri skjer i august, dette burde blitt fikset mye tidligere. Med tanke på kjøpene er jeg fornøyd, men syns også de burde kommet minst en måned tidligere. Mertesacker er en fantastisk signering, god alder og masse med rutine. Han vil vi få god nytte av! Arteta har jeg som nevnt tidligere på forumet sansen for, ble meget glad når han kom inn. Klarer vi å holde han skadefri har vi en ypperlig playmaker, ikke Cesc klasse, men det kan ikke forventes. Benayoun og Park gir oss god bredde offensivt, og jeg har troen på at begge de to kan gjøre det godt. Begge har også rutine, og Benayoun vet hva det handler om i toppen av PL. Venstreback Santos har jeg rett og slett ikke sett spille, men Brasil har produsert gode venstrebacker før de. Jeg tror, selv om vi har mistet verdens beste midtbanespiller og en habil midtbanespiller, så er vi et bedre lag nå. Tror det kryr av sultne gutter som virkelig har lyst å vise seg fram. Vi har også en Arteta som aldri har spilt i CL før og det kribler i føttene for å entre den store scenen. Men pga. mye tull gjennom sommeren, mye usikkerhet og at 5 av signeringene kommer i løpet av de 2 siste dagene blir det en grei:

 

6/10

Link to comment
Share on other sites

Det skjedde vedig mye i siste stund. Og det er vel mulig å stille spørsmålstegn ved det. Var det nødvendig?

Wenger mente nok det. Ønsket ikke handle før Fabregas og Nasri var avklart. Og avklaringer der kom veldig sent. Wenger var vel usikker på om han vill få beholde en eller begge av disse spillerne. Og styret vurderte nok også at de ville få mest mulig utbytte ved å vente med salg. Om de hadde blitt så tror jeg ikke vi hadde fått så mange flere spillere til klubben enn det vi hadde; Gervinho, Carl, Campbell og Chamberlain.

Tror det ville vært smart å selge tidligere, de ville bort og ingen er uerstattelige. Og dette ser det ut til at forumet er ganske samstemte i.

Og så blir spørsmålet, om mitt ressonnement holder så nogenlunde; hva ville jeg hatt i Arsenaltroppen 1.september.

Fabregas, Clichy, Nasri, Traore og de som dro eller Artata, Santos, Mertesacker, Park, Gervinho, og alle som kom.

Jeg tror jeg ville valgt de som kom. Så Wenger og Arsenal har gjort det ganske bra. Må jo bli bedre enn middels som må være 5.

Velger 6 eller 7 av 10. Det må bli 6,5/10 da.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...