Jump to content

Park Chu-Young


bergkampje

Recommended Posts

 

Mon tro hva han presterer på trening når han enda ikke har spilt noe særlig for førstelaget...

 

Det som er smått utrolig er at han er milevis bedre enn Chamakh i hver bidige reservekamp han spiller, men allikevel så får han ikke et innhopp på benken engang. Lurer på hva Chamakh gjør på treninger? Må jo være dritgod.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Det være noe mer bak grunnen til at Park ikke har fått spille mer enn det han har gjort. Scorer veldig mye for Sør-Korea og var ikke akkurat ueffen foran mål for Monaco heller. Virker som om det er noe "ondt" blod mellom han og Wenger. Muligens handlet det om militærtjenesten som det plutselig ble snakk om like etter overgangen ble offisiell?

Link to comment
Share on other sites

Det være noe mer bak grunnen til at Park ikke har fått spille mer enn det han har gjort. Scorer veldig mye for Sør-Korea og var ikke akkurat ueffen foran mål for Monaco heller. Virker som om det er noe "ondt" blod mellom han og Wenger. Muligens handlet det om militærtjenesten som det plutselig ble snakk om like etter overgangen ble offisiell?

Militærtjenesten var det snakk om helt siden Wenger signerte han så jeg nekter å tro det har noe med den å gjøre. Jeg tror det handler mer om at Park er en poacher på samme måte som Eduardo Da Silva var, en spiss som blir for liten og veik til å fungere optimalt som spiss i en formasjon med en spiss. Spørsmålet er hvorfor Wenger ikke da valgte å spille med to spisser en eneste gang i løpet av sesongen.. Skal også sies at målene han scoret for Monaco var i Ligue 2 og målene for landslaget er mot lag som New Zealand under 23...

Link to comment
Share on other sites

Militærtjenesten var det snakk om helt siden Wenger signerte han så jeg nekter å tro det har noe med den å gjøre. Jeg tror det handler mer om at Park er en poacher på samme måte som Eduardo Da Silva var, en spiss som blir for liten og veik til å fungere optimalt som spiss i en formasjon med en spiss. Spørsmålet er hvorfor Wenger ikke da valgte å spille med to spisser en eneste gang i løpet av sesongen.. Skal også sies at målene han scoret for Monaco var i Ligue 2 og målene for landslaget er mot lag som New Zealand under 23...

 

Den infoen kom ut dagen etter han hadde signert for oss tydeligvis. Så da er vel ikke det problemet, men et eller annet er det hvertfall. Når man har en såpass målfarlig spiller som Park tilgjengelig så burde han blitt kastet innpå i kamper hvor vi trengte et mål fremfor Chamakh.

 

Når det gjelder målene for Monaco så var de fortsatt i Ligue 1 når Park spilte der og de 13 målene han scoret var den sesongen Monaco rykket ned forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Har heller aldri skjønt hvorfor ikke Park har fått prøve seg noe mer. Det lille jeg har sett av ham i reservelagskamper og i ligacupen synes jeg ikke har vært så aller værst og i hvert fall langt bedre enn Chamack. Han er en god link-up spiller, og har veldig god avslutningsteknikk og flink tilmå finne plass inne i boksen. Håper han gjør det bra i OL og at han enten får litt mer spilletid kommende sesong eller blir solgt slik at vi får igjen noe for ham. Har sansen for spilleren så ingenting hadde gledet meg mer enn at han blir, får tillit av Wenger og tilbakeviser alle kritikerne.

 

Forøvrig håper jeg inderlig at AW legger opp til mer variasjon i formasjon og taktikk i år. Mener det har bært vår srørste svakhet de siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Har heller aldri skjønt hvorfor ikke Park har fått prøve seg noe mer. Det lille jeg har sett av ham i reservelagskamper og i ligacupen synes jeg ikke har vært så aller værst og i hvert fall langt bedre enn Chamack. Han er en god link-up spiller, og har veldig god avslutningsteknikk og flink tilmå finne plass inne i boksen. Håper han gjør det bra i OL og at han enten får litt mer spilletid kommende sesong eller blir solgt slik at vi får igjen noe for ham. Har sansen for spilleren så ingenting hadde gledet meg mer enn at han blir, får tillit av Wenger og tilbakeviser alle kritikerne.

 

Forøvrig håper jeg inderlig at AW legger opp til mer variasjon i formasjon og taktikk i år. Mener det har bært vår srørste svakhet de siste sesongene.

 

Må være surt for enkelte spillere. De spiller jevnt og trutt, selges til en større klubb, ebber sakte ut og det var den karrierren.

Det er ikke enkelt å sitte langt utenfor eller i beste fall bakerst på benken.

Kan bare spekulere i hva som ville skjedd om spilleren hadde fått mer tillitt.

Link to comment
Share on other sites

 

Kan bare spekulere i hva som ville skjedd om spilleren hadde fått mer tillitt.

 

Kune ikke vært mer enig. Vi vet jo alle hvor viktig selvtillitt er i fotball, og hvordan en spiller kan endre seg i løpet kort tid. Både i positiv og negativ forstand. Viera og Henry er vel fremragende eksempler på dette i positiv forstand. Synes synd på spillere som Park som virker profesjonell og alltid har vært godt likt i klubbene han har spilt og hos oss virker han som "Viggo Venneløs" og helt utafor og uten sjanser til å vise seg frem.

Link to comment
Share on other sites

Så kan man spekulere i hva han gjør på treningsfeltet og i klubben ellers for å få flere sjanser på laget. Det er mange spørsmålstegn.

 

Tror han hadde uflaks med timingen som han kom til klubben i. Chamakh raknet helt i det Van Persie ble skadefri og scoret som om det var en naturlig kroppsfunksjon, Park kom aldri i gang. Det er kanskje prisen å betale for en spiller i så god form som ikke vil være et sekund borte fra banen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Scoret igjen da Sør-Korea vant 2-1 mot Sveits

 

Spiller alltid bra og scorer mye på landslaget, men spiller aldri i Arsenal.

Skjønner fortsatt ikke hvorfor Wenger har kjøpt han hvis han ikke har tenkt å bruke han overhodet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har bekreftet at Park er ferdig i Arsenal.

 

 

Despite Wenger’s denials, the Gunners will continue their pursuit of Santi Cazorla and Nuri Sahin and the manager expects Nicklas Bendtner, Sebastian Squillaci and Ju Young Park to leave the club, which would create space within the 25-man squad for new signings.

'Bendtner, Squillaci and Park will be on their way to go somewhere,' said Wenger on Sunday. 'Arshavin, it depends. We have to sit together and talks. He could still have a future at the club.'

 

Tror nok Park går inn under kategorien "bomkjøp".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Park Chu Young på mulig lån til Celta de Vigo, noen som vet noe mer info rundt dette?

 

Skal være opsjon på kjøp også etter det jeg har hørt. Han skal ha avslått et tilbud fra midt-østen en plass senere denne sommeren. En kresen Asiater med andre ord...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Han er jo en fox ut av en annen verden... Det ser man på landslaget hans også..

 

En målfarlig spiller hvertfall. Skjønner absolutt ingenting om hvorfor han ikke fikk en eneste skikkelig sjanse på å vise seg frem. Var milevis foran Chamakh på reservelaget også, men allikevel ble alltid Chamakh valgt fremfor han.

 

Et av de rareste kjøpene Wenger har gjort i min bok..

Link to comment
Share on other sites

Regner med Wenger som har sett Park på treningsfeltet hver dag over en hel sesong har en god grunn for hvorfor han ikke fikk spille mer.

 

Gjør ikke kjøpet noe merkeligere av den grunn. Wenger visste jo hva han kjøpte? Og det hjelper vel fint lite hvis Chamakh presterer på trening, men faller totalt igjennom i en ekte kamp til og med når han spiller for reservene..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...