Jump to content

Park Chu-Young


bergkampje

Recommended Posts

Det skrives mye fornuftig her nå. Jeg er enig i at det er fornuftig å se på alle sommerkjøpene samlet og da kommer Wenger veldig sterkt ut. Arteta har vært god som forventet og Park har ikke vært fullt så god, forsåvidt også som forventet. Resten har vært vesentlig bedre enn deg jeg forventet.

 

Selv om det sikkert ikke er ment bokstavelig, så liker jeg ikke å kalle denne kjøpsrekken for panikkjøp. Vi solgte tross alt spillere for mer enn vi kjøpte for og det sa seg selv at det ville komme nye inn etter hvert. Med Wenger betyr "etter hvert" så sent som overhodet mulig. Det er forsåvidt greit, men denne sesongen kostet det oss nok noen poeng. Jeg er imidlertid overbevist om at det ikke var disse poengtapene som førte til spillerkjøpene.

 

I tillegg er det greit å se Parks egen Arsenal-karriere i et litt lengre tidsperspektiv. Jeg tror nok vi skal få bruk for ham etter hvert, på en eller annen måte.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply
I tillegg er det greit å se Parks egen Arsenal-karriere i et litt lengre tidsperspektiv. Jeg tror nok vi skal få bruk for ham etter hvert, på en eller annen måte.

 

Den karrieren har ikke så veldig langt perspektiv. Sommeren 2014 skal han patruljere grensen i nord. Vel, han kan jo få med seg to sesonger da ......

Link to comment
Share on other sites

Som det sikkert er skrevet tusen ganger på forumet her, er det langt fra sikkert at han må i militæret. Flere av Sør-Koreas spillere har sluppet unna pga deres status i hjemlandet. Navnebror Park i Manchester United er et godt eksempel på det. Vi må huske på at Park Chu-Young er kaptein på Sør-Korea, og han har stor status i hjemlandet. Om han innen 2014 har fått en sjanse til å spille seg inn i varmen, og tar vare på den, så er jeg sikker på at Sør-Korea ikke innkaller sin største stjerne, tvert i mot.

 

Spiller han seg ikke inn, så skal han bare dra i militæret for min del.

Link to comment
Share on other sites

The problem here is a South Korean military service. Park has a compulsory two-year military service requirement hanging over his head, and whilst many of his countrymen are able to defer their enrollment for some years, by the age of 28 they are required to fulfill their national responsibilities. Based on current Korean laws, an athlete can only earn an exemption from military service if he wins a medal in the Olympics or a gold medal at the Asian Games. Accordingly, Park's only real chance at avoiding his conscription will be if South Korea win a medal at the 2012 London Olympics.

Link to comment
Share on other sites

Da får vi heie på Sør-Korea i OL? Eller? Det er jo slett ikke sikker Park engang blir med på OL-laget til Sør-Korea. Den troppen skal bestå av u-23 spillere, men det kan også brukes maks 3 spillere over 23 år. Om Park ikke får spilletid fram mot OL, så er det jo slett ikke sikkert han blir en av disse tre.

Link to comment
Share on other sites

Ah, takk for oppklaringen. Uansett så tror jeg ikke Sør-Korea har en eneste sjanse der. Storbrittanias lag kan feks bli slik:

 

Hart

Walker-Jones-Smalling-Gibbs

Ramsey-Rodwell

Henderson-Wilshere-Bale

Rooney

 

Brasil er ganske heftige de også, med Neymar, Lucas Moura og den gjengen der. Uansett ble dette bare sinnsykt off-topic, så vi lar den ligge med dette. Lurer på hva folket i Sør-Korea tenker når deres beste idrettsutøvere blir sendt i militæret...

Link to comment
Share on other sites

VM-laget til Sør-Korea i 2002 vant ikke, men det var også en stor nok bragd til at samtlige på det laget slipper unna.

 

Sant, men poenget er at det krever noe ekstraordinært. Så sommeren 2014 er det med stor sansynlighet slutt. At det ikke er det er i alle fall kun teori.

Link to comment
Share on other sites

Nå må han først få prøvd seg skikkelig så vi får se om han i det hele tatt vil bli noe savn før vi diskuterer mulighetene for å utsette militærtjenesten hans. Hvem vet, kanskje blir han aldri noen suksess for oss og blir solgt lenge før 2014...

Ja han må få prøve seg litt over tid.

Kan ikke skjønne at det er så mye grunnlag for å dømme han som tendensen er her inne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg tror han kan bli en viktig squadplayer for oss neste sesong om han fortsetter å jobbe og ikke blir lei av å måtte vente på sjansen. Etter det jeg har sett av ham har han kvaliteter vi kan trenge. Rask, smarte bevegelser, bra skudd/avslutninger og jobber som regel bra både offensivt og defensivt

Link to comment
Share on other sites

Synes han virker direkte svak, han er kanskje en fox in the box, men nesten alt annet han gjør på banen er feil, hjelper lite å være Nistelrooy foran kassa om du er dårlig i det oppbyggende spillet og ikke kommer til sjanser.

De kampene jeg har sett av ham i Arsenal så langt har han gjort mye riktig på banen. Flink til å finne medspillere, men blir ikke brukt av medspillerne ofte nok. Han går på gode løp, men altfor sjelden ser/bruker medspillerne han. I tillegg kommer han til sjanser, og tør å skyte fra flere forskjellige posisjoner. Han har enda ikke funnet seg til rette, og heller ikke fått nok sjanser til å vise seg særlig frem på A-laget. Og jeg er langt fra uenig i at han er noen særlig fox-in-thebox heller. Iallefall ikke samme type som van Diver. Park er mer en bakromsspiss der van Diver var en møtende spiss som spilte ballen ut på kant for deretter å finne seg plass i boksen.

 

Se også litt på disse skrytevideoene på youtube(ja, jeg vet de som regel er dårlig målestokk) hvordan han beveger seg.

Godt mulig Wenger har vært forsiktig med å bruke ham så langt denne sesongen pga at fysikken ikke er helt PL-klasse enda, og at RvP har vært i storform og skadefri. Men jeg tror, som sagt, at Park kan bli en veldig god squadspiller for oss neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Scoret igjen for reservene i en kamp bak lukkede dører (var rykter om at Wilshere skulle spille, men dette stemte ikke). Hvorfor han ikke får sjansen fremfor Chamakh er for meg bare uforståelig. Chamakh spiller forøvrig i samme reservekampen, men har visstnok vært like rævdårlig som han har vært helt siden november 2010. Har fortsatt tilgode å score for reservene engang selv om han har hatt mange store sjanser..

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Stefan! Skjønner det virkelig ikke, Park scorer hyppig for reservene, Chamakh scorer aldri. Synd fordi jeg har stor sans for Chamakh, men han er dessverre langt ifra god nok. Gi Park sjansen nå, for sånn som det ser ut er han et av tidenes merkeligste kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Stefan! Skjønner det virkelig ikke, Park scorer hyppig for reservene, Chamakh scorer aldri. Synd fordi jeg har stor sans for Chamakh, men han er dessverre langt ifra god nok. Gi Park sjansen nå, for sånn som det ser ut er han et av tidenes merkeligste kjøp.

 

 

Jeg har alltid sagt til kompisene mine at Park er en "draktselger" i Asia og ikke noe mer (akkurat som Inamoto var), men jeg håper inderlig at jeg tar feil!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...