Jump to content

Park Chu-Young


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply
Link to comment
Share on other sites

Avslutning 1 og 3 er meget bra, 2ern er vell det man må kunne forvente. Deilig å se at han ihvertfall ikke har headingsvegring, kan bli fint det med Santos og Sagna innlegg på hodet til Park som er såppas rask til å løpe seg fri i boksen. Det skal vell også sies, som du var inne på at ingen av disse sjansene ville han kommer så lett til i Premier League. Men at han kommer til Arsenal med godfølelsen har mye å si!

 

Hadde jo vært en drøm å få sett Arsenal i 4-4-2 med Park og Van Persie på topp! Får bare krysse fingrene for at Wenger ikke ser på Park som en ving, som han prøvde med Nicklas, Eduardo, Vela osv. Det pleier sjeldent å fungere særlig godt, da man skal være meget godt drilla på løp om man skal klare å komme i gode scoringsposisjoner.

 

Dette blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

Får håpe han tar med seg landslagsfølelsen til Arsenal. Den gleden han viser når han scorer er fantastisk å se på. Denne fyren vil spre moral med sin innsats og vilje. Jeg gleder meg til å se han i Arsenal-drakta. Kan kanskje minne oss litt om Eduardo?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er signeringene vi har gjort de siste 2 dagene du sikter til, så skjønner jeg ikke hva du snakker om!

 

Arteta blir snart 30, men han har en 4 årskontrakt. 4 år er ikke kortsiktig.

Per er 26, enough said

Santos er også i sin beste alder

Park skal muligens i militærtjeneste om 1,5 år, så ja det kan anses som kortsiktig. Så sant han ikke får fritak da

Og ja, Benayoun er en kortsiktig løsning.

 

Men hva med signeringene av Campbell, Chamberlain, Jenkinson? Gervinho er jo også i sin beste alder.

 

Park er en signering som først og fremst virker tiltrekkende for det asiatiske publikum. Han kommer ikke til å spille mange kampene. 2 år på benken.

Benayoun er kortsiktig.

Santos lærer ikke språket over natten. Hvordan i huleste skal han kunne samhandle med resten av forsvaret? Håper jeg tar feil, men tipper han får et kort opphold i klubben.

Arteta er den signeringen jeg er mest spent på. Han bør slå til umiddelbart, for han er på toppen av karrieren. Ramsey får muligheten til å vokse inn i rollen, og lære av Arteta. Arteta er kortsiktig!

Signeringen av Per er IKKE kortsiktig. Ok kjøp, men jeg forstår ikke hvorfor ikke Wenger smalt noen pund ekstra i bordet og hentet Cahill. Uforståelig!

Gervinho blir en hit!

Unguttene ser ok ut, men det er altfor tidlig å si.

Link to comment
Share on other sites

Libanon har vel ikke den beste forsvarsrekka heller. En kamp i Premier League vil vise om denne karen har kløkt og målteft.

 

Helt klart, men avslutningsteknikken på mål 1 og 3 lover bra. Glitrende mål !

 

http://www.talksport.co.uk/magazine/virals/2011-09-02/video-why-arsenal-signed-him-park-chu-young-scores-hat-trick-south-korea?

Link to comment
Share on other sites

Signeringen av Per er IKKE kortsiktig. Ok kjøp, men jeg forstår ikke hvorfor ikke Wenger smalt noen pund ekstra i bordet og hentet Cahill. Uforståelig!

Nei det skjønner ikke jeg heller. Hvorfor betale £10 mill(?) for en stopper av ypperste klasse, når vi kunne betalt £5-6 til for Cahill, en spiller som aldri har spilt VM,EM eller CL? Det blir for meg en gåte :lol:

Link to comment
Share on other sites

Park er en signering som først og fremst virker tiltrekkende for det asiatiske publikum. Han kommer ikke til å spille mange kampene. 2 år på benken.

Benayoun er kortsiktig.

Santos lærer ikke språket over natten. Hvordan i huleste skal han kunne samhandle med resten av forsvaret? Håper jeg tar feil, men tipper han får et kort opphold i klubben.

Arteta er den signeringen jeg er mest spent på. Han bør slå til umiddelbart, for han er på toppen av karrieren. Ramsey får muligheten til å vokse inn i rollen, og lære av Arteta. Arteta er kortsiktig!

Signeringen av Per er IKKE kortsiktig. Ok kjøp, men jeg forstår ikke hvorfor ikke Wenger smalt noen pund ekstra i bordet og hentet Cahill. Uforståelig!

Gervinho blir en hit!

Unguttene ser ok ut, men det er altfor tidlig å si.

Enig i noe av det du skriver.

Park vil bli nyttigere og bedre enn det du forutser.

Fotballspråket er da ikke komplisert. De proklamerer ikke dikt til hverandre eller diskuterer politikk.

Link to comment
Share on other sites

Signeringen av Per er IKKE kortsiktig. Ok kjøp, men jeg forstår ikke hvorfor ikke Wenger smalt noen pund ekstra i bordet og hentet Cahill.

 

I mine øyne er du fullstendig ute på glattisen med denne påstanden. Mertesacker står ikke noe som helst tilbake for Cahill. Han har en rutine som Cahill foreløbig bare kan drømme om. Du får ikke 75 landskamper for Tyskland uten å være en midtstopper av ypperste kvalitet. Han har erfaring fra CL, EM og VM. Hva f*** har Cahill å vise til? Kjenner jeg begynner å bli mektig lei av denne hypen rundt Cahill.

 

Arsenalsupporterne har kritisert Wenger for å hente inn for lite rutine. Alle kjøpene de siste to dagene før overgangsvindet stengte er spillere med masse rutine. Nå får Wenger kritikk for å tenke kortsiktig? Jommen sa jeg smør

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er du fullstendig ute på glattisen med denne påstanden. Mertesacker står ikke noe som helst tilbake for Cahill. Han har en rutine som Cahill foreløbig bare kan drømme om. Du får ikke 75 landskamper for Tyskland uten å være en midtstopper av ypperste kvalitet. Han har erfaring fra CL, EM og VM. Hva f*** har Cahill å vise til? Kjenner jeg begynner å bli mektig lei av denne hypen rundt Cahill.

 

Arsenalsupporterne har kritisert Wenger for å hente inn for lite rutine. Alle kjøpene de siste to dagene før overgangsvindet stengte er spillere med masse rutine. Nå får Wenger kritikk for å tenke kortsiktig? Jommen sa jeg smør

 

+1

 

Jeg har slitt stort med å forstå denne voldsomme hypen rundt Cahill eller Samba for den saks skyld. Den eneste stopperen fra pl som jeg anså som en realistsk target stakk selvfølgelig svina av med, nemlig Phil Jones.

 

Jeg syns engelskmenn er litt morsomme i alle år har jeg hørt gnål om at de innehar en merkelig egenskap som visstnok kalles english grit. Praksis har vel vist for lenge siden at det er vrøvl og at andre nasjoners spillere ofte er bedre og sannlig kan ikke-britene trøkke til de også. Det siste halmstrået er visstnok at det av en eller annen mystisk grunn er nødvendig med en britisk stopper for å vinne pl. Innerst inne vet de nok at det er vrøvl det også. De får fable videre om dette hvis de ønsker det, jeg ønsker bare en glitrende stopper og håper vi har funnet ham i Tyskland denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Fullstendig enig med Tapapa og Kim.

 

Ikke glem en annen viktig ting. Vi har fått noe vi har etterlyst lenge nå.

Ledertyper! Fire av disse er kapteiner for landslag el klubblag, og noe vi

har manglet lenge.

Som jeg ser det har ikke Wenger skaffet oss det ypperste av alt her,men

erfaring og lederegenskaper, og ikke minst en midtstopper jeg har etterlyst lenge.

Det har han fiksa.

Jeg tror stopperparet Mertersacker- Vermaelan kan bli det beste stopperparet

vi har hatt på lang lang tid.

Brasiliansk samba på backen....kan bli herlig.

Nei,akkurat her syns jeg Wenger fortjener ros.

 

Så får heller ekspertkommentatorene syte over hvor god Cahill er.

Jeg tror Mertersacker er mer løsningen på våre stopperproblemer

enn Cahill kunne blitt.

Men det er nå kun min mening.

Link to comment
Share on other sites

Mye vil ha mer, og fanden vil ha fler. Personlig er jeg svært fornøyd med Wengers kjøp. Han viser at han fortsatt kan kombinere god butikk med kvalitetsspillere. Han viser også at han kan fravike sine prinsipper og hente inn rutinerte ledertyper, noe vi har ropt etter i flere år nå. Når vi får det som vi vil, ja da skal vi ha enda mer.

Link to comment
Share on other sites

Mye vil ha mer, og fanden vil ha fler. Personlig er jeg svært fornøyd med Wengers kjøp. Han viser at han fortsatt kan kombinere god butikk med kvalitetsspillere. Han viser også at han kan fravike sine prinsipper og hente inn rutinerte ledertyper, noe vi har ropt etter i flere år nå. Når vi får det som vi vil, ja da skal vi ha enda mer.

 

Vi fikk jo ikke Hazard... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

.Så får heller ekspertkommentatorene syte over hvor god Cahill er.

Jeg tror Mertersacker er mer løsningen på våre stopperproblemer

enn Cahill kunne blitt.

Men det er nå kun min mening.

Artig det du tar opp her, "ekspertene" er jo folk som Lundekvam som sannsynligvis ikke har tid til å se noe annen fotball enn den Premier League fotballen han må følge. Mitt tips er at han har sittet å slått terning for å bedømme om hvem som er best, og så passer han seg bare for å ikke være for definitiv(Selv om Claus sitter på fakta kommer det alltid ut nølende slik at han kan ta det tilbake og han står aldri på sitt.) Dette ble mest kritikk av Lundekvam, men de andre i ekspertstudioet til tv2 har nesten like store problemer med å være saklige som han. De andre ekspertene er jo for det meste engelskmenn som ser lite fotball utenfor øya og vil ha britiske spillere i enhver klubb.

Link to comment
Share on other sites

Artig det du tar opp her, "ekspertene" er jo folk som Lundekvam som sannsynligvis ikke har tid til å se noe annen fotball enn den Premier League fotballen han må følge. Mitt tips er at han har sittet å slått terning for å bedømme om hvem som er best, og så passer han seg bare for å ikke være for definitiv(Selv om Claus sitter på fakta kommer det alltid ut nølende slik at han kan ta det tilbake og han står aldri på sitt.) Dette ble mest kritikk av Lundekvam, men de andre i ekspertstudioet til tv2 har nesten like store problemer med å være saklige som han. De andre ekspertene er jo for det meste engelskmenn som ser lite fotball utenfor øya og vil ha britiske spillere i enhver klubb.

 

Veldig enig med deg, de eneste som jeg tror virkelig har peiling av TV2-gutta er Kasper Wikestad og Alexander Schau. Begge to elsker virkelig fotball og følger med på det meste de får med seg. Selv om sistnevnte kan virke en smule useriøs...

Tror ikke vi skal avskrive verken Chu-Young, Santos eller Mertesacker før vi har sett dem i noen PL-kamper. Var vel ikke mange som hadde hørt om Vermaelen før han signerte ;)

Link to comment
Share on other sites

Park er en signering som først og fremst virker tiltrekkende for det asiatiske publikum. Han kommer ikke til å spille mange kampene. 2 år på benken.

 

Det syns jeg var en spenstig uttalelse. Har du sett han spille? Alle skal få ha sin mening, men her er jeg uenig med deg ;) Han gjorde det svært godt i Monaco ifjor og virker å ha langt flere stringer å spella på en Chamakh. Videre er han i sin beste alder, han er målfarlig og kreativ, han har internasjonal erfaring og jobber som ei bikkje. Jeg er veldig spent på hvilken posisjon han skal bekle (leste at han på ingen måte er en kantspiller), men tror ikke han står spesielt mye tilbake for Arshavin, nevnte Chamakh, Walcott, A-OC, m.fl.

 

Benayoun er kortsiktig.

 

De fleste lån er isolert sett kortsiktige. Men hvem vet, Chelsea har antageligvis ikke bruk for han mer og kanskje vi ser Bønna på Emirates i 2-3 sesonger? Skal ikke feie under et teppe at Yossi ikke akkurat var førstevalget mitt, men ser ikke bort ifra at dette kan være et lurt trekk fra Wenger. Vi får avlastet våre unge spillere, neste sesong har de flere kamper under beltet, de har vokst og står bedre rustet til å levere på et høyt nivå week-in-week-out. Tenker da på A-OC, Ramsey, Wilshere, Frimpong(ed), Coq, m.fl

 

Santos lærer ikke språket over natten. Hvordan i huleste skal han kunne samhandle med resten av forsvaret? Håper jeg tar feil, men tipper han får et kort opphold i klubben.

 

Er selv veldig spent på brassen, men tror mere det står på om han klarer å tilpasse seg det høye tempoet og den fysiske biten av PL. Språket ser jeg ikke på som noe stort problem, det er jo ikke som at forsvaret vårt prater så voldsomt mye med hverandre og er så godt samhandlet fra før av :-| Jeg er kjempefornøyd med Wengers helomvendig (sa han ikke ville kjøpe v.back) og det viktigste synes jeg var at vi fikk inn en som har rutine og rett og slett er en god fotballspiller. Og det har jeg god tro på at Santos er. Han lærer nokså fort det grunnleggende i "fotballspråket" og får forhåpentligvis gode direktive av TV5 og Per! Edit: Glemte fantastiske Bac!

 

Arteta er den signeringen jeg er mest spent på. Han bør slå til umiddelbart, for han er på toppen av karrieren. Ramsey får muligheten til å vokse inn i rollen, og lære av Arteta. Arteta er kortsiktig!

 

Overrasket over denne signeringen, men veldig positivt at han har mange sesonger med PL i ryggsekken. Minuset er skadehistorikken. Han fikk (noe sjokkerende) en 4-års kontrakt, det synes jeg var veldig gledelig, så skjønner ikke helt hvordan du kan si at han er kortsiktig. Videre er han ikke en som avhenger så mye av fysikken. Han har et klokt fotballhode, gode pasninger og kan meget vell holde koken til han er 33 etter min mening. Vi har da etterlyst rutine? Nei, Arteta er jeg veldig fornøyd med :) En spiller Ramsey, Wilshere og co kan lære av til de en dag kan bære Arsenals midtbane på egenhånd !

 

Signeringen av Per er IKKE kortsiktig. Ok kjøp, men jeg forstår ikke hvorfor ikke Wenger smalt noen pund ekstra i bordet og hentet Cahill. Uforståelig!

 

Per tror jeg er et klassekjøp, og i likhet med de ovenfor ser jeg ikke helt logikken i hvorfor vi skulle brukt 8-10 mill ekstra på Cahill når Mertesacker regelrett knuser Cahill hva gjelder sin Curriculum Vitae. Vil faktisk våge meg til å påstå at Per fort kan bli den viktigste signeringen til Wenger på mange år. Time will tell.

 

Når det gjelder ledertyper som bl.a mmaelan snakket om er jeg ikke så opptatt av at flere av de vi hentet er kapteiner for sine respektive landslag. Jeg tror ikke det gjør dem til de ledertypene vi etterlyser i dagens Arsenal. I de "mindre" landene er det ofte den største stjernen som blir utnevnt til ny kaptein (sannsynligvis et forsøk på å få dem til å forlenge landsslagskarrieren?) og jeg tror ikke vi skal ha for høye forhåpninger til at disse spillerene skal løfte oss når ting butter. Foreksempel så er vell Arshavin kaptein for Russland... Ønsket meg sterkt en ledertype i både forsvaret og på midten. Slik jeg ser det har vi "kun" fått det i forsvaret. Håper og tror hvertfall Per kommer til å stå frem.

 

Nokså fornøyd med overgangsvinduet, kudos til Wenger !!! Hadde vi fått inn en leder på midten, en bedre erstatter for RVP og en av litt høyere kvalitet enn Bønna (Hazard f.eks) hadde det vært fantastisk, men som sagt, jeg er nokså godt fornøyd med det vi fikk inn. Selv om det selvsagt skjedde for sent. Kritisk til hvordan sommeren har blitt håndtert fra styret og Wenger, men vi fikk i det minste noen positive overraskelser på D-dagen. Som faktisk overgikk hva jeg forventet. Og det med god margin ! ;)

 

Arsenal til` I die !

Link to comment
Share on other sites

I de "mindre" landene er det ofte den største stjernen som blir utnevnt til ny kaptein (sannsynligvis et forsøk på å få dem til å forlenge landsslagskarrieren?) og jeg tror ikke vi skal ha for høye forhåpninger til at disse spillerene skal løfte oss når ting butter. Foreksempel så er vell Arshavin kaptein for Russland...

Hehe, isolert fra denne uheldige ytringen(som jeg spissformulerte..) så er jeg veldig enig med deg, time will show.

Link to comment
Share on other sites

Land som har deltatt i like få VM som Norge de siste 5 mesterskapene må tåle å bli kalt "små"

i denne sammenhengen (:

Deal :) Uansett så har du helt rett, Arshavin er nok gjort til kaptein for Russland av samme grunn som at vi valgte Henry og Fabregas til kapteiner, for å holde spillerenes fokus.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...