Jump to content

Park Chu-Young


bergkampje

Recommended Posts

+ van Persie

Sånn som jeg ser det så er VP en mer naturlig leder. Så blir vel mer et definisjonsspørsmål, men fakta er at de to beste lederne vi har i klubben som er høyt ansett inn i klubben er vår kaptein og visekaptein for øyeblikket. Veldig glad for at vi har de to, klassesteg oppover fra å ha Cesc og Almunía som kaptein og visekaptein IMO.

 

Edit: Tilbake til Park Chu-Young. Han suger på FM-saven min, verste spilleren jeg har i troppen :P Har tro på at han kan putte et par for oss IRL dog, men noe førstevalg foran Van Persie tviler jeg sterkt på at han blir! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Han er en mer naturlig leder enn Fabregas, det er han, men jeg tror fortsatt han ble satt inn i rollen av samme grunn Henry og Fabregas ble. Det er vell uomtvistelig et faktum at det er langt mer fordelaktig at kapteinene har en mer sentral rolle enn hva en spiss har. TV5 hadde mestret denne rollen ypperlig og har langt bedre forutsetninger til å dirigere, delegere og være sjef.

 

van Persie er flink med de unge og en god representant for klubben, men imo burde han ikke være kaptein likevel. Det har, som nevnt, med hans rolle på banen. Det blir vanskelig å være den kapteinen Arsenal trenger når du er spydspiss. Videre mener jeg humøret hans taler imot. Han har skjerpet seg kraftig disiplinærproblemene han hadde da han kom til klubben, men det henger fortsatt noe igjen. Når det butter, både for han og laget, viser ikke RvP seg som en leder. Han kan kaste seg inn i noen hårreisende taklinger, være oppe med armer/albuer, - ja rett og slett være litt ufyselig. MEN. Wenger has spoken og når det har blitt som det har blitt, støtter jeg selvsagt RvP i rollen sin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg igjen, alle som har spilt fotball selv og hatt en spiss som har fått jobben som kaptein fordi han var best ville sagt det samme, gi en midtbanespiller jobben fordi han har kontakt med alle, eller en stopper som både er mobil og kan "stå" og se på spillet. Tror Wenger ser på kapteinsbindet som den som er en god representant for klubben. Han opptrådte blant annet svært bra ved å rope tilbake spillerne så de fikk takket publikum etter ydmykelsen på Old Trafford. Dessuten er han et godt intervjuobjekt og virker som en svært intelligent person.

 

At Vermaelen ikke bærer bindet på banen betyr forhåpentligvis ikke at han ikke kan sjefe litt rundt for det :)

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg Park var det mest spennende kjøpet av de fem som ble hentet inn på slutten av vinduet. :P Gleder meg til å se han!

Samme her. Kanskje ikke den beste på papiret av de som er hentet inn, men heller mye mer av akkurat det vi har manglet siden Adebayor(ja faktisk) dro. I tillegg har han muligens enda bedre teknikk, enda større fart og er enda kaldere i avslutninger. Kanskje ikke like gode på hodet, men han er smart og "timer" opphopp bra(etter det jeg har sett). Hvor mange ganger har vi ikke sett Adebaywhore hoppe opp, henge og så på vei ned dukker ballen opp?

 

Han tilfører laget mye i smarte bevegelser på topp, hurtighet(bakromsløp og føring av ball). Så får vi se hvor lang tid det tar før han er integrert nok. Vi kjenner jo til flere spillere(også spisser fra Monaco) som har brukt tid på å komme i gang.

 

Bare utrolig synd at han mest sannsynlig må i militæret om 3 år. Håper han gjør det så bra at Sør-Korea velger å la ham få fritak.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Noen som har sett de to siste reservelagskampene for Arsenal? Ser at Park har startet i begge mot henholdsvis Sunderland og Aston Villas reserver; så om noen kan gi en oppdatering på hvordan han har gjort det blir jeg fornøyd. Det samme har vell Ryo gjort, bare at han fikk spille samtlige minutter i begge kampene, mens Park ble byttet ut ved pause mot Villa.

Link to comment
Share on other sites

Må vell være et av tidenes bomkjøp?

 

Tydeligvis.. skjønner ikke hvorfor Wenger hentet Park annet enn for å tjene mer penger pga. Asia. Dog mener jeg fortsatt at Park er en temmelig god spiller, men han er helt klart en spiss som burde spille sammen med en partner på topp. Dette kommer jo aldri til å skje og da må jeg nesten si meg enig i at han er et av Wengers største bomkjøp..

Link to comment
Share on other sites

 

Tydeligvis.. skjønner ikke hvorfor Wenger hentet Park annet enn for å tjene mer penger pga. Asia. Dog mener jeg fortsatt at Park er en temmelig god spiller, men han er helt klart en spiss som burde spille sammen med en partner på topp. Dette kommer jo aldri til å skje og da må jeg nesten si meg enig i at han er et av Wengers største bomkjøp..

 

Mulig han kan være god, men han har spilt 4 kamper, og var ikke billig. I tillegg drar han vell til militæret om 1 og et halvt år? Tror ikke vi får se mye mere av denne karen gitt, lukter panikk kjøp lang vei..

Link to comment
Share on other sites

Må vell være et av tidenes bomkjøp?

Spillere må få spilletid for å utvikle seg.

Ryo var god i Feyenoord. Hadde han dratt dit i dag ville han ikke være der han var.

Se på Nordtveit. Bare tull i Arsenal og raskt en hit i Tyskland.

Så spillere må få spille - om ikke så går det nedoverbakke.

Link to comment
Share on other sites

 

Mulig han kan være god, men han har spilt 4 kamper, og var ikke billig. I tillegg drar han vell til militæret om 1 og et halvt år? Tror ikke vi får se mye mere av denne karen gitt, lukter panikk kjøp lang vei..

 

To og et halvt, men han kostet "bare" £2M og mtp. at han sikkert selger en del drakter i Asia så tviler jeg på at klubben taper penger på han.

 

Spillere må få spilletid for å utvikle seg.

Ryo var god i Feyenoord. Hadde han dratt dit i dag ville han ikke være der han var.

Se på Nordtveit. Bare tull i Arsenal og raskt en hit i Tyskland.

Så spillere må få spille - om ikke så går det nedoverbakke.

 

Dette er jo litt av poenget mitt også. Grunnen til at jeg stempler han som et bomkjøp er jo fordi det virker som han er en klassisk 4-4-2 spiss som trenger hjelp av noen på topp. Når Wenger kjøper han til et 4-2-3-1 system så virker det bare helt utrolig rart. Dette er grunnen til at jeg er så ufattelig lamslått over kjøpet av Park.

 

Som sagt: Tror han kun ble kjøpt for å øke populæriteten til Arsenal i Asia.

Link to comment
Share on other sites

Spillere må få spilletid for å utvikle seg.

Ryo var god i Feyenoord. Hadde han dratt dit i dag ville han ikke være der han var.

Se på Nordtveit. Bare tull i Arsenal og raskt en hit i Tyskland.

Så spillere må få spille - om ikke så går det nedoverbakke.

 

Ja, er helt enig i det! Men jeg snakker mere om at Wenger har gjort et bomkjøp, ikke nødvendigvis at Park er så dårlig. Når Wenger kjøper han, men nekter å bruke han, da er han etter min mening et bomkjøp, hvertfall med tanke på at det ikke er snakk om noe talent.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har gjort haugevis med bomkjøp opp igjennom årene og jeg er redd for at Park også er en av dem - tror han skjønner det selv når Park ikke en gang får sjansen på bekostning av Chamakh som ikke har gjort noe fornuftig på over ett år nå.Christoph Wreh og Francis Jeffers fikk ihvertfall mange sjanser til å prøve seg før de forsvant ut.

 

Ganske merkelig egentlig. Alle (spesielt Wenger) vet hva Park står for etter mange år i fransk fotball og som kaptein for Sør-Korea. Han skulle egentlig til Lille før Wenger kom på banen og hentet han. Merkelig at det har gått som det har gått. Heldigvis har han ikke en svær prislapp på seg som gjør vondt verre som Carroll og Torres.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har gjort haugevis med bomkjøp opp igjennom årene og jeg er redd for at Park også er en av dem - tror han skjønner det selv når Park ikke en gang får sjansen på bekostning av Chamakh som ikke har gjort noe fornuftig på over ett år nå.Christoph Wreh og Francis Jeffers fikk ihvertfall mange sjanser til å prøve seg før de forsvant ut.

 

Ganske merkelig egentlig. Alle (spesielt Wenger) vet hva Park står for etter mange år i fransk fotball og som kaptein for Sør-Korea. Han skulle egentlig til Lille før Wenger kom på banen og hentet han. Merkelig at det har gått som det har gått. Heldigvis har han ikke en svær prislapp på seg som gjør vondt verre som Carroll og Torres.

 

Jepp. Syntes det er utrolig rart selv, men Park er en spiller som jeg rett og slett ikke ser kan passe inn noen steder i dette laget såfremt formasjonen er 4-3-3 (4-2-3-1). Man setter ikke en rendyrket spiss på kanten f.eks., men man skal jo aldri si aldri. Wenger satte jo Eduardo på kanten. Og han insisterer jo fortsatt på at Arshavin er en kantspiller.

Link to comment
Share on other sites

Park har vist seg som en god avslutter for Monaco, Sør-Korea og mot Bolton. Å si at han kun ble hentet for å gjøre oss mer populære i østen er for meg helt feil. Det er definitivt mange kvaliteter i Park, men vi kan ikke fastslå noe som helst før Wenger lar han slippe til. Ståa hittil er vel fire kamper og et mål. Et klassemål sådan, men å forvente at han skal blomstre i LC med en bunt unggutter og reservelagsspillere fra første spark på ballen er noe vertfall ikke jeg gjør. Jeg tror han får mer spilletid nå som Chamakh forsvinner(forhåpentligvis for godt), og det fortjener han.

 

Jeg venter med dommen til han får et par kamper på baken. Flopp? Nei, ikke enda. Men han her heller ikke vært en suksess.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen her som sier at de ikke tror Park har kvaliteter? Problemet med Park er jo at når Wenger har såpass lite tro på spilleren at han rangerer Chamakh (som mildt sagt og da mener jeg mildt! har vært elendig i over et år nå) som bedre enn Park. Det burde vel si sitt.

 

Når man også tar med i betraktning at Park har vist meget god form for Sør-Korea og Arsenal har slitt med å score mål og han fortsatt ikke får sjansen? Da må man si at Park er et BOMKJØP. For det er ingen andre her enn deg som har nevnt ordet flopp før deg.

 

Grunnen til at jeg sier "det virker som han kun ble hentet for å øke salget av drakter i Asia" og at han virker å være et bomkjøp er fordi:

1) Han har 4 kamper totalt for Arsenal etter å ha vært i klubben ca. 4,5 måned.

2) Han er i sin beste alder på 26 år.

3) Han er klart i god form og er trolig blant de mest målfarligste spillerene tilgjengelig etter van Persie hvis man ser på statistikken, men allikevel har han fortsatt til gode å debutere i Premier League

4) Han virker å være en typisk bakromsspiss, men i formasjonen som Wenger bruker så virker han ikke å passe inn. Hvorfor kjøpe en spiller som ikke passer til systemet man spiller?

5) Chamakh starter fremfor Park når marokkaneren uansett skal dra dagen etter og er i sitt livs verste form.

6) Wenger henter inn Thierry Henry på lån for å dekke tapet av Gervinho og Chamakh. Og er tydeligvis ute etter en angriper til (Podolski, Suarez).

 

Jeg tror helt ærlig Park har noe å tilføre. Og jeg skulle veldig gjerne likt å se han i 4-4-2, men det er neppe realistisk.

Link to comment
Share on other sites

Vill tro Park hadde fått mye mer spilletid om van Persie ikke hadde holdt seg skadefri, for hvem hadde trodd at han skulle holde sej skadefri så lenge som han har gjort? Wenger hentet nok Park, med tanke på hvor skadeutsatt van Persie har vært og at det da var viktig og ha en spiller i tillegg til Chamach i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Vill tro Park hadde fått mye mer spilletid om van Persie ikke hadde holdt seg skadefri, for hvem hadde trodd at han skulle holde sej skadefri så lenge som han har gjort? Wenger hentet nok Park, med tanke på hvor skadeutsatt van Persie har vært og at det da var viktig og ha en spiller i tillegg til Chamach i troppen.

Jepp, men det hadde vært fint å ha en beryktet spiss som reserve for RvP. Her misunner jeg virkelig Man Utd. De har en klassespiss i Wayne Rooney, men bak han befinner det seg folk som Javier Hernandez og Danny Welbeck. To spisser som kan komme inn, score et mål ut av ingenting og totalt endre på et kampbilde. Wenger har fortsatt mye å lære når det kommer til rotasjon med spillerne. Jeg forstår ordtaket "don't change a winning team", men jeg skulle helst sett at han var litt mer variende i bruken av midtbanespillere/angrepsspiller i høst. Er ofte greit å ha flere enn 11 spillere som er inne i rytmen.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, men det hadde vært fint å ha en beryktet spiss som reserve for RvP. Her misunner jeg virkelig Man Utd. De har en klassespiss i Wayne Rooney, men bak han befinner det seg folk som Javier Hernandez og Danny Welbeck. To spisser som kan komme inn, score et mål ut av ingenting og totalt endre på et kampbilde. Wenger har fortsatt mye å lære når det kommer til rotasjon med spillerne. Jeg forstår ordtaket "don't change a winning team", men jeg skulle helst sett at han var litt mer variende i bruken av midtbanespillere/angrepsspiller i høst. Er ofte greit å ha flere enn 11 spillere som er inne i rytmen.

 

Tror du glemmer Dimitar Berbatov som også er Manchester United spiller.

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker, Arteta og Santos har vært supre kjøp. Benayoun har vært langt over mine forventninger og en nyttig tilvekst til troppen. Park har ikke innfridd, ikke per dags dato, men kanskje han slår til litt senere? Hvis Wenger treffer med fire av fem kjøp i framtiden så har vi mye positivt å glede oss til. Men jeg anser det for totalt urealistisk at han klarer å opprettholde en så god treffprosent.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...