Jump to content

Arsenal vs Boca Juniors


Kris-A

Recommended Posts

Emirates Cup 2011

 

Kl. 17.20

Lørdag, 30.07.11

 

Arsenal vs Boca Juniors

 

 

Arsenal team: Fabianski, Jenkinson, Koscielny, Djourou, Traore, Frimpong, Wilshere, Nasri, Gervinho, Arshavin, Van Persie.

 

Subs: Sagna, Vela, Ramsey, Song, Squillaci, Mannone, Eboue, Gibbs, Chamakh, Afobe, Bartley.

 

Thomas Vermaelen, Wojciech Szczesny og Tomas Rosicky blir hvilt, men vil mest sansynlig være tilbake i morgen i kampen mot NY Red Bulls. Ryo har ikke tilatelse til å spille i denne turneringen.

 

 

Øvrige resultater Emirates Cup:

Ny Red Bulls 1-0 PSG

 

 

EDIT: Beklager feil oppsett i topic

Link to comment
Share on other sites

Mye det samme som Köln-kampen. Wilshere god, samme med Gervinho. Sistnevnte mer direkte enn andre spillere, får håpe han ikke mister denne egenskapen. van Persie temmelig usynlig utenom målet som forøvrig forøvrig var bra satt. Nasri sliter med sluttproduktet. Jenkinson med flere kommer til en del innleggsmuligheter, men bevegelsene inni boksen er ikke bra nok. Fabianski har ingenting å gjøre, men mostanderen er farlig flere ganger. Generelt få målsjanser i førsteomgang. Arsenal snytt for straffe i kampens første minutt.

Link to comment
Share on other sites

Nå må virkelig van Persie slutte å ta frispark! Herregud.

 

Forøvrig syntes jeg nok en gang at Traoré ser langt langt bedre ut enn Gibbs og Frimpong har vært meget god sammen med Gervinho.

Hvis det er noen som er medlem av twitter, ber jeg dem sende melding til van Persie hvor dere beskylder venstrebeinet hans for å være hans nye "chocolate leg" (eget uttrykk van Persie bruker selv :P). Bør få han til å innse at han må skjerpe de direkte frisparkene sine ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen som ser på canalplus og vet hvem som kommenterer? Sitter å ser på, men har ikke fått med meg hvem kommentatorparet er. Har ledd mer enn en gang av noen av kommentarene demmes. Minner meg om Golden og Elvestad i engelske versjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det som er utrolig skummelt nå er at vi definitivt trenger en ny midtstopper, men siden Wenger og Gazidis har vært så forbanna passive på overgangsmarkedet så vil nevnte midtstopper få utrolig lite tid til å tilpasse seg en ny tilværelse og lagkamerater.

 

Som jeg sa før sommeren: Jeg tviler på at Wenger har det som skal til for å gjøre Arsenal om til et vinnerlag igjen.

Link to comment
Share on other sites

deja vu...

Vi styrer kampen...leder 2-0 og så roter vi det bort. Kampen bar nok preg av en tøff treningsuke og tempoet var vel til tider ganske så labert.

Merket spesielt at gutta begynte å bli sliten siste halvtimen, men likevel er det utilgivelig de forsvarsfeilene som stadig oppstår.

Squillaci roter det til på 1-2 og Djourou nesten enda værre på 2-2. Fryktelig klønete! Jeg står på mitt og mener at de to ikke kan ha en fast førstelagsplass.

Squillaci må selges, Djourou ok som cover mens Kos foreløpig er nærmest makkerplassen med Verminator.

Jeg mener laget skriker etter en ny midtstopper med litt muskler og aggresivitet og i tillegg må det jobbes med struktur og organisering baki der.

Er forresten enig med kommentatorene på ESPN at vi bør legge vekk soneforsvar på dødballer. Mestrer det ikke rett og slett. Hvorfor ikke prøve mannsmarkering?

Ble ikke så mange farlige dødballsituasjoner i dag, men vi ser igjen tendenser på at det er null kontroll.

 

Traore og Jenkinson og på backplass. Djourou ujevn som vanlig. Kos god.

Ingenting å utsette på keeperne som ikke kunne gjøre noe med baklengsmålene.

 

Offensivt er det ok, men blir litt tilbake til gamle synder med småspill og balltrilling utenfor 16 meter etter pause. Skaper få sjanser i dag.

Syns Gervinho virker veldig spennende og har evnen til å gå rett på mål når han får ballen. Lekker assist til RVP som for en gangs skyld møtte på nærmeste stolpe.

Etterlyser at spissene angriper ballen enda mer når innleggene kommer. Jenkinson hadde flere gode innlegg som ingen var i nærheten på.

Arshavin virker ganske frisk, Wilshere god og Frimpong gjør en bra innsats på midtbanen.

Ramsey med flott scoring, men blir litt borte etter det. Vela er som ofte før svingende i prestasjonene på kanten.

Nasri virker slapp og ikke helt i form enda. Tror ikke det nødvendigvis er pga. motivasjon, men trenger tid på å komme i gang i sesongstarten.

Chamahk jobbet bra i dag, men kommer ikke til sjanser. Vandrer litt for mye?

 

Forøvrig syns jeg stemningen var temmelig slapp på Emirates i dag. Mulig det bare var dempet/dårlig stadionlyd via Canal+ sin sending, men var det i det hele tatt noen som sang en strofe under hele kampen?

 

Forventer at vi slår Red Bulls i mårra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...