Jump to content

Gervinho


Stefanb

Recommended Posts

Så da regner jeg med du har fulgt Gervinho over en lengre periode? Og ikke bare basert deg på et par youtube filmer? Av det jeg har sett av Gervinho (VM og Afrikamesterskapet) så er jeg ikke imponert.

Ja, jeg har fulgt spilleren for Lille en del i år. Fulgt med på Hazard som allevil ha, men syns ikke Gervinho er et langt dårligere alternativ. Er enig at han ikke var god i VM eller Afrikamesterskap, men tror det er vanskelig å spille ving for Elfenbenkysten som ofte bare velger å "pælme" ballen opp mot Drogba uansett, hvertfall gjennom midten stort sett hele tiden. Skrytevideoer kan få Stepanovs til å virke som Zidane, så man kan ikke stole fullt og helt på det, skrytevideoer kan kun gi et inntrykk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 498
  • Created
  • Last Reply

Jeg er hvertfall ikke i tvil om at Gervinho vil være et meget godt kjøp for oss hvis han kommer. På 35 kamper i Ligue 1 har han 15 mål og 10 assists. Dette tilsvarer Pires sine beste sesonger for Arsenal. Dog riktig nok i Premier League fremfor Ligue 1, men Gervinho er en meget god spiller som vil forsterke oss betraktelig. Hvis han attpåtil blir hentet inn som erstatter for Bendtner (noe som betyr at pengene fra Bendtner går til å finansiere kjøpet av Gervinho) så vil det nesten være en slags byttehandel. Dog tjener vi utrolig mye på det fordi Gervinho er en langt bedre spiller enn hva dansken er.

Link to comment
Share on other sites

Flere på Twitter som melder at Gervinho skal bli klar i løpet av helgen, men som sagt så tar jeg det meste som blir sagt på Twitter hvor de ikke viser til sikre kilder med en klype med salt.

Link to comment
Share on other sites

Som erstatter for Bendtner er jeg strålende fornøyd med Gervinho, hvis vi får gir det vi får for Bendtner er det bra ettersom Gervinho trives både som spiss og som kant og jeg tror han kommer til å være en mye bedre spiller for Arsenal... Greier uansett ikke slutte håpe på Hazard i tillegg, og virker som de har et bra samspill seg i mellom..

Link to comment
Share on other sites

I følge nufcblog skal visstnok Gervinho være klar for Arsenal. Fikk linken av en venn av meg som er Newcastle fan, agenten til Gervinho skulle visstnok ha vært i Newcastle tidligere for å forhandle frem en avtale, men Gervinho ville tydeligvis til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at han har valgt Arsenal, kan vi kanskje få signert han til tirsdag etter helligdagene.

Det er et god tegn at Wenger er tidlig ute (gitt at det stemmer). Han trenger nok en sommer med laget for å venne seg til livet i England, nye lagkamerater osv.

Håper det blir klart så fort som mulig, og at Hazard kommer like etter, tett etterfulgt at Samba/Cahill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er hvertfall ikke i tvil om at Gervinho vil være et meget godt kjøp for oss hvis han kommer. På 35 kamper i Ligue 1 har han 15 mål og 10 assists. Dette tilsvarer Pires sine beste sesonger for Arsenal. Dog riktig nok i Premier League fremfor Ligue 1, men Gervinho er en meget god spiller som vil forsterke oss betraktelig. Hvis han attpåtil blir hentet inn som erstatter for Bendtner (noe som betyr at pengene fra Bendtner går til å finansiere kjøpet av Gervinho) så vil det nesten være en slags byttehandel. Dog tjener vi utrolig mye på det fordi Gervinho er en langt bedre spiller enn hva dansken er.

 

Spot on.. Pengene kunne blitt brukt på Nzogbia som er en proven PL player som ikke skal til Afrika-masterskapet, men Gervinho er kansje mer suited hvis han skal erstatte tante Bendtner. Men jeg er som deg ikke i tvil om at Gervinho er et stort steg opp fra Bendtner..

Link to comment
Share on other sites

Ashley Young blir Mancehster United-spiller enda de har Valencia og Nani sier bare lit hva den klubben vil. De vil vinne mere PL trofer og kansje CL også, de selger ikke sine beste spillere for å så hente noen nye. Her beholder de beste og enda hente like bra spillere, det sier bare litt ossen Arsenal og Wenger driver med. Skal Arsenal vinne noe må de kjøpe like goe spillere og beholde de beste, men slik er det bare ikke. Wenger og Arsenal har drevet med lattelig kjøpe poletikk i Arsenal i mange år nå.

Stadig stikker det goe spillere og Wenger henter spillere som holder bånd nivå i PL som erstattere.

Ja Arsenal har blitt en rik klubb på den måten, men skyter seg selv stadig i benet.

NÅ har Man Utd 3 av de beste vingen i PL i stallen, hva har Arsenal?

Arsenal har ikke en spiller som virkelig er go ving spiller, Wenger har bare satt noen til å spille Ving.

Nasri, Theo og Arshavin har og er ikke reine ving spillere og alle har slitt med spille sitt der.

Nasri og Arshavin er mye bedre spillere som inndreløpere eller kommer mere til rette som mittbanne spillere, henge spisser. Theo kan diskuteres men han var helt elendig for England mot Sveits, han har ikke blitt den spilleren vi håpet. For meg er det bare farta som gjør han farlig, ikke har ha de ferdigheten med ballen slik en go ving spiller skal ha.

Er alt for mye løp og spark ikke noe finter og drillinger som andre goe ving spillere har.

Han er kansje mye bedre som en spiss, der han kan løpe i gjenom og i fra spillere med farta si.

Men ser vi på Gervinho har jeg sett noen Lille topp kamper i Frankrike, han har blomstra virkelig i år.

Folk som ikke har sett han spille burde ikke utale seg om han ikke er en topp spiller eller ikke.

Han har skoret dobbel som mange mål Eden Hazard har og de er ving/spisser begge 2.

Det som Gervinho har gjor veldig bra er han ofte han skoret mål mot flere av laga som kjempa i toppen i Frankrike. Er derfor flere klubber i Europa har lagt merke til, 14 mål og 9 assist har han mot Eden Hazards 7 mål og 8 assist denne sessongen. Gervinho har spilt 31 kamper i ligan for Lille som beviser at han er en klasse spiller og holder veldig høyt nivå i Europa 2011 ;) De som liker Eden Hazard har kansje ikke fått med seg at Gervinho for øyeblikke holder mye høyere nivå. Hazard er jo et veldig bra talent for hans unge alder og det gjør han veldig ustabil.

Gervinho har spilt nesten alle kampene for Lille i år og Lille vant det dobbel i Frankrike.

Man spiller ikke fast på et av Europas beste lag vis du ikke holder et veldig høyt nivå.

Noen vil si Frankrik ikke er så bra liga? men vis vi ser på mange av de beste laga i Spania og Italia.

Har de stadig robba de beste laga i FRankrike vært år, ser jo Lyon har de mista de beste spilleren vært år. Det er umulig å holde et høyt nivå vært år i Europa som lag, når du stadig mister de beste spilleren til andre topplag i Europa. Men den FRanske ligan holder like høyt nivåe som i Tyskland, de 2 ligane er for meg på same nivå nesten. Er Italia, Sania og England som er de høyeste ranka ligane og tyskland og så Frankrike på plassene bak i Europa. Sow Moussa Lill ble topp skorer i Frankrike med sine 21 mål i ligan, Moussa Sow som kom som fra Rennes på freetransfer, har scoret 21 mål, og det uten å ta et eneste straffe eller frispark. Ganske uvanlig. Mange vil kanskje omtale han som en tankspiss som den atleten han er, men jeg kan nevne at tre av målene har kommet på brassespark. Har vært i en klasse for seg i Lille og hadde vært et kjempe kjøp, en virkelig box spiller noe ikke Arsenal har, super go innen for 16 og skorer mål på bestilling ;) en anne go spiller også i Lille i år var Cabaye Yohan som holder samme nivå som Hazard med samme anntall mål og assist :)

Men uannsett er Gervinho den som holdt mye høyere nivå en Yohan og Hazard i år, klart toppklubbene i Europa har lagt merke til det.

Link to comment
Share on other sites

Gunners var tidligere svært nære på å sikre seg Lilles Gervinho, men så kom også Tottenham på banen og høynet budet fra 88 til 94 millioner kroner. Ifølge Lilles direktør ble budet avvist, og spissen selv skal ha uttalt at han ønsker å være under Harry Redknapps vinger. 24-åringen har fått beskjed om at han ikke får lov til å forlate den franske klubben denne sommeren, men med interesser fra også Newcastle, Liverpool og Everton spørs det om Lille klarer å holde på Gervinho.

 

Får ikke forlate klubben, og vil spille under Redknapps vinger. Da tror jeg vi an glemme denne karen.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uten grunn til at de fleste overganger ofte blir til sagaer når det gjelder Arsenal. Vedder på at grunnen til at dette tar så lang tid er fordi vi prøver å spilleren for minst mulig penger og dermed drøyer noe vanvittig.

Link to comment
Share on other sites

Fuck it, cut the crap! Nå får du bestemme deg. Gervinho er ikke så unik at det ikke finnes andre alternativer. Jeg hater slike transfer sagaer. Enten så vil du gå, eller så vil du ikke.

 

Helt enig. Jeg synes rett og slett at Wenger burde legge noen ekstra pund på bordet, slik at det ble mulig og få Hazard i stedet. Ser på han som en svært mye bedre spiller.

Link to comment
Share on other sites

Er da Lille som aviser buda på han, han har forsatt 1 år i gjen av kotrakta med klubben så da blir det opp til klubben om de vil selge eller ta sjangsen på han går gratis neste år. BLir som sagan med Nasri i Arsenal like idiotisk greie at Nasri ikke for bestemt seg :blink:

Uannsett vil Gervinho spille i CL noe som gjør at Arsenal har balle tak på TOttenham der ;)

Men City kan finne på hva som helst, bare for å stjele spillere andre klubber i PL vil ha, de trenger ikke Gervinho, men kjøper for at Arsenal ikke skal få han.

Du som sier Hazard liksom er bedre? har du sett på noen Lille kamper denne sessongen som var?

Gervinho hadde 26 mål og borti mot 15-16 assist denne sessongen vis vi tar med cupene, han kan også brukes som en spiss og ble helten med sin 1-0 i cupfinalen.

Hazard er et talent men langt i fra så go denne sessongen som Gervinho har vært, Hazard har 12 mål i ligan 10 assist og er offansiv mittbane og mest kant spiller.

Hazard har 8 kamper for Belgia bare og det sier vel litt om han er alt for ustabil grunn av hans unge alder, tror neppe han vil hærgje i PL med det første.

Han har også flere år i gjen av kontrakta med Lille som gjør han blir dyr og det kan ta noen år til før han blir som de beste i PL.

Blir for meg et gemle kjøp av Wenger å det tror jeg han vet selv også, hadde han vært så go hadde flere klubber alt lagt inn høye bud på han.

Men de fleste klubber vet han trenger noen år til på seg til å utvikkle seg mere, Wenger kan da alltids hente han men prisen blir for høy.

Gervinho har nesten spilt alle kampene for Lille i år og spilt borti mot 67 kamper mot Hazard som har spilt 38 kamper for Lille i år.

Gervinho har klart mye mere rutine for han er eldre og mere stabil spiller og mange flere lanskamper ;)

Men skulle nesten tror noen gikk etter utsende på spillere når de liksom skal dømme hvem som er best og ikke kikke på fakta og stattestikker :)

Hazard en av de minste spilleren i Franske ligan og en av de yngste spilleren som forsatt er et talent det må mange huske på ;)

Link to comment
Share on other sites

mattspiro Matt Spiro

Todays L'Equipe says Gervinho has given Wenger his word he'll join. Paper says #AFC also considering Blaise Matuidi bid

L'Equipe må vel kunne regnes som en av de mer pålitelige kildene i Frankrike. Blir ikke overrasket om Gervinho kommer til oss nå.

Link to comment
Share on other sites

L'Equipe må vel kunne regnes som en av de mer pålitelige kildene i Frankrike. Blir ikke overrasket om Gervinho kommer til oss nå.

 

Klarer ikke helt å se at Gervinho skal velge Newcastle eller Tottenham ovenfor oss. Ei heller Manchester City egentlig såfremt de ikke slenger på noen helt sinnsyke lønninger. Tror det bare står om å finne riktig overgangssum for Gervinho så blir han Arsenal spiller.

 

Håper også at vi legger inn et bud på Matuidi.

Link to comment
Share on other sites

Er da Lille som aviser buda på han, han har forsatt 1 år i gjen av kotrakta med klubben så da blir det opp til klubben om de vil selge eller ta sjangsen på han går gratis neste år. BLir som sagan med Nasri i Arsenal like idiotisk greie at Nasri ikke for bestemt seg :blink:

Uannsett vil Gervinho spille i CL noe som gjør at Arsenal har balle tak på TOttenham der ;)

Men City kan finne på hva som helst, bare for å stjele spillere andre klubber i PL vil ha, de trenger ikke Gervinho, men kjøper for at Arsenal ikke skal få han.

Du som sier Hazard liksom er bedre? har du sett på noen Lille kamper denne sessongen som var?

Gervinho hadde 26 mål og borti mot 15-16 assist denne sessongen vis vi tar med cupene, han kan også brukes som en spiss og ble helten med sin 1-0 i cupfinalen.

Hazard er et talent men langt i fra så go denne sessongen som Gervinho har vært, Hazard har 12 mål i ligan 10 assist og er offansiv mittbane og mest kant spiller.

Hazard har 8 kamper for Belgia bare og det sier vel litt om han er alt for ustabil grunn av hans unge alder, tror neppe han vil hærgje i PL med det første.

Han har også flere år i gjen av kontrakta med Lille som gjør han blir dyr og det kan ta noen år til før han blir som de beste i PL.

Blir for meg et gemle kjøp av Wenger å det tror jeg han vet selv også, hadde han vært så go hadde flere klubber alt lagt inn høye bud på han.

Men de fleste klubber vet han trenger noen år til på seg til å utvikkle seg mere, Wenger kan da alltids hente han men prisen blir for høy.

Gervinho har nesten spilt alle kampene for Lille i år og spilt borti mot 67 kamper mot Hazard som har spilt 38 kamper for Lille i år.

Gervinho har klart mye mere rutine for han er eldre og mere stabil spiller og mange flere lanskamper ;)

Men skulle nesten tror noen gikk etter utsende på spillere når de liksom skal dømme hvem som er best og ikke kikke på fakta og stattestikker :)

Hazard en av de minste spilleren i Franske ligan og en av de yngste spilleren som forsatt er et talent det må mange huske på ;)

 

Har nok sett kamper med LIlle, også denne sesongen ja... Det er mer Arsenalmateriale i Hazard enn det er i Gervinho. G. vil selvsagt bli en god tilvekst, men jeg håper virkelig AW henter inn større fisk.

Link to comment
Share on other sites

Fra Skysports.com:

 

Lille have confirmed that they are set to hold talks with Arsenal over Gervinho...more to follow

 

:)

 

MYE som tyder på at han kommer nå. Tottenham og Newcastle var egentlig aldri reelle utfordrere i mine øyne, ikke Liverpool heller, med tanke på Champions League-spill. Hvis det var noe Gervinho gjorde klinkende klart på forhånd, så var det at han ønsket seg til en klubb i mesterligaen, hvis ikke kunne han jo like gjerne blitt i Lille.

Link to comment
Share on other sites

Fra Skysports.com:

 

 

 

:)

 

MYE som tyder på at han kommer nå. Tottenham og Newcastle var egentlig aldri reelle utfordrere i mine øyne, ikke Liverpool heller, med tanke på Champions League-spill. Hvis det var noe Gervinho gjorde klinkende klart på forhånd, så var det at han ønsket seg til en klubb i mesterligaen, hvis ikke kunne han jo like gjerne blitt i Lille.

http://www.skysports.com/story/0,,11670_6988950,00.html

 

Du glemte linken

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...