Jump to content

2011.04.17 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

Etter Carrolls oppvisning i kveld, er ikke dette en kamp jeg lenger ser fram til. Er fryktelig spent på hvordan Squillaci og Kos skal håndtere deres spisspar.

 

Men vi må nok vinne alle kampene våre fram mot United 1. mai. Håper Cesc/Diaby/Wilshere kan gi Spearing og Lucas en vanskelig oppgave.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Etter Carrolls oppvisning i kveld, er ikke dette en kamp jeg lenger ser fram til. Er fryktelig spent på hvordan Squillaci og Kos skal håndtere deres spisspar.

 

Men vi må nok vinne alle kampene våre fram mot United 1. mai. Håper Cesc/Diaby/Wilshere kan gi Spearing og Lucas en vanskelig oppgave.

City var grusomme i går. Ingen moral og ingen løping. Carroll scorer to ganger og var ellers ganske svak. Han kan ikke utrette stort på egenhånd. Dårlige touch ble ikke straffet fordi alle andreballer ble vunnet av 'pool.

I går var det Mereiles, Suarez og Kuyt!! som fremsto som de beste. Og når sistnevnte fremstår som fotballspiller med antydning til teknikk så sier det alt om innsatsen fra City i går..

 

Liverpool forsvarer seg dårlig og med en gang Silva kom inn så fant han masse rom mellom Spearing/Lucas og stopperene. Da hang ikke 'pool sammen i det hele tatt. Det er i den delen av spillet vi vanligvis er best, vi har 4-5 spillere som vil oppsøke de rommene og skape panikk. Skertel og Carra henger ikke med når det løpes rundt dem, de klarer ikke å holde posisjonene sine og det er fritt frem mot mål.

Så gjenstår å se om Arsenal er villige til å ta fighten eller om de igjen skal møte til kamp med frykt for å tape. Vi er selv vår verste motstander så langt denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

Såfremt bare Djourou blir klar mot Liverpool så er jeg meget fornøyd, med Szczesny klar ville jeg vært vanvittig fornøyd! Regner forøvrig med at Sagna er klar igjen?

 

På søndag så vi vinne igjen.

 

Lehmann

 

Sagna - Djourou - Koscielny/Squillaci - Clichy

 

Song - Fabregas

 

Walcott/Nasri - Wilshere - Nasri/Arshavin

 

v. Persie

 

 

Vil helst se Cesc i den tilbaketrukne rollen igjen og med Wilshere litt høyere opp i banen. Walcott/Nasri er førstevalgene mine på kantene, men er usikker på om jeg heller vil ha inn Theo som super-sub mtp. ankelen hans.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som Szczesny, Song, Djourou og (Denilson) er tilbake mot Liverpool. Herlig!

 

Håper på:

Szszesny

Eboue - Djourou - Squillaci - Clichy

Song

Fabregas - Wilshere

Walcott - RvP - Nasri

 

Arshavin inn i andre omgang.

 

Tipper vi vinner 3-1. Mål av RvPx2, Walcott og Suarez.

Link to comment
Share on other sites

TEAM NEWS: Sagna and Rosicky doubts. 'There is a good chance' Vermaelen will play again this season http://bit.ly/flIFKR

28 minutes ago via web

 

28 minutes ago via web

TEAM NEWS: Szczesny could be back in goal on Sunday. Djourou and Song return to face Liverpool http://bit.ly/flIFKR

 

Fine nyheter :P

 

Kjenner optimismen begynner å krype tilbake. Med Djourou og Szczesny tilbake allerede på søndag så ser jeg på sjansene våre for et ligagull som betraktelig forsterket. Synd vi er avhengige av at United snubler.

Link to comment
Share on other sites

I går var det Mereiles, Suarez og Kuyt!! som fremsto som de beste. Og når sistnevnte fremstår som fotballspiller med antydning til teknikk så sier det alt om innsatsen fra City i går..

 

Vel - Kuyt er ikke et teknisk vidunder, men en meget effektiv spiller som det oser innsats av. Det er mer enn man kan si om de fleste av våre spillere. Hadde vært perfekt for oss egentlig - komplementere ferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

Dette er virkelig nøkkelkampen om det skal bli noe tittel denne sesongen. Viktig å ikke få en ny smel nå, etter å endelig greid å reise seg.

Det har vært 31 nøkkelkamper i PL for oss så langt i år. Manure har skjønt det fra og med kamp 1.

 

Vel - Kuyt er ikke et teknisk vidunder, men en meget effektiv spiller som det oser innsats av. Det er mer enn man kan si om de fleste av våre spillere. Hadde vært perfekt for oss egentlig - komplementere ferdigheter.

Kuyt har lite eller ingenting å tilføre oss. Man må gjerne komplementere og dirrigere, men spisskompetanse er tingen vi saver i avgjørende øyeblikk

Link to comment
Share on other sites

Det har vært 31 nøkkelkamper i PL for oss så langt i år. Manure har skjønt det fra og med kamp 1.

Kuyt har lite eller ingenting å tilføre oss. Man må gjerne komplementere og dirrigere, men spisskompetanse er tingen vi saver i avgjørende øyeblikk

 

Tja litt uenig med deg om Kuyt. Tror i enkelte "slitekamper" at en spiller som han er fantastisk å ha. F.eks. i perioden hvor Walcott har vært ute og Arshavin ikke akkurat har vært i form ville Kuyt vært et perfekt eksempel på hva slags holdning man vil ha fra spillerne sine.

 

Ray Parlour var ikke akkurat verdens mest begavede han heller, men han var fortsatt utrolig viktig for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 15 2011, 10:36 PM) 222051[/snapback]

Tja litt uenig med deg om Kuyt. Tror i enkelte "slitekamper" at en spiller som han er fantastisk å ha. F.eks. i perioden hvor Walcott har vært ute og Arshavin ikke akkurat har vært i form ville Kuyt vært et perfekt eksempel på hva slags holdning man vil ha fra spillerne sine.

 

Ray Parlour var ikke akkurat verdens mest begavede han heller, men han var fortsatt utrolig viktig for Arsenal.

I sånne sliteskamper så er dessverre Kuyt en spiller som kun skaper ennå mere frustrasjon. Kuyt har i år vært Liverpools Almunia, i alle fall blandt mine Liverpoolvenner. Vi snakker om at folk hadde godtatt et salg for en pakke grillpølser og ketchup på avbetaling. Det eneste vi har bruk for er spill i lengderetningen litt oftere (og litt mindre skader) :P

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 15 2011, 10:36 PM) 222051[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tja litt uenig med deg om Kuyt. Tror i enkelte "slitekamper" at en spiller som han er fantastisk å ha. F.eks. i perioden hvor Walcott har vært ute og Arshavin ikke akkurat har vært i form ville Kuyt vært et perfekt eksempel på hva slags holdning man vil ha fra spillerne sine.

 

Ray Parlour var ikke akkurat verdens mest begavede han heller, men han var fortsatt utrolig viktig for Arsenal.

 

I sånne sliteskamper så er dessverre Kuyt en spiller som kun skaper ennå mere frustrasjon. Kuyt har i år vært Liverpools Almunia, i alle fall blandt mine Liverpoolvenner. Vi snakker om at folk hadde godtatt et salg for en pakke grillpølser og ketchup på avbetaling. Det eneste vi har bruk for er spill i lengderetningen litt oftere (og litt mindre skader) :P

 

Har muligens du og dine Liverpoolvenner tatt en grillpølse og en bayer for mye? Jeg har observert at Kuyt har skaffet dem kanske mange poeng i det siste. Sammeligningen med Almunia - jeg orker ikke å kommentere det...

Link to comment
Share on other sites

Vinn eller forsvinn. Jeg har en meget dårlig følelse som jeg har hatt i det siste, tanken av å spille mot Carroll er skremmende, jeg mener vi er avhengige av at Djourou er spilleklar. Kos-Squillaci mot Suarez-Carroll er skummelt.. Liverpool har et rimelig shaky forsvar, så håper vi får satt et virkelig stort press mot Liverpool målet. Pappa er Liverpool fan, så dette er kampen om huset i tillegg! Theo som super-sub, har funket før mot Liverpool det! Håper vi starter med følgende 11;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Cesc Fabregas-Samir Nasri

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Emmanuel Eboue

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 1 - 1

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 15 2011, 10:36 PM) 222051[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tja litt uenig med deg om Kuyt. Tror i enkelte "slitekamper" at en spiller som han er fantastisk å ha. F.eks. i perioden hvor Walcott har vært ute og Arshavin ikke akkurat har vært i form ville Kuyt vært et perfekt eksempel på hva slags holdning man vil ha fra spillerne sine.

 

Ray Parlour var ikke akkurat verdens mest begavede han heller, men han var fortsatt utrolig viktig for Arsenal.

 

I sånne sliteskamper så er dessverre Kuyt en spiller som kun skaper ennå mere frustrasjon. Kuyt har i år vært Liverpools Almunia, i alle fall blandt mine Liverpoolvenner. Vi snakker om at folk hadde godtatt et salg for en pakke grillpølser og ketchup på avbetaling. Det eneste vi har bruk for er spill i lengderetningen litt oftere (og litt mindre skader) :P

 

Jeg har en helt annen observasjon iallfall. Hvis man ser på de store kampene Liverpool spiller så er det som regel alltid Kuyt som dukker opp med målene. På de andre dagene hvor Liverpool er spillemessig best og trenger teknisk gode spillere er Kuyt som regel temmelig ubrukelig.

Link to comment
Share on other sites

Kameraten min skal innover til hovedstaden i helga, og tenkte å se matchen på pub. Han skulle gjerne ha styrt unna de aller mest Liverpool fylte pubene, så noen som har noen tips til en pub hvor de fleste Arsenal fans i Oslo samles på søndag? Har ikke helt oversikt god nok til å svare han selv

Link to comment
Share on other sites

Si hva dere vil om Kuyt, men han har en tendens til å dukke opp i storkampene. Denne sesongen har det, veldig nylig også, skjedd mot begge Manchester-lagene og det er bare å ta en titt på Kuyts historikk mot storlagene siden han kom til England sommeren 2006. Derfor frykter jeg han på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Kameraten min skal innover til hovedstaden i helga, og tenkte å se matchen på pub. Han skulle gjerne ha styrt unna de aller mest Liverpool fylte pubene, så noen som har noen tips til en pub hvor de fleste Arsenal fans i Oslo samles på søndag? Har ikke helt oversikt god nok til å svare han selv

 

Kun bodd i Oslo i et år. Jeg så kampene på Bohemen. En del gooners der under kamp, men sannsynligvis også en del Pool-fans. Ellers har man jo Highbury Pub. Kanskje noen mer "Oslo-kjente" kan hjelpe deg, men jeg tror disse er hovedpubene

Link to comment
Share on other sites

Har muligens du og dine Liverpoolvenner tatt en grillpølse og en bayer for mye? Jeg har observert at Kuyt har skaffet dem kanske mange poeng i det siste. Sammeligningen med Almunia - jeg orker ikke å kommentere det...

Kuyt har fått til lite eller ingenting denne sesongen i likhet med resten av Liverpool. Du må gjerne basere din oppfatning av Kuyt på innsatsen mot Manure, men han har faktisk spilt en haug med andre kamper denne sesongen der innsatsen har vært langt dårligere

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...