Jump to content

2011.04.17 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Dalglish slipper straff. FA lar det gå forbi.

United må nok være sinte nå. Men dette er så feil så det kan bli.

Dette er to totalt forskjellige situasjoner. Rooney løper bort til kamera for å provosere. Dalglish sier det i kampens hete og blir tatt av kamera.

Med tanke på hvor mange ganger spillere og managere banner i løpet av kamper uten å få noe straff for det er det heller ikke noe vits i å straffe Kenny. Men det Rooney gjør er helt annerledes. Å fysisk løpe bort til kamera for å lire av seg noen uheldige gloser er bare latterlig og provoserende. Nettopp derfor fortjente han straffen han fikk

Link to comment
Share on other sites

Dette er to totalt forskjellige situasjoner. Rooney løper bort til kamera for å provosere. Dalglish sier det i kampens hete og blir tatt av kamera.

Med tanke på hvor mange ganger spillere og managere banner i løpet av kamper uten å få noe straff for det er det heller ikke noe vits i å straffe Kenny. Men det Rooney gjør er helt annerledes. Å fysisk løpe bort til kamera for å lire av seg noen uheldige gloser er bare latterlig og provoserende. Nettopp derfor fortjente han straffen han fikk

Er iofs. enig i begge avgjørelser fra FA, men det er jo også en kjensgjerning at mannen på toppen av FA-utvalget bak karantenen er City-mann og to kamper passet akkurat til å holde Rooney ute av Manc-semien i FA cupen. Jeg skjønner hvorfor konspirasjonsteoriene kommer... På den annen side så fornærmet Rooney hele det fintfølende England ved å banne i kamera (og store deler av resten av verden), mens Dalglish bare fornærmet en franskmann som har måttet tåle verre fra sitt eget lags supportere den siste tiden :) Jeg hadde derimot ventet bedre av Dalglish, en mann Pool-supporterne gjerne vil ha adlet så snart som mulig (og det er naturligvis av misunnelse overfor Fergusmoan). Nå har jo Bambi Lucas gjort ALT han kan for at Pool aldri igjen blir laget med flest ligatitler... La FA gi andre lags spillere og managere karantene som de ønsker, så lenge vi slipper noen. Om Wenger får et par kamper for å dra noen gloser etter at vi har slått spuds 5-0 onsdag kveld skal jeg nok likevel tåle ;)

Link to comment
Share on other sites

Vel hjemme igjen etter nok en fantastisk tur til London og Emirates, jeg opplevde den mest uvirkelige avslutning på en kamp som noen gang har blitt prestert.

Sjelden har vel uttrykket fra himmel til helvete passet bedre, vi satt i 10 min etter kampslutt og stirret rett ned i bakken foran oss, totalt lamslått over hva vi hadde vært vitne til mens you`ll never walk alone ljomet.

Men for å ta det fra begynnelsen, jeg synes vi spilte en god kamp i motsetning til de fleste her inne, men de årvåkne av dere har vel fått med dere at jeg ikke er veldig opptatt av å være enig med flertallet. :)

Vi dominerte kampen fullstendig, skapte mange gode sjanser og hadde fortjent å vinne, dette mot et lag som nylig har knust både city, utd og chelsky.

Carroll var sjanseløs mot Koscielny og Djorou kampen gjennom og jeg følte aldri at vi var truet, Suarez kom til et par avslutninger når vi trøkket på som verst i andreomg men i det store og hele eide vi kampen.

Desverre hadde ikke van Persie dagen, hadde han vært like klinisk som han vanligvis er hadde vi cruiset inn til en 2-0 seier, men slik ble det desverre ikke.

Vi får ikke uttelling om dagen og da blir fotballkamper som kjent preget av nettopp det, etterhvert ligger pool med 8 mann i egen 16-meter og da blir det trangt, mulig at vi burde ha avsluttet fra distanse flere ganger men jeg synes allikevel at det lukter målsjanser hver gang vi har ballen og Fabregas/Nasri bruker kreativiteten sin.

Vi satt rett bak målet til Arsenal i andreomg og la det være sagt med en gang, straffesparket til pool skulle aldri vært dømt, foranledningen var at Eboue og Leiva sto og dyttet på hverandre i forkant av frisparket, Leiva var tydelig ute etter å provosere Eboue og klarte det med glans, når så ballen spretter ut mot sidelinjen styrter Eboue etter ballen, hvem kan klandre ham for å ville sparke ballen bort slik at dommeren fikk blåse av?

Leiva går inn i løpsretningen til Eboue og bråstopper og de to spillerne kræsjer selvfølgelig som følge av det, men det lignet overhodet ikke en gang på et straffespark, man kan selvfølgelig hevde at Eboue burde unngått den situasjonen men vår høyreback gikk altså bare etter ballen og langt ifra mannen, det burde dommeren fått med seg og blåst av kampen i samme situasjon, basta bom, når alle mine pool-kompiser hevder det samme føler jeg meg overbevist om at jeg opplevde situasjonen riktig.

Men slik ble det altså ikke og kampen endte 1-1 utrolig nok, men jeg sitter allikevel igjen med en følelse av at vi gjorde en god prestasjon og for dere som etterlyser guts og innsats, følg litt bedre med, spillerne gjorde en vanvittig innsats kampen gjennom og våre fans blir nok litt preget av det skuffende sluttresultatet og de helvetes marginene som atter en gang var mot oss.

Hadde dommeren vurdert situasjonen riktig ville vi altså vunnet denne kampen 1-0 og dermed ville tonen vært en helt annen blant gooners-fansen etter denne kampen.

Det er lite som skiller fra himmel til helvete i fotball!!!

Når det gjelder pisspratet om pools unge reserver og managernes munnhuggeri etter kampen har jeg følgende å si, Arsenal har det soleklart yngste laget på banen og ikke mange har vært opptatt av at vi har manglet de to beste keeperne og de to beste midtstopperne våre i de siste kampene, spillerstallen er som kjent managernes ansvar og skader oppstår for alle lag, ikke minst Arsenal...og for dere sarte sjeler som ikke takler noen piss-off og fuck-off i løpet av en fotballkamp, finn en ny hobby, sjakk f.eks. Det må være mulig å forstå at også disse guttene er mennesker og at de dermed blir revet med når ting blir som de blir 12 min på overtid.

I kveld håper og tror jeg manu får trøbbel i Newcastle, videre har jeg en følelse av at marginene etterhvert vil være på vår side igjen og dermed slår vi vel naboen i morgenkveld, det skulle bety at PL igjen er vidåpen i løpet av et par dager ;)

Uansett vil jeg med stor overbevisning hevde; jeg er utrolig stolt av å være en gooner og være en del av denne klubben som har gitt meg så mange opplevelser, og opplevelsene i fotball handler om både opp- og nedturer, samtidig føler jeg meg sikrere enn noen gang på at pokalene etterhvert vil regne over Emirates med Arsene Wenger som manager.

 

*pust-pes, pust-pes* Avsnitt er fint ;) Bra skrevet, vi får bare ha troa framover. Det er ikke vi som skaffer poengene. En dag vil pokalene regne over Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...