Jump to content

Arsenals førstelag 10/11 (Skadefri tropp)


Nuhi

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Hvilket lag hadde du valgt dersom vi hadde hatt en skadefri tropp?

Her er min:

Fabianski

Sagna - Squillaci - Vermaelen - Clichy

Song

Fabregas - Nasri

Walcott - Chamakh - RvP

 

Samme lag, bare Gibbs i stedet for Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli litt vanskelig dette;-)

 

Fabianski

 

Sagna Squillaci-Vermaelen-Clichy

 

Song

 

Walcott Fabregas Nasri

 

RVP

 

Chamakh

 

Allikevel er det vanskelig å holde spillere som Wilshere,Arshavin,Gibbs,Eboue ,Kosci og Bendtner ute av førsteelleveren. Tror alle disse også vil få mye spilletid.

Kan ikke huske vi har hatt en slik sterk stall på lenge.

Link to comment
Share on other sites

Denne er vanskelig, og jeg kjenner at jeg er litt i utakt med dere andre her

 

Nasri - ?? 1 ?? - Walcott

Fabregas - Song - ?? 2 ??

Clichy - Squillaci - ?? 3 ?? - Sagna

?? 4 ??

 

?? 1 ??: Midtspiss? van Persie, Chamach og Bendtner er alle gode nok. I en skadefri og utopisk verden velger jeg vel RvP, men har begynt å få tilbake troen på Bendter som storscorer.

 

?? 2 ??: Mange kandidater til siste sentrale plass. Jeg holder Wilshere, Diaby og Denilson bittelitt foran Rosicky og Ramsey. Tror faktisk jeg ender på Diaby.

 

?? 3 ??: Jeg registrerer at alle (?) regner Vermaelen som bankers. Jeg er i tvil. Jeg tror faktisk at jeg lander på Koscielny.

 

?? 4 ??: Keeperspørsmålet. Vanskelig igjen. Det er gledelig å se polakkene gjøre gode kamper, men føler jeg har litt dårlig grunnlag til å vurdere. Ikke for å provosere, men jeg velger Almunia.

 

Andre-elleveren blir da noe sånt:

 

Arshavin - Bendtner - Chamach

Wilshere - Denilson - Rosicky

Gibbs - Vermaelen - Djorou - Eboue

Fabianski

Link to comment
Share on other sites

Med en skadefri tropp så blir dette utrolig vanskelig :P

 

Fabregas, Nasri, Vermaelen, Song, van Persie, Clichy og Sagna er vel de spillerne som når de er skadefrie er helt bankers i startelleveren. Arshavin var/er vel også det, men pga. Chamakh som har imponert fra første stund så blir det vanskelig å finne plass til russeren, samtidig har også Wilshere vært involvert i samtlige kamper i Premier League fram til suspensjonen og Walcott har også vært temmelig fast når han er skadefri og i form. Personlig så sliter jeg virkelig med å velge et førstelag, men forutsatt at alle spillerne er i lik form så ville vel dette blitt laget mitt:

 

Szczesny/Fabianski

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Nasri

 

van Persie - Chamakh - Arshavin

 

Herved utelater jeg spillere som Walcott, Gibbs, Squillaci, Wilshere, Rosicky, Diaby, Ramsey, Vela og Bendtner. Som alle er veldig gode spillere, hvorav noen er på lik linje med de andre spillerne som er ute på banen. F.eks. Gibbs/Clichy, Walcott/Arshavin osv.

 

Dog mener jeg at Gibbs hvis han holder seg skadefri kommer til å bli en vanvittig back, men samtidig så vet jeg hva Clichy er i stand til og hvis han kommer tilbake til hvor han var før formduppen er han trolig en av verdens aller beste venstrebacker.

 

Har også tenkt mye på Arshavin og hva slags talent det bor i russeren og hvordan han ikke blir brukt optimalt i Arsenal, men dessverre så klarer jeg ikke å se en løsning hvor han blir spilt mer i midten. En 4-1-2-1-2 formasjon ville i teorien vært genial for Arshavin, som da ville ha spilt bak van Persie og Chamakh. Men skal ikke gå inn på formasjoner her :P

 

Uansett så med en skadefritt lag har vi en vanvittig bredde og klasse i så og si alle ledd, men dessverre tror jeg aldri vi vil få oppleve å ha et skadefritt lag i lengre perioder (hvis i det hele tatt noen gang :P)

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg med :P

 

 

-----------------Szczesny------------------

 

Sagna----Koscielny---Vermaelen----Gibbs

 

-------------------Song--------------------

 

-------Fabregas©-------Wilshere--------

 

---Walcott-------------------------Nasri---

 

-----------------Chamakh-----------------

Link to comment
Share on other sites

Utrolig vanskelig å sette opp laget sånn pr dags dato. Noe som egentlig bare er positivt siden det betyr at vi har en veldig bra stall!

 

Når det gjelder mitt lag ville jeg hatt dette:

 

Fabianski

Sagna-Squillaci-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Diaby

Walcott-Chamakh-Nasri

 

Evt dette i en 4-4-2 formasjon:

(samme keeper+forsvar)

Walcott-Cesc-Song-Nasri

RvP-Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna Vermaelen Kosc Clichy

Nasri Song Diaby

Fab

Walcott Cham

 

Utrolig vanskelig å utelate så mange toppspillere, men tror dette laget hadde vært utrolig godt balansert med tanke på offensive og defensive kvaliteter i tillegg til meget høyt tempo og fysisk duellstyrke

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

På tide å dra frem denne tråden igjen.

 

Det virker som om Wenger nå har funnet seg et førstelag hvor vi har stor bredde og masse forskjellige kvaliteter i laget.

 

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

 

Song - Wilshere

 

Walcott - Cesc - Nasri

 

Van Persie

 

Dette mener jeg også er vårt sterkeste lag slik troppen er pdd. Kanskje med unntak av Szczesny for Fabianski, men kan godt skjønne at han ikke får sjansen til å vise hva han kan når Fabianski absolutt ikke har gjort seg bort.

 

Vermaelen, Gibbs og Diaby er vel spillere som etterhvert kan komme inn og danne førstelaget. Tenker da selvfølgelig mest på Vermaelen og Diaby.

 

Uansett så er dette et lag som fungerer veldig bra sammen, med en del høyde, mange tekniske gode spillere samt fart og kontringsstyrke.

 

Bak har vi Sagna som er trolig vår mest stabile og beste forsvarsspiller, mens Djourou har begynt å vise hvorfor jeg alltid har hatt tro på han. Vermaelen vet vi alle hva står for, men Koscielny og Squillaci er heller ikke dårlige alternativer (såfremt Kos og Squi ikke spiller sammen). Koscielny kan fort bli en av våre beste midtstoppere hvis han bare har tålmodighet og fortsetter utviklingen sin og luker vekk litt smårusk samtidig som han legger på seg noen kilo. Når det gjelder Clichy så får han med denne lagoppstillingen langt bedre hjelp av Nasri og det bidrar til at Clichy virker litt mer solid bakover. Dog tror jeg Gibbs fort kan ta over for Clichy her bare han holder seg skadefri. Virker å være bedre fremover og bakover, innehar kanskje ikke fullt like mye energi som Clichy, men tiden vil vise hvor god Gibbs egentlig er.

 

 

På midten er det Song og Wilshere som etterhvert virker å danne et god partnerskap hvor Wilshere med sin fart og aggressivtet passer veldig godt til den litt tregere, men akk så gode Alex Song. Diaby er dog en eksepsjonell spiller på sitt beste, men Wilshere blir bare bedre og bedre så hvis Diaby håper på fast plass i laget må han virkelig kjempe hardt når han er tilbake fra skade. Walcott på høyrekant vil konstant være en trussel for bakrommet med sin lynhurtighet og samtidig jobber han godt hjemover og i motsetning til Arshavin så bidrar han med dette i løpet av en hel kamp. Cesc velger jeg å ikke si så mye om da vi alle vet hva han står for og det samme gjelder for Nasri.

 

På topp er det van Persie som hvis han er frisk og i form burde spille. Løper og herjer nesten like mye som Chamakh gjør, men har overblikk, teknikk og en herlig spilleforståelse som kun Cesc og Nasri innehar. Føler at laget blir langt mer "fluid" med van Persie på banen. Dog er ikke Chamakh noe spesielt dårligere alternativ, men for å kunne danke ut van Persie fra startelleveren mener jeg han må begynne å bli en større trussel foran mål. 10 mål er absolutt ikke verst i en sesongdebut, men han har også hatt mange mange sjanser til å avslutte selv, men har heller prøvd å spille frem medspillere når det beste alternativet hadde vært å gå for mål. Blir han mer direkte så har vi en vanvittig god spiss i marokkaneren.

 

Vår nestbeste tropp blir da dette forøvrig:

 

Szczesny

 

Eboué - Squillaci - Koscielny (når Vermaelen er tilbake) - Gibbs

 

Denilson - Diaby

 

Bendtner - Arshavin - Rosicky

 

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

 

Ramsey - Wilshere

 

Walcott - Cesc - Nasri

 

Van Persie

 

Har valgt ein del av spelarane ut i fra at eg ønsker mest mogeleg britisk fighting spirit på bana. Laget er heilt klart eit lag for papiret. Hadde det vore kamp så hadde nok Ramsey pr i dag måtte vike plass for Song.

 

Har valgt Szczesny i staden for Fabianski fordi eg trur han har betre rekkevidde i feltet. Eg er og litt skeptisk til om Gibbs og Van Persie nokon gong klarar å bli stabilt skadefrie.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

 

Ramsey - Wilshere

 

Walcott - Cesc - Nasri

 

Van Persie

 

Har valgt ein del av spelarane ut i fra at eg ønsker mest mogeleg britisk fighting spirit på bana. Laget er heilt klart eit lag for papiret. Hadde det vore kamp så hadde nok Ramsey pr i dag måtte vike plass for Song.

 

Har valgt Szczesny i staden for Fabianski fordi eg trur han har betre rekkevidde i feltet. Eg er og litt skeptisk til om Gibbs og Van Persie nokon gong klarar å bli stabilt skadefrie.

 

Enig med deg angående Szczesny, Gibbs og van Persie. Dog tror jeg Ramsey og Wilshere som den defensive delen av midtbanen ville vært litt veik, samt ødelagt mye from Ramsey som er vanvittig god offensivt. Frimpong derimot kan bli veldig god for oss, selvfølgelig mtp. hvis man vil ha en britisk midtbane.

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

 

Frimpong - Ramsey

 

Walcott - Wilshere - Nasri

 

Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Førstelag:

 

Fabianski

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

Fabregas - Song - Wilshere

Walcott - v Persie - Nasri

 

Andrelag:

 

Szczesny

Eboue - Squillaci - Koscielny - Clichy

Diaby - Denilson - Rosicky

Bendtner - Chamakh - Arshavin

 

Tredjelag:

 

Almunia

X - X - X - X

Ramsey - Eastmond - Frimpong

Vela - JET - Lansbury

 

29 spillere. Ingen lag i Premier League som kan matche den stallen, kanskje med unntak av City. Forresten er jeg nesten helt likegyldig til hvem som spiller på midtbanen ved siden av Song. Wilshere, Denilson, Rosicky og Diaby er alle fantastiske fotballspillere.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor alle setter Gibbs inn på førstelaget. Han har ikke bevist over tid at han er bedre enn Clichy og hvis begge presterer opp mot sitt beste er utvilsomt Clichy bedre enn Gibbs. Og slik Clichy har spilt de siste ukene har jeg ingen problemer med å se at han er en meget god back!

 

EDIT: Jeg leste lengre opp og ser at da hadde de aller fleste Clichy som 1. valg. Men det er tydeligvis i nyere tid folk har forandret mening, nå som han endelig spiller svært bra.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor alle setter Gibbs inn på førstelaget. Han har ikke bevist over tid at han er bedre enn Clichy og hvis begge presterer opp mot sitt beste er utvilsomt Clichy bedre enn Gibbs. Og slik Clichy har spilt de siste ukene har jeg ingen problemer med å se at han er en meget god back!

 

EDIT: Jeg leste lengre opp og ser at da hadde de aller fleste Clichy som 1. valg. Men det er tydeligvis i nyere tid folk har forandret mening, nå som han endelig spiller svært bra.

Clichy er en veldig bra spiller, men jeg mener at han er for dårlig i en mot en situasjoner det eneste som redder han er den enorme farten hans uten den så mener jeg at han er en ganske middelmådig spiller mens Gibbs derimot mener jeg er bedre enn Clichy på en mot en situasjoner og han offensivt bidrar han med utrolig bra teknikk og innlegg noe jeg irriterer meg over på Clichy derfor tror jeg mange velger Gibbs istedenfor Clichy

Link to comment
Share on other sites

Clichy er en veldig bra spiller, men jeg mener at han er for dårlig i en mot en situasjoner det eneste som redder han er den enorme farten hans uten den så mener jeg at han er en ganske middelmådig spiller mens Gibbs derimot mener jeg er bedre enn Clichy på en mot en situasjoner og han offensivt bidrar han med utrolig bra teknikk og innlegg noe jeg irriterer meg over på Clichy derfor tror jeg mange velger Gibbs istedenfor Clichy

 

Ja, hvis du for eksempel skulle fjerne farta til Walcott er jo plutselig han ganske ubrukelig. Poenget er at de fleste spillere er middelmådige hvis du fjerner vitale deler av deres reportoar. Clichy var på sitt beste i 07/08 sesongen, da viste han oss sitt egentlige potensiale. Hvis vi fortsetter med den startoppstillingen vi gjør nå er Clichy minst like god som Gibbs i og med at Nasri faktisk hjelper til bakover. Hvis Gibbs hadde hatt Arshavin foran seg i 15 kamper på rad tror jeg nok vi hadde sett han slite mot Nani, N'Zogbia, Anelka osv.

 

Mitt lag er forøvrig:

 

----------------Fabianski-------------------

 

--Sagna--Djourou--Vermaelen--Clichy--

 

-------------Song----Wilshere-------------

 

---Walcott-----Fabregas------Nasri-------

 

-------------------RVP----------------------

Link to comment
Share on other sites

Mitt valg strider nok mot mange andres syn, men eg kunne veldig gjerne sett følgende lag på banen:

 

Szczesny

Sagna - Vermaelen - Djourou - Gibbs

Song - Cesc - Wilshere

Walcott - Bendtner - Nasri

Da lurer jeg på hvorfor du vil se Bendtner framfor RvP og Chamakh? Ellers er jeg enig med lagoppstillingen :)

Link to comment
Share on other sites

Da lurer jeg på hvorfor du vil se Bendtner framfor RvP og Chamakh? Ellers er jeg enig med lagoppstillingen :)

Ser store ferdigheter, og stort potensiale i Nich. Har sågar Bendtner 26 bakpå drakta mi. Eg foretrekker unge hotte prospekter, derav valg av keeper og spiss. RvP er uten tvil nærmere verdensklasse enn det Bendtner er nå, men måten Bendtner fungerer i laget, og spesielt samspillet med Walcott, gir han plass på mitt valg av førsteoppstilling.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna-Djourou-Vermaelen-Clichy

Walcott-Fabregas-Song-Nasri

van Persie-Chamakh

 

Skulle veldig gjerne sett dette laget i en 4-4-2-formasjon. Van Persie som en møtende spiss.

 

I vår 4-3-3/4-2-3-1-formasjon velger jeg disse:

Szczesny

Sagna-Djourou-Vermaelen-Gibbs

Song-Diaby

van Persie-Fabregas-Nasri

Chamakh

 

van Persie har tidligere storspilt på vingen for Nederland, og jeg føler hodestyrken til Chamakh er utrolig viktig i den formasjonen vi spille i pdd. Han blir ofte alene på topp, og da er det greit å ha en som kan ta duellene. Velger også Gibbs foran Clichy her siden backene ikke får like god støtte her som i 4-4-2, og Clichy er utrolig sårbar når motstanderne kommer på overlap eller når en driblesterk spiller utfordrer Clichy der han er alene.

 

Men for å si det mildt, vi har en sinnsyk bredde i troppen.

Fabianski

Eboue-Squillaci-Koscielny-Clichy

Ramsey-Wilshere

Walcott-Rosicky-Arshavin

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...