Jump to content

Arsenals førstelag 10/11 (Skadefri tropp)


Nuhi

Recommended Posts

Enig med deg når det gjelder spisser, men på kantene er vi forholdsvis godt skodd. At de har vært ræva i den senere tid må i stor grad tilskrives at vi spiller med stoppere på backplass. Spesielt Walcott sliter veldig når han ikke har noen å doble med på kanten.

Jeg syns både Nani og Valencia overgår våre kanter. De presterer jevnere på et høyt nivå enn hva Gervinho og Walcott gjør. Nani er langt foran våre vinger når det gjelder assist og mål. Men jeg tror at nivåforskjellen vil jevnes ut med tid. Gervinho har det i seg, han trenger antageligvis bare en sesong for å bli varm i trøya. Nasri trengte jo 2.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Du glemmer Young Verminator5. Syntes ikke han er bedre enn hva Gervinho er, men milevis bedre enn Theo som jeg sterkt misliker å se på kanten, men som jeg nesten bare må tolerere da det ikke virker å være noen annen plass for han i dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Det mest irriterende er at Man U alltid ser ut til å få én av vingene sine i form når de andre enten ikke er det eller er skadet. I starten av sesongen var det Young som var utrolig, så Nani i en periode og nå er det Valencia som er ustoppelig.

 

Inviduelle highlights fra helgens kamp mot Bolton:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GeGdXwiLq9o

Link to comment
Share on other sites

Du glemmer Young Verminator5. Syntes ikke han er bedre enn hva Gervinho er, men milevis bedre enn Theo som jeg sterkt misliker å se på kanten, men som jeg nesten bare må tolerere da det ikke virker å være noen annen plass for han i dette laget.

Neida jeg glemte han ikke, men jeg sammenlignet våres to beste med deres to beste, og da falt han utenfor. Men at de har han som back up er jo en styrke i seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Neida jeg glemte han ikke, men jeg sammenlignet våres to beste med deres to beste, og da falt han utenfor. Men at de har han som back up er jo en styrke i seg selv.

 

Vel nå var jo Young fast på venstre mens Nani spilte på høyre og Valencia var backup tidligere i sesongen før Young ble skadet. Så hvorvidt det er Valencia eller Young som er backup så er det vel udiskutabelt at de har bedre kantspillere enn hva vi har :P

Link to comment
Share on other sites

 

Vel nå var jo Young fast på venstre mens Nani spilte på høyre og Valencia var backup tidligere i sesongen før Young ble skadet. Så hvorvidt det er Valencia eller Young som er backup så er det vel udiskutabelt at de har bedre kantspillere enn hva vi har :P

Så lenge vi er enige om at de har bedre vinger enn oss så får vi vel si oss fornøyd :)

 

BTW; særdeles merkverdig at det finnes en tråd som inneholder ordene "skadefri tropp"! Det er jo et utenkelig scenario.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge vi er enige om at de har bedre vinger enn oss så får vi vel si oss fornøyd :)

 

BTW; særdeles merkverdig at det finnes en tråd som inneholder ordene "skadefri tropp"! Det er jo et utenkelig scenario.

En jinx vil jeg kalle det :P

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg å sett denne usannsynlige lineuppen en gang:

 

------------------Chezny-------------------

 

Sagna----Kos---- Vermaelen---Santos/Gibbs

 

-----------Arteta--------Song-------------------

 

Oxlade---------Rambo----------Wilshere

 

--------------------RVP----------------------

 

Ikke at det er nødvendigvis er den beste 11ern men den er interessant og består av de best likte Arsenal spillerne i mitt hode

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

På tide med bittelitt optimisme igjen.. Vil gjerne se dette laget når vi har skadefri tropp (og spillerene er i form):

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Wilshere

Gervinho - Arshavin - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

På tide med bittelitt optimisme igjen.. Vil gjerne se dette laget når vi har skadefri tropp (og spillerene er i form):

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Poldi

Giroud

 

Ftfy! God ellever når alle er i form, men nå er vi ekstremt sårbare for skader.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, merkelig. Nå har jeg enda en gang forvillet meg inn i en tidsmaskin og er tilbake i sesongen 10/11 :teehee:

 

 

Får håpe at jeg er tilbake i 2012 snart så jeg slipper å gjennomgå 10/11 en gang til. Er jeg heldig så slipper jeg å vente ett helt år på kampen mot Liverpool 2. september 2012

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, merkelig. Nå har jeg enda en gang forvillet meg inn i en tidsmaskin og er tilbake i sesongen 10/11 :teehee:

 

 

Får håpe at jeg er tilbake i 2012 snart så jeg slipper å gjennomgå 10/11 en gang til. Er jeg heldig så slipper jeg å vente ett helt år på kampen mot Liverpool 2. september 2012

 

Moderator har fortsatt tilgode å endre tittel vet du. Smartass! ;)

Link to comment
Share on other sites

Satt og tenkte.. tenk om vi hadde nogenlunde samme tropp som vi hadde i 2010 (tenker da på Cesc, Nasri, van Persie og Song) pluss Gervinho, Mertesacker, Santos, Arteta, Gervinho, Cazorla, Podolski og Giroud?

 

Ufattelig hvor mange gode spillere vi har solgt de siste sesongene. Bortsett fra Cesc så var vel samtlige av disse spillerene også spillere vi kunne og burde ha beholdt.

 

Førstelaget ville vel vært omtrent som dette:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Song

Cesc - Cazorla

Nasri - v. Persie - Gervinho

 

"Backup" laget ville sett slik ut:

Fabianski

Yennaris/Jenkinson - Koscielny - Djourou - Santos

Diaby - Arteta

Walcott - Arshavin - Podolski

Giroud

 

Selvfølgelig så kan man ikke ha en så bred tropp, men tenk dere om vi bare hadde beholdt Nasri, Song og van Persie pluss kjøpt inn Mertesacker, Santos, Arteta, Cazorla, Gervinho og Podolski. Det hadde faen meg vært noe.

Link to comment
Share on other sites

 

Selvfølgelig så kan man ikke ha en så bred tropp, men tenk dere om vi bare hadde beholdt Nasri, Song og van Persie pluss kjøpt inn Mertesacker, Santos, Arteta, Podolski, Gervinho og Podolski. Det hadde faen meg vært noe.

Greit at Podolski er god og scorte i dag, men å kjøpe han inn to ganger blir vell både vanskelig og unødvendig? ;)

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at Jenkinson bør satses på fremover, men føler likevell at Yennaris fortjener en sjanse til å spille for førstelaget og vise om han holder nivået. Skal han få sjansen mener jeg Southampton hjemme på Emirates bør være en kamp hvor han får vist potensialet sitt. Samtidig et lite stikk til Jenkinson om at han må skjerpe seg på de livsfarlige pasningene på tvers av banen når det er bedre å slå ballen langt. Mot et mer effektivt lag ville vi ikke gått til pause mot Liverpool med ledelse grunnet dette.

 

Setter ut Giroud og inn Walcott for å få mer fart på topp og på en måte gi han den samme sjansen som Yennaris til å vise hvordan han takler rollen.

Link to comment
Share on other sites

Laget jeg vil se mot Southampton:

 

 

abDiLrQagk.jpg

Skal du spille sånn så ville jeg definitivt valgt Giroud i posisjonen til Podolski. En så duellsterk spiller med Walcott løpende rundt seg hadde gitt de fleste engelske managere en kraftig ereksjon

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...