Jump to content

Fifa11


Legend14

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Feil. Det at du ikke er så vant med kontrollen gjorde at pasningene gikk i hytt og pine. Sier nesten seg selv at de som er vant med PS3 får en fordel mot deg. :(

Feil? Du kan ikke si at det er feil. Hvorfor er det da slik at overgangen for en som spiller ps3 til å spille 360 er mindre enn obergangen for en som spiller 360 til ps3?? Det er alle jeg kjenner enige om!

Dette forteller at 360 har den beste kontrolleren

Link to comment
Share on other sites

Feil? Du kan ikke si at det er feil. Hvorfor er det da slik at overgangen for en som spiller ps3 til å spille 360 er mindre enn obergangen for en som spiller 360 til ps3?? Det er alle jeg kjenner enige om!

Dette forteller at 360 har den beste kontrolleren

Støtter deg her Raven! Har flere venner som er ps3 fanboys, mens jeg selv har 360! Til og med de mest hardcore fansene av ps3 jeg kjenner innrømmer at xbox kontrollene er mye bedre! Ene kameraten min har til og med kjøpt seg en ps kontroll som har samme form som en xbox kontroll...

Link to comment
Share on other sites

Støtter deg her Raven! Har flere venner som er ps3 fanboys, mens jeg selv har 360! Til og med de mest hardcore fansene av ps3 jeg kjenner innrømmer at xbox kontrollene er mye bedre! Ene kameraten min har til og med kjøpt seg en ps kontroll som har samme form som en xbox kontroll...

 

Har også kjøpt meg en PS3 kontroll som har samme form som en Xbox kontroll, men jeg bruker den ikke. Dette fordi jeg kjøpte meg noen gummiknotter til å sette på analogstickene og 2 knotter til L2 og R2 sånn at de ikke er så løse. Men personlig har jeg aldri hatt noe problem med selve analogsticken på PS3, kun hvordan kontrollen er formet.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 6 2010, 03:28 PM) 209290[/snapback]

Har også kjøpt meg en PS3 kontroll som har samme form som en Xbox kontroll, men jeg bruker den ikke. Dette fordi jeg kjøpte meg noen gummiknotter til å sette på analogstickene og 2 knotter til L2 og R2 sånn at de ikke er så løse. Men personlig har jeg aldri hatt noe problem med selve analogsticken på PS3, kun hvordan kontrollen er formet.

Jeg syns analogstickene har en tendens til å henge seg opp innimellom... Dessuten er jeg, som du har poengtert, mer fornøyd med utformingen til xbox kontrollen! Men selvfølgelig, alle har hver sin smak, og sånn skal det være :(

Link to comment
Share on other sites

Det går ikkje an å oppgradere ansatte såvidt eg veit, på samme måte som det ikkje går an å velge korleis ein vil fordele "prestasjonspoenga".. Saknar begge deler..

 

Speideren er eg meir usikker på...

 

Det er utrolig dumt viss det er slik. Da blir det slik at en liten klubb må ha samme dårlige støtteapparatet hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Da er ny Fifa 12 testet til seint på natt. :) Og nå er endelig Walcott raskere enn i 11'eren. :lol:

 

Ellers liker jeg det nye veldig godt. Litt uvant med ny forsvarstaktikk, men alt i alt synes jeg spillet har mer flytt og går raskere enn Fifa11.

 

PS. Jeg gikk for den med R....., men han kan fikses med gaffa-teip.

Link to comment
Share on other sites

Fekk spelet med styggen på coveret igår, men har ikkje fått testa skikkeleg endå..

 

Det er fleire ting som eg håpar er gjort:

- Betre medspelarar i Be A Pro-modusen

- Betre dommarar..!!!!!

- Eg syns spelarane utviklar seg alt for lite, alt for seint. Det var betre i Fifa10 då spelarane fekk poeng etter innsats og at du kunne velge kva du ville bruke poenga på å forbetre.

Link to comment
Share on other sites

- Eg syns spelarane utviklar seg alt for lite, alt for seint. Det var betre i Fifa10 då spelarane fekk poeng etter innsats og at du kunne velge kva du ville bruke poenga på å forbetre.

Enig, det var rett og slett irriterende på 11eren at spillerne utvikla seg utrolig spesielt(noen nesten ikke i det hele tatt selv om de spilte bra)

 

Her mener jeg PES har funnet en bedre løsning enn det Fifa hadde i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Det var betre i Fifa10 då spelarane fekk poeng etter innsats og at du kunne velge kva du ville bruke poenga på å forbetre.

 

Det syns jeg og blir feil. Blir for dumt når du kan gjøre Mertesacker til klodens raskeste fotballspiller om han gjør det bra. Men jeg syns utviklingen av spillere som ligger mellom 16-25 år er for dårlig på Fifa11, jeg syns de utvikler seg alt for sakte og lite, og jeg håper Fifa har funnet en helt ny løsning på 12'ern, uten at jeg har prøvd det ut enda.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig spillet er bedre enn demoen. I demoen er forsvarsspillet helt håpløst! Ingen taklinger som går inn!

Sorry for å si det, men da er det du som er håpløs og ikke spillet. Å forsvare seg var uten tvil vanskelig i starten, men etter noen kamper har hvert fall jeg fått teken på det.

 

Elsker det nye spillet! Meget realistisk.

Link to comment
Share on other sites

Sorry for å si det, men da er det du som er håpløs og ikke spillet. Å forsvare seg var uten tvil vanskelig i starten, men etter noen kamper har hvert fall jeg fått teken på det.

 

Elsker det nye spillet! Meget realistisk.

 

Eneste som irriterer litt i demoen (dette er det første FIFA spillet jeg faktisk ikke har kjøpt til release siden FIFA06) er hvordan enkelte pasninger virker å ikke miste noe særlig med kraft selv om pasningen ser ut til å være perfekt. Til tider kan det da være utrolig irriterende når man prøver å spille possession fotball :P

 

Ellers er jeg enig i at forsvaret nå er langt mer realistisk og er langt vanskeligere når det gjelder timing o.l. enn det var tidligere. Helt klart en forbedring der. (Man kan også forsvare seg på den tradisjonelle metoden, men etter å ha prøvd det nye så klarte jeg det rett og slett ikke lenger).

Link to comment
Share on other sites

Sorry for å si det, men da er det du som er håpløs og ikke spillet.

 

 

For en merkelig ting å si. Fifaspillene har vært ledende i forhold til PES PÅ GRUNN AV at gameplay ikke har vært 100% realistisk. PES har fått kritikk for å være for realistisk. Realisme er bra, men gameplay skal ikke lide under det. Det er tross alt et spill, ikke virkelighet.

Dette blir litt som med James Bondfilmene. Mange synes at de to siste har tatt serien opp til et nytt nivå. Likevel er det mange som mener det motsatte, fordi at man har tatt bort det som definerte Bondfilmene, og at det derfor har blitt dårligere filmer.

 

PS: Jeg har faktisk vunnet et par turneringer, så om du tror at jeg er så vanvittig dårlig, må du tro om igjen...

Link to comment
Share on other sites

For en merkelig ting å si. Fifaspillene har vært ledende i forhold til PES PÅ GRUNN AV at gameplay ikke har vært 100% realistisk. PES har fått kritikk for å være for realistisk. Realisme er bra, men gameplay skal ikke lide under det. Det er tross alt et spill, ikke virkelighet.

Dette blir litt som med James Bondfilmene. Mange synes at de to siste har tatt serien opp til et nytt nivå. Likevel er det mange som mener det motsatte, fordi at man har tatt bort det som definerte Bondfilmene, og at det derfor har blitt dårligere filmer.

 

PS: Jeg har faktisk vunnet et par turneringer, så om du tror at jeg er så vanvittig dårlig, må du tro om igjen...

 

Aldri klart å skjønne at folk kan mene PES er mer realistisk enn det FIFA er. Husker når jeg spilte PES 2010/2011 og følte at ikke bare var animasjonen på spillerene utrolig urealistisk, men at selve spillet virket som en billig kinesisk piratkopi av FIFA. Slik spillet fremstod så minnet det meg utrolig mye om FIFA 2003 hvor jeg kun trengte å "vrenge" på stikka for å dra av spillere pga. en helt vanvittig ballkontroll hvor ballen nærmest virket limt til foten.

 

Det er hvertfall slik jeg har fått PES for meg når jeg har vært innom den serien og det har hele tiden for meg vært langt mer urealistisk, men selve hovedgrunnen til at folk har elsket PES har vel vært at spillet tillater langt flere typer mål enn det FIFA gjorde. F.eks. så kunne mange mål i FIFA minne om hverandre mens i PES så var hvert enkelt mål et helt særegent mål. Det derimot har FIFA endret mye på og helt siden FIFA 2008 har FIFA-serien vært klart overlegen Konami sin PES-serie.

 

Det er hvertfall slik jeg ser på det og med den nye typen forsvarsspill syntes jeg faktisk serien har tatt seg enda et steg mot realisme uten å ødelegge gameplayen. Tvert i mot har man fått langt større tid på ballen siden det ikke bare er å holde inne L2 og o slik at man kunne sende opp en spiller i et vanvittig press.

 

Det virker også som om "ping-pong" fotballen til FIFA gradvis begynner å forsvinne og at i FIFA 12 så er dette et langt mindre problem enn i andre titler. Dog har jeg bare spilt demoen så kan ikke uttale meg så altfor mye der! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...