Jump to content

Fifa11


Legend14

Recommended Posts

Det syns jeg og blir feil. Blir for dumt når du kan gjøre Mertesacker til klodens raskeste fotballspiller om han gjør det bra. Men jeg syns utviklingen av spillere som ligger mellom 16-25 år er for dårlig på Fifa11, jeg syns de utvikler seg alt for sakte og lite, og jeg håper Fifa har funnet en helt ny løsning på 12'ern, uten at jeg har prøvd det ut enda.

Dette kan eg vere einig i!

Fekk testa spelet litt meir igår, og det ser ut til at FIFA har ordna dette problemet! I "Squad-report" får ein ei detaljert beskriving av kva spelarane har utvikla seg på den siste sesongen :) Genialt!

Ser også ut til at dommarane har fått meir speleforståing enn i fjor, og eg likar også at det no går an å ta hurtige innkast!

 

Når det gjeld forsvaret så irriterer det litt at det ser ut til å vere manglande vilje til å takle. Sjølv i treningskampar mot svake lag, opplever eg å gå lange stunder utan å vere borti ballen fordi motstandar driver "power-play" utanfor 16-meteren min. Dette gjeld når spelar Be a Pro. Er det berre eg som opplever dette?

 

Men alt i alt; Strålande fornøgd med FIFA 12 :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Aldri klart å skjønne at folk kan mene PES er mer realistisk enn det FIFA er. Husker når jeg spilte PES 2010/2011 og følte at ikke bare var animasjonen på spillerene utrolig urealistisk, men at selve spillet virket som en billig kinesisk piratkopi av FIFA. Slik spillet fremstod så minnet det meg utrolig mye om FIFA 2003 hvor jeg kun trengte å "vrenge" på stikka for å dra av spillere pga. en helt vanvittig ballkontroll hvor ballen nærmest virket limt til foten.

 

Det er hvertfall slik jeg har fått PES for meg når jeg har vært innom den serien og det har hele tiden for meg vært langt mer urealistisk, men selve hovedgrunnen til at folk har elsket PES har vel vært at spillet tillater langt flere typer mål enn det FIFA gjorde. F.eks. så kunne mange mål i FIFA minne om hverandre mens i PES så var hvert enkelt mål et helt særegent mål. Det derimot har FIFA endret mye på og helt siden FIFA 2008 har FIFA-serien vært klart overlegen Konami sin PES-serie.

 

Det er hvertfall slik jeg ser på det og med den nye typen forsvarsspill syntes jeg faktisk serien har tatt seg enda et steg mot realisme uten å ødelegge gameplayen. Tvert i mot har man fått langt større tid på ballen siden det ikke bare er å holde inne L2 og o slik at man kunne sende opp en spiller i et vanvittig press.

 

Det virker også som om "ping-pong" fotballen til FIFA gradvis begynner å forsvinne og at i FIFA 12 så er dette et langt mindre problem enn i andre titler. Dog har jeg bare spilt demoen så kan ikke uttale meg så altfor mye der! :)

Ang ping-pong spill: Mener du da ping pong som i klikk klakk? I så fall er jeg litt uenig med deg i det. Det kan jo være realistisk det også - hvem husker vel ikke Arsenals bortekamp mot Manu i 2005, hvor Arsenal spilte trekantspill fra en annen verden. Da var det som tatt ut fra et Fifaspill. Jeg liker å spille pasningsorientert, og synes ikke det er mer realistisk det som er nå; at om man bare lærer seg alle fintetriksene kan man drible seg forbi 4-5 forsvarere. DET er urealistisk, om man da ikke er Messi...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ser ut til at min tidligere post har blitt fjernet, så spør igjen. Når jeg spiller FIFA kommer det opp en meny nederst på et av hjørnene, hvor det blant annet står "offsidefelle", "bytt vinger" og noe mer. Så det som skjer er at laget mitt plutselig lager offsidefelle uten at jeg vil det i det hele tatt. Ellers så bytter Walcott plutselig plass med Gervinho. Jeg finner ikke noe rart ved oppsettet for kontroller, så er det noen som kan hjelpe?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser ut til at min tidligere post har blitt fjernet, så spør igjen. Når jeg spiller FIFA kommer det opp en meny nederst på et av hjørnene, hvor det blant annet står "offsidefelle", "bytt vinger" og noe mer. Så det som skjer er at laget mitt plutselig lager offsidefelle uten at jeg vil det i det hele tatt. Ellers så bytter Walcott plutselig plass med Gervinho. Jeg finner ikke noe rart ved oppsettet for kontroller, så er det noen som kan hjelpe?

 

Det er når du bruker piletastene at du kan velge taktikk. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...