Jump to content

2010.08.7 Legia B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

1 ting er faen meg sikkert.

kommer det ikke inn ett kjøp i forsvar eller ny keeper før 31. august

bør Wenger sparkes. helvete heller om vi kan godta å ha en trener som ikke bryr seg om supporterne og alle som bruker penger på arsenal-.

null respekt for supporterne og drive med en farmerklubb

 

Kjøp spillere, lag ett lag, vinn noe eller reis Wenger!

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 7 2010, 06:57 PM) 202951[/snapback]

6-5 der.. Gibbs med en svak touch innenfor 5 meteren, og Vermaelen reagerer ikke. Svakt forsvarsspill IGJEN.

 

det var vel lansbury som ikkje fekk klarert? ikkje at det betyr så mykje, komisk forsvarsspel uansett. dette lover veldig bra ei veke før turen til anfield...

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 7 2010, 06:57 PM) 202951[/snapback]

6-5 der.. Gibbs med en svak touch innenfor 5 meteren, og Vermaelen reagerer ikke. Svakt forsvarsspill IGJEN.

 

Var det ikke Lansbury, da? Som la ballen til rette for polakken som scoret det femte målet deres? Litt dårlig stream her.

Link to comment
Share on other sites

1 ting er faen meg sikkert.

kommer det ikke inn ett kjøp i forsvar eller ny keeper før 31. august

bør Wenger sparkes. helvete heller om vi kan godta å ha en trener som ikke bryr seg om supporterne og alle som bruker penger på arsenal-.

null respekt for supporterne og drive med en farmerklubb

 

Kjøp spillere, lag ett lag, vinn noe eller reis Wenger!

 

Kanskje vi bør roe ned noen hakk? :)

Link to comment
Share on other sites

1 ting er faen meg sikkert.

kommer det ikke inn ett kjøp i forsvar eller ny keeper før 31. august

bør Wenger sparkes. helvete heller om vi kan godta å ha en trener som ikke bryr seg om supporterne og alle som bruker penger på arsenal-.

null respekt for supporterne og drive med en farmerklubb

 

Kjøp spillere, lag ett lag, vinn noe eller reis Wenger!

 

Hva i alleste dager! <_<

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke en ny forsvarsspiller vi trenger, det er heller en ny forsvarstrener i så fall. Nok en gang er det kollektiv svikt kombinert med inviduelle feil. Instillingen til spillerne i denne kampen er nok ikke helt på topp, så jeg er ikke så urolig enda. Jeg ser det heller på som positivt at tabbene kommer nå slik at han kan sett på en løsning på problemene. Kampen kommer nok til å bli husket mer for dårlig forvars- og keeperspill enn godt angrepsspill.

Link to comment
Share on other sites

Du kødder?? Mistet bildet, regnet med kampen var over...

 

Står at det endte 5-6 på flere blogger iallfall..

 

Uansett: En ny forsvarsstrener som andre har nevnt trengs. Herregud så dårlige vi var defensivt her.

 

Keepersituasjonen er ikke så veldig bra, men Szczesny har på den lille tiden jeg har sett han vist mye mer enn hva Fabianski har. Almunia var også god en kamp i preseason. Nummer 1 trøya burde stå mellom disse to, eller kanskje Mannone.. dog har han ikke spilt like mye som disse to andre.

 

Forsvaret: Tror vi har kvaliteter der til å være langt bedre enn hva vi er, men vi mangler defensiv organsering til de grader.

 

Offensivt er vi veldig gode som vi vanligvis er..

Link to comment
Share on other sites

Syntes dette lignet mye på arsenal defensivt på slutten av sist sesong, med Song ute. Vi har etter hva jeg mener ingen erstatter for Song, som kanskje er den viktigste posisjonen for å holde stabilitet i Arsenal laget. Jeg mener etter kampen i dag og tidligere kamper at Frimpong ikke har rutine nok til å spille i en så viktig rolle enda(Merk enda). Derfor vil jeg gjerne ha inn en spiller som kan erstatte Song hvis det trengs samt spille midtstopper. Velger å glemme denne kampen her og håpe på at Arsenal forsvarspillerne hadde mageproblemer eller andre konsentrasjonsvansker.

Link to comment
Share on other sites

1. Vi er bedre enn hva vi viser. Dette var en blanding av "ikke bli skadet" kamp, og showkamp. Jeg kan hvertfall ikke skjønne annet... 6-5 i en slik kamp er totalt unaturlig.

 

2. mot liverpool er vi skjerpet, og vi er styrket. Det som er spørsmålet er hvem keeperen blir. Man mistenker nesten at forsvaret har fått beskjed om la keeperne få mye å gjøre - som en form for utsjekk ( jeg håper hvertfall det er årsaken)

 

3. Ja vi må dempe oss - ikke innse fakta. Jeg vil heller slippe inn 2-3 mål hver kamp og score 4-5. Og det er det vi er i ferd med å gjøre. Vi scorer masse mål, og jeg tror den defensive organiseringen av laget blir bra bare Song og Fabregas er tilbake - samt Diaby. Også enda bedre fremover med RvP og Arshavin der oppe.

 

 

Nei vi har mye å glede oss til.

Link to comment
Share on other sites

1 ting er faen meg sikkert.

kommer det ikke inn ett kjøp i forsvar eller ny keeper før 31. august

bør Wenger sparkes. helvete heller om vi kan godta å ha en trener som ikke bryr seg om supporterne og alle som bruker penger på arsenal-.

null respekt for supporterne og drive med en farmerklubb

 

Kjøp spillere, lag ett lag, vinn noe eller reis Wenger!

 

Dagens!!! ( <_< )

 

 

Tja, hva skal man si?

Merkelig kamp, men det er godt vi får denne nå og ikke om en uke. Ingen av stopperene har noen god dag, og med lite hjelp fra midtbanen så blir det mye rom og mye rart innenfor 30meteren. Alle kan ha en dårlig dag, så Vermealen skal få lov til å ha en svart dag på jobb han også.

Vår unge polakk har gjort en grei jobb, og burde sloss om plassen med Almunia om det ikke kommer et kjøp på denne posisjonen. Sansynligheten er liten for et kjøp........

Fabianski stoler jeg absolutt ikke på, og for meg er han et par hakk dårligere enn utskjelte Almunia. Er jo noe nesten hver eneste kamp, men kanskje dette nivået og tempoet er for hardt?

 

Savnet av Song og en Fabregas viser seg spesielt med tanke på det defensive, hvor førstnevnte eier rommet mellom midtbanen og forsvaret. Fabregas sin ro og klokskap i spillet, smitter over på andre på laget.

Det er mye å ta tak i etter denne kampen, men også noe positivt.

 

* Chamakh har kvaliteter som vi sårt har savnet. Flink til å jobbe for laget, og har hodestyrke og vilje for å skape ting fremover. Målet er et godt eksempel på dette. Tror dette er en meget god investering for Arsenal.

 

*Nasri fortsetter å vise klasse, virker som han har stabilisert seg på et meget høyt nivå.

 

*Ny god kamp av Frimpong.

 

*Bra innhopp av Gibbs og Eboue.

 

Synes vi viser uten Persie, Fabregas, Song, og Arshavin at det er mange spillere som sloss om plassene, selv om dagens kamp, bærer preg av rot i den defensive organiseringen og personlige feil.

 

Vi må få inn en stopper som kan sloss med Koscielny, om å få spille sammen med Vermaelen. Jeg håper det skjer til uka, selv om jeg frykter at det skjer siste dag av transfervinduet.

 

Føler ikke det er noen grunn til å krisemaksimere situasjonen helt, en uke før sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir for dumt <_<

Vi ser ett Arsenal-lag blottet for defensiv organisering. Det er sannsynligvis bare å begynne å grue seg til den kommende sesongen.

 

Første prioritet er å få inn forsterkninger. Det er en skam at Wenger ikke har maktet å adressere dette problemet før. Han har hatt flere år på seg å gjøre dette.

1. En stopper i ypperste klasse. Helst med erfaring fra PL

2. Ett voksent defensivt anker på midtbanen.

3. En stopper til som er god nok til å være back up uten at vi behøver å bekymre oss for kvaliteten.

4. En keeper som er en toppklubb verdig. Pr i dag er Almunia klart vårt beste alternativ men vi vet at det sansynligvis ikke er godt nok.

5. Når dette er på plass må vi gi Bould/Adams eller Keown jobben med å trene laget i denne fasen av spillet.

 

Det som er ett sorgens kapittel er at dette er spillere som skulle vært her i dag. Jeg tviler på at noen kommer inn før Liverpool kampen og blir ikke overrasket om det ikke skjer noe mer i dette overgangsvinduet.

Jeg har lært å kjenne Wenger for godt til å tro på at noe i nærheten av dette vil skje. Desverre. I så fall må Wenger gå.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir for dumt <_<

Vi ser ett Arsenal-lag blottet for defensiv organisering. Det er sannsynligvis bare å begynne å grue seg til den kommende sesongen.

 

Første prioritet er å få inn forsterkninger. Det er en skam at Wenger ikke har maktet å adressere dette problemet før. Han har hatt flere år på seg å gjøre dette.

1. En stopper i ypperste klasse. Helst med erfaring fra PL

2. Ett voksent defensivt anker på midtbanen.

3. En stopper til som er god nok til å være back up uten at vi behøver å bekymre oss for kvaliteten.

4. En keeper som er en toppklubb verdig. Pr i dag er Almunia klart vårt beste alternativ men vi vet at det sansynligvis ikke er godt nok.

5. Når dette er på plass må vi gi Bould/Adams eller Keown jobben med å trene laget i denne fasen av spillet.

 

Det som er ett sorgens kapittel er at dette er spillere som skulle vært her i dag. Jeg tviler på at noen kommer inn før Liverpool kampen og blir ikke overrasket om det ikke skjer noe mer i dette overgangsvinduet.

Jeg har lært å kjenne Wenger for godt til å tro på at noe i nærheten av dette vil skje. Desverre. I så fall må Wenger gå.

 

1: Delvis enig. Vi trenger en stopper som kan tilføre laget andre kvaliteter, øker konkurransen, og som passer inn i systemet. Vi trenger enn som kan sloss med Koscielny om en plass, for vår nye franskmann er mye bedre enn det som ble visst idag. Feil å dømme han kun etter denne kampen, for han har prestert bra tidligere i sommer. Cahill og Richards kunne vært gode alternativer.

2: Skal Song vrakes da eller?

3: Djorou er god nok som 4.valg.

4: Delvis enig. Om ikke vår unge polakk får sjansen til å vokse seg inn i laget, for talentet er der og han gjorde ikke noen feil idag heller. Spanske klubber har vært flinke til å gi unge keepere muligheten, så hvorfor kan ikke Wenger prøve på denne posisjonen når han gjør det på alle andre lagdeler?

Jeg tror Szczesny kan vise seg å være et scoop, men om ikke han skal få sjansen; burde vi ha en ny keeper, selv om det med bedre defensiv organisering vil gjøre jobben som bakerste mann noe bedre.

5: Inn med Stepanovs ;)

Link to comment
Share on other sites

1: Delvis enig. Vi trenger en stopper som kan tilføre laget andre kvaliteter, øker konkurransen, og som passer inn i systemet. Vi trenger enn som kan sloss med Koscielny om en plass, for vår nye franskmann er mye bedre enn det som ble visst idag. Feil å dømme han kun etter denne kampen, for han har prestert bra tidligere i sommer. Cahill og Richards kunne vært gode alternativer.

2: Skal Song vrakes da eller?

3: Djorou er god nok som 4.valg.

4: Delvis enig. Om ikke vår unge polakk får sjansen til å vokse seg inn i laget, for talentet er der og han gjorde ikke noen feil idag heller. Spanske klubber har vært flinke til å gi unge keepere muligheten, så hvorfor kan ikke Wenger prøve på denne posisjonen når han gjør det på alle andre lagdeler?

Jeg tror Szczesny kan vise seg å være et scoop, men om ikke han skal få sjansen; burde vi ha en ny keeper, selv om det med bedre defensiv organisering vil gjøre jobben som bakerste mann noe bedre.

5: Inn med Stepanovs <_<

 

 

1. Cahill, Richards, Jagielka og til og med Hangeland er gode alternativer.

2. Nei ikke nødvendigvis men hvorfor skal det være så farlig med konkurranse på denne meget viktige rollen? Vi har da konkurranse andre steder på banen. Skader på nøkkelspillere har vi jo hele tiden. Song er feks skadet nå...

3. Kanskje det men er eventuellt Koscielny god nok som tredje valg? Er ikke sikker.

4. Synes ikke vi har tid til å vente å se lenger. Det kostet oss senest i vår.

5. Nei, jeg holder en knapp på de jeg nevnte. ;)

Link to comment
Share on other sites

Bare tull å krisemaksimere. Etter at jeg så 11 treninger i Østerrike for en uke siden er jeg overbevist om at vi kommer til å klare oss bedre defensivt i år. Kosci og Vermalen er et godt par, de hadde tilfeldigvis ikke en god dag. Jeg hadde ikke sagt nei til Jagielka eler Cahill, men det er viktigere å få en keeper inn. Hadde vi hatt verdens bedre forsarsspill i dag ville vi likevel mest sannsynlig sluppet inn 3-4 mål. Tro meg, mot Liverpool får vi se en helt annen innstilling fra forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Daddy Cool:

Er enig at det skal være konkurranse, men når man ser at Frimpong har tatt så store steg i nivået, så mener jeg det er tull å sette han enda lenger bak i lista. Med tanke på at Ramsay og Eastmond også kan spille i denne posisjonen, så har vi mer enn nok konkurranse bak Song. Det er nå min mening <_<

 

Nei, helt enig Magnus87. Spillere kan ha en dårlig dag, og slik var det idag. Aldri tidligere sett Vermaelen med så mange feil, så denne kampen får gå i glemmeboka.

Vi må lære av feilene, og jeg er sikker på at mye av det vi så idag, ikke vil skje med det første..... Vi trenger en stopper til, som kan gi bredde og konkurranse med Koscielny om å få spille fra start.

 

Synes ting ser bra ut med tanke på laget, en uke før det braker løs.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...