Jump to content

2010.08.7 Legia B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Jeg vil si mange blir lurt av en latterlig førsteomgang jeg. Vi vinner faktisk 2. omgangen 5-2... Hadde guttene vært konsentrerte i 1. omgangen kunne vi fort klart tosifret i dag.

 

Uansett, det var latterlig mye rart i forsvar i dag og det har Wenger nå en uke på å forbedre til Anfieldturen. Vet uansett at hele laget vil være mye bedre skjerpet neste søndag. Sier seg vel nesten selv...

 

Keeperproblemer har vi i år også så får vi se om Wenger velger å hente inn en ny, setter sin lit til enten Fabianski, Mannone eller Szczesny, eller som et siste "option", la Almunia stå en sesong til og være enda mer villig til å slippe til en av de andre tre(to som ikke går på lån).

 

Dette mener jeg er en kamp som skal glemmes for oss supportere, mens spillerne bør bruke denne som minne om hvordan det kan gå hvis vi ikke er skjerpet helt til siste slutt.

Edit: I tillegg bør det tas med at dette var åpningskampen for Legias nye stadion. Ikke rart de ville gi supporterne sine noe for inngangsbilletten da! Tror nok hele Arsenal-laget ble tatt litt på senga hvordan de gikk ut i førsteomgangen...

 

Greit nok, vi blir straffet i dag, men vinner likevel kampen. Klarer vi å bygge videre på det vi klarte i fjor(med unntak av de siste ukene av sesongen), å vinne mot lagene lenger ned på tabellen, og i tillegg klare å utfordre de to lagene over oss i enkeltkampene oss i mellom kan dette veldig fort bli en gledelig sesong for oss Gooners.

 

Jeg gleder meg uansett veldig til sesongen (vår) sparkes igang neste søndag på Anfield!!

 

COYG!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Jeg er nok en evig pesimist men jeg kan bare ikke se at dette skal bli en god sesong for våre gutter.

Mine spørsmål til dere som er optimistiske er:

1. Hvilken plassering kommende sesong tror dere er realistisk for Arsenal med dagens tropp?

(Jeg tror vi kan klare en topp fire plassering men noen ligamesterkandidat er vi ikke)

2. Er dere enige i at det må forsterkninger til, eller klarer vi oss med det vi har?

(Min mening: selvfølgelig vinner vi ikke PL med ett forsvar som er svakere enn forrige sesong)

3. Dersom det ikke blir flere defensive kjøp fra Arsenal før overgangsvinduet stenger, er dette god politikk fra Wenger eller naivt?

(I beste fall naivt vil nå jeg si)

 

Det er ennå tid til å gjøre stragiske grep men jeg frykter at intet vil skje og vi får en ny sesong uten trofeer. Faktisk er jeg redd vi kan havne utenfor topp fire men den tanken orker jeg nesten ikke å tenke helt ut.

Kampen i dag er bare trening jeg vet men for meg fikk den varselbjellene til å ringe. Dette var skremmende dårlig. Det er ganske frustrerende år etter år å se hvor problemene våre sitter uten at de blir adressert.

Dette er sannsynligvis siste sjans for Wenger til å overbevise Fabregas om at vi kan være med å kjempe om titler. Vær så snill ikke la den sjansen gå fra deg Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nok en evig pesimist men jeg kan bare ikke se at dette skal bli en god sesong for våre gutter.

Mine spørsmål til dere som er optimistiske er:

1. Hvilken plassering kommende sesong tror dere er realistisk for Arsenal med dagens tropp?

(Jeg tror vi kan klare en topp fire plassering men noen ligamesterkandidat er vi ikke)

2. Er dere enige i at det må forsterkninger til, eller klarer vi oss med det vi har?

(Min mening: selvfølgelig vinner vi ikke PL med ett forsvar som er svakere enn forrige sesong)

3. Dersom det ikke blir flere defensive kjøp fra Arsenal før overgangsvinduet stenger, er dette god politikk fra Wenger eller naivt?

(I beste fall naivt vil nå jeg si)

 

 

 

Først så legger jeg ikke så mye i denne kampen. det er en one of a kind greie.

 

1. Jeg er rimelig sikker på at vi klarer en topp 3 med dagens tropp.

 

2. Vi må ha forsterkninger uten tvil på keeperplass og en stopper til. Noe annet

vil forundre meg. Den eneste keeperen jeg har tro på i dagens stall er den unge

polakken.

Fabianski og Almunia er begge håpløse i feltet. Fabianski ser jeg absolutt

ikke noe håp for i Arsenaltrøya. En keeper som omtrent alltid velger feil

løsninger er en uhyre stor risiko i mål.

Kommer Reina(noe jeg ikke tror så er det bra).

Jeg har tro på Kosci og syns han virker meget bra. Igår var det faktisk Vermaelan som

hadde en one off. Disse 2 sammen kan bli et solid radarpar.

Jeg kunne allikevel tenkt meg en røslig stopper til baki der. Jagielka var den jeg

håpet på.

 

3. Akkurat dette er litt vanskelig å svare på. Vi vet Wenger har lagd inn bud på både keepere og

stoppere uten å få tilslag,så han vet at det må spillere inn.

Da kan han eller politikken ikke kalles naiv. Rette folk må inn som styrker laget.

Både Kosci og Chamakh virker solide. Jeg tror fortsatt at Wenger kjøper iallefall en spiller

til,men jeg er redd det er en stopper.

Jeg likte bedre holdningene til Graham ang keepere enn Wenger. Hadde Graham vært i førersetet

hadde en keeper vært handlet inn for lenge siden.

Og han byttet ut Lukic som var mye bedre enn både Almunia og Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

 

 

3. Akkurat dette er litt vanskelig å svare på. Vi vet Wenger har lagd inn bud på både keepere og

stoppere uten å få tilslag,så han vet at det må spillere inn.

Da kan han eller politikken ikke kalles naiv. Rette folk må inn som styrker laget.

Både Kosci og Chamakh virker solide. Jeg tror fortsatt at Wenger kjøper iallefall en spiller

til,men jeg er redd det er en stopper.

Jeg likte bedre holdningene til Graham ang keepere enn Wenger. Hadde Graham vært i førersetet

hadde en keeper vært handlet inn for lenge siden.

Og han byttet ut Lukic som var mye bedre enn både Almunia og Fabianski.

 

Det kan selvsagt kalles naivt å ikke kjøpe spillere når det åpenbart er et behov for det, særlig keeperplassen. Hvis man innser ting må man da for guds skyld gjøre noe med det. Ingen er sikre på at han har lagt bud på mange spillere uansett, ettersom det oftest er fra ryktebørsen som ikke er helt pålitelig.

Link to comment
Share on other sites

Like greit att han slapp inn 6 mål..Dumt vi ikke spillte en kamp til denne dagen med Almunia i buret å..Vil ha de begge to ut av klubben

 

Nå sto Szczesny 2. omgang og han slapp inn 2 av de 5 målene vi slapp inn totalt. Dog var det markeringsvikt av Vermaelen som var årsaken.

Link to comment
Share on other sites

Nå sto Szczesny 2. omgang og han slapp inn 2 av de 5 målene vi slapp inn totalt. Dog var det markeringsvikt av Vermaelen som var årsaken.

Jeg står på mitt, noe jeg har ment lenge, at det som først og fremst bør ordnes på er den defensive organiseringa. Nå er det ikke bare ut ifra denne kampen jeg har denne meninga. Det er noe vi har slitt med i flere år. Med unntak av den perioden Keown drev og drillet forsvaret vårt og vi gikk 11(?) kamper i den turneringa uten å slippe inn mål! At Senderos spilte stopper og Flamini venstreback på det laget i de fleste av de kampene mener jeg sier sitt. Man trenger ikke ha de beste enkeltspillerne i disse posisjonene så lenge man klarer å balansere det med spillere som passer sammen og forstår hverandre. Spillere som har ferdigheter som kan "skjule" medspillernes svakheter.

Og jeg er veldig sikker på at med bedre forsvarsjobbing fra hele laget som en enhet kan gi oss pokaler. Men da må Wenger gjøre noe med forsvaret, eller som sagt hente inn en forsvarstrener som er dyktig nok til å drille hele laget i den defensive jobbinga. Jeg har ønsket meg Keown lenge, men noe må iallefall gjøres på den fronten. Der er vi absolutt ikke gode nok pr dags dato...

Link to comment
Share on other sites

Keown har da alt en trenerjobb i Arsenal? Han dro igjen og kom tilbake? Men den defensive organiseringen er til tider elendig, vi skal også huske matchvinnerkeeperen vi hadde der bak i Lehmann..

Hm.. Gjort litt dårlig research her ja.. Han jobber visst delvis som trener og delvis som speider for oss i følge wikipedia. Det hadde jeg ikke fått med meg. Men å jobbe deltid som defensiv trener mener jeg blir for lite. Han skulle fått hundre prosent kontroll over den defensive coachinga og organiseringa for at vi skal få best effektiv utbytte av ham som trener, mener jeg..

 

Edit: Uansett, det er ikke helt optimalt sånn som det er i dag. Vi ser at laget sliter defensivt, og noe må helt klart gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...