Jump to content

Per Mertesacker


pacman

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Men satan som han sliter mot raske spillere.

 

Jepp, tempo og hurtig spill langs bakken er ikke noe for han.

Men han ruver i luftrommet og er veldig god på posisjonering.

 

Han ligner ganske mye på Hangeland i spilleferdigheter. Akkurat en sånn spillertype kan vel både slå ut både positivt og negativt på et Arsenal-lag med høyt forsvar. Men vi skal også huske at Tony Adams ikke akkurat var noe hurtigtog...uten sammenlikning forøvrig..hehe.

 

Det ligger vel an til at Koscielny og Verminator blir stopperparet neste sesong, men kanskje en Gary Cahill eller Micah Richards kunne vært perfekt å ha i stallen sammen med Djourou?

Det er vel heller ikke avklart hvor Campbell spiller neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Sier ja takk til Cahill og/eller Richards også. Richards er så klart uaktuell fordi han forventer seg å bli behandlet som stjerne med dertil hørende lønningspose. ;)

 

Ellers enig i at Mertesacker bør spille sammen med en rask stopper eller en def. midtbanespiller som ligger noe dypere enn Song. Men han kommer jo ikke til oss uansett, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.dailystar.co.uk/football/view/1...r-Mertesacker-/

 

Spennende link, men syns det står litt for mye rart i den til at det virker troverdig. Wenger skal vurdere å by £18 mill for Jagielka, men hvis ikke det blir aktuelt vil han by £10 for Mertesacker...Merkelig.

Om Wenger hadde klart å hente inn denne spilleren hadde jeg sprettet champagnen! :D

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailystar.co.uk/football/view/1...r-Mertesacker-/

 

Spennende link, men syns det står litt for mye rart i den til at det virker troverdig. Wenger skal vurdere å by £18 mill for Jagielka, men hvis ikke det blir aktuelt vil han by £10 for Mertesacker...Merkelig.

Om Wenger hadde klart å hente inn denne spilleren hadde jeg sprettet champagnen! :)

 

Vel, Daily Star er vel ikke av de mest pålitelige, men både Mertesacker og Jagielka har vært linket til oss i flere uker nå.

 

Hva syns du er merkelig? Vi må huske at engelske spillere har vært og fortsatt er overpriset og derfor kan en pris for Jagielka ende opp mot £20 mill. Er han verdt det? Nei, langt i fra, men sånn er det bare. Muligens har også Jagielka en lengre kontrakt i Everton enn det Mertesacker har i Bremen.

Må innrømme jeg er usikker på om Jagielka er løsningen ift. Cahill, Richards eller Taylor, men hadde uansett vært bra med litt mer engelsk fighterspirit i laget og en som er vant til Premier League fra før.

 

Mertesacker har vi som nevnt før tempoproblemer, men vi så han klarte seg bra i det tyske forsvaret i VM. I tillegg er han et fyrtårn noe som alltid er viktig i PL. Det har vi ikke akkurat hatt mange av de siste årene.

 

Hadde gjerne sett vi fikk inn en plugg med skikkelig hurtighet...kanskje en bedre utgave av Kolo, men det blir vel ikke enkelt..hehe.

Viktigst å få kjøpt en stopper tidligst mulig så han kan bli kjent med laget.

 

Håper Campbell signerer ny kontrakt med oss, men føler vi likevel trenger èn ekstra.

Med skadehistorien vår trenger vi nesten fem stoppere i laget og dermed slipper å bruke Song som nødløsning.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi kjøpt Mertesacker så hadde jeg blitt utrolig fornøyd! Men problemet er vel at han kan slite litt med tempoet, dog er han fantastisk til å posisjonere seg, så tror ikke dette ville vært et så altfor stort problem uansett.

 

Eneste problemet jeg kan se for meg er at vi får han for £10M. Kan ikke akkurat se for meg Wenger bruker 200 millioner på to stoppere i løpet av et overgangsvindu. Særlig hvis den ene blir backup.

 

Logikken sier at dette kjøpet blir det ikke noe av, men hodet og hjertet krysser fingrene for at dette blir en realitet. Det samme gjelder forøvrig med en klassekeeper også :D

 

Sagna - Mertesacker/Koscielny - Vermaelen/Djourou - Clichy

 

Det er et verdensklasse forsvar, hvertfall individuelt sett.

Link to comment
Share on other sites

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/-...er-3255672.html

Kanskje det skjer noe med tanke på tyskeren

 

 

Ja takk!

 

Føler en bauta som Per hadde passet bra inn i Arsenal. En utrolig good hodespiller som har litt andre kvaliteter en det dagens stoppere. Hvis per skulle kommet har vi Vermaelen, Koscielny, Djourou, Mertesacker og Nordtveit som back up. Da føler jeg vi har bra dekning på stopperplass.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Men satan som han sliter mot raske spillere.

 

De får Vermaelen ta seg av :D

 

Hvis Mertesacker og en ny keeper kommer så ser jeg på kommende sesong med stor positivitet!

Link to comment
Share on other sites

Vet veldig lite om Mertesacker annet enn han er høy og har spillt godt for Tyskland de to siste mesterskapene. Ser at flere mener han er temposvak, og det gjør meg litt bekymret mtp hvor høyt vi står med forsvaret. Håper han er flink til å lese spillet, for den massive høyden han besitter kan være gull verdt for oss på dødballer og innlegg som vi tidligere har slitt voldsomt med å forsvare oss mot.

 

Men fortsatt liker jeg ikke all mangelen på rutine i de bakre rekker. Med Campbell på flyttefot nordover i landet mangler vi mye rutine i forsvaret. Om det skulle bli et kjøp av Per, så håper jeg Schwarzer blir valget på keeperjakten. Han kunne tilført de bakre rekker med en hau med erfaring på høyt nivå.

Link to comment
Share on other sites

Vet veldig lite om Mertesacker annet enn han er høy og har spillt godt for Tyskland de to siste mesterskapene. Ser at flere mener han er temposvak, og det gjør meg litt bekymret mtp hvor høyt vi står med forsvaret. Håper han er flink til å lese spillet, for den massive høyden han besitter kan være gull verdt for oss på dødballer og innlegg som vi tidligere har slitt voldsomt med å forsvare oss mot.

 

Men fortsatt liker jeg ikke all mangelen på rutine i de bakre rekker. Med Campbell på flyttefot nordover i landet mangler vi mye rutine i forsvaret. Om det skulle bli et kjøp av Per, så håper jeg Schwarzer blir valget på keeperjakten. Han kunne tilført de bakre rekker med en hau med erfaring på høyt nivå.

 

Jeg tror faktisk ikke rutinen er det største problemet i forsvaret selv om vi gjerne skulle sett Campbell fortsette. Jeg mener det er det kollektive forsvarsspillet og aggresiviteten som må bli enda bedre.

Det gjentok seg mange ganger i fjor at vi plutselig var feilposisjonert og i ubalanse defensivt. En lang diagonalball mot f.eks. kant og backene våre var på hæla. Og dette kombinert med slapp "holdning/aggresivitet fra midtbanen. Delvis fordi forsvaret vårt står høyt, men kanskje det er noe som bør balanseres bedre uten at det nødvendigvis går utover det offensive.

De individuelle ferdighetene er ikke det største problemet, men det å fungere godt nok sammen i forsvarsrekka. (Det gjelder alle fire..ikke bare stopperne) Og det hjelper ikke med ustabile keepere heller da..

Spørstmålet er om det blir terpet på dette i pre-season? Mulig jeg tar feil, men inntrykket jeg får er at det ikke blir tatt seriøse grep på den defensive biten i treningene. Selv i kampene jeg har sett mot svak motstand nå i pre-season og tross mye bytter laget, enser jeg de samme svakhetene defensivt i disse kampene. Ironisk nok har vi ikke sluppet inn mål, men jeg tror Emirates Cup gir oss en pekepinn på om det er bedring på gang eller ikke.

 

Håper egentlig Mertesacker kommer, men er egentlig åpen for flere eller noen andre også så lenge kvaliteten er der. Jagielka, Zapata, Cahill, Richards...f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Om det skulle bli et kjøp av Per, så håper jeg Schwarzer blir valget på keeperjakten. Han kunne tilført de bakre rekker med en hau med erfaring på høyt nivå.

 

Ikke den raskeste Mertesacker, men likevel virker han å være en klassestopper med god hodestyrke og posisjonering. Gull verdt! Desverre sa vell Wenger at Scwarzer ikke var interessant :D ;)

Link to comment
Share on other sites

Vet veldig lite om Mertesacker annet enn han er høy og har spillt godt for Tyskland de to siste mesterskapene. Ser at flere mener han er temposvak, og det gjør meg litt bekymret mtp hvor høyt vi står med forsvaret. Håper han er flink til å lese spillet, for den massive høyden han besitter kan være gull verdt for oss på dødballer og innlegg som vi tidligere har slitt voldsomt med å forsvare oss mot.

 

Men fortsatt liker jeg ikke all mangelen på rutine i de bakre rekker. Med Campbell på flyttefot nordover i landet mangler vi mye rutine i forsvaret. Om det skulle bli et kjøp av Per, så håper jeg Schwarzer blir valget på keeperjakten. Han kunne tilført de bakre rekker med en hau med erfaring på høyt nivå.

 

 

Jeg har sett en del tysk fotball, og Mertesacker er en veldig god midtstopper for tysk panser-forsvar. Og hvis han får til et godt sammarbeid med en raskere midtstopper, så lover det godt.

 

Mertesacker er særdeles god på posisjonering, har god timing i sine taklinger og hodedueller - samt at han er veldig god på presise hodestøt, og han er en god mann å ha på cornere etc.

 

Hvis de finner et godt sammarbeid, og Vermaelen og backene tar ansvar på raske overganger i mot, så tar jeg gjerne imot Per Mertesacker. Jeg regner med at wenger vet alt om spillerne de kjøper, så han er vel som Egon Olsen - Han har en plan :D

Link to comment
Share on other sites

Haha. Sjekket ut Mertesacker på wikipedia og da hadde noen lagt inn dette:

 

On the 29th of July 2010, Mertesacker agreed to sign for Arsenal Fc in the English Premier League for an undiscloseed amount and this is subject to a medical due for the 3rd of August. Though he is still on holiday from the South Africa 2010 world cup, he agreed to an undisclosed fee believed to be in the region of 12.5million euros for 4 years.

 

Selvfølgelig bullshit mtp. at det er wikipedia, men skulle jo gjerne ønsket det var sant da! :)

Link to comment
Share on other sites

:lol:-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 30 2010, 11:55 AM) 202495[/snapback]

Haha. Sjekket ut Mertesacker på wikipedia og da hadde noen lagt inn dette:

 

On the 29th of July 2010, Mertesacker agreed to sign for Arsenal Fc in the English Premier League for an undiscloseed amount and this is subject to a medical due for the 3rd of August. Though he is still on holiday from the South Africa 2010 world cup, he agreed to an undisclosed fee believed to be in the region of 12.5million euros for 4 years.

 

Selvfølgelig bullshit mtp. at det er wikipedia, men skulle jo gjerne ønsket det var sant da! :)

 

tenk hvis bekreftelsen kommer den 4. ? :P

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 30 2010, 11:55 AM) 202495[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Haha. Sjekket ut Mertesacker på wikipedia og da hadde noen lagt inn dette:

 

On the 29th of July 2010, Mertesacker agreed to sign for Arsenal Fc in the English Premier League for an undiscloseed amount and this is subject to a medical due for the 3rd of August. Though he is still on holiday from the South Africa 2010 world cup, he agreed to an undisclosed fee believed to be in the region of 12.5million euros for 4 years.

 

Selvfølgelig bullshit mtp. at det er wikipedia, men skulle jo gjerne ønsket det var sant da! :)

tenk hvis bekreftelsen kommer den 4. ? :P

 

Da blir jeg meget fornøyd :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er Ronaldo 7 ganger så god spiller i dine øyne? I mine er Mertesacker en av europas beste midtstoppere og Ronaldo en av de beste angriperne, 10 millioner pund for en spiller som Per er et røverkjøp

Vil ikke si at han er 7 ganger bedre fordi de spiller i ulike posisjoner, men viktigere, det er han. Du kan finne mange Mertesackere, men Ronaldo`er derimot, det er ganske få av dem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...